Ga naar inhoud
GENEGEERD

BOL kopen in Duitsland


AndyJ_NL

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Voor 69.000

 

2* 80 m2 woonoppervlakte, 2300 m2 perceel, Beveiliging met rolluiken

Stroom, gas, geen buren, ideale BOL voor weinig?

 

Wat zijn de nadelen aan een 2de huis aan Duitsland?

 

Kippen koeien geiten schapen

Groentetuintje

Omgeving

 

Waarom ik zoiets in 't verleden niet heb aangeschaft is me nog een raadsel. :confused: :mad:

 

Ik kijk en zie redelijk wat van dat soort percelen te koop. Het westelijke gebied van Duitsland, grenzend aan noordelijk NL, is vrij onbevolkt.. Leeg landbouw gebied met hier en daar pockets van oude natuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@666Viper666 met een boot. Varend langs schotland. Door het kanaal ga je nooit redden. @FincalnSpanje er woont bijna niemand in dat gebied en tenzij je een black sheep scenario verwacht is er verder niemand die stennis kan schoppen. Verder ligt het strategisch op geen enkel belangrijk punt. Nee zuid europa daar gaat de vlam in de pan slaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja want zulke grappen blijven binnen aangegeven grenzen?

maakt mij niet uit, hoe meer mensen nederland uitgaan hoe meer ruimte ik heb

 

Het zijn daar enorm uitgestrekte lege gebieden met enkele honderen leegstaande forten, towerhouses en andere follies. Verder ga je vandaar nergens naar toe dus zal een rondtrekkende plunderende menigte daar niet veel te zoeken hebben. En met wat mazzel woon ik er al definitief binnen 5 jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@AndyJ_NL

Dus dit is net over de grens in Duitsland in de buurt van Drenthe? wat is de bedoeling, wil je hier permanent gaan wonen of in de vakantie en met hoeveel mensen? Het moet natuurlijk onderhouden worden. Je hebt het over stroom en gas. Geen water en riolering? En ik weet niet of op den duur 2.300 m2 genoeg is om zelfvoorzienend te leven met meerdere mensen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens heeft dat verder niets met preppen te maken. Na het faillisement van mijn bedrijf ben ik op het punt gekomen dat ik helemaal klaar ben met de ratrace op deze over bevolkte postzegel. Ik wil rust en ruimte. Ondanks dat ik tegen open grenzen ben ga ik er wel gebruik van maken. Ik heb hier niet veel meer achter te laten, spreek goed engels en zelfs keltisch ( dhun na ghall en gaillimh zijn gealtacht gebieden) bepaalde bevolkingsgroepen waar ik in de toekomst veel ellende van verwacht komen daar nagenoeg niet voor. De ierse republiek is twee keer zo groot als Nedrigland en heeft maar 4.5 miljoen inwoners waarvan de helft rond Dublin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@666Viper666 met een boot. Varend langs schotland. Door het kanaal ga je nooit redden. @FincalnSpanje er woont bijna niemand in dat gebied en tenzij je een black sheep scenario verwacht is er verder niemand die stennis kan schoppen. Verder ligt het strategisch op geen enkel belangrijk punt. Nee zuid europa daar gaat de vlam in de pan slaan.

 

Heb je wel eens de noord zee bevaren?

Anders is de kans groot dat je de gevaarlijkste zee van de wereld niet gaat overleven.

Heeft iets te maken met kanaal ratten en korte golf slag van de golven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel eens de noord zee bevaren?

Anders is de kans groot dat je de gevaarlijkste zee van de wereld niet gaat overleven.

Heeft iets te maken met kanaal ratten en korte golf slag van de golven.

 

Weet ik en ik ken de problemen met de ierse zee ook. Maar he zover is het nog niet en ik heb nog niet eens een boot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet ik en ik ken de problemen met de ierse zee ook. Maar he zover is het nog niet en ik heb nog niet eens een boot.

 

Dan zou ik dit plan maar uit je hooft laten als je nog nooit gevaren hebt.

Ik heb menig grote man zien huilen en bidden met windkracht 8 a 9 op de noord zee.

Daarbij denk ik dat tijdens een shtf de boten als eerste weg zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@AndyJ_NL

Dus dit is net over de grens in Duitsland in de buurt van Drenthe? wat is de bedoeling, wil je hier permanent gaan wonen of in de vakantie en met hoeveel mensen? Het moet natuurlijk onderhouden worden. Je hebt het over stroom en gas. Geen water en riolering? En ik weet niet of op den duur 2.300 m2 genoeg is om zelfvoorzienend te leven met meerdere mensen.

 

Klopt, rust en ruimte voor weinig, net over de grens bij Drenthe. Water en riolering zijn er vast ook wel. Dit was ook maar een voorbeeldje, er is genoeg keus in deze prijscategorie.

 

Voor nu is het de bedoeling om het te zien als investering in een BOL voor 3 mensen. Waar we misschien over 5 jaar wel permanent willen gaan wonen.

 

Zulke panden hebben vaak ook inpandige schuren, handig voor je kippen en geitjes. Scheelt weer een aantal vierkante meters voor je moestuintje. Ik denk dat 2300 m2 echt wel genoeg is.

 

Maar wie heeft er concrete ervaring met een 2de huis in Duitsland?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...