Ga naar inhoud
GENEGEERD

As vrijdag black Friday ?

Kans
 Share

Recommended Posts

Op 1 november worden de 48.000.000 , ja dat lees je goed 48 miljoen Amerikanen ! , zo'n 13% gekort op hun voedsel toelage.

Gemiddeld krijgen die 48 miljoen Amerikanen elk zo'n 270 dollar steun dat wordt dan ongeveer 230 dollar.

Dat lijkt niet veel maar, hmm ik mag toch hopen voor het grootste deel, dat geld krijgen ze om te kunnen voorzien de meest banale voedselvoorziening.

En dan is elke vermindering wel even iets dat pijn zou moeten doen.

Het wordt dus even kijken wat dat voor gevolgen gaat hebben:

https://www.shtfplan.com/emergency-preparedness/mainstream-reports-dhs-battens-down-the-hatches-this-could-be-all-hell-breaks-loose-day_10282013

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Kans, wat hebben wij te maken daarmee?

en eerlijk is eerlijk veel mensen hebben het eigenlijk niet nodig en moeten gewoon op hun prioriteiten letten

en dat geld ook voor veel mensen in nederland, als je 5 ipads en laptops hebt heb je geen abo nodig op de voedselbank

het is veelste makkelijk om er aanspraak op te maken

Link naar reactie

en eerlijk is eerlijk veel mensen hebben het eigenlijk niet nodig en moeten gewoon op hun prioriteiten letten

en dat geld ook voor veel mensen in nederland, als je 5 ipads en laptops hebt heb je geen abo nodig op de voedselbank

Je hebt er blijkbaar geen enkel idee van hoe het is voor die mensen om gebruik te moeten maken van de voedselbank. 5 ipads en laptops? Sommigen hebben niet eens een tv, laat staan een computer.

jammer dat je zo kortzichtig reageerd!

• Leuk 1
Link naar reactie

Ken iemand die bij een voedselbank woont, als de auto om de hoek staat geparkeerd (en men dus lopend weggaat)

is het meestal een Mercedes Benz waar men instapt :confused:

[ATTACH=CONFIG]6084[/ATTACH]

Mijn dochter is vrijwilliger bij een voedselbank en je wil niet weten wat voor schrijnende gevallen daar gebruik van moeten maken.

Misbruik ervan maken lijkt mij vrijwel uitgesloten omdat je voor de volle 100% gescreend word en daarbij kijken ze zelfs of jij een auto op je naam hebt. Bovendien worden je inkomsten opgevraagd en mag je bewijzen dat je ht echt nodig hebt. Kun je dat niet aantonen, dan krijg je niets!

Link naar reactie

Bij de meeste voedselbanken wordt je zeker gescreend en ook zijn er wachtlijsten. Alleen als je na aftrek van al je lasten minder dan 175€ over hebt per maand, kom je in aanmerking.

Overigens werkt het in Amerika heel anders. Je hand ophouden, een zak geld krijgen en alles laten regelen, is er niet bij daar zoals hier in NL. De meeste mensen hebben meerdere baantjes om rond te kunnen komen. Ben je werkeloos of door omstandigheden in de armoe gekomen, dan krijg je voedselbonnen. Maar je andere lasten moet je toch echt zelf betalen. Het is een land van ongekende mogelijkheden, maar ook van ongekende hardheid. Obamacare heeft er bijna voor gezorgd dat het hele land plat gaat.

Link naar reactie

De vraag verbaast me niet wel dat hij van jou komt?

Je weet hoe we er voor staan?

Economisch, etisch, de beurzen, de fiat situatie, de banken, de schulden, de derivaten, de just in time bevoorrading, enz enz enz enz.

Alles staat te wankelen, het is niet houdbaar, het moet fout gaan?

Het is wachten op de trigger.

Dat kan iets zijn waarvan iedereen beseft dat het kruitvat ontploft is; oorlog, beurscrash, confiscatie van 90% van je tegoed op je rekening, enz enz enz.

Maar ook iets kleins dat de hele meuk in beweging zet.

64 miljoen mensen die boos zijn in een land dat op omvallen staat, die al jaren bezig is zich voor te bereiden op sociale onrusten enz enz , zou ik niet snel onderschatten...

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Je hebt er blijkbaar geen enkel idee van hoe het is voor die mensen om gebruik te moeten maken van de voedselbank. 5 ipads en laptops? Sommigen hebben niet eens een tv, laat staan een computer.

jammer dat je zo kortzichtig reageerd!

zeg ik dat iedereen die erbij zit het niet nodig heeft?

lezen, ik zeg veel, of geloof jij dat iedereen die erbij zit het echt nodig heeft?

Link naar reactie

zeg ik dat iedereen die erbij zit het niet nodig heeft?

lezen, ik zeg veel, of geloof jij dat iedereen die erbij zit het echt nodig heeft?

Absoluut ja!

Zoals gezegd, je wordt 100% gescreend en kun je niet aantonen dat je het echt nodig hebt, krijg je ook niets.

Ga voor de gein eens een paar weken vrijwiliigers werk doen bij een voedselbank en zie het met je eigen ogen.

Link naar reactie

De vraag verbaast me niet wel dat hij van jou komt?

Je weet hoe we er voor staan?

Economisch, etisch, de beurzen, de fiat situatie, de banken, de schulden, de derivaten, de just in time bevoorrading, enz enz enz enz.

Alles staat te wankelen, het is niet houdbaar, het moet fout gaan?

Het is wachten op de trigger.

Dat kan iets zijn waarvan iedereen beseft dat het kruitvat ontploft is; oorlog, beurscrash, confiscatie van 90% van je tegoed op je rekening, enz enz enz.

Maar ook iets kleins dat de hele meuk in beweging zet.

64 miljoen mensen die boos zijn in een land dat op omvallen staat, die al jaren bezig is zich voor te bereiden op sociale onrusten enz enz , zou ik niet snel onderschatten...

Prep ze,

K a n s

dat heet sparren ;)

tenzij het vol burger oorlog word heeft het gevolgen over de hele wereld

zijn het hier en daar rellen blijven de gevolgen volgens mij weinig gevolgen globaal

wat de gevolgen economisch zijn is altijd afwachten, alle "economische wetten" lijken al niet meer van toepassing op is neer links is rechts

Link naar reactie

Absoluut ja!

Zoals gezegd, je wordt 100% gescreend en kun je niet aantonen dat je het echt nodig hebt, krijg je ook niets.

Ga voor de gein eens een paar weken vrijwiliigers werk doen bij een voedselbank en zie het met je eigen ogen.

ik heb mn ogen niet kapot hoor

geen enkel "hulpsysteem" is waterdicht dus ook dat niet

Link naar reactie

Tja, het kan heel hard gaan; als genoeg americanen in heel de US op tilt slaan en gaan plunderen enzo dan kan 't wel eens een hele hoop rare gevolgen hebben op de beurs en de reeele economie daar; die kan niet veel meer hebben dus wie weet. En als de beurzen daar in elkaar donderen dan gaat de Euro er vrij snel achteraan waarschijnlijk. Het kan dus wel degelijk een hoop effect hebben... maar ja, we zullen zien, op een of andere manier houden die overheden de boel nog steeds net genoeg in bedwang om totale instorting van de maatschappij te voorkomen. Hoe dan ook blijft 't een kwestie van tijd voordat de pyramide instort.

Link naar reactie

Kan me niet voorstellen dat ze (VS) dit op zn beloop laten en dan maar afwachten wat er van komt.

Vroeg of laat zal de VS beslissingen moeten nemen om de problemen op te lossen, ze kunnen dit niet eeuwig voor zich uit blijven schuiven.

Meest logische oplossing is een oorlog of opbrengstgen uit olie inkomsten genereren door olie bronnen in te pikken, voor zover die er nog zijn waar de VS de controle niet over heeft.

Al met al weer een zorgwekkende situatie die we in de gaten moeten houden al zal het niet zomaar overslaan op de euro landen. Euro wordt alleen maar sterker, wat overigens ook geen goed nieuws is.

Link naar reactie

Absoluut ja!

Jullie gooien twee zaken op één hoop, nl de voedselbonnen in NL (wordt je gescreend) en de foodstamps in de VS (een betaalkaart in verschillende vormen waar je niet enkel eten mee kan kopen).

Link naar reactie

Kan me niet voorstellen dat ze (VS) dit op zn beloop laten en dan maar afwachten wat er van komt.

Vroeg of laat zal de VS beslissingen moeten nemen om de problemen op te lossen, ze kunnen dit niet eeuwig voor zich uit blijven schuiven.

Meest logische oplossing is een oorlog of opbrengstgen uit olie inkomsten genereren door olie bronnen in te pikken, voor zover die er nog zijn waar de VS de controle niet over heeft.

Al met al weer een zorgwekkende situatie die we in de gaten moeten houden al zal het niet zomaar overslaan op de euro landen. Euro wordt alleen maar sterker, wat overigens ook geen goed nieuws is.

Heerlijke post !

Je weet, neem ik aan, hoe ik over "ze laten het toch niet uit de hand lopen" denk?

Nou nogmaals 'ze' hebben de huidige zooi veroorzaakt en 'ze' zullen die zooi zeker niet opruimen !

Het vooruit blijven schuiven is nu juist helaas het enige wat ze nog kunnen doen.

Waarom denk je dat je helemaal niemand hoort over een mogelijke oplossing?

Een oorlog is geen oplossing, het zal waarschijnlijk wel de uitkomst zijn, helaas.....

De euro lijkt relatief sterker te zijn, dat klopt.

Fiat zoekt het minste risico, Amerika en Japan zijn domweg nog belabberder dan de Eurozone en China.

Maar zowel Europa als China doen het alles behalve goed.

Het is voor mij dan ook alleen de vraag WANNEER gaat dat fiat naar PM, ontroerendegoederen enz stromen.

Nou is dat al gaande alleen de prijs van PM wordt nog onderdrukt, zodra dat wegvalt zal er nog wel wat op het journaal over gesproken worden.

Tot die tijd zal ik stug oa PM blijven aankopen.

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Ik vraag het me af of de Amerikanen in opstand komen.

Het kon wel eens zijn dat ze die voedselbonnen meer zien als een gunst dan als een recht.In niet ieder land wordt de staat gezien als een zorgzame vader die z'n kinderen van de wieg tot het graf moet verzorgen zoals het in NL het geval is.

Die samenleving is nogal verschillend van de onze,veel meer "ieder voor zich en God voor ons allen" zonder daar verder een waarde oordeel aan te willen hangen.

Link naar reactie

Ik vraag het me af of de Amerikanen in opstand komen.

Het kon wel eens zijn dat ze die voedselbonnen meer zien als een gunst dan als een recht.In niet ieder land wordt de staat gezien als een zorgzame vader die z'n kinderen van de wieg tot het graf moet verzorgen zoals het in NL het geval is.

Die samenleving is nogal verschillend van de onze,veel meer "ieder voor zich en God voor ons allen" zonder daar verder een waarde oordeel aan te willen hangen.

Ik kende iemand die een lastige eter was, maar ook afhankelijk van voedsel van de voedselbank. Die ruilde een deel van zijn producten tegen blikken soep. Ik weet niet of die voedselbonnen in de VS vrij te besteden zijn, maar ik vermoed dat er best e.a. geruild wordt.

Ok, het zijn een soort credit cards:

http://marketupdate.nl/nieuws/economie/kredietcrisis/de-amerikaanse-voedselbonnen-economie/

Leuk fimpje ook.

Link naar reactie

Mijn dochter is vrijwilliger bij een voedselbank en je wil niet weten wat voor schrijnende gevallen daar gebruik van moeten maken.

Misbruik ervan maken lijkt mij vrijwel uitgesloten omdat je voor de volle 100% gescreend word en daarbij kijken ze zelfs of jij een auto op je naam hebt. Bovendien worden je inkomsten opgevraagd en mag je bewijzen dat je ht echt nodig hebt. Kun je dat niet aantonen, dan krijg je niets!

Hoe zit dat eigenlijk met dat screenen?

Heb je een bron?

Naar mijn weten hebben ze geen enkele grond om gegevens op te vragen.

Greener

Link naar reactie

Hoe zit dat eigenlijk met dat screenen?

Heb je een bron?

Naar mijn weten hebben ze geen enkele grond om gegevens op te vragen.

Greener

Ze hebben e.a. al weer iets aangepast, maar je moet zeker een formulier invullen met bewijzen van de kosten.

http://voedselbankennederland.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=72&Itemid=81

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...