Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mensenrechten boven de Nederlandse wet ? (huisuitzetting)

Tom
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
tja, schandalig. Beter zou zijn een oplossing te bieden/zoeken.

zijn ongetwijfeld mensen die niet willen betalen, maar het meerendeel kan niet betalen en om die mensen dan de straat op te schoppen, dat lost voor niemand iets op.

Leuk gedacht, tot het jouw huis is dat je verhuurt en de huurder niet KAN betalen...

Maar om daarmee naar het internationaal hof te gaan, dat lijk me sterk dat als je daar verhaal gaat halen dat je in het gelijk wordt gesteld

Link naar reactie

Leuk gedacht, tot het jouw huis is dat je verhuurt en de huurder niet KAN betalen...

Dus jij hebt liever dat ze eruit geschopt worden, met alle ellende van dien (voor beide partijen), en je daarna naar je centen kan fluiten in plaats van een oplossing waarbij de achterstand betaald wordt en de huurder kan blijven zitten?

Oplossing kan erg simpel zijn. Verplicht deze mensen deel te nemen aan schuldhulpverlening, waarbij ze onder curatele komen totdat de hele achterstand betaald is....

Link naar reactie

Dus jij hebt liever dat ze eruit geschopt worden, met alle ellende van dien (voor beide partijen), en je daarna naar je centen kan fluiten in plaats van een oplossing waarbij de achterstand betaald wordt en de huurder kan blijven zitten?

Oplossing kan erg simpel zijn. Verplicht deze mensen deel te nemen aan schuldhulpverlening, waarbij ze onder curatele komen totdat de hele achterstand betaald is....

Niet iedereen kan 15 jaar wachten tot wanbetalers eindelijk hun verplichtingen nakomen, soms is een schuld afschrijven beter dan eindeloos je recht proberen te halen.

Link naar reactie

Ik geef je in theorie gelijk. De praktijk wijst uit dat als men echt niet in zijn onderhoud en huisvesting kan voorzien, men dat ook vaak na verloop van tijd ook niet kan.

Nu kan de staat ergens wel verantwoordelijk gesteld worden om haar burgers goed te behandelen, en de huisvestingsmaatschappij is iets van de staat vermoed ik,

maar als je als gewone mens hard werkt, spaart, tweede huisje koopt en dat verhuurt maar geen huurgeld krijgt, wat doe je dan? Tegenwoordig heeft iedereen over rechten,

maar er zijn ook plichten en die vervallen niet omdat je meent ergens 'recht' op te hebben.

Komen ze weer aanzetten dat ze die verplichting niet 'wettelijk' vinden... ik ken dat.

Het lijkt allemaal simpel, tot blijkt dat JIJ de rekening mag gaan betalen, dan wordt het iets ingewikkelder.

Link naar reactie

Een vermeend recht op onderdak is hier in strijd met de eigendomsrechten van de huiseigenaar (waar denken ze dat een woningbouwvereniging uit bestaat?). Het is voor mij duidelijk welk recht afgedwongen moet worden. Als sociaal-economische 'rechten' boven eigendomsrecht gesteld worden is het einde zoek, de complete samenleving zou in chaos en economische malaise vallen. Ten eerste zouden alle woningbouwverenigingen failliet gaan, alle werknemers op straat. Het zou de laatste keer zijn dat er door een commerciële instantie een huis gebouwd zou worden in Nederland, omdat een willekeurig persoon het huis toch zomaar zonder betaling over kan nemen onder het mom van mensenrechten. Zelfde met dingen als onderwijs en zorg. De overheid kan al die taken overnemen, maar een communistische planeconomie is ook niet ideaal voor het welzijn van de soevereine mens van vlees en bloed.

Link naar reactie

Ik heb het filmpje na 2 minuten uitgezet.

Waarom ?

Ze hebben de huur al betaald met een waardepapiertje ????

Enne, zijn dit niet dezelfde mensen die ook al op geenstijl stonden ?

En als mensen op straat worden gezet kunnen ze in principe toch aankloppen bij de gemeente ?

Je kan niet een huis huren en dan zelf van alles gaan verzinnen om maar niet aan de voorwaarden in het contract te voldoen.

Als ik mijn huur niet meer kan betalen, zal ik zelf naar oplossingen moeten gaan zoeken en kan dat niet op het bordje van de huiseigenaar gaan leggen.

Het zo aanpakken vind ik zelfs heel erg schofterig en nadelig voor mensen die echt in de problemen zitten.

Link naar reactie

Als je de huur niet betaald om welke reden dan ook, dan kun je het huis worden uitgezet. Maar daar gaat een hele procedure aan vooraf dus deze mensen zijn meerdere malen gewaarschuwd en hebben om zijn minst een achterstand van 4 maanden huur. Daarnaast kun je aankloppen bij de schuldhulpverlening die afspraken voor je maakt t.a.v. al je schulden. Nadeel is dat zei het inkomen gaan beheren en alle betalingen doen, je leeft dan een tijdje op zakgeld. Ik heb het vermoeden dat deze mensen wel geld hebben, maar het verkeerd spenderen of gewoonweg niet willen betalen. Als ik snel door het filmpje kijk hebben ze wel geld voor andere kostbare dingen. Op het laatste moment betalen helpt dan ook niet meer, je heb voldoende kansen gehad. Die vrouw loop ook met een microfoontje op voor het geluid om alles beter te kunnen horen in de film.:mad:

Heb je een koophuis en je kunt niet betalen dan kun je altijd eerst met de bank praten, soms kunnen ze betalingen opschorten of een ander voorstel doen. In Spanje worden mensen die een koophuis hebben en niet meer kunnen betalen al lang niet meer uitgezet. Hier nog wel.

Link naar reactie

A Daarnaast kun je aankloppen bij de schuldhulpverlening die afspraken voor je maakt t.a.v. al je schulden. Nadeel is dat zei het inkomen gaan beheren en alle betalingen doen, je leeft dan een tijdje op zakgeld. .

niet altijd soms word de schuld omgezet of in ieder geval een deel ervan naar een lening bij de gemeentelijk krediet bank waar je dan maandelijks een vast bedrag aan betaald. de rest blijf je dan gewoon zelf regelen

Link naar reactie

Walgelijk stelletje, daar in dat huis. Lopen te strooien met quasi-juridisch jargon en zijn heilig overtuigd van hun mensenrechten, terwijl ze het verschil tussen een recht en een privilege niet uit elkaar kunnen houden. Pathologische wanbetalers die wat mij betreft subiet op straat worden gezet, desnoods in pyama. Alle tijd die is besteed aan het maken van prachtige YT-filmpjes met leuke muziekjes op de achtergrond, had ook vakkenvullend of tomaten plukkend kunnen worden doorgebracht, waarna deze mensen hun verplichtingen hadden kunnen nakomen.

Link naar reactie

Ok, ik ben tot aan 13 minuten geraakt. totaal belachelijk dat vrouwmens.

Dus volgens de rechten van de mens moet niemand nog huur betalen want je mag je huis niet uitgezet worden.

Manmanman waar gaan we naartoe, waar gaan we naartoe ...

Ik ben zelf uit huis gezet en dan wel op een zeer schandalige manier. IK HAD GEEN ACHTERSTAL!

In 1998 zwaar ziek en geen inkomen zodat de huur niet betaald kon worden maar dat was 4 maand en die is betaald geweest de 5de en 6de maand.

In 2001 terug beginnen werken met vast contract maar mijn loon heb ik pas rond de 15de - 20 ste. Huur moest ten laatste de 4 de betaald worden. Klein loon, onmogelijk en reserve op te bouwen.

Verhuurder ging in 2002 naar de rechtbank en betrok er de achterstal uit 98 bij waarop na 4 jaar procederen uiteindelijk een rechter de opdracht gaf mij buiten te zetten wegens moedwillige wanbetaling.

Enneu, dat was in een sociale woning hé, dat was geen privéverhuur.

Ik vraag mij af wat voor organisatie daar bezig is in dat filmpje. Als je je huur niet kan betalen vlieg je buiten. Ik vind het gewoon schandalig dat zulke organisaties de slachtoffers zand in de ogen strooit met rechten van de mens en alzo doet geloven dat ze niet uit huis gezet kunnen worden. WTF joeng?!

Resultaat, de slachtoffers van uithuiszettingen zoeken niet naar oplossingen met als resultaat dat ze inderdaad op straat staan. Of bestaan er ineens instanties die je op 1 2 3 kunnen verderhelpen met een dak boven je hoofd? NEEN!

Je word ook niet van vandaag op morgen uit je huis gezet. Daar gaan ellenlange procedures aan vooraf. Ook in Nederland. Al die tijd kan je naar een oplossing zoeken. Desnoods kruip je in een achterkamertje, je moet vooral zien dat je niet zonder adres komt te zitten.

Link naar reactie

Logisch dat je op een gegeven moment uit huis gezet word.

De verhuurder heeft gewoon kosten die verbonden zijn aan dat huis, zoals gemeentelijke belastingen en onderhoud, hoe moeten die betaald worden als de huurder weigert te betalen?

Moet de verhuurder dan maar failliet gaan, omdat iemand weigert te betalen voor iets dat hij/zij huurt.

Je weet van tevoren dat als je iets koopt of huurt, dat daar kosten aan verbonden zijn.

Je wordt echt niet het huis uitgeschopt als je een paar dagen te laat ben met de huur te betalen.

Belachelijk dat er mensen zijn die dit gedrag normaal vinden. Sommig menen overal recht op te hebben, zonder daar zelf voor te betalen.

Link naar reactie

Klinkt leuk hoor, dat geneuzel over mensenrechten maar er staat nergens wie de plicht heeft om daarvoor te zorgen cq een individu of welke andere rechtsvorm dan ook kan hier nooit toe verplicht worden.

Maar mochten deze mensen gelijk krijgen schrijf ik me per direct in op het adres van die vrouw en ga daar wonen via een ouderwetse kraakactie.

(Als ze thuis komt krijgt ze van mij een briefje in handen gedrukt dat ik de huur t/m 2080 betaal in 2081 en wordt haar verzocht om weg te gaan)

Lijkt me leuk als zij mij er dan uit wil hebben, zeker na dit filmpje ^^

Link naar reactie

Jammer dat wanneer er eens een filmpje geplaatst wordt van een van de paar honderd uithuisuitzettingen die er inmiddels per maand plaats vinden, het hier dan gaat om mensen die dit waarschijnlijk aan zichzelf te danken hebben. Gezien de argumenten die ze gebruiken zijn ze in de val gelopen van de soevereine mens waarover op dit forum al een draadje te vinden is.

Dit doet weinig recht recht aan de drama's die zich afspelen bij mensen die er echt niets aan kunnen doen, vooral als er ook kinderen bij betrokken zijn.

De opvang voor gezinnen zit overal vol maar gelukkig is onze staat erg begaan met het lot van onze kinderen en heeft daar ook gigantische budgetten voor.. Filmpjes over uithuiszettingen waarbij ook BJZ eerst nog even langs komt om de kinderen op te halen zul je niet veel vinden. Het budget dat hier mee gemoeid is, is vaak vele malen hoger dan de achterstallige huur of hypotheekschuld, maar ach het gaat om het belang van de kinderen nietwaar?

wat me de laatste dagen enorm op valt is, dat er op dit forum weer eens aardig tekeer wordt gegaan tegen mensen met een uitkering. Ergens zag ik weer voor de tigmiljoenste keer het voorbeeld voorbijkomen van het experiment in 010 over die werklozen die in de kassen moesten gaan werken en daar blijkbaar geen zin in hadden, en dus zijn werklozen uitvreters en allemaal hebben ze een flatscreen, smartphone en ze drinken de hele dag bier

.In dit geval, wordt je uit je huis gezet dan is dat je eigen schuld.

Dit spelletje heet verdeel en heers.

Trap er toch niet in.

Link naar reactie

wat me de laatste dagen enorm op valt is, dat er op dit forum weer eens aardig tekeer wordt gegaan tegen mensen met een uitkering. Ergens zag ik weer voor de tigmiljoenste keer het voorbeeld voorbijkomen van het experiment in 010 over die werklozen die in de kassen moesten gaan werken en daar blijkbaar geen zin in hadden, en dus zijn werklozen uitvreters en allemaal hebben ze een flatscreen, smartphone en ze drinken de hele dag bier

.In dit geval, wordt je uit je huis gezet dan is dat je eigen schuld.

Dit spelletje heet verdeel en heers.

Trap er toch niet in.

Een 2e hands smartphoneheb je al vanaf een paar tientjes en gaat een paar jaar mee, maar het was idd een extreem voorbeeld. Wilde het verschil tussen "armen"in Nederland en die in de rest van de wereld even onderstrepen, ik kan niet echt tegen mensen die betere kansen hebben dan minstens 75% van de wereldbevolking, zelf te lui zijn om om dar iets mee te doen en dan verwachten dat andere mensen hun problemen oplossen als ze er een bende van maken.

Een land waar de bevolking wordt aangeleerd met name niets zelf te ondernemen maar andere mensen alles te laten regelen is gedoemt om te falen.

Maar laten we vooral eerst nog even door gaan met het pan-europese nivelleringsfeestje.

[video=youtube;y-VT4sh39RE]

Link naar reactie

@Vladimir. Je hebt helemaal gelijk. Die mensen praten over rechten, maar vergeten dat je ook plichten hebt.

Dat zie je hel veel in NL. Mensen voelen zich snel gediscrimineerd, alle blanken zijn racistisch, geven altijd anderen de schuld maar het ligt nooit aan hen. Ze vergeten echter dat we in dit land ook plichten hebben en als de helft van de mensen zijn plichten vervuld, dan zou het hier al een stuk beter gaan.

Link naar reactie

Ah, snap je punt wat beter nu @Vladimir

Let wel dat het de regelgeving is die het vaak moeilijk en onverstandig maakt zelf iets te ondernemen.

Wanneer jij bv vanuit de bijstand in de kassen wilt gaan werken moet je wel een goede spaarpot hebben want wanneer dit tijdelijke werk weer afloopt duurt het tenminste zes weken voor je weer een uitkering krijgt, en vaak langer vanwege systemen die slecht werken omdat inloggen niet lukt e.d.

Heb verleden jaar vanwege sanering een dertigtal collega's kunnen uitzwaaien, sommigen hadden naast het werk een eigen bedrijf en zijn daarmee verder gegaan. Helaas verspeel je die dagen dat je dan werkt al je rechten op WW. De meesten hebben het toch gedaan maar ik heb nog nooit mensen zo snel grijs zien worden en ze hebben er allemaal spijt van. Weer zoiets dat het niet aantrekkelijk maakt om iets te ondernemen. Daarnaast heb je ook nog de armoedeval en ga zo maar door.

Helaas is het zeker zo dat er mensen zijn die denken dat ze alleen maar rechten hebben en elke dag landen er op Schiphol vliegtuigen vol van mensen die hier geen enkele toekomst hebben maar wel met voorrang een huis en uitkering krijgen.

Het grote probleem is dus regelgeving en beleid van de overheid en niet luie mensen.

Link naar reactie

@darkstar: Een deel van het werk in de tuinbouw is seizoensgebonden maar een deel ook niet, van wat ik hoor van mensen uit de sector zelf is er voor gemotiveerde mensen altijd wel werk en zijn ze juist op zoek naar mensen die de taal spreken en een paar jaar blijven cq het de moeite waard is om in deze mensen te investeren.

@FincaInSpanje: Ik moest even aan dit denken:

http://www.youtube.com/watch?v=M_IQ2Gcu43U

Denk toch dat autochtone Nederlanders net iets minder racistisch is ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...