Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zo wordt crowd-control wel heel makkelijk:

Molonneke
 Share

Recommended Posts

http://www.powned.tv/nieuws/tech/2013/11/minister_sturen_wordt_overbodi.html

Dit is mijns inziens dus echt heel eng. We gaan gewoon meemaken dat, zoals in de film I, Robot, je auto centraal bestuurd wordt. Hoe gemakkelijk wordt het dan niet voor een overheid om onwelgevallige individuen te arresteren, files "op te lossen", vrij verkeer te voorkomen en contact tussen personen te reguleren? Hoe ontkom je hier aan, anders dan door geen auto te rijden, waardoor de wereld ineens veel kleiner wordt?

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Gemixte gevoelens over dit soort systemen. Voor lange afstanden en snelwegen zie ik er absoluut grote voordelen in. Er kan door de computer VEEL harder gereden worden met veel minder kans op ongelukken en veel minder files als gevolg.

Zoals ik 't in 't begin graag zou zien: een aparte baan op de snelweg waar uitsluitend computergestuurde auto's op kunnen en mogen komen. Wil je zelf rijden, best; dan blijf je gewoon van die baan weg. Wil je de computer laten rijden dan druk je op 't knopje en de computer neemt de besturing over waarna 'ie op die speciale rijstroom invoegt en lekker met 200 km/uur verder rijdt tot je de snelweg weer af moet, waarbij je dan de controle terugneemt (of als je dat niet doet omdat je bijv in slaap gevallen bent, dat je auto dan op een parkeerterrein wordt gezet waarna je bij wakker worden zelf verder kunt).

Later kun je dan verder gaan naar volledige autonome systemen waarbij je niet eens meer een eigen auto hoeft te hebben maar gewoon een autootje bestelt als je er 1 nodig hebt; wil je boodschappen doen, dan bestel je een autootje met veel laadruimte. Wil je op vakantie dan bestel je een luxe auto met lekker veel plek; wil je naar je werk dan neem je een klein wagentje. Centraal onderhouden uiteraard, geen gekloot meer met garages en dure reparaties. Gewoon betalen per km.

Maar ja, als prepper zie ik 't ook van de andere kant en wil ik graag de mogelijkheid houden om zelf te kunnen rijden. Zolang die optie er blijft vind ik 't goed :-)

• Leuk 1
Link naar reactie

Voorzie andere problemen....

wat als een hacker toegang krijgt tot dat systeem in je auto?

Dat zie ik als een zeer serieus probleem. Tegenwoordig kunnen moderne auto's al gehacked worden. Alle elektronica kan gehacked worden en dat gebeurt dan ook. Ik stap in ieder geval niet in een auto als ik hem zelf niet meer kan besturen!

Er gaan speculaties rond, die ik overigens geloof, dat onder andere prinses Diana op soort gelijke manier om het leven is gebracht. Maar er zijn meer vreemde ongelukken gebeurt die lijken te duiden op een gebackte auto. In ieder geval denk hier goed over na!

Lees anders eens dit draadje: http://preppers.nl/forum/threads/6510-Auto-besturing-kan-worden-overgenomen-door-Digital-Carjackers-(-25-parts-nodig)

Link naar reactie

Nederland kan niet eens noodvoorzieningen op een goede manier regelen, dus computergestuurde auto's en autostroken, laat me niet lachen zeg.

Wie schrijft er zulke sprookjes ?

En is daar dan wel geld voor, terwijl zovele goede voorzieningen nu op de schop gaan ?

Wie zal daar weer geld aan verdienen, ehmmmmmmm..................volg dat spoor, er is geheid weer iemand die het promoot, en niet om Nederland realistisch verder te helpen.

Slechts mijn mening, voor wat het waard is.

Link naar reactie

Of de Nationale Schande (= NS)

Je bedoelt dat bedrijf wat wereldwijd het beste en meest efficiente fijnmazige spoornetwerk heeft?

Nergens anders rijdt men een dienstregeling met zo een hoge frequentie naar zoveel verschillende bestemmingen?

Afkankeren en met de massa meelullen kan iedereen wel....

Verstuurd van mijn sponzige nozem brein. Met rozijnen. now Free

Link naar reactie

Je bedoelt dat bedrijf wat wereldwijd het beste en meest efficiente fijnmazige spoornetwerk heeft?

Nergens anders rijdt men een dienstregeling met zo een hoge frequentie naar zoveel verschillende bestemmingen?

Afkankeren en met de massa meelullen kan iedereen wel....

Verstuurd van mijn sponzige nozem brein. Met rozijnen. now Free

PRIVATISERING = WINST MAXIMALISERING

Even NS en Prorail op één hoop gegooid dan doel ik op het bedrijf wat:

Alleen met rekentrucs een beetje op tijd kan rijden.

Ervoor gezorgd heeft dat de kaartjes onbetaalbaar zijn geworden

Nauwelijks rijdt als er een blaadje op de rails ligt.

Achterstallig onderhoud aan de infrastructuur heeft veroorzaakt die er voorheen niet was

Mensen als vee in de spits in treinen stopt, waar je moet gaan staan voor je duur betaalde reis.

Keer op keer door de minister boetes krijgt opgelegd, waarschuwingen en sancties krijgt

Kiest voor een maffia hogesnelheidsbouwer die nog nooit een fatsoenlijke trein heeft afgeleverd.

Niet leert van hun fouten door bijv. naar Duitsland te kijken.

Bonussen in de top verdeeld maar niet instaat voor hun personeel.

Zogenaamde veiligheidssystemen heeft aangeschaft die niet werken.

Met een zwaar verouderd treinenpark rijden.

etc. etc.

In de tijd voor privatisering werkte het spoor prima, was goedkoop en alle onderdelen redelijk op elkaar afgestemd. Nu zijn er levensgevaarlijke situaties ontstaan door achterstallig onderhoud op elk gebied.

Link naar reactie

Waarom is iedereen hier zo positief over? Ik deel jullie mening dat het een hoop zaken erg zou vergemakkelijken, maar denken jullie dan echt allemaal dat, zodra alle auto's in NL centraal bestuurd kunnen worden, de overheid zal gaan bepalen wie wanneer waar heen mag rijden en naar wie?

Dat laatste zie je nu al een beetje gebeuren eigenlijk, maar dan op een andere manier. Utrecht bijvoorbeeld gaat oudere diesels weigeren, ook oudere benzine auto's willen ze op die manier gaan weren uit de stad.

Ik meen in Londen is al een systeem dat aan de hand van je kenteken bepaald of je op een bepaalde dag wel of niet de stad in mag.

Zie het nog wel gebeuren dat dit soort maatregelen ook op de snelwegen ingevoerd gaan worden tijdens de spits bijvoorbeeld.

Maar volledig autonoom rijden altijd en overal? nee, dat zie ik niet gebeuren.

Link naar reactie

• 2 months later...

Als motoren niet verboden worden, ga ik snel mijn A rijbewijs zien te halen! Zag het net bij Eva Jinek, ze zijn er best serieus mee met die robot auto s. Maar kunnen ze je verplichten om zon robot auto aan te schaffen? of blijft het optioneel? Ik zou zeggen, maak een strook enkel en alleen voor mensen die zelf wensen gebruik te maken van die robot auto, en de rest lekker hun eigen koers kiezen.

Link naar reactie

Ze gaan mij het plezier 'auto-rijden' echt niet ontnemen!

Als het verplicht wordt om enkel nog autonoom deel te nemen aan het verkeer... verhuis ik naar een ander land.

Helemaal mee eens

Gemixte gevoelens over dit soort systemen. Voor lange afstanden en snelwegen zie ik er absoluut grote voordelen in. Er kan door de computer VEEL harder gereden worden met veel minder kans op ongelukken en veel minder files als gevolg.

Zoals ik 't in 't begin graag zou zien: een aparte baan op de snelweg waar uitsluitend computergestuurde auto's op kunnen en mogen komen. Wil je zelf rijden, best; dan blijf je gewoon van die baan weg. Wil je de computer laten rijden dan druk je op 't knopje en de computer neemt de besturing over waarna 'ie op die speciale rijstroom invoegt en lekker met 200 km/uur verder rijdt tot je de snelweg weer af moet, waarbij je dan de controle terugneemt (of als je dat niet doet omdat je bijv in slaap gevallen bent, dat je auto dan op een parkeerterrein wordt gezet waarna je bij wakker worden zelf verder kunt).

klinkt niet heel erg milieuvriendelijk of energiebesparend. auto's zijn niet zuinig als ze 200km/h rijden. daarmee haal je alle winst gelijk weg die je zou kunnen behalen door auto's autonoom en daardoor efficiënter te laten kunnen rijden. Dat past meer in het systeem van alles moet maar sneller ongeacht de kosten en de negatieve bijeffecten, en laat ik daar nou net een hekel aan hebben.

Link naar reactie

Het voordeel van automatische auto's is dat ze ook met snelheid heel kort achter elkaar kunnen rijden, en er passen dan dus meer auto's op dezelfde weg. Dat zou een oplossing kunnen zijn voor onze dichtslibbende autosnelwegen, en ik mag aannemen dat niemand graag in de file staat. De aandrijving zal niet direct een verbrandingsmotor in je eigen auto zijn, maar eerder zoiets als dat je met je auto inhaakt op een centraal bestuurd magnetisch veld. Zodra je de snelweg afgaat, keer je terug naar je eigen aandrijving, en bestuur je de auto weer zelf, al kan je hem (dat bestaat al, en is al te koop) natuurlijk ook voor je laten parkeren, mocht je dat willen.

:cool:

Link naar reactie

Persoonlijk rijd ik graag met de auto en vind ik het maar niets, zolang de keuze er is (beetje pech als ze gaan stoppen met normale auto's te maken) zal ik mijn auto altijd zelf besturen.

Langs de andere kant is het rijbewijs al lang een nutteloos (lees: brengt geld op voor de staat, maar heeft niets meer te maken met het kunnen besturen van een wagen) vodje papier en mss is het voor mensen die eigenlijk nooit hadden mogen deelnemen aan het verkeer (maar het toch doen) wel een oplossing.

Alleen vrees ik dat ze op den duur de gewone auto simpelweg gaan laten uitsterven, zodat je geen keuze meer hebt, het begint mij op te vallen dat hoe technologisch geavanceerder een samenleving wordt, hoe minder vrijheden mensen mogen genieten...

Link naar reactie

Langs de andere kant is het rijbewijs al lang een nutteloos (lees: brengt geld op voor de staat, maar heeft niets meer te maken met het kunnen besturen van een wagen) vodje papier en mss is het voor mensen die eigenlijk nooit hadden mogen deelnemen aan het verkeer (maar het toch doen) wel een oplossing.

.

de rij opleidingen in nederland horen tot de top van de wereld,

en rijbewijzen zijn wel degelijk belangrijk kijk even naar die marokaantjes die zonder rijbewijs maar wat raak doen, dat gaat veel vaker mis dan mensen met een rijbewijs dus het zegt wel degelijk wat

Link naar reactie

de rij opleidingen in nederland horen tot de top van de wereld,

en rijbewijzen zijn wel degelijk belangrijk kijk even naar die marokaantjes die zonder rijbewijs maar wat raak doen, dat gaat veel vaker mis dan mensen met een rijbewijs dus het zegt wel degelijk wat

Ik kom toch regelmatig mensen tegen die in mijn ogen nooit een rijbewijs hadden mogen krijgen. Je weet wel van die mensen die een half uur rondjes rijden voor een grote parkeerplek, omdat ze niet achteruit kunnen inparkeren. Of mensen die niet op de snelweg durven te rijden.

Link naar reactie

Ik kom toch regelmatig mensen tegen die in mijn ogen nooit een rijbewijs hadden mogen krijgen. Je weet wel van die mensen die een half uur rondjes rijden voor een grote parkeerplek, omdat ze niet achteruit kunnen inparkeren. Of mensen die niet op de snelweg durven te rijden.

ik beweer niet dat we top piloten zijn, maar in vergelijking met belgie frankrijk spanje etc rijden wij een stuk beter kan ik je vertellen

OVER HET ALGEMEEN DAN mongolen heb je overal

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...