Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

phtvs

Steeds meer Jihadreizigers

Recommended Posts

Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Maar er is nog iets dat ik niet begrijp. Wat heeft Syrië met preppen te maken?

Syrië bepaalt ons allen bij de onbestendigheid van het dagelijks leven. Bij het gegeven dat de dood achter letterlijk iedere straathoek op je kan wachten. Bij het feit dat overheden machteloos zijn indien de grenzen van een land zo lek als een mandje zijn, waardoor allerlei gespuis met zevende-eeuwse denkbeelden binnenkomen als muizen in een pan kaasfondue. Bij het feit dat wij allemaal, van achter onze toetsenborden, minder ver van "Syrië" verwijderd zijn dan we denken of comfortabel vinden.

Ergo, Syrië heeft alles te maken met preppen.

• Leuk 1

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
En Bij dit artkiel ga ik me ook niet gemakkelijker voelen, zeker met een SHTF .

t hoeft geen verdere uileg wat er gaat gebeuren als de supermarkten leeg zijn.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/archief/article/detail/1725130/2004/01/15/Vanaf-700-euro-heb-je-een-pistool.dhtml

Goed artikel, ik wilde dat al eerder ter sprake brengen, dat veel turkse gezinnen tenminste 1 vuurwapen hebben.. En ik ben ook van mening dat de mentaliteit van deze mensen vele malen krachtiger is dan van de meeste Nederlanders. Mocht het hier ooit uitlopen op een burgeroorlog.. dan houd ik mijn hart vast.

Deze post delen

De Tilburgse wetenschappers Toine Spapens en Monique Bruinsma vonden geen bevestiging van wijdverbreid vuurwapenbezit onder Turken. Zij onderzochten in opdracht van het ministerie van justitie vuurwapenbezit tussen 1998 en 2000 en concluderen dat het voor de gemiddelde Nederlander heel moeilijk is om aan een illegaal vuurwapen te komen.

Nou stuur die Tilburgse wetenschappers maar naar huis dan. Ben in taxi chauffeur geweest en kon makkelijker vuurwapens kopen dan een broodje gezond. Kreeg echt van alles aangeboden, van antiek tot hyper modern.

Overigens nooit iets gekocht, wij hadden wapens zat in huis van mijn Pa, die had een wapen verlof ;-)

Deze post delen

Nou stuur die Tilburgse wetenschappers maar naar huis dan. Ben in taxi chauffeur geweest en kon makkelijker vuurwapens kopen dan een broodje gezond. Kreeg echt van alles aangeboden, van antiek tot hyper modern.

Overigens nooit iets gekocht, wij hadden wapens zat in huis van mijn Pa, die had een wapen verlof ;-)

Niemand bericht gekopieert?

Deze post delen

En Bij dit artkiel ga ik me ook niet gemakkelijker voelen, zeker met een SHTF .

t hoeft geen verdere uileg wat er gaat gebeuren als de supermarkten leeg zijn.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/archief/article/detail/1725130/2004/01/15/Vanaf-700-euro-heb-je-een-pistool.dhtml

Toch wel weer zonde dat het stukje over schietverenigingen weer lekker stemmingsmakend wordt weggezet....

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk

Deze post delen

Toch wel weer zonde dat het stukje over schietverenigingen weer lekker stemmingsmakend wordt weggezet....

ja geef zulke kranten de kans

want legale wapens zijn het zelfde als illegale wapens

Deze post delen

Eh, nee, de Islam is de jongste Godsdienst die we kennen. En die hebben je "Oosterse cultuur" redelijk verneukt de afgelopen periode. Wel ff inlezen hè? Je haalt wat culturen door elkaar...

En, zoals eerder gezegd in berichten hier voor, in "het oosten" (wat geografisch verkeerd is, maar dat terzijde) doet men er ALLES aan om dat vermaledijde internet weg te houden van het gepeupel.

Get your facts straight.

Ik had het niet over de islam, maar de oosterse cultuur. Of die wel of niet verrijkt/verpest wordt door de islam is een ander verhaal. Islam is niet de oudste godsdienst (of ideologie), maar ook niet de jongste. Heb je een bron over je opmerking over 'internet weg te houden van het gepeupel'? Voor zover mij bekend groeit het aantal internet gebruikers in dergelijke landen al jaren op rij. Niet vergeten dat mensen in dergelijke landen veel armer zijn, en wij hier al een telefoon+kabel netwerk hadden liggen voordat internet ontstond. Logisch dus dat ze achterlopen wat internet-toegang betreft.

Ik weet niet waaraan ik de toon van je reactie te danken heb; het is niet 'mijn' oosterse cultuur, haal geen culturen door elkaar en hoef me dus niet in te lezen.

Edit: Misschien maar even voor de duidelijkheid dan: als mensen in het buitenland geweld plegen dan lijkt het mij prima dat ze daarvoor aangepakt worden. Bij voorkeur in het land waar het delict plaatsvond cq het slachtoffer woont, maar desnoods hier in NL. Ook heb ik liever niet de Islam/Sharia te vervanging van "onze" overheid, ik heb liever geen overheid.

Deze post delen

Ik had het niet over de islam, maar de oosterse cultuur. Of die wel of niet verrijkt/verpest wordt door de islam is een ander verhaal. Islam is niet de oudste godsdienst (of ideologie), maar ook niet de jongste. Heb je een bron over je opmerking over 'internet weg te houden van het gepeupel'? Voor zover mij bekend groeit het aantal internet gebruikers in dergelijke landen al jaren op rij. Niet vergeten dat mensen in dergelijke landen veel armer zijn, en wij hier al een telefoon+kabel netwerk hadden liggen voordat internet ontstond. Logisch dus dat ze achterlopen wat internet-toegang betreft.

Ik weet niet waaraan ik de toon van je reactie te danken heb; het is niet 'mijn' oosterse cultuur, haal geen culturen door elkaar en hoef me dus niet in te lezen.

Edit: Misschien maar even voor de duidelijkheid dan: als mensen in het buitenland geweld plegen dan lijkt het mij prima dat ze daarvoor aangepakt worden. Bij voorkeur in het land waar het delict plaatsvond cq het slachtoffer woont, maar desnoods hier in NL. Ook heb ik liever niet de Islam/Sharia te vervanging van "onze" overheid, ik heb liever geen overheid.

Ik kan me de reactie van Johnnie wel voorstellen. In je post stel je dat de oosterse cultuur al langer bestaat. Maar de oude oosterse cultuur bijvoorbeeld perzische (zarathrustra) bestaat allang niet meer. Dat is vervangen door de islamitische cultuur. Die is totalitair dus bijna alle oude gebruiken zoals beeldende kunst, iets waar je het meest van cultuur kunt vinden, zijn verboden. Boeken die geen islamitische grondslag kenden werden vernietigd en gebruiken, niet in overeenstemming met de islam ook verboden. Als je nog iets wil terug vinden dan moet je echte terug naar voormalige sovjetvazal republieken.

De oude cultuur is niet verpest maar simpelweg afgeschaft.

Deze post delen

Gast crossfire

Stemmingmakerij over de schietsport kun je gewoon overlaten aan het MvJ en de KNSA

Zoals van de week gebleken is het gehele concept omderuit gehaald door de RvS met als gevolg dat het gehele systeem zoals de CWM ongegrond is verklaard !!!!!!

Maar idd de verhaaltjes van mijn vader en/of broer van die hebben wapens dus ga ik daar wel wat halen ,zijn tenenkrommend en het zou dus ook zomaar kunnen dat mensen die deze uitspraken doen gewoon kunnen wachten op visite van bv. BW

Deze post delen

Vlaamse Syriëstrijder bedreigt Wilders in video

Hij verwijst ook naar de Belgische minister van Defensie Pieter De Crem en PVV-leider Geert Wilders, die hij expliciet bedreigt. 'De Crem, Wilders, de verraders vallen, let op voor autobommen', zo viel te horen op de video die inmiddels is weggehaald van de site.

De man formuleert ook dreigementen aan het adres van België, waar hij het systeem van de Sharia wil vestigen. 'Moslims, de Sharia komt eraan, welkom in Belgistan. De vlaggen zijn gehesen, de sabels zijn gewet. Insha'Allah (Bij de wil van Allah). Wij worden martelaars.'

http://www.ad.nl/ad/nl/13868/Burgeroorlog-in-Syrie/article/detail/3559971/2013/12/10/Vlaamse-Syriestrijder-bedreigt-Wilders-in-video.dhtml

Deze post delen

Deze morgen in de krant gelezen dat " Vlaamse " jongeren die in Syrië hebben gevochten nu ook al in Irak actief zijn ...

Fijn om te weten dat deze knapen ooit terugkeren naar Vlaanderen met een hoofd vol haat en kennis om een aanslag te plegen.

Blij dat ik op het platteland woon en niet in een grootstad .

http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/article/detail/1764950/2013/12/28/Groeiende-vrees-voor-aanslag-door-Syriestrijders.dhtml

Deze post delen

Nee joh, da's positief. De kans dat ze Sirië EN Irak overleven is wel heel klein. En, als je besluit om daar te gaan vechten ben je blijkbaar niet bijster snugger. Dit is dus gewoon een goed voorbeeld van natuurlijke selectie. We moeten alleen wel goed bijhouden wie er kapotgegaan is daar, dan kunnen we de uitkering stopzetten. Moeten we wat mij betreft toch al doen als ze daar langer dan 3 maanden zitten.

Deze post delen

Nee joh, da's positief. De kans dat ze Sirië EN Irak overleven is wel heel klein. En, als je besluit om daar te gaan vechten ben je blijkbaar niet bijster snugger. Dit is dus gewoon een goed voorbeeld van natuurlijke selectie. We moeten alleen wel goed bijhouden wie er kapotgegaan is daar, dan kunnen we de uitkering stopzetten. Moeten we wat mij betreft toch al doen als ze daar langer dan 3 maanden zitten.

Is op zich positief op voorwaarde dat ze nooit terugkeren maar dat is uiteraard niet voor al deze gekken het geval. Er zijn er al teruggekeerd : http://www.vandaag.be/binnenland/142199_jejoen-bontinck-wil-geen-bescherming.html

Volgens de staatsveiligheid is de kans zeer reeël dat een van die gekken ooit een aanslag pleegt in België

Deze post delen

Gast ancestral-viking

hoe meer mongolen naar syrie vertrekken om daar kapot geschoten te worden hoe beter .....de rest die dat avontuur overleven hun paspoort afnemen en buiten europa houden :)

voor elk probleem is een oplossing , soms is de oplossing tevens het probleem.

Deze post delen

hoe meer mongolen naar syrie vertrekken om daar kapot geschoten te worden hoe beter .....de rest die dat avontuur overleven hun paspoort afnemen en buiten europa houden :)

voor elk probleem is een oplossing , soms is de oplossing tevens het probleem.

Wat !! Gaan er nu ook Mongolen naar Syrië ;)

Deze post delen

@Jan c

@Holbewoner

@ancestral-viking

@lewieke

@Dr.Prepper & @Mr. Gold

Het zal aan mij liggen misschien, maar de manier waarop er soms wordt gepost vind ik een akelige politieke klant hebben waar ik mij niet bij thuis voel of waarvoor ik op een preppers forum zit.

Deze post is daar weer een mooi (nou ja, mooi...?) voorbeeld van. Suggestief, haatdragend, paspoort inleveren, mongool noemend. Sorry, maar moet dat echt allemaal zo?

Hier mee moeten we niet gaan denken dat we nergens meer over kunnen posten, maar dit soort post en reacties.. nee.

Het forum krijgt zo langzamerhand wel een erg politiek karakter, en nou niet het politieke podium waar ik bij wil horen.

• Leuk 2
  • Niet leuk 1

Deze post delen

Erken het rebellen leger en je bent van die lui af. Het is nl. verboden om voor een ander leger te vechten. Dan kun je de paspoorten zo innemen en ze als ongewenst vreemdeling verklaren.

Deze post delen

@Jan c

@Holbewoner

@ancestral-viking

@Scratch

@lewieke

@Dr.Prepper & @Mr. Gold

Het zal aan mij liggen misschien, maar de manier waarop er soms wordt gepost vind ik een akelige politieke klant hebben waar ik mij niet bij thuis voel of waarvoor ik op een preppers forum zit.

Deze post is daar weer een mooi (nou ja, mooi...?) voorbeeld van. Suggestief, haatdragend, paspoort inleveren, mongool noemend. Sorry, maar moet dat echt allemaal zo?

Hier mee moeten we niet gaan denken dat we nergens meer over kunnen posten, maar dit soort post en reacties.. nee.

Het forum krijgt zo langzamerhand wel een erg politiek karakter, en nou niet het politieke podium waar ik bij wil horen.

Kunt u even aantonen waar ik haatdragend of suggestief ben ?Ieder zijn mening en die respecteer ik ,u staat vast te popelen om een oud strijder uit Syrië als buur te hebben . Liever u dan ik ...

Met beleefde groet Jan C.

Deze post delen

[MENTION=1062] voorbeeld van. Suggestief, haatdragend, paspoort inleveren, mongool noemend.

Hoi Lekker, zou je mijn naam uit je lijstje willen hallen... Ik voldoe niet aan de criteria: Suggestief, haatdragend, paspoort inleveren, mongool noemend :mad: Lekker alles over een kam scheren, ben je lekker mee...

Dat is niet waarom "ik" op dit forum zit.

Deze post delen

Laat ze maar massaal voor een ander land hun leven gaan geven.

Pasppoort en uitkering afnemen.

Zo word het probleem mooi opgelost.

Want staan die mongolen ook hier in de rij als Nederland word aangevallen?

En Lekker, zet mij maar in het rijtje hoor.:)

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...