Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mijn BOB


longsurviver

Aanbevolen berichten

Je hebt niets aan een opwindbare zaklamp als je in het donker je tent of shelter moet opbouwen.

Meestal heb je maar 2 meter zicht met zo'n lamp.

 

 

nergens probleem mee hoor, petzl pixa2, waterdicht, gasdicht en bedoelt voor zware industrie oa chemische of andere ontstekingsgevoelige locaties tot 30 meter zicht! http://www.safetypro.nl/hoofdlampen/pixa-reeks/petzl-pixa-2.html

En als je er goed inkijkt voor ene seconde zie je daarna gewoon sterretje hoor ;-)

Zoals @Raycoupe ook al aan gaf 20/30 lumen is meer dan goed voor normale doeleinden. En zelfs mijn rubytech opwindhoofdlampje werkt perfect en geeft goed licht hoor, tenzij je nachtblind bent...maar ja daar kan helaas geen lampje tegenop dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik bedenk me net iets... Naast mijn BOB(s) ga ik nu een set kleding klaarleggen. Als we de BOB's moeten pakken, kunnen we gelijk de set kleding aanschieten, voor het betreffende jaargetijde.

 

"Schat?! Waar is mijn übercoole commandotrui met handige zakjes?!" Mevrouw B: "Weet ik veel?! In de was? Doe maar dat mooie shirt aan wat je met Sinterklaas hebt gekregen!".

 

Neeeeee!

 

Best wel een aardig idee, of zijn er meer van jullie die dit klaar hebben liggen? Naast de BOB?

Link naar reactie
Delen op andere sites

:) Die strategie hanteer ik ook.

 

Aparte foto trouwens, lijkt wel of er twee lampen gebruikt worden. Eentje met een brede bundel en eentje met een smalle.

 

@longsurviver: 'k Zou met de hoogste prioriteit gaan sparen voor een sawyer mini (oid). Scheelt enorm veel tijd en brandstof!

 

En dan aanvullen met zo'n sleutelhanger ledlampje, tegenwoordig zelfs van stevig alu met carabijnhaak, nooit te weinig ligt heh...bang voor donker zeker? nee..wel die @#$%^&* takken in mijn hoofd hahah ;-)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@DickBerts ja leuk hoor. stuur die jongen maar met 35 kilo teringzooi in zijn rugtas de SHTF in. Alleen maar om er na 15 minuten achter te komen dat minstens de helft eruit moet.

Dus volgens jou is 1 aansteker niet genoeg om jezelf mee te redden?

Misschien kan je beter wat ervaring op doen dan je tas zo zwaar mogelijk maken met de duurste snufjes uit de webwinkels.

 

ja duh, je kan het kleiner en groter, maar ook lichter of zwaarder maken, waarom niet kiezen voor meerdere middelen om iets te bereiken, een aansteker die nat word, werkt vaak niet, waterbestendige lucifers weer wel, werken die niet. Dan is een zeiknat firesteel toch weer een uitkomst. FF droog vegen en vonken maar ;-) En als het zeiknat is...succes met vinden snel van brandbaar materiaal wat droog is. Probeer maar eens uit..ervaring leert dat het vaak helaas tegenvalt! Dus een bolletje watten, tinderdust etc aangevult met vaseline, mini kaarsjes of waxinelichtjes zijn een uitkomtst, ook al heb je er maar 1 of 2. Zodra je lucifers aan steekt, steek dan wel direct kaarsje aan heh! heb je direct wat extra te druppelen brandstof,. zijn maar een paar tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedenk me net iets... Naast mijn BOB(s) ga ik nu een set kleding klaarleggen. Als we de BOB's moeten pakken, kunnen we gelijk de set kleding aanschieten, voor het betreffende jaargetijde.

 

"Schat?! Waar is mijn übercoole commandotrui met handige zakjes?!" Mevrouw B: "Weet ik veel?! In de was? Doe maar dat mooie shirt aan wat je met Sinterklaas hebt gekregen!".

 

Neeeeee!

 

Best wel een aardig idee, of zijn er meer van jullie die dit klaar hebben liggen? Naast de BOB?

 

Op een plaats of 4 a 5 liggen klederen van mij . In de kleerkast . Heb een kamertje in de garage waar al mijn jager spullen zijn opgestapeld dus ook kleding . In mijn BOV zitten reserve kleren . Bij mijn preppers spullen liggen er . Maar ook in mijn auto's ligt het een en ander .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Levensverwachting: 350.000 liter gegarandeerd

 

Toch wel apart dat je hiervoor niet je water hoeft te koken.

Wel oppassen waar je water vandaan haalt chemische troep zal ding niet filteren denk ik.

 

correct voor chemische troep heb je actievekool nodig, en nooit uitgaan van een middel, en altijd het zuiverste water pakken. ook voor andere filters hoef je het water niet te koken, zelfs de bloempot-like-keramische filters in afrika koken daarna het water niet, maar hen lichaam kan de resten waarvan als wij westerlingen ziek worden wel aan. Dus aanvullen met zuiveringspillen of stiekem toch koken kan altijd, maar kost wel brandstof, en als je haast hebt....dus wederom; de situatie dicteert uiteraard!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedenk me net iets... Naast mijn BOB(s) ga ik nu een set kleding klaarleggen. Als we de BOB's moeten pakken, kunnen we gelijk de set kleding aanschieten, voor het betreffende jaargetijde.

 

"Schat?! Waar is mijn übercoole commandotrui met handige zakjes?!" Mevrouw B: "Weet ik veel?! In de was? Doe maar dat mooie shirt aan wat je met Sinterklaas hebt gekregen!".v

 

Neeeeee!

 

Best wel een aardig idee, of zijn er meer van jullie die dit klaar hebben liggen? Naast de BOB?

Tuurlijk. Jij niet. Dus. Sukkel. ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens om in een weekend 50km+ te lopen met je BOB, of in ieder geval om een stuk over je fysieke grenzen heen te gaan. Dan ga je het gewicht van je BOB pas echt voelen.

 

kleren: met wat schone sokken + ondergoed redt je het niet, bereid je voor op ieder jaargetijde cq zorg ook voor een goede fleece, warme (dons)jas, surfshort oid, thermisch ondergoed en slippers. (minimalistisch gedacht kan je ook een dekenmodel slaapzak gebruiken ipv een warme jas)

 

Weglaten:

-muntgeld/handwarmers/ID kopie

 

LOL, die 50km redden de meeste niet of zijn gesloopt na zo'n dag, ook al is hen bob slechts 20kilo ;-)

 

extra kleren toevoegen alszijnde winterkleding voeg je toe als extra en baseren de meeste op weer of jaargetijde. wat men dan doet is een regenjasje(die zeer dunne dingen) of noodponcho in bob. sjaal/muts. extra isojasje je en winterslaapzak zitten dan vaak in extra winterpakket. Anders sleep je dat al mee in de zomer..das ook niet praktisch heh ;-) situatie dicteert.

 

En altijd muntgeld meemenen, 10,20,50 centen voor telefoon en paar 1 of 2 euromunten voor desnoods extra benzine (als je die niet meer zou hebben) Reserve id/rijbewijs of kopie is aan te raden voor het geval dat je te snel van huis gaat en je je origineel thuis hebt en je wel in controle komt van politie of zo of toch in ziekenhuis nog medischehulp krijgt. Tevens bij het afsluiten vaneen gebied komen ramptoeristen en pers vaak een gebied niet in, en je laatste woonplaats staat op sommige legitimatiepapieren zodat je desnoods onder begeleiding een gebied in mag komen.

 

En handwarmers...die wegen echt geen drol per paar, dus die 2 die je er bij in stopt, kunnen zo'n moraal booster zijn dat ze ook goed werken als voetwarmers is ook heerlijk ;-)

 

Maar vooral....het is wat jezelf handig vind. de ene zweert erbij, de ander niet..tjah, ik heb liever ergens een kleine hoeveelheid bij me dan niets..en het dan wel nodig hebben ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey allemaal,

ik wilde jullie graag laten zien wat ik in mijn BOB heb zitten zodat jullie suggestie kunnen geven (wat moet erbij/eraf)

dus hier is de inhoud van mijn BOB:

 

Aansteekmateriaal

Aansteker

Bestekset

Bijl

Duckedtape

EHBO-doos

Eten

Firestarter

Flessen water

Foto van gezin

Glow in the dark stick

Gsm+oplader

handschoenen

Handwarmer

Hangmat

Hersluitbare zakken

Id kopie

Ijzerdraad

Insectenspray

Kaars

Kaart

Klimhaken

Klimtouw

Kompas

Kookpot

Kruiden

lippenbalsem

Lucifers

Medicijn tegen diaree

messenslijper

multitool

Muntgeld

Muts

Naald en draad

Noodfluit

Oordopjes

Opvouwbare waterzak

Opwindbare lamp

Paracetamollen

Pincet

Plastic zakken

Ponchos

Radio

Rubber handschoenen

Ruimte deken

Schepje

Schoon ondergoed

Slaapzak

Spiegeltje

Spijkers

Stofmasker

Stopwatch

Survival instructies

Swiss mes

Tandenborstel

Tandpasta

Tarp

Tentharingen

Touw

Ty-rips

Vast mes

Veldfles

Verrekijker

Vissetje

Waterzuiveringspillen

Wc papier

zaagje

Zakdoek

Zeep

Zonnebrand

Zonnebril

p.s. kritiek geeft mij de kans mijn BOB te verbeteren, dus dat vind ik niet erg;)

Zo....... drie pagina s commentaar. Ik stel voor dat we bij de eerstvolgende SC een BOB uitwissel programma doen. Iedereen BOB mee, in een kringetje zitten, je heilige tas allemaal met de klok mee eentje opschuiven en dan uitpluizen. En afzeiken. En het noodzakelijke schouderklopje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat jij niet zo van de nuance bent, maar toch.

 

Uit ervaring kan ik je verzekeren dat een hangmat prima te doen is tot zeer lage temperaturen.

Persoonlijk vind ik een hangmat vele malen comfortabeler dan op de grond slapen.

Vanzelfsprekend zijn bij koud weer wel extra isolerende voorzieningen nodig (luchtmatje en/of underquilt)

En nee die wollen onderbroek en donsen slaapzak zijn inderdaad niet genoeg.

 

Wat je zegt over de wind klopt als een bus. (Convectie)

Vandaar dat zilveren een isolatiemateriaal daartegen niet helpt.

 

Echter, voor mij heeft op de grond liggen ook nogal wat nadelen.

Naast dat je op een harde, natte ondergrond tussen de beestjes ligt, heeft de grond de nare eigenschap om alle warmte op te nemen en af te voeren.

En dan moet je ook weer gaan isoleren.....

 

Just my two cents...

 

 

 

 

Een hangmat is goed voor jungle omstandigheden of als je hem ergens binnen ophangt naast een knapperend haardvuur. Tenzij je een Hennessy hammock hebt (o.i.d.) met een thermoshield eronder, is je hangmat volstrekt waardeloos op "de Veluwe".

 

De wind ONDER je hangmat zorgt er namelijk wel voor dat je heel snel uit dat ding gaat. Ja, ook met je thermo slaapzak. Ja, ook met je tarp. En ja, ook met je wollen onderbroek. Je kan beter op of in de grond gaan liggen dan in een hangmat. In Nederland dan... Je gaat geheid kapot in dat ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedenk me net iets... Naast mijn BOB(s) ga ik nu een set kleding klaarleggen. Als we de BOB's moeten pakken, kunnen we gelijk de set kleding aanschieten, voor het betreffende jaargetijde.

 

"Schat?! Waar is mijn übercoole commandotrui met handige zakjes?!" Mevrouw B: "Weet ik veel?! In de was? Doe maar dat mooie shirt aan wat je met Sinterklaas hebt gekregen!".

 

Neeeeee!

 

Best wel een aardig idee, of zijn er meer van jullie die dit klaar hebben liggen? Naast de BOB?

 

Ik zie dit als integraal onderdeel van mijn bob/inch, kleding is heel misschien nog wel net iets belangrijker dan de hoeveelheid aanstekers van 20 gram in je BOB :D

 

Mijn buitensportgear/kleding/gevriesdroogde voeding etc zit in of ligt op 1 centrale kast kast, veel is al verpakt in waterdichte zakken. Moet alleen mijn slaapzak + eventueel donsjack nog even in hun foedraaltjes proppen maar kan in principe binnen 5min omgekleed/ingepakt de deur uitlopen. Ook zonder SHTF wel een prettige gedachte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

LOL, die 50km redden de meeste niet of zijn gesloopt na zo'n dag, ook al is hen bob slechts 20kilo ;-)

 

extra kleren toevoegen alszijnde winterkleding voeg je toe als extra en baseren de meeste op weer of jaargetijde. wat men dan doet is een regenjasje(die zeer dunne dingen) of noodponcho in bob. sjaal/muts. extra isojasje je en winterslaapzak zitten dan vaak in extra winterpakket. Anders sleep je dat al mee in de zomer..das ook niet praktisch heh ;-) situatie dicteert.

 

En altijd muntgeld meemenen, 10,20,50 centen voor telefoon en paar 1 of 2 euromunten voor desnoods extra benzine (als je die niet meer zou hebben) Reserve id/rijbewijs of kopie is aan te raden voor het geval dat je te snel van huis gaat en je je origineel thuis hebt en je wel in controle komt van politie of zo of toch in ziekenhuis nog medischehulp krijgt. Tevens bij het afsluiten vaneen gebied komen ramptoeristen en pers vaak een gebied niet in, en je laatste woonplaats staat op sommige legitimatiepapieren zodat je desnoods onder begeleiding een gebied in mag komen.

 

En handwarmers...die wegen echt geen drol per paar, dus die 2 die je er bij in stopt, kunnen zo'n moraal booster zijn dat ze ook goed werken als voetwarmers is ook heerlijk ;-)

 

Maar vooral....het is wat jezelf handig vind. de ene zweert erbij, de ander niet..tjah, ik heb liever ergens een kleine hoeveelheid bij me dan niets..en het dan wel nodig hebben ;-)

 

Dacht dat de OP een SHTF INCH in gedachte had, redeneerde dan ook vanuit die filisofie mbt het kledingpakket etc ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dan toch in de winter een hangmat gaat gebruiken zorg dan voor isolatie eronder. Wat hout stammetjes (of takken) aan beide zijden als dam voor materiaal en dit tot onder je hangmat opvullen met bijvoorbeeld bladeren. Dat kan de convectie ook enigszins terugdringen.

Als je echter al die moeite gedaan hebt, kun je eigenlijk net zo goed gewoon direct op dat isolatie materiaal gaan liggen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, mijn kennis komt ook maar van de vriend van een neef van een kennis... En die kan het weten ;-)

 

En voor een hangmat heb je bomen nodig, o.i.d. En voor een tent niet. Of een super shelter. Volgens de vriend van een neef van een kennis dan hè?

 

Maar voor een tent heb je dan weer een redelijk egale / waterpas ondergrond nodig en voor een hangmat weer niet :)

Tent zou ook mijn keuze zijn hoor, naast minimaal een tarp poncho.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kungfufox samenvoegen met een van de andere vele BOB lijstjes?

 

Ik bedenk me net iets... Naast mijn BOB(s) ga ik nu een set kleding klaarleggen. Als we de BOB's moeten pakken, kunnen we gelijk de set kleding aanschieten, voor het betreffende jaargetijde. Best wel een aardig idee, of zijn er meer van jullie die dit klaar hebben liggen? Naast de BOB?

 

Ligt op zolder klaar (ook ivm evt. overstroming): een weekendtas met voor iedereen alles 2x: sokken, (thermo) ondergoed, joggingbroeken (gewoon een paar extra gehaald bij de Zeeman), t-shirts korte en of lange mouw. Alleen de fleecevesten oid moeten we er dan nog bij pakken. Tevens een setje persoonlijke verzorgingsspullen zoals tandenborstels/tandpasta/shampoo en zeep.

Dit zit bij mij dus niet standaard in de BOB zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja duh, je kan het kleiner en groter, maar ook lichter of zwaarder maken, waarom niet kiezen voor meerdere middelen om iets te bereiken, een aansteker die nat word, werkt vaak niet, waterbestendige lucifers weer wel, werken die niet. Dan is een zeiknat firesteel toch weer een uitkomst. FF droog vegen en vonken maar ;-) En als het zeiknat is...succes met vinden snel van brandbaar materiaal wat droog is. Probeer maar eens uit..ervaring leert dat het vaak helaas tegenvalt! Dus een bolletje watten, tinderdust etc aangevult met vaseline, mini kaarsjes of waxinelichtjes zijn een uitkomtst, ook al heb je er maar 1 of 2. Zodra je lucifers aan steekt, steek dan wel direct kaarsje aan heh! heb je direct wat extra te druppelen brandstof,. zijn maar een paar tips.

 

Wat ga je met dat waxinelampje doen dan, als je geen droog materiaal kan vinden?

Een natte aansteker droogmaken is nou niet echt een kunst al helemaal niet als je zo slim bent geweest om je BOB droog te houden en een droog tentje bij je te hebben. Mijn goedkope gasbrandertje staat zo aan. En mijn gevriesdroogde maaltijd is binnen 10 minuten warm en klaar om te eten.

terwijl jij nog je speciale aanmaak materiaal uit je speciale doosje onderop je tas moet zoeken en je vaseline, firesteel etc etc.

Ik vind het ook leuk hoor vuurtje maken met firesteel maar een aansteker werkt ook prima. Ook een gaspitje kan je makkelijk met firesteel aanmaken. Niets mis mee verder.

Het is soms alleen een beetje vermakelijk hoe mensen 6 verschillende firesteels en waterdichte potjes met aanmaak materiaal nodig hebben terwijl een aansteker makkelijker en kleiner is.

 

Er vanuitgaande dat voor mij een BOB een bug out bag is om die werkelijke rampzone zo snel mogelijk te verlaten.

Tevens is er altijd wel brandbaar materiaal te vinden hoor, in het bos sowieso, en in de bewoonde wereld al helemaal. Aangezien Nederland min of meer helemaal bewoond is kan je altijd wel een verlaten huis of prullenbak vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ga je met dat waxinelampje doen dan, als je geen droog materiaal kan vinden?

Een natte aansteker droogmaken is nou niet echt een kunst al helemaal niet als je zo slim bent geweest om je BOB droog te houden en een droog tentje bij je te hebben. Mijn goedkope gasbrandertje staat zo aan. En mijn gevriesdroogde maaltijd is binnen 10 minuten warm en klaar om te eten.

terwijl jij nog je speciale aanmaak materiaal uit je speciale doosje onderop je tas moet zoeken en je vaseline, firesteel etc etc.

Ik vind het ook leuk hoor vuurtje maken met firesteel maar een aansteker werkt ook prima. Ook een gaspitje kan je makkelijk met firesteel aanmaken. Niets mis mee verder.

Het is soms alleen een beetje vermakelijk hoe mensen 6 verschillende firesteels en waterdichte potjes met aanmaak materiaal nodig hebben terwijl een aansteker makkelijker en kleiner is.

 

Er vanuitgaande dat voor mij een BOB een bug out bag is om die werkelijke rampzone zo snel mogelijk te verlaten.

Tevens is er altijd wel brandbaar materiaal te vinden hoor, in het bos sowieso, en in de bewoonde wereld al helemaal. Aangezien Nederland min of meer helemaal bewoond is kan je altijd wel een verlaten huis of prullenbak vinden.

 

het is als hint op wat @longsurviver in zijn bob heeft en wat je er mee kan doen, het is geen slecht idee op naast een aansteker, watervaste lucifers en firesteel te hebben als je keuze hebt tussen eenn of geen wat een verschil tussen koud of warm hebben is, of nog erger; leven of dood. En nu is zijn bob toch net en zijn aansteker, en hij heeft moeite met zijn aansteker droogföhnen want hij heeft geen föhn bij zich. Je gaat dus uit van veel geluk hebben, okee, kan, de meeste hier liever niet.

Een gasbrandertje en/of gelbrandertje kan inderdaad uitkomst bieden, ik zeg ook verder niets over het gemis van een brandertje...goed opgemerkt, had het zo snel nog niet gezien in de lijst van @longsurviver

Uiteraard zitten zulke kleine spullen nooit onderop, maar juist bovenin of in een zijtasje heh ;-)

 

Btw, met al 3 waxine lichtjes is water toch nog meer dan warm te maken hoor (en bij kleine hoeveelheden water ruim boven de 80graden te krijgen), en goed genoeg voor je overheerlijk moraal boostende noodles soepje ;-)

Maar 6 firesteels...das een beetje veel heh, ik geloof veel maar ik denk dat er ook vele zijn hier die graag wat extra droogmateriaal bij zich hebben want ik wens je sterkte met vinden van droogspul bij zeiknat weer. Tuurlijk er zal vast wel ergens een verlaten huis zijn en ik hoop of geloof graag met je mee, maar ben liever voorbereid en je hebts iets bij je...dan niet heh. Hoop en geloof zijn leuk maar ik krijg het er nooit warm van, geeft me ook al geen eten en zuiver water etc etc ;-)

 

99,99% van de mensen hier zal waarschijnlijk niet kunnen overleven als super lightweight packer..met alleen hen kleding aan en een goed mes.

Het is alleen als hint heh voor ideeën en inzicht, niets persoonlijks

Link naar reactie
Delen op andere sites

:) Die strategie hanteer ik ook.

Aparte foto trouwens, lijkt wel of er twee lampen gebruikt worden. Eentje met een brede bundel en eentje met een smalle.

fenix_rc40_ferc40_d9.jpg

 

fenix_rc40_ferc40_d3.jpg

 

 

http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-fenix-rc40-oplaadbare-led-zaklamp.htm

Het lijkt of je met de Fenix RC40 2 zaklampen tegelijkertijd aan hebt. Een lamp met een brede bundel met een hoek van 90 graden voor een mooi overzicht op korte afstand. En een lamp met een gerichte lichtbundel voor een bereik van 710 meter. En dat zonder schakelen of focusseren.

 

Deze lamp zou ik wel heel erg graag willen hebben, hij is mij alleen net iets te prijzig.

Of deze handzamer formaat http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-nitecore-tm26-quadray-tiny-monster.htm

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-fenix-rc40-oplaadbare-led-zaklamp.htm

 

Deze lamp zou ik wel heel erg graag willen hebben, hij is mij alleen net iets te prijzig.

Of deze handzamer formaat http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-nitecore-tm26-quadray-tiny-monster.htm

 

Heb persoonlijk liever dit monster

 

http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-nitecore-tm26-quadray-tiny-monster.htm

 

Maar ja, heb mijn vrouw al heel vaak lief aangekeken, maar helaas nog niet gelukt om haar zo gek te krijgen :p

 

 

EDIT: oke, filmpje wat je poste kwam hier niet binnen, maar zie nu dat we het over dezelfde hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb persoonlijk liever dit monster

 

http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-nitecore-tm26-quadray-tiny-monster.htm

 

Maar ja, heb mijn vrouw al heel vaak lief aangekeken, maar helaas nog niet gelukt om haar zo gek te krijgen :p

 

 

EDIT: oke, filmpje wat je poste kwam hier niet binnen, maar zie nu dat we het over dezelfde hebben

 

 

Mooie lamp maar veel te duur als je het mij vraagt.

Mijn 1200 lumen lamp op te laden via USB kostte slechts 40 euros.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets goedkoper maar €176,- verschil.

http://dx.com/p/nitecore-tm26-0-7-lcd-4-x-cree-xm-l-u2-3500lm-multi-mode-memory-white-flashlight-4-x-18650-207531

 

Moet je alleen wel een andere adapter kopen en het kan zijn dat het namaak is, maar dan is het wel hele goede namaak.

 

Andere leuke lampjes bij dx.com (geen verzendkosten).

http://dx.com/c/flashlights-lasers-999/led-flashlights-901?sort=price&sortType=desc

 

Niet leuk meer: http://dx.com/p/singfire-sf-210b-12-x-cree-xm-l-t6-5-mode-9000lm-white-led-flashlight-black-4-x-26650-238290

9000 Lumen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...