Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoe ziet een BOL er meestal uit?


Gerbenvink

Aanbevolen berichten

Hey

Ik heb wat zitten lezen en me zelf meer in het preppen en het voorbereiden verdiept. Omdat ik eerst alleen maar bezig was met meer het "stoere survival". Nu begin ik me zelf ook te realiseren dat het wel eens nodig zou zijn om een BOL te hebben. Niet dat ik nu meteen een BOL wil maar gewoon wat meer informatie over een BOL en wat er allemaal bij komt.

 

geschikte plek?

Hoe ziet een geschikte plek er nauw uit voor een BOL en ook de omgeving?

 

hoe groot is een BOL over het algemeen

Is een BOL net zo groot als een gemiddelde garage of meer een soort tuinhuisje?

 

wat is er allemaal ter plaatse

Wat ligt er allemaal in jullie BOL?

 

Dit waren 3 vragen over een BOL omdat ik graag wat meer informatie wilde betreft het echt preppen en een BOL te hebben. Ik zou het waarderen als jullie misschien ook een paar foto's willen plaatsen van al dan niet jouw eigen BOL. En natuurlijk me vragen beantwoorden zou ook fijn zijn.

 

Mvg gerben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Hey

Ik heb wat zitten lezen en me zelf meer in het preppen en het voorbereiden verdiept. Omdat ik eerst alleen maar bezig was met meer het "stoere survival". Nu begin ik me zelf ook te realiseren dat het wel eens nodig zou zijn om een BOL te hebben. Niet dat ik nu meteen een BOL wil maar gewoon wat meer informatie over een BOL en wat er allemaal bij komt.

 

geschikte plek?

Hoe ziet een geschikte plek er nauw uit voor een BOL en ook de omgeving?

 

hoe groot is een BOL over het algemeen

Is een BOL net zo groot als een gemiddelde garage of meer een soort tuinhuisje?

 

wat is er allemaal ter plaatse

Wat ligt er allemaal in jullie BOL?

 

Dit waren 3 vragen over een BOL omdat ik graag wat meer informatie wilde betreft het echt preppen en een BOL te hebben. Ik zou het waarderen als jullie misschien ook een paar foto's willen plaatsen van al dan niet jouw eigen BOL. En natuurlijk me vragen beantwoorden zou ook fijn zijn.

 

Mvg gerben

 

geschikte plek?

kies je zelf

 

hoe groot is een BOL over het algemeen

kies je zelf

 

wat is er allemaal ter plaatse

liefst alles om te overleven water, onderdak, voedsel en warmte

 

Gerbenvink je weet toch wel dat er een zoek functie is op het forum he? er is al meer als genoeg over geschreven.

stel je vragen eens in een bestaand draadje ipv elke keer opnieuw een draadje te starten aub.

 

mvg MD

Link naar reactie
Delen op andere sites

geschikte plek?

Ligt eraan welke eisen je stelt aan je BOL. Mijn BOL is een vakantieadresje in het buitenland in een bosrijke omgeving met veel mogelijkheden voor het vinden van voedsel en water.

hoe groot is een BOL over het algemeen

Hangt af van voor hoeveel personen je de BOL wilt gebruiken.

wat is er allemaal ter plaatse

In mijn BOL ligt alles wat we met ons gezin nodig hebben om langere tijd te kunnen overleven. Voedsel en water, gereeedschap, en veiligheid.

 

Foto's van mijn BOL ga ik niet geven. Denk dat niemand daartoe bereid is ;-)

 

Voor de rest zou ik een lijstje maken met alle wensen die je wilt stellen aan je BOL. Zoek daarna een lokatie uit waar je al je wensen, of in ieder geval de meeste wensen, kunt waarmaken.

Uiteraard hangt het ook af van je budget en of je de mogelijkheid hebt om je BOL te bereiken in geval van SHTF.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn BOL ligt midden in de hoofdstad, is voorzien van het nodige hekwerk en bevindt zich op 1500 km van mijn huidige woning. De BOL kan dienen als uitvalsbasis voor het zoeken van een landelijker gebied, als investering en bescherming tegen een Eurocrash, bij een nucleair incident in onze regio, bij een economische collapse van onze streek. Om de kosten te drukken wordt de BOL voor de korte termijn verhuurd (enkele dagen). De overeenkomst kan zonder opgaaf van redenen beëindigd worden mits terugbetaling van de huurgelden. Dit betekent concreet dat de BOL altijd binnen de 24 u bereikbaar is. De locatie is bereikbaar per vliegtuig, trein, schip, auto, ... .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super bedankt

Ik begreip dat je geen foto's geeft maar ik bedoel van binnen lijkt het op een normaal huis of is het heel basic

 

In mijn geval lijkt het nog het meest op een gewoon woonhuis. Dus woonkamer, slaapkamers, douche, toilet enz enz

 

Je kan er ook voor kiezen om een stuk bos uit te zoeken waar je een hut gaat bouwen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gerbenvink mijn bol is 60m2 ligt in de randstad op een afstand die ik lopend in maximaal 3 uur ook kan bereiken ( bepakt) en mijn bol is al bijna luxer dan mijn huis. Ik maak er het hele jaar door veel gebruik van. De keuze voor mijn lokatie was dat het lastig te bereiken was en mensen uit de buurt er al 30 jaar wonen en niet eens weten dat het terrein er ligt.

 

Denk niet dat een bol moet bestaan uit minimalisme. Je kunt de kans lopen dat je er langere tijd moet verblijven. Ook met slecht weer. Als je bol dan onvoldoende comfort biedt dan ga je een nodeloze zware tijd tegemoet.

 

Van mij kun je wel wat foto's krijgen en wat tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super fijn dat ik wat foto's mag zien

Maar ik begrijp dus dat het meer een 2de huis is.

 

Ja dat moet je er van proberen te maken. Moet je je voorstellen dat je een tijd in slecht weer daar moet zitten. Hoe denk je dat je je voelt als je geen comfort hebt. Koude vochtige voeten ed. Ik heb aan survival gedaan en dan was het een beperkte tijd. Kun je nagaan hoe zwaar het is als je niet weet hoelang iets duurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mark2 ziet er mooi uit. Maar even een vraagje ik neem aan dat je daar voor een vergunning nodig hebt om te bouwen maar wat is het voorn soort vergunning een vergunnig zoals een vakantie huis of een normaal woonhuis(wat waarschijnlijk veel duurder is) of een andere er bestaat er vast geen voor een BOL lijkt me?

Weet jij dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mark2 ziet er mooi uit. Maar even een vraagje ik neem aan dat je daar voor een vergunning nodig hebt om te bouwen maar wat is het voorn soort vergunning een vergunnig zoals een vakantie huis of een normaal woonhuis(wat waarschijnlijk veel duurder is) of een andere er bestaat er vast geen voor een BOL lijkt me?

Weet jij dat?

 

Waar ik bouw is geen vergunning nodig. De eisen zijn. Niet in de grond vastzetten ( maar dat is arbitrair) totale oppervlakte maximaal 60m2, maximale hoogte 4 meter en niet gemetselt. Houtskeletbouw op een stevig houten frame is dus het beste. Ik gooi vanaaf nog wel wat pics erop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...