Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat zijn must have bushcraft/survival skills


Gerbenvink

Aanbevolen berichten

Buiten dat survival/bushcraft leuk is om te doen als je een buitenmens bent, en omdat je nooit genoeg kennis kan hebben als mens, zie ik overleven in de natuur vanuit prepper oogpunt als een allerlaatste optie.

Je mag je natuurlijk voorbereiden op wat er komen gaat zoals je wilt en bushcraft is wat dat betreft ook een gedeelte van preppen maar in mijn ogen niet het belangrijkste.

 

Zoals ik al zei is het leuk om een weekendje te kamperen en door met stokjes te draaien een vuurtje te maken maar het idee dat ik dat vanaf nu tot aan mijn 80e zo zou moeten doen om te overleven trekt mij niet.

 

Door lang genoeg op dit forum rond te hangen en alles te lezen wat deze prepper-community je te leren heeft ga je vanzelf inzien wat de hoofdzaak en wat de bijzaak van preppen is. Verder wil je niet de les lezen want ik ken je niet persoonlijk, dit is puur informatief bedoeld.

Ben het bijna helemaal met je eens (Toch kan het beheersen van oude technieken ook tijdens een shtf levensreddend zijn).

 

Wat me wel leuk lijkt is als je ons verteld wat volgens jou de hoofdzaken zijn van preppen? Volgens mij denkt iedereen er namelijk anders over.

Wat is het? Blikvoer? Wapens? Bug in? Bug out? Waarheen? Waarom?

 

Hahaha....niemand van ons heeft de juiste antwoorden kerel...

 

(Behalve ik natuurlijk, of is het toch jij? Of Gerbervink?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
Basic needs?

 

Onderdak: (zeiltje/tarp spannen is al wereld van verschil tov blote hemel),

Vocht: regenwater (koken), lifestraw

Voedsel: kikkerpootjes (s'morgens vangen ivm traagheid, kop eraf, doorsteken met scherpgemaakt stokje, roosteren totdat het er een beetje gedroogd uitziet, pootjes erafsnijden (zijn de eetbare delen), evt ontvellen, Smullen maar!)

 

Hee! Laat die kikkers met rust!

Beschermde diersoort.

Dat is illegaal @Gerbenvink.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gamble Helemaal waar. Iedereen prept vanuit zijn eigen kijk op de wereld en mijn manier van preppen is niet beter of slechter dan die van een ander.

 

Ik denk dat ik wel mag stellen dat elke vorm van preppen het voorbereiden is op eventuele of onvermijdelijke gebeurtenissen die in meer of mindere mate een negatieve invloed hebben op je gewone leven.

Ik wil zelf graag zo doelbewust mogelijk preppen. Dit houdt voor mij in, van de grootste kans dat iets kan gebeuren naar kleinste kans en binnen dat kader, van het meest nodig naar het minst nodig.

95% van mijn preppen bestaat uit leren, ook van bushcraft technieken.

 

@Gerbenvink Ga eens een avondje op youtube filmpjes kijken over bushcraft en als je iets leerzaam vindt, subscribe dan en volg alle filmpjes van die persoon. Dan krijg je waarschijnlijk het breedst mogelijke pakket aan bushcraftskills.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten dat survival/bushcraft leuk is om te doen als je een buitenmens bent, en omdat je nooit genoeg kennis kan hebben als mens, zie ik overleven in de natuur vanuit prepper oogpunt als een allerlaatste optie.

Je mag je natuurlijk voorbereiden op wat er komen gaat zoals je wilt en bushcraft is wat dat betreft ook een gedeelte van preppen maar in mijn ogen niet het belangrijkste.

 

Zoals ik al zei is het leuk om een weekendje te kamperen en door met stokjes te draaien een vuurtje te maken maar het idee dat ik dat vanaf nu tot aan mijn 80e zo zou moeten doen om te overleven trekt mij niet.

 

Door lang genoeg op dit forum rond te hangen en alles te lezen wat deze prepper-community je te leren heeft ga je vanzelf inzien wat de hoofdzaak en wat de bijzaak van preppen is. Verder wil je niet de les lezen want ik ken je niet persoonlijk, dit is puur informatief bedoeld.

 

Basisvaardigheden op het gebied van eetbare flora en fauna lijken me best handig hoor! Zoiezo wordt je wijzer op het gebied van minder eten en drinken. Mentale voorbereiding is o zo belangrijk! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast ancestral-viking

@Gerbenvink

vuur maken (warmte ,water koken,voedsel bereiden,signaal vuur)

shelter (bescherming tegen de ellementen )(leer ook zonder kant en klaar zeil/tarp een shelter bouwen)

water leer waar je water kunt vinden (bijvoorbeeld in het voorjaar een berk aftappen)

eetbare natuur (bijvoorbeeld de lisdodde)(check wel de waterkwaliteit)

 

zo zijn er nog veel meer skills maar die leer je na verloop van tijd wel weer .....

ga eens kijken op nederlands bushcraft forum daar zitten mensen met veel kennis over bushcraft.

 

My 2 centenbakkies

 

p.s een goede cursus ehbo is ook wel een must doe er gelijk een cursus geneeskrachtige kruiden bij.

(voorbeeld Cayenne peper (bloeding stelpend,bloeddruk regulerend) etc,etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...