Ga naar inhoud
GENEGEERD

Europa gaat goed

Kans
 Share

Recommended Posts

Europa gaat goed volgens de diverse berichten...

Die zullen dan wel andere data zien dan ik?

De laatste werkeloosheids cijfers en inflatie getallen laten een.., tja,.. minder positief beeld zien:)

Hoorde ik in augustus nog mensen verkondigen dat europa uit de crisis was naar aanleiding van met name die werkeloosheidscijfers de nieuwe data laat zien dat er toch echt te vroeg gefeest werd.

Europa heeft nu een gemiddeld werkeloosheids pecentage van 12,2% (totv aug 12%)

Een toename van 73.000 mensen ( in een maand) .

image.jpg.1675421fc09f0fbf025506f87279efbc.jpg

Per land:

image.jpg.f68b843d7552de747a62c81af6993d67.jpg

En al zijn dit geen leuke cijfers het kan nog veel erger...

De jeugd, de toekomst, die hebben het pas echt slecht.

De groep van onder de 25 jaar wordt extreem zwaar getroffen 24.1% heeft geen werk.

Maar jet was pas echt duidelijk wat er aan de hand is als we even inzoemen op een aantal landen.....

Spanje meer dan de helft werkeloos 56,5%..........

Cyprus 43,9%...... En voor de duidelijkheid dat was 28% voor de bailin... Bedankt Europa!

Portugal 36,9%

Griekenland 58%

image.jpg.64f2a5a85827e8b72bacd1405f58aab5.jpg

Tja waarom zouden die mensen, jeugd met name, toch in opstand komen?

Waarom kan dat niet wat vredelievender?

Nou als je niks meer te verliezen hebt dan gaan mensen rare dingen doen !

Om het plaatje af te maken de inflatie getallen, die is uitgekomen op 0,7% jaar op jaar basis.

Die was vorige maand nog 1,1% ,....., oeps..

image.jpg.d3843b4f16d1d8891a25515c4fc57f30.jpg

Tja wat moet je zeggen?

Ach het is al vaker geopperd dat voor de hyperinflatie eerst een korte deflatie de kop op kan steken...

Gelukkig staat de eur/dollar op een twee jaars hoogte punt.

Het geeft of aan dat Amerika het nog veel slechter doet of dat we binnenkort weer meer gaan exporteren omdat die koers wel eens zou kunnen omdraaien:

image.jpg.2464a33f115ca49362e16b40b6fc7f61.jpg

Prep ze,

K a n s

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ze hebben het altijd over een Europa.

Maar over de landen waar het slecht gaat hoor je niks.

Dat het goed gaat in Europa is gewoon propaganda.

Hoe het in Nederland gaat dat weten we wel via de staats televisie (NOS)

Maar dat in Spanje 60% van de jeugd werkloos is mogen wij niet horen.

En de hoge jeugd werkloosheid geld ook voor Portugal,Ierland,Griekenland,Frankrijk,Nederland.

Een hele generatie die doelloos voor zich uit kijkt en 1000 manieren aan het bedenken is wie hier schuldig aan is.

Ik zie de rellen binnenkort nog komen,en ik zal ze nog steunen ook.

prepse

666

Link naar reactie

En de hoge jeugd werkloosheid geld ook voor Portugal,Ierland,Griekenland,Frankrijk,Nederland.

Een hele generatie die doelloos voor zich uit kijkt en 1000 manieren aan het bedenken is wie hier schuldig aan is.

prepse

666

Hoe ga je ze steunen dan, door ze molotovcocktails te schenken? Iedere vorm van geweld zou je moeten afkeuren. Wat geeft iemand het recht om te plunderen, publieke eigendommen kapot te maken en agenten (je eigen volk) aan te vallen?

Alleen als mijn familie in gevaar is zal ik geweld gebruiken of defensief maar alleen echt als het noodzakelijk is.

Staken ja, demonstreren ja, geweld gebruiken nee.

Link naar reactie

prepse

666

Zo stoer zeg. Je gaat de rellen steunen. Constructief zeg. En wat denk je, zal het groei of een baan opleveren of slechts narigheid???

Link naar reactie

Dit zijn nog vind ik overigens nog erg optimistische cijfers.

De werkelijke werkeloosheid ligt veel hoger, mensen in de ziektewet, WIA, WAO, wajong en noem maar op zijn hier niet in verrekend.

En dat is inderdaad een belangrijk onderdeel van het probleem: alles bij elkaar een verschrikkelijke massa niet produktieve mensen waardoor de verhoudingen (en daarmee de kosten om te produceren in Nederland voor een zelfstandige/bedrijf afgezet tegen wat de werknemer/zelfstandige er aan overhoudt) volledig onhoudbaar geworden zijn. @Jacob, meneer Viper vind volgens mij dat anderen / overheid verantwoordelijk zijn voor de (en misschien wel zijn) problemen, maar neemt zelf geen actie en wacht tot anderen dit gaan doen. Self fulfilling prophecy?

Link naar reactie

Ik denk zeker dat de overheid hier ook schuld aan is.

We worden behandeld als schapen, we worden voorgelogen, bedrogen en dom gehouden.

De overheid op hun beurt laat het zelfde gebeuren met hun zelf door de grote machtige

landen, Europese unie en de banken.

Hier in NL zal het ook nooit meer zo worden als het was, we zitten in de shit, onze technologische vooruitgang is niet meer groot genoeg om de goedkope loonlanden voor te blijven.

De concurrentie is moordend.

We zijn gewoon te duur, deze ontwikkeling hebben we 2 decennia lang kunstmatig de kop ingedrukt.

Waardoor er zeepbel naar zeepbel ontstond en nu proberen we de zeepbellen in nog grotere zeepbellen te stoppen

Link naar reactie

Ik denk zeker dat de overheid hier ook schuld aan is.

We worden behandeld als schapen, we worden voorgelogen, bedrogen en dom gehouden.

De overheid op hun beurt laat het zelfde gebeuren met hun zelf door de grote machtige

landen, Europese unie en de banken.

Hier in NL zal het ook nooit meer zo worden als het was, we zitten in de shit, onze technologische vooruitgang is niet meer groot genoeg om de goedkope loonlanden voor te blijven.

De concurrentie is moordend.

We zijn gewoon te duur, deze ontwikkeling hebben we 2 decennia lang kunstmatig de kop ingedrukt.

Waardoor er zeepbel naar zeepbel ontstond en nu proberen we de zeepbellen in nog grotere zeepbellen te stoppen

Het hoeft ook niet meer te worden zoals het was. Het was immers een scheet in een fles. Doe veel vrijwilligerswerk en zie het aantal mensen dat in de armoede zit toenemen. Het gaat mij aan het hart.

Velen kunnen geen stapje meer terug doen. Er zijn er ook die nog wel een stap terug kunnen doen maar niet willen. Met die laatste heb ik geen medelijden. Jaren boven je stand geleefd. Jammer joh zweet het maar uit maar niet naar de overheid wijzen. En niet is zo goedkoop dan op rellen aansturen of ze steunen.

Link naar reactie

Leuk om nu dus al op een forum de kloof te zien.

Van de mensen die het redelijk voor elkaar hebben, en denken doorgaan zo lang het kan.

Mischien al een werkend leven achter zich, huis bijna, of helemaal afbetaald, kinderen, enz?

Die hebben een gedachte nog een paar jaar uitzingen ik red dat wel.

En de groep die tegen de muur staat.

Geen toekomst heeft, geinvesteerd in een duur papiertje dat niks waard blijkt, al voordat hij/zij begint met werken een enorme schuld heeft.

Grote graaiers ziet die rijk worden, mensen over een pensioen hoort waar hijzij nooit gebruik van zal kunnen maken, geld verkwistende toestanden bij de overheid ziet, het zorgstelsel dat onhoudbaar is enz enz.

En dan zijn er nog mensen die niet snappen dat er geweld gebruikt wordt?

Dat het vreemd vinden dat er niet 'gewoon' gedemonstreerd wordt?

Tja zoals altijd is de vooruitziende blik en inlevings vermogen van de mens redelijk beperkt tot het ik.

Het dromen over de mooie tijden en het hopen dat het altijd zo zal blijven is makkelijker dan de problemen zien en erop acteren.

Geweld is net zo onnodig en onwenselijk als het feit dat er mensen zijn.

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Een stom voorbeeld: zwarte piet

Het gaat echt niet over zwarte piet of over racisme.

Het gaat in mijn ogen over een veel dieper liggend probleem.

Mensen zijn het zat dat alles bepaald word, mensen zijn het zat dat er steeds meer dingen van ze word afgenomen.

De mensen zijn het gewoon zat.

Zwarte piet staat symbool voor het begin van verzet tegen de totalitaire staat.

Of sla ik nu door? :)

Link naar reactie

zwarte piet wie kent hem niet

ik ben opgegroeid met het verhaal dat zwarte piet oorsponkelijk een bevrijde slaaf was door Sint nicolaas en dat hij toen ging samenwerken met de mannen van de Zwitserse garde die altijd de bisschoppen begeleide en daardoor aan dat kleurige uniform kwam

dus het racisme verhaal was mij vreemd

maar ok het probleem is dat mensen iets nodig hebben om tegen aan te kunnen schuppen dat voor hun te bevatten is.

dezelfde die protesteren tegen zwarte piet lijken doof en blind voor het feit dat er op dit moment ook slaven zijn en dat racisme maar 1 klein deel is van de misstanden in de wereld

voorbeeld had het eens met een man uit zimbamwe over stemrecht hij begon te klagen over dat gekleurde mensen zo laat pas stemrecht kregen

toen ik zei dat vrouwen pas veel later stemkrecht kregen in de westerse wereld en in vele delen van de wereld nog als bezit worden gezien negeerde hij dat feit en begon snel over iets anders

mensen willen niet buiten hun kader denken

Link naar reactie

Leuk om nu dus al op een forum de kloof te zien.

Van de mensen die het redelijk voor elkaar hebben, en denken doorgaan zo lang het kan.

Mischien al een werkend leven achter zich, huis bijna, of helemaal afbetaald, kinderen, enz?

Die hebben een gedachte nog een paar jaar uitzingen ik red dat wel.

En de groep die tegen de muur staat.

Geen toekomst heeft, geinvesteerd in een duur papiertje dat niks waard blijkt, al voordat hij/zij begint met werken een enorme schuld heeft.

Grote graaiers ziet die rijk worden, mensen over een pensioen hoort waar hijzij nooit gebruik van zal kunnen maken, geld verkwistende toestanden bij de overheid ziet, het zorgstelsel dat onhoudbaar is enz enz.

En dan zijn er nog mensen die niet snappen dat er geweld gebruikt wordt?

Dat het vreemd vinden dat er niet 'gewoon' gedemonstreerd wordt?

Tja zoals altijd is de vooruitziende blik en inlevings vermogen van de mens redelijk beperkt tot het ik.

Het dromen over de mooie tijden en het hopen dat het altijd zo zal blijven is makkelijker dan de problemen zien en erop acteren.

Geweld is net zo onnodig en onwenselijk als het feit dat er mensen zijn.

Prep ze,

K a n s

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jij mij in categorie 1 plaatst. ;) . Als dat zo is dan is dat ten onrechte maar dat terzijde. Wellicht zie ik het fout. Hor het graag van je.

Link naar reactie

@666Viper666 Heeft gelijk. De crisis is ons aangedaan door de fascistische eu ( hitlers politiek wordt gewoon doorgezet)de banken en het grootkapitaal. Daar moet je tegen terugvechten. Oorlog is vervelend maar onontkoombaar. De samenleving heeff een reset nodig. Ik weet dat dit me weer niet in dank afgenomen wordt maar ik zit hier niet om samen met jullie madeliefjes te brengen naar onze eenhoorn die onder de regenboog staat. Oorlog is inherent aan de mens. Het is onze natuurlijke selectie.

Link naar reactie

@666Viper666 Heeft gelijk. De crisis is ons aangedaan door de fascistische eu ( hitlers politiek wordt gewoon doorgezet)de banken en het grootkapitaal. Daar moet je tegen terugvechten. Oorlog is vervelend maar onontkoombaar. De samenleving heeff een reset nodig. Ik weet dat dit me weer niet in dank afgenomen wordt maar ik zit hier niet om samen met jullie madeliefjes te brengen naar onze eenhoorn die onder de regenboog staat. Oorlog is inherent aan de mens. Het is onze natuurlijke selectie.

Oorlog is geen natuurlijke selectie, oorlog wordt gevoerd om macht en rijkdom, altijd al zo geweest.

Het is een selecte club die zulks bepaalt en jij bent er geen lid van.

Het klopt wel dat er een reset (liefst niet plots) ethisch wenselijk is. Maar tijdens het verloop ervan, ga je wensen dat alles bij het oude was gebleven, neem dat maar gerust aan.

Iedereen (van toplui tot steuntrekker) die de bui ziet hangen probeert aan schade beperking te doen zoals hij / zij denkt dat het nog kan.

Meer moet je er niet van maken.

Link naar reactie

Oorlog is weldegelijk te voorkomen. Pff, jij ziet oorlog als wenselijk en dat is erg.

Link naar reactie

Ik doel op oorlog van binnen uit @wodan de burger die in opstand komt. Lees Huntington er maar op na. Het proces dat hij beschreef is al in werking. Nooit meer oorlog was de gedachte van de eeg ooit. Behoorlijk arrogant om te denken dat je bijna 2 miljoen jaar met wat papierwerk kunt bedwingen. Toen kwam de eu en die heeft tot doel om de nationale identiteit te vernietigen. Wat daar het resultaat van zal zijn hebben we in Joegoslavie kunnen zien. Het land dat indertijd gold als het enige communistische land met een menselijk gezicht. Ook hier legt Huntington uit waarom dit is gebeurt en dit is absoluut een blauwdruk voor de toekomst van de eu.

De hele zwarte piet discussie is ge-escaleerd puur uit nationaal gevoel. Wie zijn identiteit verliest gaat hem terug veroveren.

Link naar reactie

Nee als onontkoombaar. Wegkijken is ook een actie. Maar een weinig nuttige als ze een loop op je richten. Het zal in zuid-europa ontvlammen let maar op.

In alle ernst, hoe gaat dat er volgens jou uitzien in zuid-Europa? Hoe ver gaat dat? En hoe reageren de overheden volgens jou daar?

Link naar reactie

In alle ernst, hoe gaat dat er volgens jou uitzien in zuid-Europa? Hoe ver gaat dat? En hoe reageren de overheden volgens jou daar?

Goede vraag. Ik denk dat de groep die straks niet meer zelfstandig aan voedsel kan komen te groot wordt. Zelfs te groot om weer op te lossen bij economisch herstel. Die mensen gaan straks niet zitten afwachten en komen het halen. Grote katalisator zal de open grenzen zijn. Als je al weinig kanse hebt dan betekent ieder mens dat de grens overkomt dat je kans nog kleiner wordt. Nationalisme zal de zaak overnemen en de wij en zij gevoelens gaan opspelen. Geheel volgens Huntington. Je zal altijd eerst voor je eigenen gaan zorgen.

Link naar reactie

De bail outs zijn gericht op onderwerping aan brussel de landen die daar gebruik van maken die vervloeken ons. Zeker de grieken. Daar heerst het gevoel dat de arrogante noorderlingen ze gekocht hebben vanwege de eisen die aan de bail outs verbonden waren.

Gun ze de ellende niet maar als de rellen tot Griekenland beperkt blijft zal de ellende in de rest van Europa meevallen. Spanje is linker. Qua economische omvang stelt Griekenland niet veel voor en zoals vaker gezegd de EU die er financieel toe doen hebben hun exposure aan Griekenland afgebouwd.

Link naar reactie

Gun ze de ellende niet maar als de rellen tot Griekenland beperkt blijft zal de ellende in de rest van Europa meevallen. Spanje is linker. Qua economische omvang stelt Griekenland niet veel voor en zoals vaker gezegd de EU die er financieel toe doen hebben hun exposure aan Griekenland afgebouwd.

Het is niet alleen economische omvang he. Het is ook de zeer terechte anti europese gevoelens. Iedere keer als de burger een mening heeft dan wordt deze fascist of racist genoemd en rijden de treinen al bijna weer naar het oosten. De burger is heel europa kotsbeu.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...