Ga naar inhoud
GENEGEERD

Steeds meer Jihadreizigers

phtvs
 Share

Recommended Posts

Er zijn 'zorgelijke aanwijzingen' dat kleine groepen islamitische jongeren in Nederland verder radicaliseren. In de afgelopen maanden is op internet de openlijke propaganda voor deelname aan de strijd in Syrië sterk gestegen.

Steeds meer Nederlanders reizen naar Syrië voor de jihad. In augustus nam het aantal Syriëgangers weer toe in vergelijking met de maanden daarvoor. Daar strijden waarschijnlijk steeds meer Nederlandse jihadisten onder de vlag van het aan al-Qaida gelieerde Jabhat al-Nusra.

Onbegrijpelijk dat ze blijkbaar precies weten wie er naar Syrie gaan om te knokken, maar laten ze deze idioten vervolgens gewoon hun gang gaan.

Sorry, maar deze gasten zijn een groot gevaar voor iedereen en moeten gewoon aangepakt worden.

Het risico dat deze jihadstrijders hier in Nederland hun strijd voortzetten is levengroot aanwezig en door de lakse houding van de overheid loopt iedere burger groot gevaar.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 388
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Als je vecht voor je soort genoten en je vind dat de bad guy fout zit (assad) en je vind dat je wat moet doen en amerika is te bang om iets te doen we houdt je tegen

Sent from my LG-P760 using Tapatalk

Niemand, ook ik niet ;-)

Probleem wordt het als ze wel terug komen. Die gasten zijn stuk voor stuk terroristen.

De minister zegt dat hij niets kan doen omdat ze niet toegtreden zijn tot een buitenlands leger. Waren ze dat wel, dan kon hij hun NL nationaliteit intrekken.

Maar blijkbaar is deelname aan een verboden terroistische organisatie, niet voldoende om hun paspoort af te pakken en ze het land uit te sodemieteren.

Link naar reactie

Niemand, ook ik niet ;-)

Probleem wordt het als ze wel terug komen. Die gasten zijn stuk voor stuk terroristen.

De minister zegt dat hij niets kan doen omdat ze niet toegtreden zijn tot een buitenlands leger. Waren ze dat wel, dan kon hij hun NL nationaliteit intrekken.

Maar blijkbaar is deelname aan een verboden terroistische organisatie, niet voldoende om hun paspoort af te pakken en ze het land uit te sodemieteren.

De minister wil niets doen omdat de coalitiepartij nogal afhankelijk is van een bepaalde lobbygroep ...

Link naar reactie

@lewieke

Idd. hier in Nederland knuffelen we terroristen blijkbaar liever zo blijkt.........

Mensen met een dubbele nationaliteit die het Nederlanderschap kwijtraken na een veroordeling wegens lidmaatschap van een terroristische groepering, worden mogelijk onevenredig hard getroffen. Die vrees spreekt de Raad voor de Rechtspraak uit in een advies over een voorgestelde wetswijziging van de Rijkswet op het Nederlanderschap. De raad vraagt zich af of het voorstel wel goed is doordacht.

BRON: http://www.telegraaf.nl/binnenland/22038989/__Kritiek_over_wet_terroristen__.html

Onbestaanbaar dit!

Link naar reactie

van mij mogen (moeten) ze gaan. alleen niet meer binnen laten..

komen ze wel? dan moet je ze opruimen! punt.

probleem is dat de rechters dat te zielig vinden voor die lieve jongens. Daarom mag de minister hun paspoort niet afpakken en ze de grens over donderen.

Hoop echt dat die rechters zelf een keer het slachtoffer worden, kijken wat ze er dan van vinden

Link naar reactie

probleem is dat de rechters dat te zielig vinden voor die lieve jongens. Daarom mag de minister hun paspoort niet afpakken en ze de grens over donderen.

Hoop echt dat die rechters zelf een keer het slachtoffer worden, kijken wat ze er dan van vinden

om eerlijk te zijn moeten niet de rechters maar hun familie getroffen worden.. dan leven ze nog om veranderingen door te voeren.

Link naar reactie

kom op een paar weken geleden was het: paspoorten afpakken en ze niet meer het land inlaten.

Nu heeft de politiek/hulpinstanties en gemeenten een nieuwe aanpak.

Lees de volgende artikelen en kom tot de zelfde conclusie als mij, namelijk : WTF!!

http://www.nu.nl/binnenland/3621850/hulp-in-plaats-van-handboeien-syriegangers.html

"Nederlandse jihadstrijders die zijn teruggekeerd uit Syrië krijgen hulp en begeleiding om te reïntegreren. Ze zijn na terugkeer niet direct opgepakt en vervolgd. "

http://www.elsevier.nl/Buitenland/blogs/2013/10/Lachwekkend-hoe-Nederlandse-jihadisten-worden-bestreden-1397631W/

"Als die engerds terugkomen, wat niemand hoopt, hebben we in elke geval een draaiboek: 'De geheime dienst AIVD heeft met de NCTV een draaiboek verfijnd waarmee over terugkeerders een onzichtbaar net wordt gedrapeerd van hulpvaardige toezichthouders die assistentie verlenen, en alarm slaan als ze radicale signalen opvangen. Toezicht op terugkeerders is een taak van iedereen: gemeenten, politie, NCTV, uitkeringsinstanties, woningcorporaties, hulpverleners, familieleden,' aldus De Telegraaf."

Link naar reactie

kom op een paar weken geleden was het: paspoorten afpakken en ze niet meer het land inlaten.

Nu heeft de politiek/hulpinstanties en gemeenten een nieuwe aanpak.

Lees de volgende artikelen en kom tot de zelfde conclusie als mij, namelijk : WTF!!

http://www.nu.nl/binnenland/3621850/hulp-in-plaats-van-handboeien-syriegangers.html

"Nederlandse jihadstrijders die zijn teruggekeerd uit Syrië krijgen hulp en begeleiding om te reïntegreren. Ze zijn na terugkeer niet direct opgepakt en vervolgd. "

http://www.elsevier.nl/Buitenland/blogs/2013/10/Lachwekkend-hoe-Nederlandse-jihadisten-worden-bestreden-1397631W/

"Als die engerds terugkomen, wat niemand hoopt, hebben we in elke geval een draaiboek: 'De geheime dienst AIVD heeft met de NCTV een draaiboek verfijnd waarmee over terugkeerders een onzichtbaar net wordt gedrapeerd van hulpvaardige toezichthouders die assistentie verlenen, en alarm slaan als ze radicale signalen opvangen. Toezicht op terugkeerders is een taak van iedereen: gemeenten, politie, NCTV, uitkeringsinstanties, woningcorporaties, hulpverleners, familieleden,' aldus De Telegraaf."

Een onzichtbaar net gedrapeerd ... . Veel gekker moet het niet meer worden. Bovendien lijkt het met niet onverstandig als die jongens weten dat er iemand meekijkt. Ik zou een AIVD'er naast elke jihadi parkereren.

Link naar reactie

Iemand kan zijn staatsburgerschap verliezen door onder andere:

1. Aanname van staatsburgerschap van een ander land

2. Intrekking van de nationaliteit door de overheid, bijvoorbeeld omdat men dienst heeft genomen in een vreemde krijgsmacht, of daden gericht tegen de staat heeft verricht

3. Verbanning

Natuurlijk gaat 99% naar Syrië om daar te vechten tegen Assad, maar dan moeten we dat stuk voor stuk bewijzen. Bovendien is het rebbelen leger niet erkend als officieel leger, dus geldt regel 2 niet. Dan moet je ze berechten als terrorist en Al Qaida staat natuurlijk op de lijst als terroristen organisatie. Als ik Fred Teeven was dan zou ik snel de wet aanpassen zodat zie gasten nooit meer terug mogen keren in NL. De meesten hebben 2 paspoorten dus pak het NL af en maak ze ongewenst vreemdeling. Heb je maar één paspoort dan wordt het lastiger, omdat NL iemand niet graag stateloos wil maken.

Ik wil geen partij kiezen voor Assad of de Rebellen, want ik zou echt niet kunnen kiezen uit deze 2 kwaden.

Link naar reactie

Zijn die terroristen niet erkend als officiële vertegenwoordigers van het Syrische volk door een aantal landen?

Als Nederland dat ook doet, maakt dat dan die "vrijheidsstrijders" niet gelijk een vreemde krijgsmacht?

Geen idee hoe dat wettelijk gezien precies zit.

Link naar reactie

Iemand kan zijn staatsburgerschap verliezen door onder andere:

1. Aanname van staatsburgerschap van een ander land

2. Intrekking van de nationaliteit door de overheid, bijvoorbeeld omdat men dienst heeft genomen in een vreemde krijgsmacht, of daden gericht tegen de staat heeft verricht

3. Verbanning

Natuurlijk gaat 99% naar Syrië om daar te vechten tegen Assad, maar dan moeten we dat stuk voor stuk bewijzen. Bovendien is het rebbelen leger niet erkend als officieel leger, dus geldt regel 2 niet. Dan moet je ze berechten als terrorist en Al Qaida staat natuurlijk op de lijst als terroristen organisatie. Als ik Fred Teeven was dan zou ik snel de wet aanpassen zodat zie gasten nooit meer terug mogen keren in NL. De meesten hebben 2 paspoorten dus pak het NL af en maak ze ongewenst vreemdeling. Heb je maar één paspoort dan wordt het lastiger, omdat NL iemand niet graag stateloos wil maken.

Ik wil geen partij kiezen voor Assad of de Rebellen, want ik zou echt niet kunnen kiezen uit deze 2 kwaden.

Probleem in Syrie is dat de rebellen gesteund worden door terroristen. Als ze dat niet gedaan hadden, was er veel meer steun geweest voor hun strijd. Nu zijn het gewoon moslim terroristen die proberen een staatsgreep te plegen.

Assad heeft op dit moment helaas mijn voorkeur. Want als die terroristen winnen, krijg je binnen de korste keren een nieuwe moslimstaat ala Afghanistan.

Link naar reactie

Probleem in Syrie is dat de rebellen gesteund worden door terroristen. Als ze dat niet gedaan hadden, was er veel meer steun geweest voor hun strijd. Nu zijn het gewoon moslim terroristen die proberen een staatsgreep te plegen.

Assad heeft op dit moment helaas mijn voorkeur. Want als die terroristen winnen, krijg je binnen de korste keren een nieuwe moslimstaat ala Afghanistan.

Dat is wat de Russen al een hele tijd aangeven. Assad is ook een rat, maar als er een machtsstrijd met Al Qaida er tussen ontstaat, dan breekt er helemaal de pleuris uit. En Assad heeft toch ook nog veel steun van het volk, niet alle stammen maar wel een aantal belangrijke.

Blijft een moeilijk verhaal en als morgen Syrië van de kaart wordt geveegd, zal het mij worst wezen.

Link naar reactie

Was er niet een (grond)wet dat wanneer een nederlands burger zich onder de wapenen bij een 'vreemde mogenheid' voegt hun Nederlandschap zou worden afgenomen?

Die was er ooit. Maar in de tweede helft van de 19e eeuw kwam men daarmee in de knel toen er duizenden Nederlandse jongens terugkeerden, die gevochten hadden als Zoeaaf in een jihad om de Pauselijke Staten te beschermen tegen die ongelovige hordes die een seculier en democratisch land genaamd "Italië" op wilden richten.

Die regel werd net op tijd afgeschaft voor de Tweede Boerenoorlog, waar duizenden Nederlanders als vrijwillige strijder afreisden naar Zuid-Afrika (waar men overigens zeer blij mee was, over het Hollanderkorps schreef men "ze kunnen niet schieten, niet paardrijden, maar ze hebben wel een hele grote mond").

Later kwam die regel weer terug, of ook weer niet, of alleen naar goeddunken. Eigenlijk is er geen lijn op te trekken. Vrijwilligers die meevochten in de Spaanse Burgeroorlog raakten hun Nederlanderschap kwijt. Vrijwilligers die meevochten in de Waffen SS mochten terugkomen. Over ex-legionnairs wordt gewoon niet gesproken. Israel is een trouwe bondgenoot, dus daar mag je je altijd voor aanmelden. En vrijwilligers die met het ANC vochten tegen het apartheidsregime in Zuid-Afrika werden als helden ontvangen, totdat bij de Waarheidscommissie naar boven kwam dat het geen lieverdjes waren geweest, en daarna hadden we het er niet meer over.

Eigenlijk is de huidige regel prima "...tenzij je oorlogshandelingen pleegt tegen Nederland of een bondgenoot.".

Moeten we alleen nog weer vrienden worden met het Syrië van Assad. Lijkt me een formaliteitje, of zie ik iets over het hoofd?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...