Ga naar inhoud
GENEGEERD

Gratis geld vanuit Nederland

wodan
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 66
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

En zo gaat een mooi systeem naar de haaien.........

Want mensen die het echt nodig hebben worden de dupe hiervan. En dan heb ik het nog niet eens over de toestroom van dat soort mensen richting Nederland.

kabinet faalt wederom!

Mooi systeem?

Nodeloos rondpompen van geld, wat allerlei deuren voor misbruik zowel binnen als buiten nederland openzet zou ik zeggen. En daarnaast een heel leger mensen aan het werk houdt (de uitvoerders van de regelingen) die sowiezo eerst betaald moeten worden. Rara hoe loopt de belastingdruk op.

Afschaffen dat hele circus van subsidies en toeslagen (en natuurlijk tegelijkertijd de lasten/belastingdruk verlagen).

Link naar reactie

Straks komen er bussen met Roemenen en Bulgaren .... ach zonder bus gewoon iemand die tijdelijk hun paspoort even leent. De persoon gaat in NL dan weer allemaal toeslagen en dergelijke aanvragen en het geld stroomt weer binnen. Gewoon omdat het kan en de politiek BEWUST heeft gekozen voor een systeem wat ze nauwelijks controleren.

Alles verhuisd momenteel van het rijk naar de gemeenten, dus ook daar gaan ze lekker toeslagen aanvragen en geen cent belasting betalen. Zie dat geld maar eens terug te krijgen. Zelfs Bulgaarse paspoorten van mensen die niet eens bestaan, daar trappen ze hier in. Weg met die corrupte boevenbende.

Link naar reactie

Mooi systeem?

Nodeloos rondpompen van geld, wat allerlei deuren voor misbruik zowel binnen als buiten nederland openzet zou ik zeggen. En daarnaast een heel leger mensen aan het werk houdt (de uitvoerders van de regelingen) die sowiezo eerst betaald moeten worden. Rara hoe loopt de belastingdruk op.

Afschaffen dat hele circus van subsidies en toeslagen (en natuurlijk tegelijkertijd de lasten/belastingdruk verlagen).

Afschaffen en vervolgens een systeem in gebruik nemen van nog meer belastingschijven? Of wil je de lasten voor iedereen gelijkmatig verlagen en niet alleen voor de mensen die het echt nodig hebben? In het laatste geval gaat Nederland dus pas echt failliet.

Nee, dit huidige systeem is prima en eerlijk. Alleen de uitvoering en de controle moet beter. Het geld komt namelijk terecht bij de mensen die het echt nodig hebben. Maar wel goed controleren en handhaven

Link naar reactie

Afschaffen en vervolgens een systeem in gebruik nemen van nog meer belastingschijven? Of wil je de lasten voor iedereen gelijkmatig verlagen en niet alleen voor de mensen die het echt nodig hebben? In het laatste geval gaat Nederland dus pas echt failliet.

Nee, dit huidige systeem is prima en eerlijk. Alleen de uitvoering en de controle moet beter. Het geld komt namelijk terecht bij de mensen die het echt nodig hebben. Maar wel goed controleren en handhaven

Eerlijk?????? Ik ken iemand alleenstaand die ongeveer 900€ per maand krijgt van de sociale dienst, daarnaast nog 350 aan toeslagen dus komt hij op 1250€. Ik ken iemand die wel werkt en 1400€ verdiend, een vrouw heeft en een kind. Die krijgt nada nakko erbij. Vind je dat eerlijk?

Link naar reactie

Godsgeklaagd is het, en jan lul de nederlander maar werken!! Ik hoorde vanochtend op de radio dat er iemand een half miljoen !!!!!!!!!!!!!! aan ten onrechte ontvangen subsidies moet terugbetalen. De persoon was zogenaamd zwaar ziek. 500.000 euro!!! waar hebben we het over??? hoe kan je nou in godsnaam zoveel geld ontvangen? Dit soort zaken, daar gaat mijn bloed van koken. grrrrrrrrrrrrrr:mad::mad:

Link naar reactie

Godsgeklaagd is het, en jan lul de nederlander maar werken!! Ik hoorde vanochtend op de radio dat er iemand een half miljoen !!!!!!!!!!!!!! aan ten onrechte ontvangen subsidies moet terugbetalen. De persoon was zogenaamd zwaar ziek. 500.000 euro!!! waar hebben we het over??? hoe kan je nou in godsnaam zoveel geld ontvangen? Dit soort zaken, daar gaat mijn bloed van koken. grrrrrrrrrrrrrr:mad::mad:

waarschijnlijk bedoel je dit nieuwsitem.. smerig zoiets

http://nos.nl/artikel/571636-gehandicapte-zet-zelf-afval-buiten.html

Link naar reactie

Juist ja, het geld komt namelijk terecht bij de mensen die het echt nodig hebben volgens jou. De bulgaren dus?

En "de paar problemen die er zijn" wil je op gaan lossen door goed controleren en handhaven (= nog meer uitgaven doen aan de uitvoerende instanties om het systeem in de lucht te houden).

En overigens gaat Nederland kapot aan nivelleringsdrang, of dit nu in inkomensverschillen uit werk is, danwel uitkeringen (inclusief die toeslagen) die veel te dicht op het minimumloon zitten (zie voorbeeld @FincaInSpanje).

Ja dus, ik bedoel lasten voor iedereen gelijkmatig verlagen.

Lees eens de strekking van de boodschap tussen de regels door in andere draadjes over economie/toestand in nederland daar komt ook verschillende keren duidelijk naar voren dat niet produktief zijn verkozen wordt boven produktief zijn "omdat het niks/te weinig extra opleverd".

Link naar reactie

Eerlijk?????? Ik ken iemand alleenstaand die ongeveer 900€ per maand krijgt van de sociale dienst, daarnaast nog 350 aan toeslagen dus komt hij op 1250€. Ik ken iemand die wel werkt en 1400€ verdiend, een vrouw heeft en een kind. Die krijgt nada nakko erbij. Vind je dat eerlijk?

Onzin want ook die persoon met 1400 euro per maand heeft recht op toeslagen. En ik weet dat uit eerste hand omdat ik een aantal jaar geleden zelf afhankelijk was van toeslagen met een minimum inkomen.

Daarnaast kloppen je bedragen niet.

Een alleenstaande bijstandsuitkering is € 628,68 per maand netto excl. vakantiegeld zijnde € 33,09 per maand, wordt uitgekeerd in mei.

Link naar reactie

Juist ja, het geld komt namelijk terecht bij de mensen die het echt nodig hebben volgens jou. De bulgaren dus?

En "de paar problemen die er zijn" wil je op gaan lossen door goed controleren en handhaven (= nog meer uitgaven doen aan de uitvoerende instanties om het systeem in de lucht te houden).

En overigens gaat Nederland kapot aan nivelleringsdrang, of dit nu in inkomensverschillen uit werk is, danwel uitkeringen (inclusief die toeslagen) die veel te dicht op het minimumloon zitten (zie voorbeeld @FincaInSpanje).

Ja dus, ik bedoel lasten voor iedereen gelijkmatig verlagen.

Lees eens de strekking van de boodschap tussen de regels door in andere draadjes over economie/toestand in nederland daar komt ook verschillende keren duidelijk naar voren dat niet produktief zijn verkozen wordt boven produktief zijn "omdat het niks/te weinig extra opleverd".

Bulgaren hebben geen recht op toeslagen, vandaar de controle en de handhaving. Het voorbeeld wat je aanhaalt heb ik al ontkracht in mijn vorige bericht en dat argument klopt dus al niet

Niet productief zijn is in 99% van de gevallen buiten hun eigen schuld. De prikkel om te gaan werken zit hem in het verschil tussen € 1400 per maand of € 628,68. Genoeg prikkel?

en ja er zullen best mensen zijn die tevreden zijn met een bijstandsuitkering en dus niet gaan werken. Maar het gros van de mensen zouden maar wat graag die paar honder euro in de maand extra erbij krijgen.

• Leuk 1
Link naar reactie

Bulgaren hebben geen recht op toeslagen, vandaar de controle en de handhaving. Het voorbeeld wat je aanhaalt heb ik al ontkracht in mijn vorige bericht en dat argument klopt dus al niet

Niet productief zijn is in 99% van de gevallen buiten hun eigen schuld. De prikkel om te gaan werken zit hem in het verschil tussen € 1400 per maand of € 628,68. Genoeg prikkel?

en ja er zullen best mensen zijn die tevreden zijn met een bijstandsuitkering en dus niet gaan werken. Maar het gros van de mensen zouden maar wat graag die paar honder euro in de maand extra erbij krijgen.

En de rest bovenop die bijstand,dat altijd maar "vergeten" wordt als het om die "stumpers" in de bijstand gaat.Hier een mooi voorbeeldje, hoe "slecht" men heeft in de bijstand;

http://www.nivelleren-is-een-feest.nl/

Link naar reactie

En de rest bovenop die bijstand,dat altijd maar "vergeten" wordt als het om die "stumpers" in de bijstand gaat.Hier een mooi voorbeeldje, hoe "slecht" men heeft in de bijstand;

http://www.nivelleren-is-een-feest.nl/

Tja, als je dan zo'n site opzet, zorg er dan wel voor dat je de feiten juist hebt. De bedragen kloppen al niet. een gezin (man, vrouw, kind) heeft recht op € 1.257,35 per maand excl, vakantiegeld.

Daarnaast hebben werkenden ook recht op die toeslagen (afhankelijk van het inkomen, maar daar is die regeling juist voor bedoeld zodat het geld terecht komt bij de mensen die het nodig hebben)

Zorgtoeslag 145 euro? Hahaha, 84 euro met een minimum inkomen. Huurtoeslag hangt af van de hoogte van je huur en ligt gemiddeld voor een sociale huur woning rond de 200 euro per maand en wordt uitgekeerd aan de verhuurder en is inkomens afhankelijk.

Kindgebonden budget (nu nog wel) is voor werkenden zelfs nog een stuk hoger dan voor een uitkeringstrekker. kinderbijslag krijgt iedereen met kinderen is NIET inkomens afhankelijk. Kwijtschelding gemeentelijke belastingen, alleen als je inkomen INCLUSIEF toeslagen niet hoger komt dan het bestaans minimum.

Ook is het nog altijd zo dat er geen sprake kan zijn van stapelen. Dus als je door middel van een toeslag boven een bepaald bedrag komt, je geen recht hebt op andere toeslagen/regelingen. Die langdurigheidstoeslag is afgeschaft of verminderd in veel gemeenten. Dit jaar in mijn gemeente 90 euro PER JAAR! niet per maand zoals die site je wilt laten geloven.

En niveleren? nee het is geen niveleren die toeslagen. Het is ervoor omdat die mensen anders niet in staat zijn om de kosten op te brengen die noodzakelijk zijn voor het levensonderhoud.

Simpel gezegd, zonder die toeslagen kan iemand met het minimunloon de kosten voor levensonderhoud niet opbrengen. Ongeacht of het minimum inkomen door arbeid of uitkering wordt verkregen.

dat die kosten voor levensonderhoud veel te hoog zijn, kun je die mensen die van dit soort regelingen gebruik maken niet aanrekenen.

• Leuk 1
Link naar reactie

Zo en nu stop ik met fabeltjes uit de wereld helpen hier. Blijkbaar zijn die PVV sprookjes zo hardnekkig dat veel mensen ze klakkeloos aannemen zonder even te kijken of de verhaaltjes kloppen.

Jammer alleen dat veel mensen in het verdom hoekje gezet worden terwijl ze dat niet verdienen. Om die reden doe ik vrijwilligerswerk om de mensen die dat echt nodig hebben een handje te helpen.

Ik maak zelf overigens geen gebruik (meer) van toeslagen en regelingen, behalve de kinderbijslag (fok premie) ,ben met pensioen en kan daar goed van rondkomen.

• Leuk 1
Link naar reactie

Onzin want ook die persoon met 1400 euro per maand heeft recht op toeslagen. En ik weet dat uit eerste hand omdat ik een aantal jaar geleden zelf afhankelijk was van toeslagen met een minimum inkomen.

Daarnaast kloppen je bedragen niet.

Een alleenstaande bijstandsuitkering is € 628,68 per maand netto excl. vakantiegeld zijnde € 33,09 per maand, wordt uitgekeerd in mei.

Als je in een koophuis woont, krijg je geen toeslagen. Dus nu zijn vrouw geen werk meer heeft zal hij het met 1400€ moeten doen. Die uitkering is niet op bijstandsniveau du niet van de SVB maar van de Soos. Dat komt omdat deze persoon voor een deel is afgekeurd om te werken. Daarnaast speelt leeftijd ook een rol.

Link naar reactie

Niet productief zijn is in 99% van de gevallen buiten hun eigen schuld.

En toch moeten er busladingen Polen naar het Westland gereden worden omdat deze 99% te lui is om in de kassen te werken, geloof dat jouw cijfers ook niet helemaal kloppen ;)

Probleem in Nederland is dat je in principe prima kan leven zonder ooit een dag te hoeven werken, beetje de naive cq zelfverrijkende (maar ongetwijfeld goedbedoelende) mensen uit de zieligheids bewerken en je hebt een veel beter leven dan Jan met de pet die een minimum inkomen heeft.

Over de kosten van de massale imigratie en gezinshereniging van kansloze met middeleeuwse denkbeelden zulen we het maar niet hebben.

(En nee, ik stem geen PVV, ik heb weinig met links economisch beleid.....)

Toch jammer, Nederland had een soort plat Zwitserland kunnen zijn

Link naar reactie

Als je in een koophuis woont, krijg je geen toeslagen. Dus nu zijn vrouw geen werk meer heeft zal hij het met 1400€ moeten doen. Die uitkering is niet op bijstandsniveau du niet van de SVB maar van de Soos. Dat komt omdat deze persoon voor een deel is afgekeurd om te werken. Daarnaast speelt leeftijd ook een rol.

Kijk dan begrijp ik het een stukje beter. Maar dan nog heeft die persoon recht op het minimum. Dus van UWV vanwege arbeidsongeschiktheid een uitkering (weet niet hoeveel prcent die persoon is afgekeurd) en daarnaast een toeslag van het UWV ter aanvulling tot het minimumloon.

TIP!: Overigens kun je met een koopwoning ook woonkostentoeslag krijgen. Niet veel mensen weten dat maar het is mogelijk.

De woonkostentoeslag is een gemeentelijke bijdrage in de woonkosten. Wanneer u door omstandigheden niet in staat bent de kosten van uw koophuis te betalen, kan de gemeente u financieel bijstaan met de woonkostentoeslag.

zie bijvoorbeeld: http://www.opsterland.nl/Digitale_balie/Producten_op_alfabet/W/Woonkostentoeslag_voor_koophuis

Daarnaast zou ik die persoon adviseren contact op te nemen met de socialezaken in zijn woonplaats want er is veel meer mogelijk om mensen in zo'n situatie te helpen waaronder bijzondere bijstand.

Overigens is het ook zo dat het inkomen van je partner niet meeteld voor een WAO uitkering. Dus als de partner werk zou vinden, gaat de WAO uitkering niet omlaag. Maar ja, werk vinden in deze tijd zal niet meevallen........

Link naar reactie

En toch moeten er busladingen Polen naar het Westland gereden worden omdat deze 99% te lui is om in de kassen te werken, geloof dat jouw cijfers ook niet helemaal kloppen ;)

Probleem in Nederland is dat je in principe prima kan leven zonder ooit een dag te hoeven werken, beetje de naive cq zelfverrijkende (maar ongetwijfeld goedbedoelende) mensen uit de zieligheids bewerken en je hebt een veel beter leven dan Jan met de pet die een minimum inkomen heeft.

Over de kosten van de massale imigratie en gezinshereniging van kansloze met middeleeuwse denkbeelden zulen we het maar niet hebben.

(En nee, ik stem geen PVV, ik heb weinig met links economisch beleid.....)

Toch jammer, Nederland had een soort plat Zwitserland kunnen zijn

Oke, vooruit nog 1 keer dan......

Busladingen met polen gaan er naar het westland omdat de werkgevers het verdommen om het minimumloon te betalen en polen bereid zijn om ver onder het minimumloon te gaan werken.

Prima leven van een uitkering? probeer het eens voor een paar jaar zou ik zeggen. Is overigens prima geregeld in NL, je zal niet om komen van de honger, maar een vetpot? nee absoluut niet! De hele dag thuiszitten niksen. geld voor hobby's is er niet en denk bijvoorbeeld aan de hogere stookkosten en elektra.

Ben het wel met je eens dat de massa immigratie een groot probleem is wat aangepakt moet worden. Laten we eerst maar eens zorgen dat alle Nederlanders het goed hebben en de staatsschuld op orde is. Daarna kijken of we nog meer mensen hierheen zouden moeten halen. maar tot die tijd, grenzen dicht en alleen voor heel schrijnende gevallen open stellen.

Belachelijk ook de gezinshereniging regelingen, waarom moet dat altijd in Nederland plaats vinden? gezingshereniging kan ook in het land van herkomst.

Link naar reactie

De overheid moet alle toeslagen niet meer toekennen zonder eerst te controleren of iemand er recht op heeft.

Dus iemand vraagt huurtoeslag aan, dan kijkt de gemeente en de belastingdienst eerst of zijn inkomen en vermogen niet te hoog zijn, of er niet veel meer mensen in dat huis zijn ingeschreven etc.

Ja dan kan het zijn dat iemand een tijd moet wachten tot de huurtoeslag is toegekend, maar dat is dan niet anders,

Verder moet de overheid meer mensen in dienst nemen om te controleren op fraude, en dan niet alleen bijstandsfraude, maar alle soorten fraude zoals faillissementsfraude etc.

Engeland heeft dat ook gedaan, en ze hebben voor miljarden fraude opgespoord.

Die loonkosten verdien je dik terug, en je krijgt een groter draagvlak onder de bevolking voor die uitkeringen/toeslagen.

Massa-immigratie en gezinshereniging moet sowieso aan banden worden gelegd.

En uitkeringen/toeslagen naar het buitenland stop zetten.

(behalve AOW, dat bouw je namelijk zelf op)

Verder moet het verplicht zijn om Nederlands te kunnen spreken en schrijven, anders geen uitkering/toeslag.

Immers als je dat niet kan, hoe kan je dan ooit een baan krijgen om je eigen broek op te houden?

• Leuk 1
Link naar reactie

Oke, vooruit nog 1 keer dan......

Busladingen met polen gaan er naar het westland omdat de werkgevers het verdommen om het minimumloon te betalen en polen bereid zijn om ver onder het minimumloon te gaan werken.

Dan heb je het meer over aspergeboeren etc, paar jaar geleden heeft de soos in 010 complete busladingen werklozen het westland in gestuurd om ze met de tuinbouw kennies te laten maken, een deel kwam niet eens opdagen en geloof dat er in totaal minder dan 10 zijn aangenomen.

Ik ken toevallig een paar mensen in die wereld en als jij gemotiveerd bent kan je morgen aan de slag in het westland tegen de tuinbouw CAO wat toch wel een stukje hoger ligt dan het minimum loon.

Prima leven van een uitkering? probeer het eens voor een paar jaar zou ik zeggen. Is overigens prima geregeld in NL, je zal niet om komen van de honger, maar een vetpot? nee absoluut niet! De hele dag thuiszitten niksen. geld voor hobby's is er niet en denk bijvoorbeeld aan de hogere stookkosten en elektra.

Heb wel eens een een half jaar compleet zonder inkomen geleefd en afgezien van huisvesting (kraken) en ziektekosten is dat prima te doen als je een beetje inventief bent.

Maar ken ook een beroepswerkloze alleenstaande die niet zwart bij klust en zich prima redt, heeft mobiel, internet, tv, wasmachine en iedere dag goed te eten.

En als je toch niets anders te doen hebt kan je een stuk goedkoper leven dan iemand die de hele dag werkt.

Denk dat het ook met name uit maakt wat je onder een prima leven verstaat.

Link naar reactie

Dan heb je het meer over aspergeboeren etc, paar jaar geleden heeft de soos in 010 complete busladingen werklozen het westland in gestuurd om ze met de tuinbouw kennies te laten maken, een deel kwam niet eens opdagen en geloof dat er in totaal minder dan 10 zijn aangenomen.

Ik ken toevallig een paar mensen in die wereld en als jij gemotiveerd bent kan je morgen aan de slag in het westland tegen de tuinbouw CAO wat toch wel een stukje hoger ligt dan het minimum loon.

Heb wel eens een een half jaar compleet zonder inkomen geleefd en afgezien van huisvesting (kraken) en ziektekosten is dat prima te doen als je een beetje inventief bent.

Maar ken ook een beroepswerkloze alleenstaande die niet zwart bij klust en zich prima redt, heeft mobiel, internet, tv, wasmachine en iedere dag goed te eten.

En als je toch niets anders te doen hebt kan je een stuk goedkoper leven dan iemand die de hele dag werkt.

Denk dat het ook met name uit maakt wat je onder een prima leven verstaat.

De hele dag niks te doen hebben sloopt je op den duur en is altijd duurder dan werken.

Met je eens over die buslading uit 010. Maar je vergeet 1 belangrijk ding. Het ging om werklozen die al afgeschreven waren omdat bekend was dat ze onbemiddelbaar waren. Dus een groep waarvan vooraf al bekend was dat ze niet wilden werken. en ja, die mogen wat mij betreft hun uitkering per direct kwijtraken. Maar bedenk wel dat dit een uitzonderlijke groep onwilligen waren die NIET representatief is voor alle mensen in de bijstand. Sterker nog het waren de extreme gevallen.

Overigens lossen veel gemeente het probleem al op door mensne in de bijstand te verplichten om met behoud van uitkering vrijwilligerswerk te gaan doen. Weigeren is er niet bij want dan ben je je uitkering kwijt.

Daarnaast is er een nieuw fenomeen. Bedrijven ontslaan personeel om vervolgens mensen uit de bijstand als vrijwilliger aan het werk te zetten. Popie jopie spelen in de media, zoveel bijstand trekkers aan het werk geholpen. Ze vergeten er dan bij te vertellen dat ze mensen ontslagen hebben om gratis personeel te krijgen. oa in de zorg speelt dit.

Mijn schoonmoeder werkte in de zorg en werd ontslagen om vervolgens te mogen constateren dat de zorg instelling vrijwilligers haar werk lieten doen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...