Ga naar inhoud
GENEGEERD

Achtergrondverhaal in De Groene Amsterdammer


Corinnevdv

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@wodan heb je toestemming van @Corinnevdv gekregen om haar foto zomaar op het forum te plaatsen en het over haar uiterlijk te hebben?

Nee? Dan eraf halen graag, je wilt zelf toch ook niet hier met je foto? En al helemaal niet om jouw uiterlijk te laten bespreken door forumleden.

 

Dank je wel.

 

Ach ze staat hier met haar echte naam dus kan verwachten dat die even door Google gehaald wordt, en vind een compliment toh iets anders dan een "ALLEJEZUS WAT BEN JIJ LELIJK!!!" post ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

iK HEB NU EEN ANDER KAPSEL.

 

Die zullen de oprichters binnenkort bewonderen :-)

 

Het is gelukt en we zullen met ze 3 -en @Mr. Gold @Dr.Prepper en @Ecoprepper een uitgebreid gesprek hebben met Corinne. Hopelijk willen er meer gebruikers hier open kaart spelen (al dan niet anoniem) zodat we een mooie balans hebben over Preppers in Nederland.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Corinnevdv

 

Als je gaat vragen waarom iemand is gaan preppen denk ik dat je overwelmd wordt door argumenten, met als resultaat dat iemand toch wat extreem (doemdenkerig) overkomt.

Hier is een reden voor - als ik voor mezelf spreek.

 

Hoe beter je jezelf informeerd als beginnend prepper, hoe meer je je bewust wordt over bepaalde zaken.

Je kijkt nog eens wat Youtube documentaires en volgt reguliere en alternatieve media en telkens kom je nieuwe 'eye openers' tegen.

Als je de samenvatting vraagt van zo'n zelfstudie dan krijg je een behoorlijk heftig verhaal, wat behoorlijk extreem kan overkomen bij de niet-prepper.

 

Om een gebalanceerd verhaal te schetsen zou ik je aanraden om een aantal maanden mee te doen - i.e. informeer jezelf over

 

risico's voor het ineenstorten van het financiele systeem (hoe zit het financiele systeem in elkaar)

Zie de enorme toename in staatschuld van de USA. Obama die het woord "default" in de mond neemt.

De geringe wijzigingen in het bankenstelsel.

 

peak oil / peak gas (oprukkende schaarste van goedkope olie)

Je ziet nu al dat firma's zich in bochten moeten wringen om aan olie of gas te komen (denk aan schalie-gas)

 

bevolkingsgroei vs. natuurlijke bronnen

Volgens mij werd al in Augustus de hele jaarproductie van de Aarde opgebruikt - de rest van het jaar is het dus interen op bos, vis, etc.

Lees bijv. eens Inferno van Dan Brown

 

Enfin - succes ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wodan heb je toestemming van @Corinnevdv gekregen om haar foto zomaar op het forum te plaatsen en het over haar uiterlijk te hebben?

Nee? Dan eraf halen graag, je wilt zelf toch ook niet hier met je foto? En al helemaal niet om jouw uiterlijk te laten bespreken door forumleden.

 

Dank je wel.

 

 

Beste @Richa,

 

Haar foto staat op een openbaar profiel van haar op het internet (waarnaar ik link, ik maak geen locale copy op de server, dus zij heeft alle controle zelf over haar afbeelding),

ze post hier met naam, toenaam, email adres, werk enzovoort op het openbare gedeelte van het forum. Ze geeft aan mijn positieve opmerking over haar uiterlijk te kunnen waarderen:

 

@Mr Gold wow, dat zou erg fijn zijn. houd me op de hoogte. ik kan zelf ook ergens naartoe komen? @Kans lief dat je dit zegt. Maar ik vind dat een journalist zich altijd moet voorbereiden, want als je van iemand tijd en moeite vraagt dan is dit wel het minste dat je terug kunt doen :)

en @wodan dank voor het compliment!

 

 

 

Ik ga er dus wel van uit dat ik impliciet haar toestemming heb...

 

Ik denk dat je een probleem wilt zien dat er in deze NIET is.

 

PS: Wie zegt dat dit plaatje wel degelijk haar echte foto is?

PPS: Ik denk dat de dame in kwestie mondig genoeg is om haar eigen te verdedigen mocht ze dat willen, niet?

PPPS: We hebben hier ook nog mods, beheerders enz die indien gewenst nog posts kunnen aanpassen of privacy kunnen verhogen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zullen de oprichters binnenkort bewonderen :-)

 

Het is gelukt en we zullen met ze 3 -en @Mr. Gold @Dr.Prepper en @Ecoprepper een uitgebreid gesprek hebben met Corinne. Hopelijk willen er meer gebruikers hier open kaart spelen (al dan niet anoniem) zodat we een mooie balans hebben over Preppers in Nederland.

Ik zei de gek. Wel anoniem. Of gaan de oprichters met naam en foto in de krant?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zei de gek. Wel anoniem. Of gaan de oprichters met naam en foto in de krant?

 

Er hoeft alleen maar 1 persoon de auto kentekens te noteren en vervolgens kan iedere instantie en zelfs deurwaarders de adresgegevens opvragen.

 

http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/33659-bij-kentekennummerbord-adres-en-naam-achterhalen-mogelijk.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Corinnevdv;

Ik zou je ook willen adviseren om idd ook nog een tijdje flink mee te lezen en te reageren,ik kan zo een stuk of 5 toppertjes opnoemen die zich nooit vrijwillig zullen opgeven om het prepper evangelie uit te dragen om zeer diverse redenen,terwijl die ,soms, ook een bepaalde,niet oninteressante kijk hebben op het prepper gebeuren.Aan jou de schone journalistieke taak om ook daar een vinger achter te krijgen,dit om een beter totaal beeld te krijgen hoe deze communety in elkaar zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er hoeft alleen maar 1 persoon de auto kentekens te noteren en vervolgens kan iedere instantie en zelfs deurwaarders de adresgegevens opvragen.

 

http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/33659-bij-kentekennummerbord-adres-en-naam-achterhalen-mogelijk.html

Ik zit niet achter een Tor browser, ik ben op meetings geweest, vele mensen hebben mijn telefoon nummer en adres. Ik maak me geen illusies dat iemand met klein beetje hersenen en een PC mijn identiteit niet kan achterhalen. Ik ben wel enigszins voorzichtig maar niet paranoïde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste @Richa,

 

Haar foto staat op een openbaar profiel van haar op het internet (waarnaar ik link, ik maak geen locale copy op de server, dus zij heeft alle controle zelf over haar afbeelding),

ze post hier met naam, toenaam, email adres, werk enzovoort op het openbare gedeelte van het forum. Ze geeft aan mijn positieve opmerking over haar uiterlijk te kunnen waarderen:

 

 

 

 

 

Ik ga er dus wel van uit dat ik impliciet haar toestemming heb...

 

Ik denk dat je een probleem wilt zien dat er in deze NIET is.

 

PS: Wie zegt dat dit plaatje wel degelijk haar echte foto is?

PPS: Ik denk dat de dame in kwestie mondig genoeg is om haar eigen te verdedigen mocht ze dat willen, niet?

PPPS: We hebben hier ook nog mods, beheerders enz die indien gewenst nog posts kunnen aanpassen of privacy kunnen verhogen.

 

Ik ga hier niet op detail niveau met jou over discusseren! Als je zelf op dit forum anoniem post en anoniem wilt blijven, dan laat je een ander daarin gewoon met rust. Ook al heb je haar foto'tje ergens op internet kunnen opdiepen om hier op het forum haar uiterlijk ter sprake te brengen. Ik heb daar problemen mee, heeft gewoon met respect naar je medemens te maken, punt.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit niet achter een Tor browser, ik ben op meetings geweest, vele mensen hebben mijn telefoon nummer en adres. Ik maak me geen illusies dat iemand met klein beetje hersenen en een PC mijn identiteit niet kan achterhalen. Ik ben wel enigszins voorzichtig maar niet paranoïde.

 

AHA!, nu snap ik het:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je misschien eens enkele van je verhalen die gepubliceerd zijn linken, zo kunnen we in ieder geval bepalen of je ons aanstaat voordat we wat voor info dan ook prijsgeven ;) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wodan @Keyser Suze @Corinnevdv

 

Het privacy verhaal in deze vind ik niet zo'n probleem, zoals al is gezegd heeft Corinne er zelf voor gekozen om zich met naam en toenaam te introduceren. Daarnaast publiceert zij dus daarmee geef je privacy al op, net zoals bijvoorbeeld @DickBerts .

Er zijn een aantal artikelen van haar te vinden via google.

Ik vind het seksistische beoordelen van het uiterlijk eerlijk gezegd stuitender en respectloos. De dame in kwestie kan zich hier ook moeilijk tegen verdedigen want zij wil graag medewerking ontvangen en is niet in de positie hier moeilijk over te doen.

Als zij zich negatief zou uiten vergroot dat niet haar kansen haar doel te bereiken --> preppers bereid te vinden mee te werken aan een uitgebreid achtergrondverhaal.

Haar uiterlijk heeft verder natuurlijk helemaal niets uit te staan met haar intenties, intelligentie en talent.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga hier niet op detail niveau met jou over discusseren! Als je zelf op dit forum anoniem post en anoniem wilt blijven, dan laat je een ander daarin gewoon met rust. Ook al heb je haar foto'tje ergens op internet kunnen opdiepen om hier op het forum haar uiterlijk ter sprake te brengen. Ik heb daar problemen mee, heeft gewoon met respect naar je medemens te maken, punt.

 

 

Ik snap dat JIJ daar een probleem mee hebt, maar jouw foto post ik toch niet?

Ik snap je punt ook wel heel goed hoor, daar niet van, maar in dit specifieke geval,

maak je een probleem van een ander zijn privacy die er duidelijk NIET om geeft,

dus ben je zinloos bezig.

 

En ik geef een algemene positieve noot over haar foto, meer niet.

Mocht het een vakantiefoto zijn op strand en ik of een ander maakt een seksistische opmerking,

dan gaat het op alle vlakken te ver.

Ik ben voor respect en ik vind dat ik hier niet in de fout ben gegaan.

Maar iedereen vrij daar een andere mening over te hebben.

Ik baseer me enkel op de dame haar mening.

 

@wodan ik moet @Richa wel gelijk geven. Hoezeer ik jouw redenatie ook begrijp. Privacy kan alleen Door de persoon zelf worden doorbroken.

 

Klopt voor 100%. Laat de dame zich daar nu duidelijk niet veel van aantrekken, ik doe NIETS wat het erger maakt.

Google op haar naam, vraag afbeeldingen, voila, de foto in kwestie.

Ik schend geen privacy, geen copyright, niks.

Ergo, in dit SPECIFIEKE geval zoekt @Richa spijkers op laag water, algemeen gezien klopt het natuurlijk als een bus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond @Corinnevdv

 

Ik ga je niet proberen te bekeren, hoor, maar ik snap 1 opmerking niet:

 

 

 

Kun je uitleggen waarom het dan niet logisch is voor jou ? Waar zit het verschil ?

 

 

Groetjes,

Amber

 

Het is niet omdat ze het logisch vindt (begrijpt) dat ze zelf de mogelijk heeft om het ook te doen.

Willen is niet altijd kunnen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Corinne,

 

al jaren lees ik de Groene, het was en blijft de beste krant die we hebben in dit land, als je het mij vraagt. De ´kwaliteitsjournalistiek´ gaat een moeilijke tijd door, steeds lagere oplages. Alle kranten kiezen dezelfde koers, het nieuws moet leuker, meer human interest, plaatjes in kleur, niet te lange verhalen, dat leest toch niemand.. De NRC verneuxt, alleen de Groene (en VPRO Tegenlicht) houdt stand in het geweld, de druk tot infantilisering ten behoeve van commerciële korte termijn belangen.

 

Mijn liefde voor de Groene is groot, toch knaagt er iets. Natuurlijk heeft het blad bericht over de financiële crisis, maar misschien is geld toch een beetje te saai voor de links-progressieve journalistieke goden op de redactie van de beste krant van het land. Ik mis de urgentie, een perspectief, een goede kritische journalistieke blik. Het nationaliseren van de banken was een keuze, de hele koers die we wereldwijd ingezet hebben om de crisis te bezweren, schuld op schuld stapelen, het zijn keuzes.

 

We stellen de echte crisis uit met extra geleend geld, en hoe langer we dat doen, hoe erger die uiteindelijke climax zal worden. Het lijkt een wetmatigheid voor me. En wie heeft hier baat bij, het zijn de allerrijksten die winnen met deze politiek. De minima hebben het al jaren moeilijk, de middenklasse ziet het huis steeds verder onder water staan, zelfs de miljonairs hebben moeite hun kapitaal door de financiële storm te loodsen. De 1%, wat de occupy-beweging probeerde te verwoorden (want die in de media als een stelletje kansloze werkelozen werden weggezet) zit bij de geldpers en profiteert van de politiek ter behoud van het status quo. Dit alles wordt in de media nauwelijks ter discussie gesteld, of het is op een zeer populistische wijze. Zie hier de waakhond van de democratie.

 

Gek he, dat mensen vertrouwen verliezen in de politiek, en nee, het zijn niet alleen de laagopgeleide losers van deze maatschappij, er zitten zowaar lezers van de Groene Amsterdammer tussen.

 

Ik weet niet of ik een echte prepper ben, ik heb een waterfilter en ik probeer een beperkt voorraadje voedsel in huis te hebben. Mijn spaargeld staat niet op de bank maar zit in goud. Daar was laatst nog wat aandacht voor in de Groene, goud, dat is iets voor enge Tea Party mensen, je weet wel, Sarah Palin enzo, die mensen zijn achterlijk.. Nee, de Groene verkiest het vertrouwde paradigma. Hadden we maar een betere krant in dit land, dan had ik mijn abonnement allang opgezegd. Het is niet anders. Ik wil graag aan je artikel meewerken om die laatste journalistieke strohalm nog wat te verstevigen. Stuur me een pm voor een afspraak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Corinne,

 

Ik lees dit nu pas. Wat leuk, je bent een van de weinige journalisten die niet meteen aan flarden worden gescheurd op dit forum. Wat knap al. En wow de drie oprichters te pakken. Ik ken ze alle drie. Schot midden in de roos. Interessante, intelligente en integere kerels. In moet me als oud collega van je inhouden, om je niet allerlei adviezen te gaan geven. Vermoedelijk kunnen die het resultaat hooguit minder maken, maar mocht ik je ergens mee kunnen helpen, dan hoor ik dat graag. Ik heb heel lang geleden ook wel eens wat voor de Groene Amsterdammer geschreven. Ben nu afgekeurd. Mij moet je zeker niet interviewen, want ik ben al zeker tien keer op tv, radio etc. geweest. Het leukste vond ik nog het afstudeerproject van Daniele van Hout, een aanstormend journalistiek talent. Mogelijk kan mijn boek "Hoe overleef ik een crisis" je ook nog behulpzaam zijn. Veel bibliotheken hebben het aangekocht. hg Dick Berts.

 

http://daniellevanhout.wordpress.com/2013/05/25/interview-met-prepper-dick-berts/

 

http://www.bol.com/nl/p/hoe-overleef-ik-een-crisis/1001004011814344/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...