Ga naar inhoud
GENEGEERD

Minderjarig en toch ergens geld in steken

Gerbenvink
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Dat begrijp ik maar ik heb eigelijk extreem veel geld vergeleken met klasgenoten en ik hoor dus dat zei vaak maar Max 20 euro op hun rekening hebben staan en ik heb 2000 euro ongeveer dus ik ben bang als dadelijk de rente en de banken instorten dat ik alles kwijt ben. En in deze crisis is het erg actueel dat banken in storten. En bijvoorbeeld goud blijft altijd wat waarde hebben maar ik neem aan dat je geen goud kan kopen als je 14 jaar bent. Maar is er iets anders dat ook zijn waarde blijft houden. En wat ik op mijn leeftijd wel kan kopen?

Link naar reactie

Dan laat je je ouders goud kopen voor jou... Of je neemt een bedrag cash op zodat je altijd genoeg hebt.. maar pak de rente die je nog kunt pakken.. Gooi niet alles gelijk in edelmetaal maar spreidt je kansen.. En ja.. Wat is wijsheid...

Link naar reactie

Voor €2000 kan je ook leuk materiaal kopen......schoenen/rugzak/waterfilter/goede technische kleding/licht gewicht tentje/goede slaapzak/matje....Dan ben je er wel doorheen,....(waarschijnlijk niet eens mogelijk met €2000)

Schoenen 200-250

Rugzak 180-250

Kleding 600-900

Tentje 300-400

Slaapzak 200-300

Suc6

Link naar reactie

@Gerbenvink, allereerst ben je goed bezig de meeste minderjarigen (en eigenlijk ook meerderjarigen) kunnen niet eens met geld omgaan. Ik heb ltijd geleerd 10% van mijn maandinkomen weg te leggen of te investeren, maar dat valt momenteel niet mee met 3 schoolgaande kids (maar dat terzijde).

Belangrijk is dat je je eerst goed inleest en weet waarin je wilt gaan beleggen. Ik kan uit ervaring zeggen dat goud een goede investering is. Neem in ieder geval niet teveel risico's. Spreid ook je beleggingen en wed niet op 1 paard. Dus niet alles cash of goud of spullen. Maak een leuke mix voor jezelf. Ik weet niet of je als minderjarige goud kunt kopen, maar de combibars zijn erg leuk om mee te beginnen. Het zijn 50 afbreekbare stukken goud van 1 gram. Bespreek in ieder geval met je ouders of je een deel van je spaarcenten mag beleggen.

https://www.amsterdamgold.com/nl/goud-kopen/goudbaren/50-gram-gouden-combi-bar

Momenteel is de goudprijs 31k de kilo ongeveer. Ik heb op dit punt vaak goud ingekocht en meestal verkoop ik dan weer een deel als deze boven de 42-43k de kilo staat (in Euro's). Mijn mening en die van velen is dat de goudprijs momenteel erg gemanipuleerd wordt, deze zou veel hoger moeten staan. Ik weet zeker dat veel landen en rijken momenteel veel fysiek goud vasthouden\oppotten, omdat ze verwachten dat dit in de nabije toekomst veel waard kan worden. De goudprijs staat in Dollars genoteerd, dus het schommelen van de dollar en goudprijs kan een hefboomeffect geven.

Je bent in ieder geval goed bezig door over deze dingen na te denken.:cool:

Link naar reactie

Ik zit te denken om bijvoorbeeld goud of zilver te kopen. Maar dat gaat waarschijnlijk niet omdat ik 14 jaar ben. Maar zijn er vergelijk bare dingen wat wel kan op mijn leeftijd?

Alvast bedankt

Best slim van je dat je daar aan denkt. Toch maar even opletten. Toen ik 12 was, zo'n jaar of 30 geleden kreeg ik van mijn eigen opa een munt die zogenaamd waardevol was. Ze kostte toen omgerekend 12.5€ wat best een hoop geld was. Vandaag is ze ongeveer 2 € waard. Als je wat spaargeld hebt, overleg met je ouders en koop een echte gouden of zilveren munt. Voor een zilveren munt van 1 ons betaal je ongeveer 20€. Het lijkt mij een verstandige keuze om af en toe een deel van je spaargeld om te zetten in een mooie munt. Ik ken enkele mensen die intussen een fantastische verzameling opgebouwd hebben.

Link naar reactie

even nagedacht over jou situatie,

je bent 14 jaar en je hebt wat spaargeld en je wilt het in goud belegen.

Dan komt bij mij toch de vraag op waar het spaargeld voor is bedoelt.

kan me namelijk voorstellen dat op jou leeftijd het geld er vooral door je familie op is gestort om te sparen voor je studie

Dat is ook de reden dat mijn dochters spaar rekening gevuld word door de familie.

en als zij zou vragen om het om te zetten in pm zou mijn reactie meteen een hele grote nee zijn.

Dat komt vooral omdat de familie die het stort dat niet zou accepteren en bang zijn dat er iets mee gaat gebeuren waarop ze besluiten op te houden te sparen of op een andere rekening gaan sparen

is het geld dat je echt zelf bij elkaar hebt gespaard is het verhaal natuurlijk heel anders

Link naar reactie

Ik zit te denken om bijvoorbeeld goud of zilver te kopen.

Als je ouders na overleg akkoord zijn, dan kunnen jullie deze twee websites gebruiken om de beste prijzen te vergelijken:

http://goudzilverprijs.nl/prijsvergelijk/

http://goudvergelijken.nl/

Ik raad je aan geen zilverbaren te kopen, maar 1 troy ounce (oz) zilver munten.

En als je goud koopt zou ik voor een 1 troy ounce baar of 1 troy ounce munt gaan (naarmate de goudbaren kleiner worden, worden de premies hoger).

Link naar reactie

Creer een leuke bob, heb je de rest van je leven wat aan.

Heb ik ook aan zitten denken, maar op zijn leeftijd ben je nog niet uitgegroeid. een stel goede wandelschoenen zou over een jaar wel eens te klein kunnen zijn. Daarnaast wil hij graag zilver of goud.

Ik ben een goud man, maar als ik zilver zou nemen dan zou ik voor munten gaan. Daarnaast is het een verstandige kerel die voor 100€ en het met zijn vader bespreekt. Als ouder zou ik dit prima vinden en zien als en soort van "leer" geld.

Link naar reactie

Als ik de titel las dacht ik meteen aan een kauwgom automaat . Maar je wilt uw op de bank gespaarde centen beleggen in goud of zilver omdat je bang bent dat het bank systeem gaat instorten . En waar ga je uw goud of zilver dan bewaren ? Op de bank ? Of onder uw hoofdkussen ? Als 14 jarige zou ik mijn geld op de bank laten staan . Misschien op 2 verschillende banken zetten dat wel . Wachten tot ik 18 ben en dan iets serieus kopen . Ik heb indertijd grond gekocht en een huis gebouwd .

Geert

Link naar reactie

Ik heb even snel bij mijn online leverancier gekeken, kon niks vinden over leeftijd...

Volgens mij zou je als je een eigen rekening hebt gewoon online bestellen en thuis op je naam kunnen laten afleveren.

Ik denk dat het altijd beter is om dit met je ouders te overleggen, op voorwaarde dat ze voor reden vatbaar zijn?

Als je er goed over hebt nagedacht dan zou je het moeten kunnen uitleggen en zie ik weinig reden om, als je mijn kind was, je tegen te houden

Als je ouders een kluisje hebben zou je het daar ook in kunnen opbergen?

Ik ben mischien een uitzondering maar ik vind dat je op je 14e best veel over je eigen geld te vertellen zou moeten hebben.

Als je dit zelf verdiend hebt dan hebben je ouders, weer mijn mening, alleen recht om in te grijpen als je domme dingen doet, en ja dat is dus weer van de ouder zijn standpunt afhankelijk....

Ik heb zo'n vermoeden dat je veel wat al genoemd wordt redelijk op orde hebt dus dat zal afvallen?

Ik vermoed ook dat je ouders niet zo over preppen te spreken zijn.....?

Dan wordt eea lastiger, als in samenspraak het niet gaat lukken dan zul je zelf veel problemen moeten oplossen, waar ga je het opslaan, wat doe je als je ouders je vragen waarje spaargeld is gebleven, enz.?

Het bedrag dat je noemt* is voor sommige volwassenen al aardig wat geld, veel leeftijdsgenoten zullen het een kapitaal vinden.

Als je dat dus thuis hebt liggen zul je helaas snel volwassen moeten worden en beseffen dat je er gewoon met niemand over moet praten, ook niet tegen dat meisje dat je o zo leuk vind en waar je heel graag indruk op wilt maken.

*(Het is mooi te verdelen over 1 gouden en 50 zilveren maples :p)

Ik vind je plan verstandig, doe zelf namelijk hetzelfde.

Maar de problemen die ik beschrijf zul je eerst moeten afvinken met een OK.

En dat zal helaas nog steeds het makelijkste zijn als je je ouders mee hebt.

Geld op de bank is niet veilig maar je moet je afvragen of het in jou omstandigheden veiliger is om het in PM om te zetten en bv op je kamer te hebben liggen?

Ik vind dat een veel moeilijkere vraag om te beantwoorden dan de vraag op je basisplan om fiat van je rekening in PM om te zetten.

Succes,

K a n s

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...