Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoe een permanent shelter maken


Gerbenvink

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik wil graag een permanent shelter maken in het bos. Maar hoe zorg ik er voor dat de wandelaars mijn shelter niet vinden? Welk gereedschap heb ik nodig en andere materialen maar ik bedoel geen hout? Mag je eigelijk wel in een normaal bos een shelter bouwen en in slapen? Hebben mensen een idee voor een ontwerp? Een aantal eisen hij moet groot zijn en en ook onopvallend , minstens 3 slaap plekken of ruimte om te slapen, en een aparte kook ruimte en soort huiskamer/ eetkamer dat je niet op je bed hoeft te eten en dat je meer ruimte hebt om andere dingen te doen. Het is dus de bedoeling dat het een permanente shelter wordt en wil graag dat het dient als een base kamp dus echt dat ik en een paar 1of2 vrienden daar 3 dagen gewoon prettig kunnen zijn zonder al te veel op te vallen. En als ik ergens voor moet betalen heb ik een budget van 50 euro voor een echt goede shelter. En ik vind het geweldig als ik er wel dagen aan kan bouwen.

Al vast bedankt

Ik ga nu even wat foto's op Google zoeken en hier plaatsen dan kunne jullie zeggen of er goede tussen zitten die aan mijn eisen voldoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik neem aan dat links een kachel is? Waarom daarnaast dan nog een indoor kampvuurtje?

let ook op dat bij een flinke regenbui het water het laagste punt op zal zoeken, in dit geval dus de vloer van je shelter (via de opening voor je vuurtje)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overnachten in een openbaar bos is inderdaad niet toegestaan in verreweg de meeste gemeentes.

 

Een 3 kamer appartement gaat dan toch wel aardig opvallen en vergt nogal wat materialen, etc. Je hebt wel hele grote plannen! :o

 

Als ik jou was zou ik eerst een heel simpel sheltertje bouwen, meteen goede oefening en dan krijg je een idee wat het zou vergen om iets groters te maken.

http://www.wilderness-survival.net/shelters-2.php

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Gerben,

 

Wat jij zoekt lijkt mij ook geweldig! De realiteit in NL is echter heel anders. Ik heb VEEL bossen bezocht met mijn honden, en ook via google earth geschikte kandidaten gezocht en bekeken. Ik kom echt bijna 90% van de tijd wel iemand tegen. Ik ben echt tot de conclusie gekomen dat wat wij willen onmogelijk is in NL.

 

Het zou best kunnen dat je ergens 3 dagen onopgemerkt kan verblijven in een mooie shelter, maar permanent zou ik niet weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel veel ervaring met een shelter die niet permanent is en ook 4 jaar geleden ongeveer begonnen met hutten bouwen en zo en nu al 2 jaar niet echt hutten maar shelters.

Maar nu willen ik en mijn vrienden een shelter waar we iets langer in kunnen verblijven en meer ruimte hebben.

 

Maar er wordt gezegd dat het niet mocht om shelters te bouwen. Maar hoezo lees ik dan allemaal dingen van overnachten in het bos en op het bushcraft forum iets gelezen van mensen die ook bezig waren met permanenten shelter. Hoe kan dat dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor de duidelijk heid ik bedoel niet om permanent in mijn shelter te wonen. Maar een shelter waar ik ieder weekend heen kan om van zaterdag op zondag te blijven en eigelijk wil ik het beschouwen als mijn eigen huis ook al ben ik 14 en wil in het weekend onderhoud doen en ook interieur maken en verbeteren. Maar ik denk wel dat er veel wandelaars zijn op zondag en zaterdag en honden hebben alles door he

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Gerben,

 

Wat jij zoekt lijkt mij ook geweldig! De realiteit in NL is echter heel anders. Ik heb VEEL bossen bezocht met mijn honden, en ook via google earth geschikte kandidaten gezocht en bekeken. Ik kom echt bijna 90% van de tijd wel iemand tegen. Ik ben echt tot de conclusie gekomen dat wat wij willen onmogelijk is in NL.

 

Het zou best kunnen dat je ergens 3 dagen onopgemerkt kan verblijven in een mooie shelter, maar permanent zou ik niet weten.

 

Ik heb daar ook al best veel denk, google maps en scout werk in zitten. Zo'n locatie is inderdaad zeldzaam.

 

Het beste zijn nog die kleine stukjes houtbos midden in 't bouwland. Komt maar eens per jaar iemand kijken en mits ver genoeg van de bebouwde kom niet snel last van kinderen en wandelaars.

Ongeacht boomsoort stikt het er meestal van de teken.

Naamloos.jpg.4966907abc4acb2181093b82d88e6649.jpg

 

Op een dag kom je er dan wel achter dat er zware machines aan 't werk zijn om de bomen te kappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt het ook omdraaien en juist niet "ondergronds" gaan.

Als je de plannen van het optrekje wijzigd en wel wilt bouwen denk dan eens aan een volkstuincomplex waar je een huisje mag neerzetten, hoef je ook niets geheim te houden en heb je ook een eigen tuintje.

Een kachel is dan ook niet zo gek en de rook trekt niet de aandacht.

 

een andere optie is een vistent ergens neerzetten het mooiste bij een boer die toestemming geeft. Kun je ook gewoon met een paar vrienden gaan vissen en andere buiten aktiviteiten doen. Als je in het bos zit met een paar mensen kun je weinig aktiviteiten doen, bij 2 vermelde optrekjes mag je gewoon buitendingen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dus juist niet kiezen voor een klein stukje houtbos midden tussen de bouwlanden,reken maar dat de jagers daar zeer regelmatig te vinden zijn.

Waar ik vroeger in NL woonden hadden we uitgestrekte,vrij dichte naaldbossen van staatsbosbeheer. We maakten daarin ondergrondse shelters,die trouwens gewoon "hut" heette in die tijd.

Als je eerst alle dennennaalden goed wegschraapt,kun je die later weer gebruiken voor de camouflage van die hut.

Maak een gat van ong.2x3 m zo diep als je kunt en verantwoord is ivm grondwater,wij hadden hoge zandgrond dus dat was geen probleem.

Afdekken met dode boomstammen die je niet te dicht in de buurt van je shelter moet zoeken,anders valt het op,dan stuk landbouwplastic er over en camoufleren met dennennaalden en blad.

Speciale aandacht voor het toegangsluik,een rand er over van takken met daarop naalden zodat dat dat luik ook niet opvalt.

Het meeste gevaar voor ontdekking is tijdens het bouwen,hopen zand,werkzaamheden en opvallende "bouwplaats" het is dus zaak die tijd zo kort mogelijk te houden!

Verder opletten tijdens het benaderen en bij het verlaten van de hut, geen pad aanleggen of vaste route er heen!

Geen verstoring van de omgeving en geen vuur!

Die hut is voor zover we weten nooit ontdekt,jaren later is de kuil nog steeds te zien waar ooit een hut was,uiteraard met al lang in gestort dak.

Natuurlijk mag het niet maar om nou er van uit te gaan dat een of een paar 14 jarige een hut bouwen iets crimineels doen, gaat ook weer wat ver.

Maar misschien zijn de tijden wel dermate veranderd dat zoiets echt niet meer kan,ik persoonlijk zou er niet zo'n moeite mee hebben als ik een kind van 14 had die een dergelijk projectje zou starten,maar dat ben ik, en misschien krijg ik nu wel de wind van voren voor het aanzetten van een minderjarige tot een misdaad:cool:

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...