Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Kans

Schulden vs resultaat Amerika

Recommended Posts

Het grote verschil is dat ieder mens met internet tegenwoordig toegang heeft tot een onuitputbare bron van informatie. Hopelijk zijn de burgers als geheel een stuk geinformeerder en slimmer dan eeuwen terug. We zien protesten en nieuwe bewegingen ontstaan op het internet. Hopelijk komt daar iets goeds uit...

Sorrie ik moest even enorm lachen.

Informatie is eigenlijk altijd redelijk voor handen geweest, nu met internet is er eerder teveel beschikbaar....

Maar wat niet veranderd is:

1% heeft zich geinformeerd,

0,1% snapt het redelijk

0,001% wil wat doen met die kennis en het inzicht

0,0001% doet iets, goeds, ermee

De 98,8889% resterende mensen gaat nog liever dood dan dat ze zich informeren, laat staan het wil snappen, laat staan er wat mee wil doen, laat staan er iets goeds mee doet.

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Het enige systeem wat zou kunnen werken is wanneer de mensen zelf een systeem bedenken buiten de overheid om. Dan ga je weer meer richting ruilhandel, maar in ieder geval een systeem waar waarde tegen waarde wordt uitgewisseld. Dus geen papier of plastic geld tegen waarde.

Maar momenteel bij wet verboden, aangezien je de BTW ontduikt (en andere taksen). Taksontduiking mag niet.

Met je buur iets ruilen mag, een winkel openen en je laten vergoeden met ruilhandel,

maw een economische activiteit uitoefenen waar er sprake kan zijn van een meerwaarde, mag niet.

Omdat de dollar niet meer aan goud gebonden is, betekend toch niet dat ze geen goud meer hebben? Zo redeneer ik even. ;)

Leuk dat je zo redeneert, maar beide hebben niets met elkaar te maken. Je kan van beide ineens niets meer hebben... of een tekort.

Deze post delen

Sorrie ik moest even enorm lachen.

Informatie is eigenlijk altijd redelijk voor handen geweest, nu met internet is er eerder teveel beschikbaar....

Maar wat niet veranderd is:

1% heeft zich geinformeerd,

0,1% snapt het redelijk

0,001% wil wat doen met die kennis en het inzicht

0,0001% doet iets, goeds, ermee

De 98,8889% resterende mensen gaat nog liever dood dan dat ze zich informeren, laat staan het wil snappen, laat staan er wat mee wil doen, laat staan er iets goeds mee doet.

Prep ze,

K a n s

Wat je zegt is niet waar, ik geloof erin dat er sinds internet mensen veel meer informatie tot hun beschikking hebben. Zeker ten opzichte van eeuwen terug is de mens veel beter en breder geïnformeerd.

Deze post delen

Wat je zegt is niet waar, ik geloof erin dat er sinds internet mensen veel meer informatie tot hun beschikking hebben. Zeker ten opzichte van eeuwen terug is de mens veel beter en breder geïnformeerd.

Natuurlijk heb je gelijk, ik overdrijf graag...

Maar de strekking van wat daaronder staat is eerder toegenomen dan afgenomen...?

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

@Kans

De kernvraag die mij bezig houdt is hoe lang de VS door kan gaan met geld printen en de vernietiging van de Dollar.

Greenspan zei al dat de VS de terugbetaling van hun schulden altijd kan nakomen en daar heeft hij gelijk in omdat schulden in nominale bedragen worden aangegaan.

Het enige wat ze niet kunnen garanderen is de koopkracht van die Dollars waarmee ze het terugbetalen.

Deze post delen

Die vraag is natuurlijk de enige vraag die momenteel echt belangrijk is.

Een oom die naar Amerika is geemigreerd wist al 30 jaar geleden te melden dat Amerika failliet was.

Nog eens 30 jaar lijkt me godsonmogelijk, maar wat, hoe, en wanneer kapot gaat, geen idee...

K a n s

Deze post delen

Maak extra schulden, devalueer je eigen munt en zo je schulden en doe verder.. En schuif de rekening door naar de belasting betaler.

Als die in opstand komt, sla het neer met geweld. Voila.

Deze post delen

Zolang de dollar de reservemunt is, kunnen ze nog een poosje doorgaan. Om daarvan los te komen is de rest van de wereld nu mee bezig, maar is is nog geen ander goed alternatief. Daarnaast gaat het ook mis wanneer alle landen\personen het vertrouwen opzeggen in de dollar, dus deze gaan afstoten. Dit gebeurt natuurlijk op kleine schaal al maar veel dollars zit ook in waardepapieren en aandelen. Dan kunnen ze de eerste jaren aan devalueren.

VS zou potentieel een derdewereldland kunnen worden. Ik denk dat ze zoveel wapens en een sterk leger hebben dat ze tegen de tijd vast wel weer een oorlog beginnen in een land waar veel grondstoffen te halen valt. Dus semi-legaal stelen zoals dat heet.

Dat het zo nog lang door kan gaan is een feit, maar het is moeilijk te voorspellen wanneer de bom ontploft.

Deze post delen

Er zijn ook factoren en krachten buiten Amerika.

Zie ook de recente video met Jim Sinclair:

Deze post delen

Leuk dat je zo redeneert, maar beide hebben niets met elkaar te maken. Je kan van beide ineens niets meer hebben... of een tekort.

Ik geloof niet dat Amerika geen goud heeft of dat dat opeens zal verdwijnen. Volgens mij hebben ze bakken. Amerika is `s werelds grootste prepper.

Deze post delen

Ik geloof niet dat Amerika geen goud heeft of dat dat opeens zal verdwijnen. Volgens mij hebben ze bakken. Amerika is `s werelds grootste prepper.

Ik zet 1 zilveren troy ounce (31.103gr) in dat de VS significant minder fysiek goud hebben dan ze momenteel claimen te hebben.

@Kans: Hoeveel zet jij in?

Deze post delen

Sorry moest even bijkomen van het lachen hier.

Deze post delen

Ik zet 1 zilveren troy ounce (31.103gr) in dat de VS significant minder fysiek goud hebben dan ze momenteel claimen te hebben.

Een weddenschap moet volgens mij twee partijen hebben?

Maar ook ik ben redelijk zeker dat Amerika op zijn Amerikaans blufpoker speelt.

Ben dan ook wel benieuwd of er iemand zou zijn die de tegenpartij zou willen zijn als ik 1 ounce goud zou willen inzetten :confused:

Op jou aanbod is volgens mij nog niemand ingegaan?

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

Neen, mijn bet staat open.

Dat jij overweegt om zelfs een gouden ounce in te zetten, zegt genoeg ;)

Deze post delen

Ik mag niet gokken van mijn moeder ;)

Deze post delen

Neen, mijn bet staat open.

Dat jij overweegt om zelfs een gouden ounce in te zetten, zegt genoeg ;)

Dat zegt alleen iets over hoe stronteigenwijs ik ben :confused:

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...