Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat meenemen voor 2 nachten winterkamperen?


Gerbenvink

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Rond de -5 doet een gasbrander zonder de capsule eerst te verwarmen het al bijna niet meer.

 

Dat blijft een probleem met gas, het word niet gasvormig genoeg meer als de temperatuur daalt onder de 0 graden.

 

 

Dat is het verschil tussen Butaan en propaan.

 

Butaan is rond het vriespunt (van water) haast niet meer bruikbaar. Propaan kan je tot 42 graden onder nul gebruiken. Ik weet niet waar je heen wilt in de winter? :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee hele fucking dagen... Brrrrrrr. Een bijl, een slijpsteen (hoeveel bomen kun je omhakken in twee dagen zodat die bijl bot wordt????) Jezus, wat een topic.

 

Antwoord is simpel: twee schone onderbroeken en een extra paar sokken. Voor de rest zit je toch gewoon in je verwarmde sleurhut bij je ouders.

 

"Wintercamperen", het woord alléén al!

 

Laat me raden; je gaat op wintersport?

 

Doe me een lol...

 

 

*Na 23:00 uur komt mijn slechte "ik" naar buiten om te spelen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het wel eens met @carpin, bij koud weer staat een handbijl ook hoog op mijn bagagelijst, niet alleen om hout voor het vuur te hakken maar ook handig als je een houten bivak en/of een bed van sparretakken maakt.

 

Deze zijn ook fijn in de winter:

 

http://www.bever.nl/smartwool-sok-mountaineering-extra-heavy-crew-3411d00001?id_colour=4325

 

Slapen met dikke wollen sokken, een muts en handschoenen scheelt zo 5-10 graden in gevoelstemperatuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...