Ga naar inhoud
GENEGEERD

Is het mogelijk om een pulk/ bagage slee te maken?


Gerbenvink

Aanbevolen berichten

Hoi

Ik zou erg graag een soort van pulk maken voor mijn spullen mee te nemen tijdens het winterkamperen. Ik dacht er aan om een normale houten slee om te bouwen dat ik hem met me klimgordel aan achter me aan kan trekken.

Het is een slee zoals deze:

image.jpg.5506591079fc4490b149547d633f3b3f.jpg

Is dat mogelijk om dat te doen met haken en wat touw?

Of valt er dan niet makelijk mee te lopen?

Ik hoor het graag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Denk dat hij achterover gaat kieperen als je er een tuigje/gordel aan vast maakt.

Heb tijdens wintersport een keer iemand gezien die een dakkoffer gebruikte als slee om zijn spullen in te vervoeren. Ging super op de skies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit gaat zeer gemakkelijk door de planken van de slee te halen een daar dikkere bredere planken schuin op te leggen zodat je een groot oppervlak krijgt dan kun je een bak (Van ijzer of van plastic of hout) die er op past er op vast maken (Met lijm of met zeer sterk en veel klitteband) Dan kun je van dik nylon draad en een comfortabele band en een paar haken een touw maken (Band om het touw doen) monteer de 2 haken aan het ijzere trekstuk en monteer het touw aan de haken. En je kan het als trek slee gebruiken (Veerdeel het gewicht wel om zodat hij niet omvalt of gebruik 2 slee's en monteer die aan elkaar)

 

Ps. Wat phtvs zegt kan natuurlijk ook ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.militaria4you.com/paginas/artikel-details.php?id=3569

 

105921469_993.jpg.05d16c4c3a15f3113353dddc6a7b707b.jpg, ut2000tactical.jpg.3ec665a84306e26527ecf25edc91f6fd.jpg, ut2000tacticaltow.jpg.bac8684e9e4be7308242931b70cbf4d5.jpg,

 

Zie verdere info onder Google UT 2000 Rescue Litter.Dit reddings brancard is 2 delig en voor ontzettend veel doeleinden te gebruiken!!

Je draagt hem (1 deel) op je rug,aan de achterkant je rugzak(Of andersom).Je kunt hem als slee gebruiken(Transport).Je kunt er wielen ondermaken.

 

Ze zijn te koop bij Militaria4you.

Als je een beetje Handig bent maak je iets wat multi inzetbaar is en onder alle omstandigheden.

Het kan een groot gewicht dragen en je hoef dus ook niet alles op je rug .Daar komt nog bij dat je in Nood ,een brancard ter beschikking hebt!!!

Of koop er twee dan heb je beide!

 

Sorry!!!! Maar ik zag net dat ze UITVERKOCHT ZIJN!!

Nieuw zijn ze helaas te duur (Tussen de 1300,00 en 2400,00 €)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat denk ik ook ?

Dit is waarschijnlijk ook de redenen dat Militairen dit gebruiken!

 

Omdat het onhandig is.

Ik denk dat als je alleen maar te voet verder kunt !!! Je weinig opties hebt ?

En dan is het maar wat handig.Want alles op je rug en in je handen(Door de bossen en heuvel op en af) is ook geen pretje.

Heb je een heuvel dan kun je het ook omhoog trekken met een touw,dat geld ook voor berg af.

Improviceren noemen ze dat.

En in een noodsituatie kun je het niet altijd hebben van DAT IS GEMAKKELIJK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat denk ik ook ?

Dit is waarschijnlijk ook de redenen dat Militairen dit gebruiken!

 

Omdat het onhandig is.

Ik denk dat als je alleen maar te voet verder kunt !!! Je weinig opties hebt ?

En dan is het maar wat handig.Want alles op je rug en in je handen(Door de bossen en heuvel op en af) is ook geen pretje.

Heb je een heuvel dan kun je het ook omhoog trekken met een touw,dat geld ook voor berg af.

Improviceren noemen ze dat.

En in een noodsituatie kun je het niet altijd hebben van DAT IS GEMAKKELIJK.

 

de militairen in dat plaatje hebben de kar (dus niet een slee) vast aan hun lichaam zitten met grote offroad wielen, wanneer je een slee zult gebuiken zal deze slecht glijden tussen alle bomen door en zodra je van een heuvel afloopt haalt de slee je in of haalt hij je naar beneden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de militairen in dat plaatje hebben de kar (dus niet een slee) vast aan hun lichaam zitten met grote offroad wielen, wanneer je een slee zult gebuiken zal deze slecht glijden tussen alle bomen door en zodra je van een heuvel afloopt haalt de slee je in of haalt hij je naar beneden.

 

Ja en nee, Dat is de slee !!! met de optionele wielen eronder!Dat is ook wat ik bedoel met De vele mogelijkheden van de UT 2000 Rescue Litter.

Je kunt hem(De Slee) in verschillende situaties gebruiken.

Dit Topic gaat over ????Een Bagage slee maken HEHE Zodoende hoef je niet En een Kar en een Slee mee te sjouwen.

Volgens mij is het niet zo moeilijk.Deze UT 2000 Word over de hele wereld gebruikt.Er kan vanalles aangekoppeld worden.Optioneel vele Accessoires. Oa Handgrepen om de slee onder controle te houden einrad_handgriff_g.jpg.04bd0e17cdc62a5d7d77c9984d763dc3.jpgDeze zijn ook verkrijgbaar wanneer je de slee zonder wiel gebruikt(Zijn Langer)

Afbeelding is met het optionele één wiel(in het midden).Dit is dus te verwijderen! Zodat je weer een Slee hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de militairen in dat plaatje hebben de kar (dus niet een slee) vast aan hun lichaam zitten met grote offroad wielen, wanneer je een slee zult gebuiken zal deze slecht glijden tussen alle bomen door en zodra je van een heuvel afloopt haalt de slee je in of haalt hij je naar beneden.

 

Bij deze moet ik jou toch gelijk geven!!Er zijn inderdaad twee type's; De UT 2000 rescue Stretcher en de Darby All Terrain All-purpose Cart-Sleds (ATACS) Zie Link http://www.combatreform.org/atac.htm

 

The "Darby" All Terrain All-purpose Cart-Sled (ATACS) is a combination of the UT 2000 stretcher system, used by dozens of allied armies made by Ferno MILITARY PRODUCTS; The Ferno UT 2000 is two cargo backpack frames that join to be a helicopter evacuation Stokes litter, Sled, ground litter and with All-Terrain Wheels a one-man propelled ammunition, equipment, casualty evacuation cart via the Roleez Corp., low-ground pressure tire system. There is no dead weight in this system: if it cannot be rolled, it splits into cargo backpacks to carry heavy mission items.

Er zijn slechts een paar verschillen o,a De lichaams bevestiging en ze kunnen pl/min 60 Kgm meer gewicht vervoeren !! en de wielen !

Maar deze aanpassingen kun je zelf ook uitvoeren ? Als je handig bent.

 

Myron bij deze Excuses voor mijn eerdere reactie!!!

 

 

NSN: 6530-01-398-3949

Part number: 42-000

 

Price $759

 

Toch is en blijft het een goede uitvinding !Maar je moet wel HET KUNNEN ZIEN ,Het is een slee !geschikt voor in de winter of op vlakke gebieden,Er kunnen wielen onder gemonteerd worden zodat je een verdomd handig Karretje hebt!

 

UT-012.jpg.d6b3e5f0728449e7edd13898f0262153.jpg

 

Je kunt het (één deel van de UT 2000)op je rug dragen met je rugzak er achterop(zie info via Google).En je kunt hem in geval van nood ook nog eens gebruiken voor een gewonde(Familie lid ,kennis,kind enz)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Ik heb zelf een aantal SKED stretchers. Deze werken uitstekend als pulk. Soms zijn deze ook bij de dump te vinden.

 

De sked is oprolbaar en dus makkelijk mee te nemen tot de plek waar je te voet verder gaat. Past zelfs op je rugzak. (Wel zwaar).

 

Meer info op skedco.com.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overste Karremans (hvala Bolo) is net terug uit Kroatie waar hij veel plezier heeft gehad aan zijn met 60 kilo beladen kar. Het lopen is soms zwaar maar je komt op delen waar je met een auto nooit kan komen. (binnenkort maak ik hierover een klein verslagje)

Link naar reactie
Delen op andere sites

schreef xinix:
Overste Karremans (hvala Bolo) is net terug uit Kroatie waar hij veel plezier heeft gehad aan zijn met 60 kilo beladen kar. Het lopen is soms zwaar maar je komt op delen waar je met een auto nooit kan komen. (binnenkort maak ik hierover een klein verslagje)

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...