Ga naar inhoud
GENEGEERD

Rellen beginnen altijd als.....

Charlie
 Share

Recommended Posts

Rellen beginnen altijd als mensen zich geen voedsel meer kunnen veroorloven.

Dat is een waarheid als een koe. Als ik me niet vergis, is de Arabische Lente ook begonnen uit protest tegen oplopende voedselprijzen. Hoe dan ook, op AlterNet staat een artikel, waarin het hoofd van de grootste voedselbank in Amerika (Margarette Purvis), waarschuwt voor de bezuiniging op de Foodstamps van $ 5 miljard per jaar, welke vandaag (vrijdag 1 nov.) ingaat.

Deze landelijke bezuiniging zou 16 maaltijden per maand schelen voor een gezin van 3 personen. "Het feit dat de mensen afhankelijk van deze bonnen, een week per maand minder voedsel zullen hebben, is behoorlijk ontmoedigend", aldus Purvis. Zij weet ook dat steeds meer mensen meer dan 1 baan hebben en nog steeds afhankelijk zijn van bijstand.

Er bestaat nog een kans dat Congress in december de bezuiniging ongedaan maakt. Misschien willen ze alleen even aanzien hoe het volk reageert op zo'n drastische maatregel.

De politie is er in elk geval klaar voor met pantservoertuigen en militair wapenarsenaal. De Fema kampen zijn volledig uitgerust en klaar voor de eerste lichting raddraaiers en winkeldieven.

Het kon nog wel eens een hete novembermaand worden in de VS.

Toevoeging:

Volgens Activist Post zal het niet zo'n vaart lopen. De kindersterfte komende winter zal wel toenemen, diefstal en beroving zullen toenemen, prostitutie zal toenemen, van alles om toch het hoofd boven water te kunnen houden.

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik zat net een filmpje te kijken hierover. Ik heb nog niks gezien over eventuele rellen, maar deze kunnen misschien nog komen.

47 million Americans face food stamp cuts Friday

http://fox13now.com/2013/11/01/47-million-americans-face-food-stamp-cuts-friday/

Today, America's Foodstamps Program Gets A 6% Haircut: What Happens Next?

http://www.zerohedge.com/news/2013-11-01/today-americas-foodstamps-program-gets-6-haircut-what-happens-next

Link naar reactie

Rellen beginnen veel eerder namelijk, zodra shtf een feit is! Misschien zelfs al zodra er een shtf situatie dreigt!

Plunderingen en gewelddadigheden beginnen direct en de overheid kan daar niets tegen in brengen.

Reden waarom ik zo snel mogelijk Amsterdam verlaat als er een shtf situatie dreigt. Probleem is alleen waarheen.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4

Link naar reactie

Met voedsel controleer je de mensen. En daarom zijn er geen voedseltekorten in het westen. Diegenen die aan de touwtjes trekken zorgen daar wel voor, ze zijn Marie Antoinnette niet vergeten hoor. En nee, ook de daklozen hebben geen honger, wel integendeel. Ze als een goed bekeken? Al eens al de andere mensen bekeken? De meesten zijn veel te dik.

Allemaal bangmakerij want, angst is het fundament van de gehoorzaamheid.

Link naar reactie

Reden waarom ik zo snel mogelijk Amsterdam verlaat als er een shtf situatie dreigt. Probleem is alleen waarheen.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4

Ik zou zorgen dat ik ergens (net) buiten de stad een plekje had en ik zou als ik jou was daar nu al naar op zoek gaan zodat je in geval van nood er blindelings naartoe kunt gaan. Later kun je dan eventueel nog verkassen.

Regel ook vervoer naar dat plekje, een auto is misschien niet zo geschikt maar een fiets of de benenwagen zijn goede opties.

Belangrijk is ook dat je via verschillende routes ernaar toe kunt en deze routes uit je hoofd leren (of op papier zetten)

Link naar reactie

Met voedsel controleer je de mensen. En daarom zijn er geen voedseltekorten in het westen. Diegenen die aan de touwtjes trekken zorgen daar wel voor, ze zijn Marie Antoinnette niet vergeten hoor. En nee, ook de daklozen hebben geen honger, wel integendeel. Ze als een goed bekeken? Al eens al de andere mensen bekeken? De meesten zijn veel te dik.

Ben ik niet met je eens. Ik ben ervan overtuigd dat als het mis gaat het voedsel erg snel op is. Althans....niet meer te krijgen is. Wat betreft daklozen zou ik ook niet te snel oordelen. En als laatste, we zijn hier niet om elkaar bang te maken, maar elkaar alert te maken op mogelijke situaties

Link naar reactie

@Bijenman

Er zijn gigantische voedseloverschotten en men weet wel waarom: tekorten = regime change. De 'hete novembermaand' zal niks anders worden dan een scheet in een netzak. Er zijn zat voorzieningen voor daklozen en dat weet iedereen die het wereldje een beetje kent, ook in de VS. Ja, men helpt de middenklasse om zeep, maar die doen niks omdat ze wat te verliezen hebben.

Fear is the fundament of obedience, zoiets zei Winston Churchill.

Who controls the food supply controls the people; who controls the energy can control whole continents; who controls money can control the world.

Kissinger

Link naar reactie

Met voedsel en seks controleer je mensen. Vandaar de vasten in het christendom en de islam en de regels over onthouding, beperking van voorbehoedsmiddelen in beide geloven.

Link naar reactie

Even een kleine correct, het is geen korting.

Er was een tijdelijke regeling dat de voedselbonnen verhoogd werden, en die regeling liep op 1 november af.

Dat was al bekent op het moment dat die regeling ingevoerd werd.

Het is dus geen bezuiniging, maar de tijdelijke verhoging is geschrapt, en de voedselbonnen zijn weer naar het oude niveau gebracht.

Ik lees op verschillende sites dat voor vier personen je een bedrag van $650 per maand krijgt. (dus ongeveer €480)

En in Amerika krijgen kinderen op school ontbijt en lunch gratis, dus dat hoeven de ouders niet te betalen.

Ben ik nu de enigste die denkt dat dat goed te doen is?

Die $650 is natuurlijke alleen voor de mensen die op/onder de armoedegrens zitten.

Voedselbonnen is afhankelijk van hoeveel je verdient.

Link naar reactie

Feit is dat de 'food stamps' inderdaad afgeschaft zijn.

Ze hebben nu een andere, minder denigrerende naam. Welke weet ik niet meer.

Het verschil gaat van +/- 10 tot +/- 30 USD en is zoals @Wish al zei. De verhoging is ten einde, finished, gedaan met extra's, Sinterklaas is afgeschaft in de states, maar ze zullen echt geen honger gaan leiden.

Wat mij wel stoort, hier in mijn stad bijvoorbeeld, want hier krijgt men ook 'food stamps' waar men dan in 1 supermarkt z'n aankopen mag doen. Je krijgt dan een bankkaart waar het ocmw elke week een bedrag op zet welk je kan uitgeven in die supermarkt. Wel enkel aan voeding!

Het probleem is ... VEEL TE DUUR EN ENKEL GROTE MERKEN.

Dus wat ik per week uitgeef aan eten voor 3 volwassen personen geven zij uit aan 3-4 dagen eten voor 3 volwassen personen.

Link naar reactie

@200m²

Supplemental Nutrition Assistance Program (SNAP) is de correcte benaming, enkel in de volksmond sprak men nog van Food Stamps. De fysieke zegeltjes zijn er al geruime tijd niet meer en aangezien het nu om een debit card system (Electronic Benefit Transfer - EBT) gaat kan men perfect nagaan waar en hoe men de centen uitgeeft. En dat bleek niet altijd zo fris te zijn, oa. goktenten.

Link naar reactie

Je kan die voedselbonnen bij alle grote supermarkten (zoals walmart) gebruiken, en bij farmers markets. (misschien niet bij alle markets, dat weet ik niet)

Ze kunnen ook bij bepaalde restaurants gebruikt worden, de gedachte hierachter is dat daklozen ook een warme maaltijd kunnen krijgen.

(die hebben immers geen keuken)

Het kan zijn dat er kleine stad/dorp woont, er weinig winkels zijn die de EBT cards accepteren.

En zal je dus moeten kiezen of de dure winkel of naar een ander dorp/stad reizen om daar te winkelen.

Ik woon zelf in een klein dorp met alleen een buurtsuper, en ik moet iets meer dan 8km reizen om naar een grote supermarkt (Jumbo) te gaan.

Ik heb geen auto, en doe alles op de fiets, het is soms wel vervelend maar het is niet anders.

Nu weet ik dat in bepaalde staten/gebieden de afstand tussen dorpen/steden zo groot is, dat naar een andere winkel rijden geen optie is.

Link naar reactie

@Bijenman

Er zijn gigantische voedseloverschotten en men weet wel waarom: tekorten = regime change. De 'hete novembermaand' zal niks anders worden dan een scheet in een netzak. Er zijn zat voorzieningen voor daklozen en dat weet iedereen die het wereldje een beetje kent, ook in de VS. Ja, men helpt de middenklasse om zeep, maar die doen niks omdat ze wat te verliezen hebben.

Fear is the fundament of obedience, zoiets zei Winston Churchill.

Who controls the food supply controls the people; who controls the energy can control whole continents; who controls money can control the world.

Kissinger

Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...