Ga naar inhoud
GENEGEERD

NSA luistert Nederland af

Keyser Suze
 Share

Recommended Posts

Van Nu.nl

Op de vraag van de interviewer of dat ook geldt voor die 1,8 miljoen gesprekken en mailtjes die in december in Nederland zouden zijn 'afgeluisterd', zei Plasterk dat de NSA in zijn algemeenheid spreekt over metadata die worden opgeslagen in heel Europa, en dat met de brief impliciet aangegeven wordt "dat die aantallen in feite bevestigd worden".

"Als je bijvoorbeeld schouder aan schouder het terrorisme bestrijdt, en dan als bondgenoot blijkt te worden afgeluisterd, is dat niet acceptabel", zei Plasterk, die maandag in een brief aan de Tweede Kamer ook al had laten weten de werkwijze van de Amerikanen af te keuren.

"Het kan voorkomen dat andere landen menen dat er een goede reden is om in of vanuit Nederland inlichtingen te verzamelen. In een dergelijk geval dient het desbetreffende land een verzoek te richten tot de AIVD of de MIVD. In Nederland geldt de Nederlandse wet, ook voor bondgenoten."

De minister vertelde woensdag in de uitzending nogmaals niet op de hoogte te zijn van de afluisterpraktijken. Volgens Plasterk is Nederland geen 'target' voor de Amerikanen.

Telefoontaps

In de afgelopen weken werd al gespeculeerd over het grote aantal taps in Nederland. NSA zou een groot aantal telefoonnummers in Nederland monitoren en de gesprekken van deze nummers automatisch opnemen. Verder werd duidelijk dat ook een groot aantal wereldleiders zijn afgeluisterd.

Het Nederlandse kabinet reageerde, in tegenstelling tot andere Europese landen, tot nu toe vrij terughoudend op de beweringen en hield een slag om de arm.

Tien jaar geleden zei een vriend van mij reeds dat de Amerikanen ons afluisteren. Je zal toch maar Plasterk heten en dat nou pas weten. Hoe ontzettend dom, stupide, naïef, ongeloofwaardig, achterlijk, idioot, goedgelovig, wereldvreemd, stompzinnig en dat dan allemaal in het kwadraat ben je dan als minister. Ja lieve mensen, u leest het goed. Deze minister moet zich doodschamen. Temeer omdat hij de persoon die dit openbaarde geen politieke handreiking doet.

Meneer Plasterk, u bent een minkukel, een schaamhaar, een luis, een amoebe, een mossel, een vierkantswortel, een molecuul, een drol. En daar dan nog allemaal de helft van de helft van de helft van. U moet zich diep schamen. Nogmaals, Edward Snowden verdient betert, u verdient een trap onder uw minuscule testikels. Bah!

'Ich habe es nicht gewusst' verschoont u geenszins om, nu u het wel weet, de enige en juiste maatregel te treffen. NSA 'raus Snowden herein. Ronald, lekkere prutser van me, groei aub wat hersenen kerel, of kom er openlijk voor uit dat je vader en moeder Noordzee garnalen waren die nogal sterk naar plas roken.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Nauwelijks, ik ben liberaal en weet gewoon dat ik afgeluisterd kan worden. Er zijn telefoons te koop die niet zijn af te luisteren bij spyshops maar dat kunnen ze nog zin wie naar wie gebeld heeft. Ik betaal wel veel cash, want ik ben zeer huiverig voor de commerciële bedrijvenmaffia die allerlei gegevens over potentiële klanten verzamelen. En ook doe ik niet mee aan al die sociale media websites gedoe.

Ga er gewoon van uit dat je altijd kan worden getapt dus vooral niet al te gekke of laat staan illegale dingen doen. Mijn vader zei altijd dat als je iets flikt wat niet mag en je loopt tegen de lamp, onderga dan gewoon je straf als een man.

Link naar reactie

N

Ga er gewoon van uit dat je altijd kan worden getapt dus vooral niet al te gekke of laat staan illegale dingen doen.

Daar gaat het niet eens meer om. Zakelijk heb ik te maken met grote corporates en kantoren in Azië. Dat China een 'Great Firewall of China' heeft wisten we wel. Maar nu ook toegegeven is dat er getapt wordt voor 'corporate espionage' wordt de online communicatie wel heel lastig gemaakt. Afluisterpraktijken kunnen ons of onze opdrachtgevers schaden, maar zonder communicatie is het onwerkbaar.

Link naar reactie

Daar gaat het niet eens meer om. Zakelijk heb ik te maken met grote corporates en kantoren in Azië. Dat China een 'Great Firewall of China' heeft wisten we wel. Maar nu ook toegegeven is dat er getapt wordt voor 'corporate espionage' wordt de online communicatie wel heel lastig gemaakt. Afluisterpraktijken kunnen ons of onze opdrachtgevers schaden, maar zonder communicatie is het onwerkbaar.

Ja en onze overheid doet er niets aan en de Wet Bescherming Persoonsgegevens is een farce. En dan nog het feit dat cybercriminelen hier ook nog bij komen. En onze overheid houdt maar vol dat beveiligde verbindingen veilig zijn.:mad:

Link naar reactie

Wie weet tot hoe diep politici down the Rabbit Hole gaan..

De AIVD werkte mogelijk mee aan het onderscheppen van de 1,8 miljoen Nederlandse telefoongesprekken door de NSA.

Dat maakt de technologiesite Tweakers op uit een bericht in de Spaanse krant El Mundo.

bron: https://tweakers.net/nieuws/92289/nederland-werkte-mogelijk-mee-aan-onderscheppen-metadata-telefoontjes.html

Link naar reactie

Gegevens van overheden, nutsbedrijven, bedrijven en individuen zijn kwetsbaar zodra het electronisch opgeslagen is. En niet alleen de gegevens, ook de systemen. Dat maakt het ook zo griezelig. (Sommige theoretici zien dat ook als de NWO. Een wereld waarin de electronica zich bewust wordt en de macht grijpt. Skynet.) Criminele praktijken van organisaties of overheden zijn stukken makkelijker als alles zo kwetsbaar is. Anonymous is de vinger op de zere plek. Geen wonder dat deze met zwaard en vlam te lijf wordt gegaan.

Wat mij het meest steekt, is dat Plasterk et al zo ongelooflijk verbaasd zijn en het nogal gelaten over zich heen laten komen. De Nederlandse overheid kan er ook weinig tegen beginnen, als de NSA (of welke overheid of instantie dan ook) het echt wil, dan weten ze toch wel in te breken in gevoelige data. Maar dat naïeve tekstje: ze zouden het moeten vragen aan de AIVD (ik stel me zo voor dat de vergelijking tussen de NSA en de AIVD zoiets is als Deep Blue versus Commodore 64) is een beetje lachwekkend. Als Nederland hier echt iets mee zou willen, dan hadden ze hun eigen internet servers moeten neerzetten en een eigen besloten internet omgeving moeten creëren voor communicatie met nuts-systemen en bijvoorbeeld belastingdienst en medische gegevens van burgers. En ja, als je dat niet doet, dan weet je gewoon dat al die gegevens op de electronische snelweg op straat liggen.

Zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten. Maar als de gasten tegenwoordig niet meer te vertrouwen zijn, zou je dat als waard toch al in de gaten moeten hebben.

Link naar reactie

• 4 weeks later...

zo triest dat het lachwekkend wordt.

iedereen heeft denk ik inmiddels over van Rey gehoord en hoe er een afgeluisterd gesprek werd vermist van Teeven... schijnbaar door een stroomstoring "ahum".

Nou de NSA to the Rescue!!! ze hoorden van het gesprek wat vermist was en ze waren zo aardig om een kopie van de gesprekken die staatssecretaris teeven die dag heeft gemaakt toe te sturen. aardig he?

http://www.speld.nl/2013/11/28/nsa-schiet-om-te-hulp/

[ATTACH=CONFIG]6641[/ATTACH]

Nee hoor minister Rutte, er is geen bewijs dat de NSA de nederlandse politiek heeft afgeluisterd. Net zo gaan mensen niet in duitsland tanken en boodschappen doen en is dit het beste kabinet sinds de 2e wereldoorlog.

Link naar reactie

Tegen de wet in? Dan bega je dus een strafbaar feit.

AIVD hackt internetfora tegen de wet in

De Nederlandse inlichtingendienst AIVD breekt in op servers van internetfora, waarna ze gegevens van alle gebruikers verzamelen. Dit gebeurt vaak ten onrechte, omdat van deze mensen niet duidelijk is of zij een bedreiging zijn.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/22101196/___AIVD_hackt_tegen_de_wet_in___.html

http://www.nu.nl/algemeen/3641979/aivd-gaat-ver-bij-hacken-van-fora-.html

Link naar reactie

zo triest dat het lachwekkend wordt.

iedereen heeft denk ik inmiddels over van Rey gehoord en hoe er een afgeluisterd gesprek werd vermist van Teeven... schijnbaar door een stroomstoring "ahum".

Nou de NSA to the Rescue!!! ze hoorden van het gesprek wat vermist was en ze waren zo aardig om een kopie van de gesprekken die staatssecretaris teeven die dag heeft gemaakt toe te sturen. aardig he?

http://www.speld.nl/2013/11/28/nsa-schiet-om-te-hulp/

Nee hoor minister Rutte, er is geen bewijs dat de NSA de nederlandse politiek heeft afgeluisterd. Net zo gaan mensen niet in duitsland tanken en boodschappen doen en is dit het beste kabinet sinds de 2e wereldoorlog.

Ben je nu serieus?

Je weet wat voor een soort site 'de speld' is?

De artikelen die geplaatst worden op deze website zijn persiflerend, satirisch of parodiërend van aard. Ze geven slechts de visie of mening weer van de redactie van De Speld. Opgevoerde personages of rechtspersonen kunnen gefingeerd zijn. De redactie behoudt zich het recht voor stijlmiddelen te gebruiken die, ondanks dat de intentie daartoe bij de redactie ontbreekt, ertoe kunnen leiden dat lezers van Speld.nl zich geschokt, beledigd of gekwetst voelen. Speld.nl aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor materiële of immateriële schade ontstaan door via Speld.nl openbaar gemaakte publicaties.
Link naar reactie

Ja,schande.......en nu?

Staat het Malieveld al vol?

Hooivorken op het binnenhof?

Ik heb het al vaker gezegd en zeg het weer;zolang het volk te vreten en iedere avond foeballe heeft veranderd er HE_LE_MAAL niks.

Red je zelf, zolang het nog kan,van het volk is niet veel te verwachten.

Ja, weinig solidariteit in Nederland. De Herder(regering) en zijn hond(politie, leger) leiden de schapen(burgers). Ondanks dat de schapen in de meerderheid zijn, doen ze niks.

Link naar reactie

Ik vraag me wel eens af hoe het zit met de solidariteit onder preppers? Zijn wij wel bereid om elkaar te helpen tijdens een SHTF, of zijn we net als het klootjesvolk?

Ik mag hopen van wel, anders zit ik hier mooi m'n tijd te verdoen. :o

Gelukkig al verschillende gevallen meegemaakt afgelopen jaar via preppers.nl waar het niet blijft bij mooi praatjes. :cool:

Link naar reactie

Jawel, maar het blijft lastig om mensen 100% te vertrouwen. Een mens handelt namelijk altijd uit eigenbelang en nooit in het belang van een ander, tenzij het belang van een groep ook in het belang is van de persoon zelf. Het verschil met preppers is wel dat we een gezamenlijk doel hebben, en dat is overleven(in een bewuste vorm).

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...