Ga naar inhoud
GENEGEERD

Waarom je geld op de bank niet veilig is

Kans
 Share

Recommended Posts

Het is al vaker duidelijk gemaakt.

Helaas hoor ik nog steeds mensen die denken dat dit dus alleen een risico is voor mensen met meer dan 100.000 euro op een rekening.

Dat is dus niet waar ook kleinere bedragen zijn confisceerbaar.

Zodra er teveel op omvallen staat, bv een systeembank dan zijn de mensen die hun geld bij de bank hebben ondergebracht de allerlaatste partij die aanspraak op het vermogen kunnen maken.

Omdat de banken ons geld gebruiken om mee te gokken en wel met een verhouding 1 euro gestort met 10 euro gokken, of erger, zal als het fout gaat er domweg geen geld overblijven.

In de video wordt ook even duidelijk gemaakt waarom garanties leuk klinken maar igv een systeembank die omvalt er domweg gewoon te weinig geld is om alle openstaande bedragen te kunnen afdekken.

We zijn " all in" tegen wil en dank en als het fout gaat, tja dan hebben we een probleempje.

De oplosssing is 'simpel' en al vaak gepost.

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Leuk idee @Geert

Ik zou zelf denken dat igv een bank holiday ook de medewerkers weer ' gewone mensen zijn' ?

Dus tenzij je vrouw een hoge pief is bij de bank, en dan denk ik zelfs nog dat ze het een paar dagen moet zien aankomen.., dat het plan niet soepel zal lopen?

Maar goed je vrouw zou het moeten weten?

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Bankieren is een kwestie van vertrouwen. Bankiers hebben echter laten zien dat ze niet te vertrouwen zijn net als politici, verzekeraars en nog een aantal van die figuren die zeggen het goed met je voor te hebben.

De eigen portomonnee is echter het enige waar ze zich oprecht mee bezig houden. Het systeem is opgebouwd uit een web van leugens en bedrog, misleiding en gelegaliseerde diefstal. Uiteindelijk zal het als een kaartenhuis instorten.

Ik heb mijn geld op een bank staan omdat dit niet anders kan. Mijn salaris wordt gestort en de rekeningen moeten worden betaald. Van wat er over blijft neem ik nog een deel en dat zet ik om in voedsel en spullen. Verder heb ik nog wat geld dat ik investeer in zaken die ik weer kan verkopen met een bescheiden winst. Van deze winst koop ik dan weer uitrusting enz. Zodat als de grote klap komt ik in ieder geval iets achter de hand heb. Om op te eten en/of mee om te handelen.

Link naar reactie

Banken hebben aangetoond onbetrouwbaar te zijn, net als de overheid. Waarom zou je ze dan vertrouwen. Het is dat je een bankrekening nodig hebt om fatsoenlijk te kunnen leven, anders waren er al veel meer mensen mee gestopt.

Vroeguh kreeg men op vrijdag een loonzakje mee van het werk, maar die tijd lijkt ver voorbij.

Kijk eens wat bitcoin doet.

Link naar reactie

Banken hebben aangetoond onbetrouwbaar te zijn, net als de overheid. Waarom zou je ze dan vertrouwen. Het is dat je een bankrekening nodig hebt om fatsoenlijk te kunnen leven, anders waren er al veel meer mensen mee gestopt.

Vroeguh kreeg men op vrijdag een loonzakje mee van het werk, maar die tijd lijkt ver voorbij.

@FincaInSpanje, Wat ik echt schandalig vind is dat je voor je bankrekening moet betalen, maar ja je hebt geen keus.:mad:

Link naar reactie

maarja wat doe je dan, je wilt 25.000 euro bijeen sparen voor een nieuw dak op je huis te laten leggen.

oke, op de bank staat je geld nie veilig, ben ik het wel mee eens

maar die 25.000euro onder je matras lijkt me toch ook een behoorlijk risico..

nuja maargoed dat ik niet veel heb :-D kunnen ze niet veel afnemen (buiten het dak boven mijn hoofd)

Link naar reactie

@FincaInSpanje, Wat ik echt schandalig vind is dat je voor je bankrekening moet betalen, maar ja je hebt geen keus.:mad:

Ik vind het geen probleem om voor een bankrekening te betalen, als hier maar tegenover staat dat de bank maar niet gaat handelen met mijn geld (geen fractional reserve banking dus). Met andere woorden: dat wat ik daar parkeer ook altijd, zonder vertraging of verdere voorwaarden voor mij beschikbaar is. In dat geval is de bank een dienstverlener voor mij: ze faciliteren overboekingen, en halen het risico dat mijn geldkistje bij mij in huis weggehaald wordt bij mij weg (of spreiden mijn risico mocht ik ervoor kiezen om een deel in het geldkistje te hebben, en een deel op de bank).

Zulke banken zijn er wel, maar niet in Nederland.

There's nothing like a free lunch!!

Link naar reactie

Bitcoin lijkt leuk, maar is nog ietsje virtueler dan getalletjes die geld moeten voorstellen bij een bank. Vertrouwen is goed, controle is beter.

If you can't hold it, you don't own it.

Mja en nee.

Bitcoin is niet ongelimiteerd te voorschijn te toveren uit niets.

Er is een zekere inspanning vereist.

Er is weinig controle over door het bestaande systeem.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...