Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nederland in de voetsporen van de VS?

prepper053
 Share

Recommended Posts

Ik vraag me steeds vaker af waar onze regering mee bezig is, ik weet dat de VS als een groot , rijk en machtig land bekend staat (wij weten natuurlijk wel beter) en dat veel westerse landen tegen de VS opkijken als een voorbeeld. Maar soms vraag ik me af of ons land niet teveel op de VS gaat lijken met bepaalde dingen.

Bijvoorbeeld: Waarom moet de VS zich met al die landen bemoeien waar zogenaamd problemen zijn? Wie zijn zij om te oordelen hoe een land geregeerd wordt? De bevolkingen van die landen moet er wat aan doen en niet andere landen. Nederland volgt de VS nu al mooi op, de ene missie is nog niet eens afgerond en onze regering staat alweer te springen om zich voor de volgende missie aan te melden. Dit keer is het Mali, een nog gevaarlijker missie dan die ervoor. We sturen onze troepen overal naar toe en laten onze grenzen onbeschermd achter.

Nu vragen jullie je af waarom mij dit allemaal een beetje stoort, nou ik begin mij zorgen te maken. Ik hoor dat er mogelijk over een paar weken al een vredesconferentie kan zijn over Syrie, ik weet niet of dat ook echt wat wordt maar toch. Stel ze krijgen het voor elkaar, assad legt zijn functie neer, er komt een tijdelijke regering, hulp wordt gestuurd om de bevolking te helpen (zal onze regering ook wel voor melden) eten, drinken, hulp goederen en natuurlijk veiligheidstroepen van de VN en VS. Maar oke, stel dat gebeurd, wat denken ze dan waar de Jihadisten naar toe gaan?? Ik zou zeggen: ze gaan naar huis. Geweldig toch? Oops, dat betekend dus dat er rond de honderd syrie-gangers terug komen naar Nederland, na maandenlange "vrijwilligerswerken" en dergelijke waar ze verdacht van worden.

Zouden die mensen zich weer normaal kunnen invoegen in onze bevolking en cultuur?? Of krijg dit soort dingen:

http://www.telegraaf.nl/buitenland/21995643/__Vlaamse_jihadist_wil_aanslag__.html

Kijk ik ben volledig voor vrede in Syrie, maar ik ben ook realistisch.

Syrie loopt ten einde en Mali start, het verschil? Nou Nederland stuurt troepen naar Mali die niet alleen ondersteuning geven maar ook aan en achter de frontlinies gaan werken en vechten. En waar gaan ze tegen vechten? Nou dat zijn als ik mij niet vergis Islamistische Groeperingen die bijna totale macht hebben in de steden en dorpen. Steden en dorpen waar de Sharia al zijn ingevoerd en waar een groot deel van de bevolking deze groeperingen steunen.

Ons land gaat hetzelfde doen wat de VS ook al tientallen jaren doet, bemoeien met zaken die ons niets aangaan. Hoelang zal het duren voor ons kleine landje een terreur aanslag gaat krijgen zoals de VS op 9-11? Er hoeft tenslotte er maar 1 bij te zitten die gek genoeg is. En dan?

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Jou onderschrift zegt al meer dan genoeg @prepper053 "Voor je een ander kunt helpen, moet je eerst jezelf helpen"

En al die vredes missies zijn ook naar mijn idee zonde van de moeite, geld en natuurlijk levens. De moslimextremisten dringen dan wel vaak kun ideeën en geloof op, maar 'wij als westerlingen' dringen in weze ook 'onze democratie' op.

Link naar reactie

Hoe gaat dat gezegde ook al weer: Geef een hongerige man een vis en je voed hem voor een dag, Leer een hongerige man te vissen dan voed hij zichzelf zijn leven lang.

Wat ik wil zeggen : Als wij alles doen voor die bevolkingen, hoe leren ze dan ooit zelf iets te doen? De bevolking zal nooit leren op te komen voor hun rechten, ze zullen alleen leren afhankelijk te zijn van een ander, maarja waarschijnlijk is dat het hele plan. Regeringen willen geen zelfstandig denkende bevolking, ze willen makke lammeren die ze kunnen gebruiken en rond commanderen.

Link naar reactie

erg rustig op dit onderwerp, maakt niemand zich zorgen om een mogelijke terroristische aanslag in nederland?

Nee, daar maak ik me weinig zorgen over. Alleen de Amerikaanse regering durft terroristische aanslagen te plegen ( 9-11). De Nederlandse regering is daar te laf voor.

Link naar reactie

Mijn mening hierover?

De VS en de bondegenoten spelen een vies en vuil spel...

Irak en Afghanstan werden 'bevrijd' en in de chaos gestort om te voorkomen dat de heilige oorlog door zal slaan naar het westen. Door deze landen zover kapot te maken en het ze vervolgens zelf uit te laten zoeken, zorgt ervoor dat de extremisten zich zullen concentreren op die beide landen en hun buurlanden. Daarmee voorkom je dus dat die extremisten rotzooi gaan trappen in de westerse landen.

Het is een oplossing die verwerpelijk is want de miljoenen onschuldige burgers daar zijn de dupe van dit vuile spel.

En zo ook met Syrie......

Link naar reactie

Volgens mij word het gevaar voor terroristische aanslagen flink overdreven door Amerika en bondgenoten, zodat er voldoende geld naar de geheime diensten blijft gaan en

de bevolking niet gaat zeuren over alle maatregelen die de overheid invoert.

Die maatregelen komen er altijd op neer dat burgers rechten verliezen en meer belasting moet betalen.

Als Nederland zich nou eens niet bemoeit met andere landen, dan vallen die zogenaamde terroristen ons ook niet lastig.

Maar ja, hoe moet Amerika/EU dan zijn economische belangen behartigen?

Het innemen van landen (zogenaamd bevrijden van een dictator) is altijd goed voor de bedrijven van het agressieve land.

Kijk maar naar Irak, alle contracten voor olie winning zijn naar Amerikaanse en Europese bedrijven gegaan.

Mali is een oud kolonie van Frankrijk en een zeer groot gedeelte van de energievoorziening van Frankrijk is afhankelijk van Mali.

Als de huidige regering van Mali, die Frankrijk goedgezind zijn, word vervangen door een regering die het niet zo op Frankrijk heeft, dan heeft Frankrijk een groot probleem.

En daarom gaat de EU nu Mali "bevrijden". En al die andere landen in die regio dan, die niet van economisch belang zijn?

Die hebben pech, die worden niet geholpen.

Link naar reactie

Nee, daar maak ik me weinig zorgen over. Alleen de Amerikaanse regering durft terroristische aanslagen te plegen ( 9-11). De Nederlandse regering is daar te laf voor.

sorry dick maar dit is klinkklaar gelul

spelen er dingen waar wij nooit wat van horen? ja zeker

maar terrorisme is daadwerkelijk wel een dreiging, of een schurken staat die het gek in de bol krijgt

of wil jij zeggen dat alles doorgestoken kaart is?

Link naar reactie

Alsjeblieft @12gauge doe me dit niet aan, want zo verdwijnt echt al mijn lol om hier nog wat te posten. En dat meen ik. Lukt het je nou echt niet om een heel klein beetje tussen de regels door te lezen? En zie je dan niet, dat ik een bepaald statement wil maken??

DB: mijn vriendin is een poepie.

12G: Schande, Berts maakt zijn vriendin voor een hoop stront uit.

Link naar reactie

Dat overheden net zo goed criminele feiten plegen of op zijn minst ongestraft laten kan ik eenvoudig bewijzen :

Bende van Nijvel, waarbij de rijkswacht, Westland New post en de CIA vermoedelijk was betrokken, de aanzet voor verrechtsing in Vlaanderen.

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1110369/aanslagen-bende-van-nijvel-toch-misdaden-tegen-de-menselijkheid.aspx

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1033918/2009/11/25/CIA-betrokken-bij-Bende-Van-Nijvel-overvallen.dhtml

Witteboordcriminaliteit van het ACW ten aanzien van zijn leden. 800.000 Belgen opgelicht. Daders gaan vrijuit en worden beloond met vette bonussen.

http://peterdedecker.eu/blog/acw-dient-arco-co%C3%B6peranten-te-vergoeden

Witteboordcriminelen uit het Fortisverhaal gaan vrijuit :

http://www.openbarebank.be/archives/23547

Zo kunnen we nog even verder gaan, maar overheden begaan wel degelijk misdaden tegen hun eigen bevolking. Dan hebben we het nog niet over mensonterende omstandigheden zoals opvangkampen voor immigranten, overvolle gevangenissen, het ontzeggen van geneeskundige zorgen, ... .

Link naar reactie

Dat overheden net zo goed criminele feiten plegen of op zijn minst ongestraft laten kan ik eenvoudig bewijzen :

Bende van Nijvel, waarbij de rijkswacht, Westland New post en de CIA vermoedelijk was betrokken, de aanzet voor verrechtsing in Vlaanderen.

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1110369/aanslagen-bende-van-nijvel-toch-misdaden-tegen-de-menselijkheid.aspx

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1033918/2009/11/25/CIA-betrokken-bij-Bende-Van-Nijvel-overvallen.dhtml

Witteboordcriminaliteit van het ACW ten aanzien van zijn leden. 800.000 Belgen opgelicht. Daders gaan vrijuit en worden beloond met vette bonussen.

Zo kunnen we nog even verder gaan, maar overheden begaan wel degelijk misdaden tegen hun eigen bevolking. Dan hebben we het nog niet over mensonterende omstandigheden zoals opvangkampen voor immigranten, overvolle gevangenissen, het ontzeggen van geneeskundige zorgen, ... .

Met overvolle gevangenissen kan ik wel leven mits humaan. Maar wellicht is dat een contradictio in terminus. Zo eerlijk moet ik wel zijn.

Link naar reactie

erg rustig op dit onderwerp, maakt niemand zich zorgen om een mogelijke terroristische aanslag in nederland?

Nederlands militair ingrijpen in Mali verhoogt ongetwijfeld de kans op terroristische aanslagen op Nederlands grondgebied. Zorgen maak ik mij echter niet, de kans dat ik of mijn naasten daarin terecht komen is verwaarloosbaar.

12G: Schande, Berts maakt zijn vriendin voor een hoop stront uit.

Het zou eerder zo gaan:

12G: wat leuk dat je zo'n lieve vriendin hebt.

DB: Alsjeblieft 12gauge doe me dit niet aan, want zo verdwijnt echt al mijn lol om hier nog wat te posten. En dat meen ik. Lukt het je nou echt niet om een heel klein beetje tussen de regels door te lezen? En zie je dan niet, dat ik een bepaald statement wil maken??

• Leuk 1
Link naar reactie

Ik wel, en ik denk met mij nog velen. probleem is alleen dat je er wel over kunt discussiëren, maar dat gaat je nog niet redden. Enige dat je kan doen is opletten. Vermijd vreemde en verdachte situaties, loop liever om als je een situatie gevaarlijk vindt. Ga niet naast die onbemande koffer in de trein staan, of naast een bleek ogende zwetende knul met vastberaden blik zitten en dan kom je er hopelijk wel.

Die lui die willen moorden voor hun ideologie ga je niet overtuigen met debat, vermijd ze liever en verdedig jezelf en naasten daar waar mogelijk.

En ja, het gaat heus wel een keer gebeuren. Vraag maar na aan Theo van Gogh. Dat was er gelukkig maar één.

Link naar reactie

ter aanvulling:

- Willem Oltmans http://nl.wikipedia.org/wiki/Willem_Oltmans

- Dam schreeuwer

- Waxinelichthoudergooier

- Edwin de Roy van Zuydewijn (toegegeven, ik mag hem ook niet maar toch...)

• Leuk 1
Link naar reactie

Mwah, ik zou de politionele acties in Indonesië best willen kwalificeren als terreur. De Molukkers die voor een "vaderland" vochten als leeuwen, en ze vervolgens volledig de stront laten laten zakken ook. En mijn laatste belasting AANSLAG valt mijns inziens ook onder regelrechte terreur van de overheid.

Dat 911 een direct gevolg is van de Amerikaanse buitenlandse politiek, daar kan ik nog een eind in mee gaan. Dat de kaping op de Punt een gevolg was van de Nederlandse strontbehandeling van Molukkers ook (sterker nog, je moet ze bijna gelijk geven). Maar dat de Amerikaanse overheid bewust vliegtuigen in het WTC heeft laten vliegen, dat gaat er bij mij niet in. Uiteraard zijn het boeven, maar een terreurdaad van deze magnitude...

Wat een moeite joh, met al die vliegtuigen, dat kan toch veel makkelijker.

JB

• Leuk 1
Link naar reactie

Een terroristische aanslag kan je mijden door niet te kiezen voor drukke plekken. Denk daarbij aan ziekenhuizen, shoppingcentra, festivals, optochten, strategische plekken, stations, luchthavens, havens, ... . Ik let er op maar ben er niet te extreem in. Ik heb nog nooit gehoord van een aanslag op het platteland.

Link naar reactie

Mwah, ik zou de politionele acties in Indonesië best willen kwalificeren als terreur. De Molukkers die voor een "vaderland" vochten als leeuwen, en ze vervolgens volledig de stront laten laten zakken ook. En mijn laatste belasting AANSLAG valt mijns inziens ook onder regelrechte terreur van de overheid.

Dat 911 een direct gevolg is van de Amerikaanse buitenlandse politiek, daar kan ik nog een eind in mee gaan. Dat de kaping op de Punt een gevolg was van de Nederlandse strontbehandeling van Molukkers ook (sterker nog, je moet ze bijna gelijk geven). Maar dat de Amerikaanse overheid bewust vliegtuigen in het WTC heeft laten vliegen, dat gaat er bij mij niet in. Uiteraard zijn het boeven, maar een terreurdaad van deze magnitude...

JB

@DickBerts, @Johnny BravoNL, @12gauge

Hier heeft Johnny wel een puntje......

Link naar reactie

JB

plus voor de bewering over de Molukkers.

Dikke min voor bewering over 9 11 welke actie wel degelijk door USA is uitgevoerd. Of denk je werkelijk dat een stel kapers uit een grot in staat zijn tot zoiets, drie gebouwen die keurig in elkaar ploffen op onverklaarbare wijze? Kom op, hoe verschrikkelijk het ook is, 9 11 is een inside job false flag.

Link naar reactie

plus voor de bewering over de Molukkers.

Dikke min voor bewering over 9 11 welke actie wel degelijk door USA is uitgevoerd. Of denk je werkelijk dat een stel kapers uit een grot in staat zijn tot zoiets, drie gebouwen die keurig in elkaar ploffen op onverklaarbare wijze? Kom op, hoe verschrikkelijk het ook is, 9 11 is een inside job false flag.

+1 + -1 = 0

Fuck!

Dit onderwerp SCHREEUWT om een fles whiskey, een kampvuur en een goed gesrpek tussen KS & JB, waarbij de uitkomst wellicht dezelfde is als hierboven, maar mét hoofdpijn de dag erna... Oh, en slecht gitaarspel mijnerzijds... En cougars...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...