Ga naar inhoud
GENEGEERD

Review 123hout.nl (deel 1)


Omron

Aanbevolen berichten

Review 123hout.nl (deel 1)

 

Enige tijd geleden was Mr. Gold op zoek naar een reviewer voor openhaard hout van 123hout.nl.

Ik heb toen een uitgebreide post geplaatst met daarin mijn motivatie en de punten waarop ik de webwinkel en het haardhout zou gaan toetsen. Tot mijn plezier ben ik toen uitgekozen om deze review te mogen doen.

 

Hierbij dan ook deel 1 van mijn review. (Zie ook review deel 2)

In dit eerste deel wil ik vooral in gaan op de website van 123hout.nl, het bestelproces, de levering en het hout zoals het bij mij is afgeleverd.

 

Op 25-09-2013 heb ik een PM gekregen van Mr. Gold met het verzoek contact met hem op te nemen.

Dit heb ik natuurlijk gedaan. Mr. Gold stuurde mij vervolgens een telefoonnummer van Martijn medewerker van 123hout.nl.

Voordat ik contact opnam met deze meneer heb ik eerst even kort gekeken op de website. Ik had via preppers.nl al eerder op de link naar de website geklikt. Ik werd toen naar de pagina met een ½ pallet eikenhout geleid. Een ½ pallet eiken haardhout dat leek mij wel wat.

Ik woon sinds kort in een woning met een openhaard. En heb dus bijna geen ervaring met het stoken van hout. Toen Martijn van 123hout.nl aan mij vroeg wat voor haardhout ik zou willen bestellen heb dus ook aangegeven dat ik eiken wou. Martijn vroeg mij vervolgens waar ik het hout voor zou gaan gebruiken. Stoken in een openhaard, een kachel of een eventueel een oven? Ik gaf aan dat het voor een openhaard was.

Hij heeft mij vervolgens geadviseerd te gaan voor essen. Hij had hiervoor het volgende argument:

Eiken is een harde hout soort, die door zijn compacte structuur langzamer brand dan een houtsoort als b.v. essen. Voor een redelijk rendement in een openhaard zou men 4 tot 5 blokken eikenhout in de haard moeten plaatsen. 4 tot 5 hout blokken zou voor een openhaard te veel kunnen zijn. Met een houtsoort als essen zou men in een openhaard kunnen volstaan met 3 tot 4 houtblokken. En toch een redelijk rendement behalen.

 

Dit advies kwam op mij logisch over. Ik heb dus gekozen voor essen hout.

Martijn gaf vervolgens aan dat hij mij zoals gebruikelijk via de mail een rekening zou sturen zodat ik het hele proces zoals een normale klant zou doorlopen.

Hij gaf tevens aan dat hij er nog een aantal andere zaken zoals, aanmaakhout (5 netzakken) en aanmaakblokjes (een hele doos) en een proefpakket brikketen bij zou doen.

Verder hebben we op dat moment afgesproken waar en wanneer de bestelling geleverd zou worden (adres en tijdstip van bezorging).

Ik kreeg inderdaad later die dag via de mail een factuur (de factuur was als bijlage toegevoegd). Hierin stond aangegeven wat ik had “besteld”.

In de mail werd verder voor de bezorging relevante informatie vermeld. Zoals de manier waarop de pallet afgeleverd zou gaan worden.

 

De levering

De bezorging vindt plaats met behulp van een electrische pompwagen en een wagen met laadklep, in overleg met u en de chauffeur wordt de juiste plaats bepaald. Houdt u er rekening mee dat wij niet over grind, gras of andere zachte ondergronden kunnen rijden.Ook drempels en oneffen bestrating kunnen een obstakel zijn, het verplaatsen van de pallet op eigen terrein geschiedt op eigen risico. Mocht u niet aanwezig zijn bij de aflevering kunt u eventueel een briefje op uw deur hangen of u kunt met krijt een kruis zetten, zodat de chauffeur de pallet op de gewenste plaats kan achterlaten.

 

In de mail stond tevens een link naar een website (http://www.mijnbezorgtijd.nl).

Ik heb natuurlijk even op de website gekeken. Daar was echter nog geen informatie voor mij te vinden.

 

Ik ben vervolgens 123hout.nl eens gaan googelen. Dit doe ik eigenlijk altijd als ik met bedrijven of personen in zee ga die ik niet ken.

Op de vraag “ervaringen met 123hout.nl” vond ik de website http://www.trustpilot.nl. (met op dit moment ruim 900 beoordelingen) op deze website stonden eigenlijk voornamelijk lovende kritieken op de service en het product van 123hout.nl.

Verder was er nog 1 vermelding via google, en dat was de website van 123hout zelf.

 

Ik heb vervolgens de website van 123hout.nl eens nader bekeken.

De website bestaat uit een 5 tal pagina’s (hoofdpagina’s);

 

De eerste pagina laat de verschillende producten zien. De verschillende producten worden weer gegeven door middel van duidelijke foto’s en een korte product omschrijving. Door op de foto te klikken komt men op een sub pagina met detail informatie van het betreffende product.

 

De tweede pagina geeft informatie over de mogelijkheden om het hout zelf af te halen.

 

De derde pagina geeft informatie over de bezorging van de bestellingen.

 

De vierde pagina geeft informatie over veel gestelde vragen (FAQ)

Op deze pagina worden de meest gestelde vragen beantwoordt. Hier wordt erg veel informatie over het product en de afhandeling van de bestelling gegeven.

 

De vijfde pagina geeft de contact mogelijkheden met het bedrijf achter 123hout.nl weer.

 

123hout.jpg.83f2378dbcd48d95197db068ecd8a1b5.jpg

 

 

Ik vindt de website duidelijk en overzichtelijk. De informatie op de pagina’s is relevant en duidelijk. De opbouw van de website is ook duidelijk en heeft een logische volgorde.

De producten worden op een nette manier gepresenteerd en de informatie over het betreffende product is helder

 

Mijn eerste contact met Martijn was via de telefoon op vrijdag 27 september. Ik heb met hem afgesproken dat het hout een week later, op vrijdag 4 oktober na 12:00 uur zou worden geleverd. Ik wou het hout natuurlijk zelf in ontvangst nemen.

 

Op vrijdag ochtend heb ik mijn postcode en huisnummer ingevoerd op de website http://www.mijnbezorgtijd.nl.

Op de website stond netjes vermeld dat de bezorging rond 13:00 uur zou plaats vinden.

Ik kwam die middag rond 12:30 uur thuis van mijn werk. Ik had echter nog wat boodschappen willen doen, maar daar had ik geen tijd meer voor dacht ik. Ik heb vervolgens de website gecheckt om te kijken wanneer het hout zou worden bezorgd. Ik was aangenaam verrast om te ontdekken dat de bezorgtijd in real-time wordt weer gegeven. Op de website werd aangeven dat de bezorging na 15:30 zou plaats gaan vinden. Genoeg tijd dus om nog even snel naar de winkel te gaan.(Ik moet wel zeggen dat dit mij op dat moment goed uit kwam. Ik heb comentaren van mensen gelezen die aangeven het erg lastig te vinden dat de tijden op de site veranderen).

Bij terugkomst bleek de tijd weer veranderd, en zou de bezorging rond 15:00 uur plaats vinden. Rond 15:00 uur kwam er inderdaad een vrachtwagen de straat in rijden.

De chauffeur kwam netjes aanbellen, en vragen waar we de ½ pallet hout wilden hebben.

Vervolgens werd het hout netjes uitgeladen en op de ons aangewezen plek gezet.

Ik moet zeggen dat een ½ pallet haardhout meer was dan ik had gedacht.

Ik heb het hout samen met mijn zoon uit/van de pallet gehaald. En vervolgens in mijn garage opgestapeld.

 

20131004_155436.jpg.886335a4fd72b08c7d21c611a82f0ca9.jpg

 

20131004_155444.jpg.6ad705373f77c67ac119977f90bfc867.jpg

 

20131004_155501.jpg.21e6e82209f8eecd09704ce5a79a9811.jpg

 

20131004_155734.jpg.5cfb27ea822c98ff698e5bd3c6da1931.jpg

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Op de factuur stond vermeld dat er 5 netzakken aanmaakhoutjes bij zouden zitten. Dit waren geen netzakken maar plastic zakken. Verder zat er inderdaad een hele doos aanmaakblokjes bij en 5 briketten met een totaal gewicht van 10 kg.

Alles was keurig opgestapeld in een houten frame-pallet.

 

20131004_160000.jpg.dddb49c004c36c96d96e9023352d92f4.jpg

 

20131004_160053.jpg.95f78543b2264ee48c667efdd9214d7b.jpg

 

20131004_160453.jpg.cf87b6ac615ae9d8e69987bdf1777331.jpg

 

Ik heb de vochtigheid van het hout gemeten. Op de website van 123hout stond vermeld dat het hout een vochtigheidsgraat zou hebben van rond de 20%Volgens mijn meter was dit echter rond of onder de 15%

 

20131004_160147.jpg.85538e367e82c3f7dec4d4f8dc1a6260.jpg

 

20131004_160311.jpg.72e9841b54e290f4b182d36bd0fc02d2.jpg

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de website stond vermeld dat de pallet gewoon in de openhaard zou kunnen. Over het algemeen worden dit soort wegwerp pallets gemaakt van een goedkope hout soort (vuren/fijnspar). Dit hout heeft als nadeel dat het erg knettert en spat in de openhaard.

De pallet waarop het hout was gestapeld was echter niet gemaakt van vuren. Voor zo ver ik het kon beoordelen was de pallet ook gemaakt van essen hout. Dit heeft natuurlijk als voordeel dat het niet spat. Ik heb hout van de pallet gebruikt als aanmaak hout. Het hout knetterde en spatte inderdaad niet.

 

20131004_165609.jpg.42e79aa7a348e93d3e99d222ee1b6f65.jpg

 

Het hout in de pallet die ik heb ontvangen is afkomstig uit Letland en komt bij de firma Woodensoul vandaan.

http://www.woodensoul.eu is de website van deze firma. Ook deze website is duidelijk en overzichtelijk. Maar deze hoef ik niet te beoordelen. Dus daar wou ik het bij laten.

Op de website wordt wel aangegeven dat het hout zo milieuvriendelijk en duurzaam mogelijk wordt geproduceerd.

 

20131006_165309.jpg.dfafe0d43ae55eae7a0847f7dbd7dda3.jpg

 

woodensoul.jpg.24e192bfa0f3c8fb38d1edf4038155eb.jpg

 

In mijn originele post gaf ik aan op een aantal zaken te gaan letten. Ik zou dit doen aan de hand van een aantal vragen.

De vragen en de antwoorden hierop heb ik hieronder weer gegeven.

Hoe snel is het in huis?Het hout kan volgens de website van 123hout.nl na bestelling de volgende dag in huis zijn, mits besteld voor 15:00 uur

 

Hoe wordt het aangeboden?

Het wordt bezorgd met een vrachtwagen.

 

Hoe is de service, is het mogelijk om een tijd af te spreken voor bezorgen?

Het is heel goed mogelijk een tijdstip af te spreken. Dit kan telefonisch of via de mail.

 

Hoe is het verpakt?

Het hout is verpakt in een houten frame pallet de pallet is verpakt in krimp folie.

 

Bereikbaarheid winkel achter website?

De winkel/firma achter de website is telefonisch en via de mail goed bereikbaar.

 

 

Hoe zijn de betaal mogelijkheden?

Het is mogelijk om via Ideaal te betalen.

 

Staan er reverenties op de website?

Nee op de website staan geen reverenties. Er staat echter wel een link van de website http://www.trustpilot.nl. Verder is het zo dat 123hout.nl na bezorging van de bestelling zelf een mail stuurt met daarin de uitnodiging om via http://www.trustpilot.nl een review te schrijven

 

Hoe hoog zijn de verzendkosten?

De verzendkosten zijn bij de prijs inbegrepen.

 

Tot zo ver de review over het bestel proces, de website en de bezorging van het hout.

Volgend weekend zal ik mijn review vervolgen en ingaan op de kwaliteit van het product.

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

zo dan..das een berg brandhout..netjes beschreven en erg duidelijke fotoos..

ben benieuwd wat ongeveer het gewicht is van zo'n berg hout?

 

Essen weegt tussen de 530 en 830 kg per kuub. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Houtsoorten)

@Omron heeft een halve pallet = 1 'strak' gestapelde kuub.

 

Gokt u maar! :p

 

Mooie, complete review, kudo Omrom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie review Omron! Gedroogd houd is zeker belangrijk. Een hoop mensen denken dat ze met hun handbijltje wel even wat woudreuzen zullen vellen, maar het is meer werk dan je denkt en inderdaad, het vochtpercentage van pas gehakt bepaalt uiteindelijk of je een knapperend en behaaglijk vuur hebt, of een rokende en natte bende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een mooie review @Omron dank je wel. Ik vraag me wel af of die chauffeur wel had gewild dat foto's met hem erop op het forum geplaatst zouden worden.

We zijn allemaal zo zuinig mogelijk op onze eigen privacy, ik zou zeggen, denk ook aan die van een ander.

 

Hallo Richa, je heb helemaal gelijk. Ik heb hier geen moment bij nagedacht. Na het lezen van jou post heb ik geprobeert de foto te vervangen voor een andere. Dit lukt mij om de een of andere rede niet. Weet iemand soms hoe dat moet?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...