Ga naar inhoud
GENEGEERD

Grachtenwater


Jacob

Aanbevolen berichten

weet niet aan welke kant jij zit maar das ook de mijne in geval van nood zit daar een 15 km vanaf in NH

 

Eind van de straat ligt hier het ijsselmeer. Woon in Friesland ergens langs de 11 steden route

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

In dit topic wordt meermaals grachtenwater genoemd als slecht water.

Ik moet even kwijt dat er vele sloten en grachten zijn die een helofytenfilter hebben (en velen nog krijgen) waardoor de kwaliteit van het water verbetert,

Houdt die ontwikkelingen maar in de gaten, de grachten worden weer zuiver.

 

Erasmusgracht Amsterdam...dat mooie rietveldje achter de bankjes is het filter, of ehm, zelfs de plek waar de bankjes op staan hoort bij het filter. Mooi he, het lijkt wel natuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jobs

Je hebt inderdaad gelijk. Had me er nooit in verdiept, dacht echt dat het gewoon drinkbaar was.

 

Veelal kom ik tegenstrijdige berichten tegen van sites die zeggen dat het vol met pesticide zit die zelfs al jaren verboden zijn zo erg zelfs dat het niet eens geschikt is voor bad gebruik.

 

Maar ik kom ook sites tegen die zeggen dat het zonder al te veel te filteren drinkbaar is.

 

Voorlopig neem ik het zekere voor het onzekere ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je water destileerd den trek je er ook alle mineralen uit die je lichaam nodig heeft om te functioneren.

Kun je dit water weer voedingsrijk maken op een simpele manier?

Hoe lang of hoeveel gedestileerd water kun je drinken zonder dat het schadelijk voor je is?

Wat zijn de gevolgen van het teveel drinken van gedemoraliseerd water?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een grachtje vlak bij in de buurt (de maas :rolleyes: ). Denk bij een echte SHTF dat het water na een tijdje wel drinkbaar zal zijn aangezien dan de chemische bedrijven niet meer functioneren. Tevens denk ik dat je het water wel redelijk drinkbaar krijgt met diverse filtratiemethode en actief kool gevolgd door micro filtratie en chloor druppels.

 

Ja het is misschien wat overdone, maar het laatste wat je wilt is ziek worden tijdens een SHTF situatie. zelfde geld trouwens op vakantie, ik filtreer en druppel daarna altijd chloor in het water om zeker te zijn dat eventuele virussen die 100% door je filter heen gaan ook worden geïnactiveerd.

 

Gedestileerd water onttrekt zouten uit je lichaam, met een zakje ORS kan je natuurlijk als je zeer weinig toevoegt weer mineralen toevoegen aan je schone water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

schindeles_big.jpg

Ik gebruik mineralen van Schindele's

 

Over water van gracht of beek of wat er ook in je buurt is. Probeer uit te zoeken waar het beste water is, waar sowieso water is, hoe de kwaliteit is.

In mijn woonplaats is veel aandacht voor het niet vervuilen van grondwater omdat dit grondwaterwingebied is. Er zijn gemeentelijke stukken met daarin de plekken van regenwaterputten en overlopen en opslagplekken. Ik vond het heel interessant om uit te zoeken. Ik weet nu afgelegen rustige plekken waar ik mijn water kan halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Bij het koken van water doodt je de bacteriën en bij het filteren door een doek, haal je enkel het grove vuil er uit. Heb je wel eens grondwater gedronken? Dat kan namelijk enorm stinken! ook nadat je het gekookt hebt.

 

Met een actieve waterfilter trek je het water door een poreuze steen met gaatjes die kleiner zijn dan elk bacterie. Dus je verwijdert ze echt uit je drinkwater voor 99.99999%

De actieve koolstof haalt voornamelijk de onaangename smaak en geur weg.

 

in een SHTF situatie kan en mag je water grof filteren door een doek, en na het goed koken gebruiken voor consumptie mits het niet chemisch verontreinigt is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een SHTF situatie waarbij ik niet zou beschikken over een filter, volstaat het dan om water door een doek te halen en vervolgens te koken? Ik vroeg me ook af wat de toegevoegde waarde is van een filter t.o.v. hetgeen wat ik hiervoor noem.

 

wshtf is het soms handig dat je niet gezien word en als je water gaat koken val je op door de rook

mvg Bjorn

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een SHTF situatie waarbij ik niet zou beschikken over een filter, volstaat het dan om water door een doek te halen en vervolgens te koken? Ik vroeg me ook af wat de toegevoegde waarde is van een filter t.o.v. hetgeen wat ik hiervoor noem.

 

Koken kost veel brandstof en is erg tijdrovend.

Ik denk dat je zelfs goedkoper uit bent met een waterfilter dan het preppen van voldoende brandstof.

Daarnaast zou ik op de primaire levensbehoefte niet een paar euro willen besparen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn collega drijft met een wwonbbot in de amsterdamse grachten. Boot heeft net zoals vele buren een handpomp wc. 2x raden waar het op uit komt.

Inderdaad gewoon d egracht. Drink ze !

 

2e waarom niet nu het nog kan een waterput slaan ? Staat genoeg in topic hierover.

Elk dorp had vroeger een handpomp zou niet weten waarom dat nu niet meer kan.

 

Vergeet trouwens niet dat anti conceptie middelen gewoon uitgepist worden en in je drinkwtare terecht komen. Dit is nl niet te verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...