Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welk eten voor 2 dagen op trektocht


Gerbenvink

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Hey

Ik zoek nog wat ideeën voor het eten wat ik op mijn brander klaar kan maken. Dan bedoel ik geen mountain house. Maar iets wat ik bij de supermarkt kan halen.

En dan hoeveel voor 2 dagen

 

Knorr Spagetteria /nasi/bami ? Rookworstje? Beetje rijst met kruiden/groentes? Ik maak meestal met korte treks (en beschikking over verse groentes) een pans/wok gerechten. Beetje vlees/groentes/rijst of pasta en klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd neem ik noedels mee,is bij mij een soort voorgerecht.Je hoeft er alleen kokend water

bij te doen en je hebt dan ook al voldoende vocht binnen.

Kost bijna niks en is zeer voedzaam.

Dan kan je puree vlokken maken,doe daarbij een rookworst en je hebt een heerlijk maal.

Als afsluiter een cappuccino met een stuk chocolade.

grtn verkenner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor twee dagen en op een brandertje?

Knakworst, noodles, soep uit blik en dan heb je het wel gehad. Neem wat gedroogd vlees mee ter extra aanvulling.

Hou het op simpele en.makkelijk klaar te maken dingen. Die gasbrandertjes gaan sneller leeg dan je denkt, dus maak het niet te ingewikkeld.

Verder ontbijtkoek, energy bars en kauwgom (kauwgom altijd goed) en neem toch vuur mee als back up mocht je brandertje het begeven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor iemand die het niet kent .

[

Het is bijna het zelfde als de zogenaamde soldaten koeken maar iets zachter .

 

Geert

 

Is dat hetzelfde als de bekende Liga koeken? Die heb ik namelijk geprept. Zowel naturel als met krenten/rozijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het hangt er maar van af hoe lekker je wil eten. Je kan om het heel simpel te houden gewoon een pak havermout en melkpoeder meenemen, weegt niets en ik neem aan dat je water hebt om de melkpoeder mee aan te lengen.

 

Je kan ook een zak rijst meenemen, 500gr moet voldoende zijn, je voegt dan paddenstoelen en groenten uit de natuur toe als je de kennis hebt.

 

Je kan ook 2 blikken bonen in tomatensaus meenemen en een flinke homp brood... en zo kan ik nog wel even doorgaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zelfs een paar per jaar . Maar wat heeft dit met die koeken te maken ?

 

Geert

 

Euh, moest er een verband met de koeken zijn ? Ik kreeg ze als kleuter mee naar de klas en tijdens de pauze wreef ik er mee langs de muur omdat ze zo mooi kruimelden. Het heeft een paar jaar geduurd voor ik door had dat ze om te eten waren. Aangezien er geen chocolade op zit, zijn het niet mijn favoriete koeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...