Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welke hoofdbescherming heb jij?


FincaInSpanje

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast gerbewoner

Gezien mijn niet zo heel weelderige haardos heb ik zowel in de winter als in de zomer hoofdbescherming nodig. Ik heb in de loop van de jaren dan ook wel het een en ander verzameld. Zo even uit mijn hoofd:

 

Leren Stetson hoed

Vilten Stetson hoed

Vilten Maiser hoed

Vilten Hatland hoed

Leren Barmahat hoed

Hannah Hats Ierse pet

Boonie hat (Zwart, DPM, Flecktarn, Digital camo, Groen)

Wollen legermutsje

Baretten (zwart, rood, paars)

Een fleecemuts met vechtjes :D

Strohoedje

Flecktarn Skull cap

Zwikkie bandana's

 

En dan ben ik nog wel iets vergeten maar die draag ik dan ook niet zo vaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die kevlar helm van jullie .. waar denk je die voor nodig te zijn? men kan beter investeren in een skatehelm, veel beter te dragen dan zon kevlar apparaat(en goedkoper;)).

 

Zo'n kevlar helm heeft een vrij specifiek doel hij houd oa kogels tegen.

 

Er zijn wat ontspoorde preppers die niet geloven in een shtf waarbij we de dag erna met meisjes die bloemen in het haar hebben gezellig rond een lekker warm kampvuur staan te dansen en dat het avondeten daarna klaar zal staan.

 

Ja je hebt rare knakkers onder die 'preppers'

 

(Nu ik er over nadenk.... ik ben ook zo'n rare...)

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kevlar helm die kogels tegenhoudt? Absoluut niet... Scherven, okay, maar een directe treffer binnen effectieve afstand? No way...

 

Gelukkig zijn we dit soort ongenuanceerde opmerking wel gewend van je ....

Een kevlar helm houd bijna alle kogels van handwapens tegen op de zwaarste calibers na.

Een .22 geweer ( opgevoerde BBgun) ook nog, daarna geen de meeste geweer kogels er wel doorheen.

 

Dus elke militair in de wereld van een modern leger heeft voor janlul zo'n ding op zijn kop.

Is dat ook weer uit de wereld!

( o nee voor schreven sorrie)

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig zijn we dit soort ongenuanceerde opmerking wel gewend van je ....

Een kevlar helm houd bijna alle kogels van handwapens tegen op de zwaarste calibers na.

Een .22 geweer ( opgevoerde BBgun) ook nog, daarna geen de meeste geweer kogels er wel doorheen.

 

Dus elke militair in de wereld van een modern leger heeft voor janlul zo'n ding op zijn kop.

Is dat ook weer uit de wereld!

( o nee voor schreven sorrie)

 

Prep ze,

K a n s

 

[NUANCE MODUS AAN]

Een kevlar helm houdt inderdaad .22 munitie tegen. Vandaar dat defensie -en nog belangrijker, de personen waar defensie tegen vecht- geen .22 munitie gebruikt, maar kiest voor een ietwat "zwaarder type" munitie. .22 vindt u op de lokale knalklup (SV) of bij de doorgedraaide prepper in het bos die zwaar hijgend zijn antieke wapen leegt en daar een strakke plasser van krijgt.

 

Aangezien defensiepersoneel meestal te maken krijgen met munitie die iets meer doet dan enkel een deuk in een pakje boter slaan, is de kevlar helm dan ook niet ontworpen om deze tegen te houden, maar om te beschermen tegen rondvliegende scherven en ander soort vervelende dingen, of zelfs, het stoten van het hoofd bij een valpartij.

 

Overigens zal elke Anonieme Leon met een .22 richten op de kritieke massa en niet op het hoofd van een "tegenstander". Ik zou het knap vinden wanneer iemand met een .22 op 30 meter het hoofd van een tegenstander weet te raken, in plaats van het lichaam (dat is al een uitdaging).[NUANCE MODUS UIT]

 

Ja, als het om bescherming tegen kogels gaat draagt iedere militair zo'n ding voor Jan Lul. En preppers ook. Een simpele skihelm zou meer dan voldoende moeten zijn. Dat, of die plaat die ik voor mijn kop heb...

 

Leuk man! Dat nuanceren! ;)

 

JB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kans zou je voor mij alsjeblieft een scenario willen beschrijven waarin het aannemelijk is dat jij beschoten wordt? (In Nederland)

Ik krijg opeens een "Leon" deja-vu namelijk. Ik ben niet een prepper die denkt dat als er iets fout gaat in de maatschappij / wereld je onmiddellijk te maken krijgt met een schietende overheid of schietende bevolking.

Natuurlijk zullen er incidenten zijn maar gelukkig is het aantal vuurwapens in Nederland vrij laag en de kans veel groter dat je te maken krijgt met een knuppel, mes of hooivork of een overheid leger dat waterkanonnen, ME, paarden, traangas, rubber kogels enz. inzet.

Als de situatie wel zo ernstig is dat het leger moet schieten met scherp om de bevolking in toom te houden en je hebt als prepper niet de common sense om je dan gedeisd te houden en jezelf niet in de vuurlinie te begeven dan tja, dan is een kevlar helm misschien wel handig (en een borstplaat, en een rugplaat en flak jas en een iron man pak enz.

 

 

Zo'n kevlar helm heeft een vrij specifiek doel hij houd oa kogels tegen.

 

Er zijn wat ontspoorde preppers die niet geloven in een shtf waarbij we de dag erna met meisjes die bloemen in het haar hebben gezellig rond een lekker warm kampvuur staan te dansen en dat het avondeten daarna klaar zal staan.

 

Ja je hebt rare knakkers onder die 'preppers'

 

(Nu ik er over nadenk.... ik ben ook zo'n rare...)

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhmm, ik dacht eigenlijk vrij specifiek aan een shtf scenario.

 

Het aantal sport/jacht wapens is officieel tussen 1 op de duizend inwoners en 1op de 100 afhankelijk van waar je woont.

Dan zijn er naar schatting nog 100.000 illegale wapens.

Daarnaast nog een onduidelijke hoeveelheid officieele wapens waarvan ik vermoed dat er wel aardig wat zullen verdwijnen igv een shtf.

 

Dus volgens mij genoeg om rekening mee te houden.

 

Prep ze,

K a n s

 

Beste Kans zou je voor mij alsjeblieft een scenario willen beschrijven waarin het aannemelijk is dat jij beschoten wordt? (In Nederland)

Ik krijg opeens een "Leon" deja-vu namelijk. Ik ben niet een prepper die denkt dat als er iets fout gaat in de maatschappij / wereld je onmiddellijk te maken krijgt met een schietende overheid of schietende bevolking.

Natuurlijk zullen er incidenten zijn maar gelukkig is het aantal vuurwapens in Nederland vrij laag en de kans veel groter dat je te maken krijgt met een knuppel, mes of hooivork of een overheid leger dat waterkanonnen, ME, paarden, traangas, rubber kogels enz. inzet.

Als de situatie wel zo ernstig is dat het leger moet schieten met scherp om de bevolking in toom te houden en je hebt als prepper niet de common sense om je dan gedeisd te houden en jezelf niet in de vuurlinie te begeven dan tja, dan is een kevlar helm misschien wel handig (en een borstplaat, en een rugplaat en flak jas en een iron man pak enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kans zou je voor mij alsjeblieft een scenario willen beschrijven waarin het aannemelijk is dat jij beschoten wordt? (In Nederland)

Ik krijg opeens een "Leon" deja-vu namelijk. Ik ben niet een prepper die denkt dat als er iets fout gaat in de maatschappij / wereld je onmiddellijk te maken krijgt met een schietende overheid of schietende bevolking.....

 

......ha HOERA de eerste die Anonieme Leon als referentie gebruikt. Heel mooi. Niemand zich afgevraagd of er ook varianten zijn op Leon, bijvoorbeeld Harige Harry, Gorilla Joe, Jeroen-met-dat-rare-oog, Mohawk Fighter, Rotterdam Error Corps Sergeant, Billie het Tilburgse Varken, Teef uit Hilversum en andere kleurrijke figuren die WEL schieten zodra ze denken dat ze er zelf beter van worden? @Kans kennelijk wel. Uiteraard is de kans vrij klein dat je een kogel door het hoofd krijgt, maar vlak de mogelijkheid niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

......ha HOERA de eerste die Anonieme Leon als referentie gebruikt. Heel mooi. Niemand zich afgevraagd of er ook varianten zijn op Leon, bijvoorbeeld Harige Harry, Gorilla Joe, Jeroen-met-dat-rare-oog, Mohawk Fighter, Rotterdam Error Corps Sergeant, Billie het Tilburgse Varken, Teef uit Hilversum en andere kleurrijke figuren die WEL schieten zodra ze denken dat ze er zelf beter van worden? @Kans kennelijk wel. Uiteraard is de kans vrij klein dat je een kogel door het hoofd krijgt, maar vlak de mogelijkheid niet uit.

 

haha, ik denk inderdaad dat de kans groter is dat ik tijdens een niet specifieke shtf sterf aan uitdroging of verhongering of een infectie dan door een kogel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan weet je dus waar je mee moet beginnen om te prepppen.

 

K a n s

 

Hah, inderdaad maar je draait het om naar mij ipv de vraag te beantwoorden, prima kan ik ook mee leven --. we gaan weer on topic.

 

Ik heb iig nog de stalen helm uit mijn diensttijd - JA exact dezelfde als die Leon droeg :p

En verder wat eenvoudige petjes en een jas met capuchon.

Helaas begin ik wat te kalen de laatste jaren dus misschien moet ik eens werk maken van een goede muts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n kevlar helm heeft een vrij specifiek doel hij houd oa kogels tegen.

 

Er zijn wat ontspoorde preppers die niet geloven in een shtf waarbij we de dag erna met meisjes die bloemen in het haar hebben gezellig rond een lekker warm kampvuur staan te dansen en dat het avondeten daarna klaar zal staan.

 

Ja je hebt rare knakkers onder die 'preppers'

 

(Nu ik er over nadenk.... ik ben ook zo'n rare...)

 

Prep ze,

K a n s

Dat doen ze dus niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig zijn we dit soort ongenuanceerde opmerking wel gewend van je ....

Een kevlar helm houd bijna alle kogels van handwapens tegen op de zwaarste calibers na.

Een .22 geweer ( opgevoerde BBgun) ook nog, daarna geen de meeste geweer kogels er wel doorheen.

 

Dus elke militair in de wereld van een modern leger heeft voor janlul zo'n ding op zijn kop.

Is dat ook weer uit de wereld!

( o nee voor schreven sorrie)

 

Prep ze,

K a n s

Die zijn nutteloos voor preppers. heel ander geweldsspectrum. En ook voor militairen is het vaak niet erg effectief om een helm te dragen.

 

Ik weet niet op wat voor veldslag jij voorbereid denkt te moeten zijn, maar dan mag je je ook wel eens laten bijscholen op het gebied van oorlog voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...