Ga naar inhoud
GENEGEERD

Plan redding euro door 'splitsing'

Cyberbeer
 Share

Recommended Posts

BERLIJN (AFN) - De Europese instellingen werken aan een masterplan voor de redding van de eurozone en een uitweg uit de crisis. In het plan is een optie opgenomen waarin voor een deel van de Europese Unie andere regels zouden gaan gelden, zo meldde zondag de krant Welt am Sonntag.

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/12276293/__Plan_redding_euro_door__splitsing___.html

http://www.rtl.nl/components/financien/rtlz/nieuws/2012/22/plan-redding-euro-door-splitsing.xml

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
meer macht voor Europese instellingen, een Europees toezichtsorgaan voor de bankensector,de harmonisatie van het begrotings-, belastings- en buitenlandsbeleid van de EU-lidstaten en hervormingen van de sociale programma's.

Daar gaan we dan, alle macht naar Europa! Als ik niet zo'n realist was zou ik bijna gaan denken dat dit allemaal één groot vooropgezet plan is...

Link naar reactie

Daar gaan we dan, alle macht naar Europa! Als ik niet zo'n realist was zou ik bijna gaan denken dat dit allemaal één groot vooropgezet plan is...

Is het waarschijnlijk ook.

Iedere fiatmunt drijft alleen op vertrouwen, dus een splitsing zal niet lang werken.

Het krijgt alleen een andere naam, minder landen doen er aan mee, en het feest gaat weer verder.

En een paar weken of maanden later hebben we de poppen weer aan het dansen.

Link naar reactie

je kunt realist zijn tot je een ons weegt, juist omdat je realist bent zou je moeten inzien dat dit 1 groot vooropgezet plan is.

alles gebeurd met een doel.

daarom zijn er ook bilderbergconferenties enzo.

Link naar reactie

Ok, er worden nu dus concrete plannen gemaakt voor een splitsing.

Dus waarschijnlijk Neuro en Zeuro.

Om maar meteen in de oplossingsmodus te schieten: wat kunnen de gevolgen zijn voor de normale Nederlandse burger en hoe kunnen we ons gezin daarop voorbereiden?

Neuro - Zeuro is niet meteen het einde van de wereld, toch? Algehele paniek zal daardoor niet meteen uitbreken.

Maar met welke gevolgen moeten we dan wel rekening houden?

- Gaat de Nederlandse pensioenpot op aan het vullen van N-Europese begrotingsgaten? (Was er zowieso al niet van uitgegaan dat er ooit nog een pensioentje voor ons in zou zitten. Daarom lossen we ook ons huisje af.)

- Euro is straks passee en wordt gedevalueerd? (Geen spaartegoeden meer aanhouden en eventueel beschikbaar geld dus gebruiken om de hypotheek af te lossen, gebruiken voor preps of steken in edelmetaal?)

- Tijdje geen betalings- en pinverkeer mogelijk totdat nieuwe munt er is (daarvoor heb je de basis preps: voldoende van de eerste levensbehoeften om een tijdlang niet naar de winkel te hoeven)

Ik kan moeilijk overzien wat de gevolgen zullen zijn. Wie heeft meer inzicht?

Link naar reactie

Dit zijn de gevolgen Cardhu:(

De Verenigde Staten van Europa

Britse politici spreken over 'keizer van Europa', die veel meer macht krijgt dan de president van de VS

De huidige financiële crisis wordt door eurofiele politici aangegrepen om een lang gekoesterde wens erdoor heen te drukken: een federaal Europa met één leider en één centraal gezag.

http://xandernieuws.punt.nl/?id=6588...&tbl_archief=&

Europese ministers willen 'superleider' aan hoofd van EU

http://xandernieuws.punt.nl/?id=6581...&tbl_archief=&

Link naar reactie

Een Euopese Superstaat waarbij Nederland (en Duitsland) schrikbarend veel geld voor zullen moeten neerleggen.

Kortom: vaarwel verzorgingsstaat, pensioen, hypotheekrente aftrek en (betaalbare) zorg.

Een flinke (financiele) aderlating dus.

Maar gelukkig nog geen algehele anarchie.

Dit klinkt als een flinke financiele tegenvallen, maar niet als een echte SHTF.

Of zie ik het nu toch echt te rooskleurig in?

Ps. ben zo off line en door de oefening niet eerder dan morgenavond weer on line. Neem het me dus niet kwalijk als ik niet snel reageer :)

Link naar reactie

Berlijn noemt Masterplan 'Europese superstaat via achterdeur'

De 'zwart-gele' regeringscoalitie in de Duitse hoofdstad Berlijn heeft met ergernis gereageerd op het in de maak zijnde Masterplan voor de toekomst van Europa, dat op de komende topconferentie eind juni besproken zal worden. De voorlopige plannen komen er op neer dat met name Duitsland en Nederland de rol van permanente betalers krijgen toebedeeld om de oprichting van een 'Verenigde Staten van Europa' mogelijk te maken. (1)

http://xandernieuws.punt.nl/?id=660237&r=1&tbl_archief=&

Link naar reactie

Soros: drie maanden om euro te redden

Miljardair en bekend belegger George Soros waarschuwt Europese leiders: ze hebben nog drie maanden om de euro te redden.

Soros deed zijn uitspraak op een lezing in Italië.

Volgens de belegger snappen de leiders 'de aard van de crisis niet' en verergert de eurocrisis daardoor. Hij betoogt dat de Europese Unie opzich een zeepbel is gebleken. Een integratie was het streven, maar dit is door de crisis niet gelukt. Het grootste gevaar is de Duitse economie. Die wordt zwak in de herfst, aldus Soros. Dat maakt het een stuk moeilijker voor bondskanselier Angela Merkel om probleemlanden en noodfondsen met geld te steunen. "De crisis komt in de herfst tot een climax. Op dat moment zal de Duitse economie zwak zijn, waardoor Merkel het moeilijk zal krijgen om de Duitse bevolking te overtuigen van hulp aan andere landen." Dat verklaart volgens hem het 'drie maanden-plan'. Haast (en ingrijpende maatregelen) is geboden. Soros pleit voor een Europees depositogarantiestelsel om verdere kapitaalvlucht te voorkomen. Ook is er een Europees stabiliteitsmechanisme (EMS) nodig en een controle op de eurozone en regulering. De miljardair is somber, maar niet zwaarmoedig: de eurozone zal blijven bestaan. Zowel de eurozone als de Europese Unie kunnen vallen, maar Soros denkt dat Duitsland zich dat niet kan veroorloven.

http://www.rtl.nl/components/financien/rtlz/nieuws/2012/23/soros-drie-maanden-om-euro-te-redden.xml

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...