Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Kans

Schulden vs resultaat Amerika

Recommended Posts

Ja Amerika is goed bezig.....:

image.jpg.ffb5cc89d1c54b367ad8db705fc50779.jpg

Gelukkig staat Amerika niet alleen, Japan doet het nog slechter ( ja dat is helaas mogelijk), Europa doet ook lekker mee, China tja helaas is de informatie over China redelijk moeilijk te doorgronden, ze hebben zo ook hun 'probleempjes'.

Niks om je druk over te maken hoor elke beschaving tot nu toe is ten ondergegaan aan zijn eigen succes.

De vraag is alleen als het omvalt wil jij dan meevallen of zou je geprept willen hebben ( iets meer kans willen hebben) ?

Nog even een gewetensvraag cq vooruitblik:

Als deze grafiek je nog niet overtuigd dat we om gaan vallen, probeer me even uit te leggen hoe deze schuld normaal afbetaald kan worden?, de volgende vraag....

Als de FED straks in hun wijsheid gaan besluiten om de QE ipv te gaan afbouwen, zoals ze al sinds het begin zeggen echt ECHT van plan zijn in de toekomst te gaan doen, ze besluiten, tijdelijk natuurlijk :confused:, de QE met een factor tien te verhogen.......

Ga je dan wel om, of blijf je in sprookjes geloven?

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Ik verwacht dat men nog heel lange tijd doorgaat, want wat is het alternatief? Niemand wil het alternatief overwegen, dus men gaat door.

Deze post delen

Wat als het rentetarief van de FED met 1% omhoog zou gaan?

1% als in 1/100, of een 1%-punt als in 100% + 1% = 101%?

In eerste geval al een drama, in laatste geval een regelrechte ramp.

Deze post delen

ach joh. kom maar op met die inflatie. lekker goedkoop shoppen in de VS ^^ En dat weten zij ook wel. Als de inflatie omhoog knalt, kunnen ze buitenlandse (niet vs) goederen niet meer betalen, koopt men veel meer binnenlands producten en kopen niet-Amerikanen veel meer Amerikaanse producten omdat ze lekker goedkoop zijn geworden. Vervolgens verkoopt Amerika z`n goud voor dikke winst omdat de nepdollar geen reet meer waard is en hoepla, opgelost^^

Of de pleuris breekt uit, dat kan natuurlijk ook ;)

Deze post delen

1% als in 1/100, of een 1%-punt als in 100% + 1% = 101%?

In eerste geval al een drama, in laatste geval een regelrechte ramp.

Precies, het zou een drama zijn en de VS zou in 1x de rente op de schulden niet meer kunnen betalen. En dan nog hebben ze een AAA status. Op basis waarvan dan?

Deze post delen

En kijk eens wat er net op RT langs komt...

US Navy gets largest and most expensive destroyer ever.

Currently, the Zumwalt is on track to cost more than $3.5 billion. That’s a hefty sum, but, much to the relief of Navy officials, the ship’s construction is on time and on budget.

http://rt.com/usa/navy-destroyer-largest-zumwalt-921/

Ze weten maar niet te stoppen met het uitgeven van geld, lijkt het. Hadden jullie deze al gezien: 5 simple facts about US ‘easy money’

Deze post delen

Gast DickBerts

@Crisis. Goed dat je ons hierop wijst. Het lijkt wel of de Amerikanen aan de Chinezen een signaal willen afgeven, waag het niet om ons kapot te maken door al onze staatsobligaties op de markt te gooien, want dat kunnen we nog een keer vernietigend naar jullie uithalen. Inderdaad nog een keer, maar snel daarna zullen de VS instorten.

Ik was destijds letterlijk in tranen toen er tot mijn onmetelijke vreugde voor het eerst een zwarte president kwam in de VS. Maar hij maakt er een puinhoop van. Een grotere voorstander van Obamacare dan DB is er niet te vinden, want ik vind het volstrekt onaanvaardbaar en volkomen ondragelijk dat er mensen uitgesloten zijn van gezondheidszorg. MAAR HET GAAT OM HET MOMENT!! Potverdomme als je zo'n afgrijselijk kostbaar programma uitvoert op het moment dat de VS economisch al op wankelen staan, dan ga je eraan en dan heeft er NIEMAND meer gezondheidszorg. Ik zie Obama steeds meer als een meer dan levensgevaarlijke gek!

Hoe had het dan gemoeten? Presidentskandidaat Obama had kunnen zeggen; ik ga er alles aan doen om Obamacare in te voeren. Stap voor stap, geleidelijk aan, met duidelijke meetmomenten met betrekking tot de vraag of de geleidelijke invoering van Obamacare op een bepaald moment economisch verantwoord is. Maar ja, als een andere presidentskandidaat dan roept, dan hij een compleet dekkend ziektekosten systeem meteen zal invoeren, ook al is dat het einde van de VS, dan zal laatstgenoemde gekozen worden. Zie hier het totale falen van de democratie. Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat ik voorstander ben van een dictatuur.

Deze post delen

Wat als het rentetarief van de FED met 1% omhoog zou gaan?

Dan zou de Amerikaanse overheid simpelweg meer geld van de Fed ontvangen, de Fed stuurt namelijk bijna al haar winst direct naar de overheidskas: "In 2010, the Federal Reserve made a profit of $82 billion and transferred $79 billion to the U.S. Treasury" (bron). De overheid en Fed zijn 2 handen op 1 buik. De overheid gaat niet verzuimen op haar schuld, het land gaat een toekomst van torenhoge inflatie, mogelijk hyperinflatie tegemoet.

Deze post delen

Dan zou de Amerikaanse overheid simpelweg meer geld van de Fed ontvangen, de Fed stuurt namelijk bijna al haar winst direct naar de overheidskas: "In 2010, the Federal Reserve made a profit of $82 billion and transferred $79 billion to the U.S. Treasury" (bron). De overheid en Fed zijn 2 handen op 1 buik. De overheid gaat niet verzuimen op haar schuld, het land gaat een toekomst van torenhoge inflatie, mogelijk hyperinflatie tegemoet.

Als de dollar niet meer de reservemunt zou zijn was dit al gebeurd.Nu weet je niet welke truc ze weer gaan uithalen, misschien komt er wel iemand met een hele dikgevulde sok die alle schulden betaald zodat ze opnieuw kunnen beginnen. Of geloof je niet in sprookjes?

Deze post delen

Er was eens een heks.

Die heks was dol op kinderen.

Zo was zo dol op kinderen dat ze een heel speciaal huisje bouwde.

Het huisje zat vol met snoep en koekjes.

Oo wat was het toch een lieve heks dat ze dat voor die kindertjes deed.............

De FED is een prive instelling, en wil winst maken.

Niet een klein beetje winst nee dat is een spelletje voor gewone banken of mulinationals.

De FED gaat voor het echte spul.

Fiat geld maken ze zelf.

Ze weten dan ook precies wat het waard is, helemaal niks.

Van hun fiat winsten betalen ze hun medewerkers en de rest van die smerige meuk geven ze so snel mogelijk weer terug aan de overheid.

De FED weet dat het namelijk troep is met nul waarde.

Inderdaad ze geven die meuk 79.000.000.000 dollar in 2010, en dat doen ze dus elk jaar, weer terug.

Zouden ze een moderne super moeder Theresa zijn?

O ja de heks,

Dat sprookje was nog niet af.....

Zodra de kindertjes iets van het huisje proefde ving de heks de kindertjes om vervolgens op te eten.

De FED?

Nee dat sprookje is natuurlijk ook nog niet afgelopen...

Nee wat het echte spul, dat wat wel echte waarde heeft, dat houden ze wel zelf.

Ze hebben een slordige 3.000.000.000.000 aan bezittingen op hun balans staan.

De FED is gewoon slim.

Ze drukken waardeloos fiat geld, zetten dat om in fysiek bezittingen, dat spul dat echt iets waard is.

Ze maken zelfs de overheid super duidelijk wat ze zelf van dat fiat spul vinden, de overheid mag het houden.....

En blijkbaar kan 99.9999% niet verder denken dan: ze geven hun 'winst' terug dus het moeten wel engeltjes zijn...

Dus beste Rothbard, al denk je soms dat het er goed uit ziet, zelfs zo goed dat je denkt dat kan niet waar zijn....

Dan is het ook meestal ook niet waar.

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

Jeetje, @Kans, waar heb je het allemaal over? Iemand vroeg wat er zou gebeuren als de Fed de rente op die fiat rotzooi zou verhogen. Antwoord: Voor de overheid maakt het weinig uit, die krijgt dan simpelweg meer fiat rotzooi, en hoeft niet te verzuimen op de schuld die in fiat rotzooi gedenomineerd is. Dit zijn simpelweg de harde feiten, en ik zou niet weten wat vermeende winstmotieven en andere bezittingen met dat mechanisme te maken hebben. En als je nog steeds denkt dat ik denk dat het geldsysteem, centrale banken en overheden rozengeur en maneschijn zijn, dan heb je niet goed geluisterd, of een slecht geheugen. Ik raad van harte het boekje "Wat heeft de overheid met ons geld gedaan" van Murray Rothbard aan. Hierin wordt heel duidelijk uitgelegd wat geld en de functie ervan precies is, en hoe overheden met centrale banken het gecorrumpeerd hebben voor eigen gewin, ten koste van Jan en alleman. Op het volgende adres gratis (pdf) en een link naar bol.com te vinden: http://www.rothbard.be/boeken/105-geld-rothbard

Deze post delen

Jeetje, @Kans, waar heb je het allemaal over? d[/url]

Tja ...

Ik reageer op het beeld dat je neerzet, ook in een ander draadje waar je met dit argument kwam, dat de FED nog niet zo slecht is omdat ze hun winst weer terug aan de overheid geven.

Die winst bedragen vallen in het niets vergeleken met hun bezittingen, die ze met hun activiteiten naar zich toetrekken.

Ik ben overtuigd dat de FED een kwaad is, dus elke post die dat zou kunnen verzwakken is voor mij een rode lap, sorrie!

Je hebt wl gelijk in je argument dat die rente verhogingen geen direct probleem hoeven te zijn, maar dat is dan wel zolang de FED dat geld ook terug stort.

En volgens mij is dat nergens vastgelegd?

Het zou dan zomaar kunnen als de fiat inkomsten wel in de buurt van de waarde van hun bezittingen komen dat ze besluiten wel die fiat winsten te behouden, en natuurlijk direct omzetten in iets dat wel echte waarde heeft.

Sorrie als het op overkomt als op de man spelen?

Het heeft we natuurlijk ook mee te maken dat jij een van de betere argumentele posters bent.

Dus ik neem aan dat velen je post zwaar laten wegen.

Als je dan zaken post die ik als vertroubelend zie, dan heb ik nog meer de neiging daar heel direct op te moeten reageren....

En alles dat de FED positief in het dag.icht kan zetten is iets dat ik graag aanpak...

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

Als de rente op de staatsschuld omhoog gaat heeft dat wel degelijk een zeer groot effect.

1. De bezittingen op de balans van de banken bestaan grotendeels uit staatsobligaties. Als de rente stijgt daalt de waarde van deze bezittingen en zijn alle banken de facto failliet.

2. Om de stijgende rentelast te kunnen betalen zullen ze nog meer geld moeten printen. Of meer belasting heffen of meer besparen op de overheid, maar dat kan de economie ook niet aan. Dit is een directe aanslag op de "waarde" van de Dollar.

They are killing the Dollar, maar ze kunnen geen andere kant meer op. Stoppen ze met QE dan start morgen de grootste depressie ooit...

QE = moderne financiële slavernij

Deze post delen

Je hebt gelijk @Floesh, en dan ben je nog voorzichtig...

Maar we hadden het specifiek over wat de gevolgen van een renteverhoging van de FED op de Amerikaanse overheid zou hebben.

Als de FED die rente inkomsten weer teruggeeft dan is dat te overzien.

Naar de klote is het systeem al lang, het is nu gewoon wachten waar wat fout gaat, wat de gevolgen gaan zijn en wat de snelheid zal zijn....

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

De gevolgen zijn heel groot, They are killing the Dollar. En dus exporteren ze inflatie naar de rest van de wereld. Met name de BRICS vanwege the carry trade. De gevolgen zijn zo groot dat veel het niet eens begrijpen.

Deze post delen

Tja ...

Ik reageer op het beeld dat je neerzet, ook in een ander draadje waar je met dit argument kwam, dat de FED nog niet zo slecht is omdat ze hun winst weer terug aan de overheid geven.

Oké, laten we dit even uit de weg ruimen. De Fed is samen met de overheid zelf de meest schadelijke en gevaarlijke instantie ter wereld. Ik heb nooit gezegd dat de Fed zo slecht nog niet is, alleen denk ik wel dat om de geloofwaardigheid te behouden, het systeem enkel met geldige argumenten aangevallen moet worden, wat Mike Maloney in zijn filmpje niet helemaal gedaan heeft. Er zijn meer dan genoeg geldige argumenten om de Fed te elimineren (zie bijvoorbeeld "Wat heeft de overheid met ons geld gedaan?") en het systeem om te gooien, en met ongeldige argumenten ondermijn je slechts je geloofwaardigheid.

Je hebt wl gelijk in je argument dat die rente verhogingen geen direct probleem hoeven te zijn, maar dat is dan wel zolang de FED dat geld ook terug stort.

En volgens mij is dat nergens vastgelegd?

Jawel, dat staat vastgelegd in de Federal Reserve Act (http://www.federalreserve.gov/aboutthefed/section7.htm).

Los van wettelijke teksten, de overheid en de Fed hebben een symbiotische relatie. Het monopolie van de Fed is afhankelijk van overheidsdwang, en de overheid is afhankelijk van de Fed voor financiering. De Fed is in het beginsel niet ontworpen als onafhankelijke instantie, maar als intrinsiek verweven met de overheid. Om de spreken van een "private instantie" als je het over de Fed hebt is dan ook in het beste geval nietszeggend.

Deze post delen

Fijn om dat te lezen @Rothbard

Ik kreeg het idee dat je dacht de het wel mee viel...

Ik kende de FRA niet, wel grappig dat ze dit soort zaken zo hebben beschreven..

De interactie overheid FED is zo incenstieus dat ik het niet eens wil ontrafelen.

Ik vind dat de geldcreerende functie bij de overheid moet liggen en geen winst bejag zou mogen hebben.

De hele opzet van de FED, ik dacht toch echt dat het een private instantie was, die de overheid in zijn zakken heeft en niet andersom?, en de relatie met de overheid is absurd, helemaal als je dan op die manier met fiat geld gaat 'spelen'

De gevolgen worden nu langzaam duidelijk.

Bijna niemand lijkt het echt te zien en nog minder te snappen wat de gevolgen waarschijnlijk gaan zijn.

Vandaar ook mijn emoties..

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

@Kans, men heeft eens geprobeerd de Treasury de functie van centrale bank te geven. De minister van de Treasury printte heel veel geld, met als gevolg de Paniek van 1907. Ook nu ligt de macht van geldcreatie feitelijk bij overheid. Je kunt de Fed als een arm van overheid zien, niet veel anders dan bijvoorbeeld politie en leger. Alleen een heel ingewikkelde constructie om een illusie van onafhankelijkheid te geven om het volk een rad voor ogen te draaien. Als je geen zin hebt WHDOMOGG te lezen, kun je ook deze pagina eens bekijken, die geeft een boel goede informatie over de structuur en geschiedenis van de Fed.

De overheid de macht van geldcreatie geven is een heel slecht idee. Al waren ze alwetend en wisten ze precies hoe die macht optimaal voor Jan en alleman in te zetten (wat niet zo is), de verleiding het te misbruiken is veel te groot, en controle te moeilijk. Volgens mij is onze beste kans vrij bankieren.

Deze post delen

Een monetair systeem welke een centrale bank nodig heeft is een zwak systeem. Geen enkele instantie of overheid moet geld kunnen creëren. Daar begint alle ellende mee, altijd.

Deze post delen

Een monetair systeem welke een centrale bank nodig heeft is een zwak systeem. Geen enkele instantie of overheid moet geld kunnen creëren. Daar begint alle ellende mee, altijd.

Maar zo zal het altijd weer blijven gaan.

Deze post delen

Maar zo zal het altijd weer blijven gaan.

Ja, this time it's different geloof ik ook niet in.

Wel hoop ik op een eerlijker en lokaler monetair systeem. Het grote verschil is dat ieder mens met internet tegenwoordig toegang heeft tot een onuitputbare bron van informatie. Hopelijk zijn de burgers als geheel een stuk geinformeerder en slimmer dan eeuwen terug. We zien protesten en nieuwe bewegingen ontstaan op het internet. Hopelijk komt daar iets goeds uit...

Deze post delen

Ja, this time it's different geloof ik ook niet in.

Wel hoop ik op een eerlijker en lokaler monetair systeem. Het grote verschil is dat ieder mens met internet tegenwoordig toegang heeft tot een onuitputbare bron van informatie. Hopelijk zijn de burgers als totaal een stuk geinformeerder en slimmer dan eeuwen terug. We zien protesten en nieuwe bewegingen ontstaan op het internet. Hopelijk komt daar iets goeds uit...

Het enige systeem wat zou kunnen werken is wanneer de mensen zelf een systeem bedenken buiten de overheid om. Dan ga je weer meer richting ruilhandel, maar in ieder geval een systeem waar waarde tegen waarde wordt uitgewisseld. Dus geen papier of plastic geld tegen waarde.

Deze post delen

Het enige systeem wat zou kunnen werken is wanneer de mensen zelf een systeem bedenken buiten de overheid om. Dan ga je weer meer richting ruilhandel, maar in ieder geval een systeem waar waarde tegen waarde wordt uitgewisseld. Dus geen papier of plastic geld tegen waarde.

Ja zoals Bitcoin, gedecentraliseerd en bedacht op wantrouwen.

In ieder geval zonder centrale banken en kleine lokale banken die moeten kunnen omvallen.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...