Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wateruitval gesimuleerd


GroningerPrepper

Aanbevolen berichten

ok allereerst geweldig dat je dit test.

maar ik wil je wel even op iets wijzen. ik spoel dagelijks mijn wc met een emmer en je kan wel degelijk een nr2 boodschap doorspoelen met een halve emmer. test het maar, je moet niet je emmer in het midden van je wc storten maar tegen de zijwand. hierdoor creëer je meer kracht en flush je je grote boodschap zo door. ik denk dat ik het zelf kan met minder als een halve emmer, je moet er so to speack wat op trainen.

 

mvg MD

 

Goeie tip, ga ik proberen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

[ATTACH=CONFIG]6187[/ATTACH]

Waterpomp met socarex die recht naar put 2 gaat. Het water komt aan in put 1 en wordt dmv een tuinslang overgeheveld. Het voordeel is dat vuil achterblijft in put 1 en er weinig onderhoud nodig is. Nadeel doordat beide putten niet even diep zijn gebeurt het soms dat de hevel stilvalt omdat de put helemaal kan worden leeggezogen. Op de socarex zit een grof vuil filter en een fijnfilter. Op de dakgoten zit een net om bladeren en grof vuil tegen te houden. De vlek op de muur is van de vorige pomp die er letterlijk stuk ging.

 

[ATTACH=CONFIG]6188[/ATTACH]

 

De 2 circuits, verbonden met elkaar dmv flexibele leiding maar op de stadswaterleiding is een terugslagfilter voorzien. De bolkraantjes tussen beide systemen zijn dichtgedraaid om vermenging en contaminatie te verhinderen. Bij droogte wordt de regenput manueel bijgevuld met stadswater.

 

 

Fo

 

een spoelbak is ongeveer een 7 a 8 liter groot

bij 2 personen is dat zeker een 10x plassen? en 2x grote boodschap

dat is al 12x 7 liter = 84 liter

x365 = 30 660l dus ruim 30 kuub water alleen om je pis weg te spoelen

ok ok het is tientjes werk eigenlijk maar voor het milieu een hele ontlasting (no pun intended)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn compactere oplossing: een porta potti toilet ;)

[ATTACH=CONFIG]6189[/ATTACH]

 

Beetje vullen met 2 liter regen of slootwater, azijn en een schepje zout, om te spoelen. Dan kan je ongeveer 4 dagen boodschap Nr 2 doen, en afblussen met al die boodschapjes Nr 1.

Op de 4e dag giet je het hele spulletje in de toilet, en met een paar liter regen of sloot water spoelen met wat soda.. en het hele ritueel kan zich herhalen.

Wat gebruik je dan aan water? zo'n 6 liter denk ik... is dus 1,5 liter per dag :D

 

cheers :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hiermee is het fabeltje van de overheid dat je in noodsituaties genoeg hebt aan twee tot drie liter per persoon per dag wel aardig ontkracht. En nou heb ik nog geen water nodig gehad om. bijv. aardappelen te koken of groente (ik deed aan gemaksvoedsel vandaag....). Reken dus maar op minstens 10 tot 12 liter p.p.p.d., en dan moet je het nog redelijk rustig aan doen.

 

Leuk gedaan zo'n test, en dan zie je direct hoe verslindend luxe kan zijn heh ;-)

 

Maar ter info, die 3 Liter minimaal...dat is een groot deel bestemd voor drinken (koud of warm bereid) en een klein deel voor voedselbereiding...en een nog kleiner deel om je (handen) te wassen. Dat je je desnoods niet wast of niet je wc kan doorspoelen is ook niet het voornaamste probleem ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

een spoelbak is ongeveer een 7 a 8 liter groot

bij 2 personen is dat zeker een 10x plassen? en 2x grote boodschap

dat is al 12x 7 liter = 84 liter

x365 = 30 660l dus ruim 30 kuub water alleen om je pis weg te spoelen

ok ok het is tientjes werk eigenlijk maar voor het milieu een hele ontlasting (no pun intended)

 

In geval van een echte uitval net als @12gauge ook al aangeeft. 1x per dag even wegspoelen met wat regenwater. Maar de grote boodschap kun je ook in een emmer met een deksel doen waarin een plastic zak zit waarin je steeds een laag (hennep)zaagsel (konijnenhok) of desnoods oude kranten strooit/legt.

@GroningerPrepper Prep in elk geval een paar pakken babydoekjes/billendoekjes (goedkoper dan weggooi washandjes), dan hoef je om je handen 'te wassen' geen kostbaar water te verspillen. (Of idd zoals @TREMOR zegt met handgel) Ook kun je een paar pakken schoonmaakdoekjes preppen, dan maak je daarmee dingen schoon (niet je bord/mes e.d.), maar met een fles glassex en wat keukenpapier kun je je lichtvervuilde vaat schoonmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom net tot de conclusie dat ik 50 liter aan schoon drinkwater heb.

Ik heb een elektrische boiler en als er water uitval is kan ik dus gewoon water aftappen uit mijn boiler.

 

Daarnaast heb ik natuurlijk straks een waterfilter en laat ik nou ook toevallig naast water wonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer al een paar jaar m'n waterverbruik te verminderen, ik zit nu bijna op een kwart van het gemiddelde verbruik in NL. Dat kan nog veel lager als ik een toilet die ik niet door hoef te spoelen regel, of met regenwater of een pomp ga spoelen ipv drinkwater.

 

Ik snap nu waarom ik, ondanks alle moeite, nog zoveel water verbruik. 'k Heb last van een sluikverbruiker: http://www.zie.nl/video/m1nzgdpf30m9

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...