Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wie neem je mee?


MyronPrps

Aanbevolen berichten

@ [MENTION=209]Bolo. Wegkijken is ook een actie. Spiegels zijn altijd vervelend. Men moet maar beseffen dat iedereen slechte kanten heeft en dat als het er op aan komt de slechte kanten het eerst opkomen. Dat is inherent aan de mens. Je gelooft in een maakbare samenleving na een shtf. Maakbaarheid is nou precies wat het gaat veroorzaken. En iedereen die denkt dat na iets dergelijks we allemaal vrolijk kumbaja gaan zingen in onze kruidentuin, vergeet het maar. Als het eenmaal echt mis gaat is het vele malen erger dan syrie. Er zullen geen controlerende staten zijn met een remmende werking.

 

Wederom: mijn geheugen laat me vaak in de steek, maar waar heb ik iets gezegd over "een maakbare samenleving"?!?

 

Overigens heeft de historie ook iets anders uitgewezen:

 

Training troeft uitrusting af. Maar gemeenschap troeft alles af.

.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

 

Ik was zelf ook zo. Had bergen theoretische kennis opgedaan met een vleugje praktijkervaring. "in geval van x doen we y, in geval van a doen we b"

Helaas gebeurt "x" nooit en "a" had je net een ander beeld van.

.

 

Ik lees dit en ineens was ik op een expeditie waar het niet van een lijendakje ging , waar ik een super domme fout maakte die ik nooit zou maken,en zelfs zo dom dat als ik die fout zou maken ik niet eens over de oplossing zou nadenken.

 

Nu sta ik met mijn mond vol tanden, en plan A blijkt een plan met velen varianten.

 

Leuk je reactie te lezen Bolo

Dit geeft maar weer aan dat de uitspraak ( verwacht het onverwachte) een diepe uitspraak is met nog langere wortels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen die denken alleen succesvoller te zijn, hebben m.i. te maken met een of meer van de volgende eigenschappen:

- een enorme overschatting van hun eigen skills

- een enorme onderschatting van wat een ander voor jou kan betekenen

- een extreem egoïstische of narcistische persoonlijkheid

- een afschuwelijk eenzaam leven zonder sociale contacten

- een defect aan hun inlevingsvermogen waardoor ze niet in kunnen schatten hoe moeilijk het is geliefden achter te laten

 

Iedereen denkt na over die precaire vraag: wie neem ik mee, of impliciet wie laat ik achter. Je meest dierbaren neem je mee: het eigen gezin. En het liefst al mijn 8 broers en zussen, al mijn 42 neven en nichten, ouders en vrienden. Maar mijn primaire verantwoordelijkheid ligt thuis bij mijn vrouw en kinderen. Die zal ik meenemen, de anderen zal ik enkel waarschuwen en uitnodigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment heb ik niets meer, geen BOB of BIB of BIL of whatever... (BOL? overal is wel een plekkie) hahaha Alles zit in verhuisdozen... Ben bezig met grote schoonmaak, beetje bij beetje.

Mijn conditie op dit moment is 0%, ik weet niet wat er aan de hand is, mijn doktor zegt dat ik opgebrand ben. Nou, ik heb rust genomen, doet niets.

Dus ik strop mijn mouwen en ga er tegenaan. Boeiend als ik dood neerval.

 

Mijn hondje leeft nog, dus die neem ik mee. Mijn familie geloofd niet in waar ik in geloof dus dan mogen ze lekker door blijven geloven als SHTF aanbreekt.

Zij weten het toch altijd beter! :) (net als verjaardagen en dergelijke, ik doe daar al jaren niet meer aan, zeer weining contact met die mensen, eindigd altijd met een conflict, zij vinden dat ze extreem intelligent zijn en dus alles beter weten en niet openstaand voor vonkje van eigen kracht - hoewel mischien zien zij dat wel als een vonkje, iig twee verschillende werelden)

Wat er in de verhuisdoos zit, kan binnen 5 minuten toch weer terug in de rugzak, want ik had hem nodig voor mijn "vakantie" dus moest alles eruit...

 

Mijn ex heeft inmiddels ook alweer iemand gevonden, dus... :p

 

Nee ff serieus... Ken nog wel iemand (een vriend) uit de buurt die ik zou kunnen meenemen mocht de stront echt aan het rondvliegen is... Mja, eerst zien dan geloven he... Zit al jaren te wachten op die SHTF en het komt er maar niet van! Verdorie nog aan toe zeg! Straks heb ik Alzheimer en dan gooien ze die shit tegen de ventilator aan, heb ik ook wat aan zeg! xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Mensen die denken alleen succesvoller te zijn, hebben m.i. te maken met een of meer van de volgende eigenschappen:

- een enorme overschatting van hun eigen skills

- een enorme onderschatting van wat een ander voor jou kan betekenen

- een extreem egoïstische of narcistische persoonlijkheid

- een afschuwelijk eenzaam leven zonder sociale contacten

- een defect aan hun inlevingsvermogen waardoor ze niet in kunnen schatten hoe moeilijk het is geliefden achter te laten

 

 

Over het algemeen zul je gelijk hebben, maar er kunnen ook nog andere dingen spelen. Je kan niet over situaties oordelen, waar je niets over weet, dus wees altijd voorzichtig met harde oordelen.

 

Jij kan het je niet voorstellen (gelukkig), maar er bestaat ook nog zoiets als kutfamilie, die je écht niet bij je wilt hebben, omdat ze alles alleen maar erger zullen maken. Op z'n minst een blok aan je been, op z'n ergst je dood.

 

En ik heb het niet over mijn eigen familie, maar over inlevingsvermogen.

 

Of zit ik ernaast en probeerde je gewoon op de man te spelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over het algemeen zul je gelijk hebben, maar er kunnen ook nog andere dingen spelen. Je kan niet over situaties oordelen, waar je niets over weet, dus wees altijd voorzichtig met harde oordelen.

 

Jij kan het je niet voorstellen (gelukkig), maar er bestaat ook nog zoiets als kutfamilie, die je écht niet bij je wilt hebben, omdat ze alles alleen maar erger zullen maken. Op z'n minst een blok aan je been, op z'n ergst je dood.

 

En ik heb het niet over mijn eigen familie, maar over inlevingsvermogen.

 

Of zit ik ernaast en probeerde je gewoon op de man te spelen?

 

Sorry, het staat er inderdaad wel erg expliciet. En nee, ik speel niet op de man. Ik realiseer me goed dat je ook slachtoffer kunt worden van mensen om je heen en daardoor in een isolement terecht komt. Wat ik 'een afschuwelijk eenzaam leven noem'. Dat is geen diskwalificatie van mensen; eerder een treurige constatering.

 

Ik heb 4 jaar sociaal (vrijwilligers)werk gedaan in de Afrikaanderwijk in Rotterdam en veel van deze kwetsbare mensen ontmoet. Maar evengoed gezien hoe mensen gelukkig worden van goede vrienden, buren, een wijkkring, een sportvereniging of kerk. Persoonlijk denk ik dat het bouwen aan een sociaal netwerk om je heen, met mensen waar jij van houdt en die van jou houden je beste prep is.

 

Excuus aan de mensen die zich onterecht voelen aangesproken in post #55.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Sorry, het staat er inderdaad wel erg expliciet. En nee, ik speel niet op de man. Ik realiseer me goed dat je ook slachtoffer kunt worden van mensen om je heen en daardoor in een isolement terecht komt. Wat ik 'een afschuwelijk eenzaam leven noem'. Dat is geen diskwalificatie van mensen; eerder een treurige constatering.

 

Ik heb 4 jaar sociaal (vrijwilligers)werk gedaan in de Afrikaanderwijk in Rotterdam en veel van deze kwetsbare mensen ontmoet. Maar evengoed gezien hoe mensen gelukkig worden van goede vrienden, buren, een wijkkring, een sportvereniging of kerk. Persoonlijk denk ik dat het bouwen aan een sociaal netwerk om je heen, met mensen waar jij van houdt en die van jou houden je beste prep is.

 

Excuus aan de mensen die zich onterecht voelen aangesproken in post #55.

 

Dank je voor de toelichting. Soms is dat gewoon nodig, als je alleen maar tegen elkaar aan het typen bent.

 

En met deze, ben ik het helemaal eens:

 

"Persoonlijk denk ik dat het bouwen aan een sociaal netwerk om je heen, met mensen waar jij van houdt en die van jou houden je beste prep is. "

Link naar reactie
Delen op andere sites

:

 

Training troeft uitrusting af. Maar gemeenschap troeft alles af.

.

 

Dat mag ik wel graag lezen, spijker op de kop!

 

Maar gemeenschap zonder zonder training of goed gereedschap gaat het ook heeel moeilijk krijgen.

Dus op zich is met de volgorde die de meeste hanteren; gereedschap, training en dan pas gemeenschap niet zo slecht, als je maar beseft dat de volgorde andersom de kansen van overleven bepalen...

 

Gereedschap kun je heel simpel verkrijgen door met geld te gooien.

Kunde krijg je door er energie in te stoppen

Gemeenschap krijg je door veel te geven.

 

Vandaar de volgorde die de meeste hanteren......

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor de toelichting. Soms is dat gewoon nodig, als je alleen maar tegen elkaar aan het typen bent.

 

En met deze, ben ik het helemaal eens:

 

"Persoonlijk denk ik dat het bouwen aan een sociaal netwerk om je heen, met mensen waar jij van houdt en die van jou houden je beste prep is. "

Ja ik voelde me wel aangesproken maar zoals gewoonlijk doet me dat dan weer niet veel, behalve dat ik snel oordelen en gebrek aan inleving niet snap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessante discussie. Ik heb alle reacties gelezen, sommige met stijgende verbazing. Ik deel de mening van @Bolo, onbegrijpelijk hoe iemand hier meedeelt dat hij zijn grootvader of moeder WSHTF even voortijdig zal euthanaseren met een weekdosis medicijnen. Ik denk dat deze discussie ons ook laat nadenken over de vraag tegen welke prijs je wil overleven. Ik hoor iedereen die dit leest onmiddellijk denken: tegen elke prijs.

 

Ikzelf zit er wat anders in. Als ik slechts kan overleven als dat de dood van mijn vrouw, mijn ouders, zussen, schoonouders en familie kost, dan weet ik nog niet zo zeker of ik dat wel wil. Ik zal in ieder geval niet stellen dat ik moeiteloos de deur dichtsla in het gezicht van mensen die wellicht minder geprept hebben dan ik, enkel en alleen omdat ik dan eerder door mn eten heen ben. Puur overleven heeft voor mij geen waarde als ik daarmee alle menselijkheid verlies.

 

Daarom leidt nadenken over het dilemma van de topicstarter voor mij ook tot het waarschuwen van geliefden, voordat het te laat is. En voor hen die denken dat mijn deur open staat voor iedere klaploper die zich ongewenst aandient: think again.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we proberen om minder over elkaar te oordelen?

Geef je eigen mening en laat net daarbij?

 

Euthanasie is ook zo'n mooi voorbeeld, iedereen heeft er wel een uitgesproken mening over, de meeste hebben nog nooit meegemaakt wat het is iemand die close is te horen smeken om er een einde aan te maken.

Tot op dat moment mag iedereen een mening over euthanasie hebben maar liever niet anderen be/veroordelen.......

 

Zo is het dus ook igv tshtf en wie mee te nemen en wat te doen...

Soms zal IK het humaan vinden om een snele dood te veroorzaken dan een onvermijdelijke langzame pijnlijke dood aan te zien, bv bij gebrek aan medicijnen, of de mogenlijkheid tot opereren enz.

 

En ik kan daar 100% van overtuigd zijn dat het humaner is dat wil nog steeds niet zeggen dat ik er toe in staat zal zijn...

 

Dus lees gewoon de meningen van anderen en heb daar respect voor.

Ik denk dat een deel van de geuite reacties een poging/uiting is van een mentale voorbereiding op onvoorstelbare zaken.

En dan weet ik dus ook dat de soep niet zo heet gegeten wordt dan dat hij geserveerd wordt.

Naast dat de situatie onvoorstelbaar zal zijn de reactie van personen nog onvoorstelbaarder worden, zie het als een kans om te lezen hoe andere denken.

En gebruik die info bij het preppen?

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje @Kans je z het misschien niet met mee eens zijn maar dat hoeft ook iet. Waar ik wel van baal is dat ik volgens mij heb gesteld dat in geval van een burgeroorlog mijn ouders dit niet kunnen overleven zonder medische zorg. Jammer dat hier dan een soort euthanasie feestje van wordt gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ja ik voelde me wel aangesproken maar zoals gewoonlijk doet me dat dan weer niet veel, behalve dat ik snel oordelen en gebrek aan inleving niet snap.

 

Dat komt, omdat je elkaar nog niet hebt gesproken in het echt.

Zo met de toestenbordjes tegen elkaar, valt af en toe niet mee.

Had ik in het begin ook moeite mee en soms nog.

 

Uitgebreide toelichtingen en gerichte vragen via pm willen nog wel eens helpen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het er helemaal mee eens dat je iemand niet te snel moet beoordelen en al helemaal niet op basis van wat getikt wordt achter een computer, maar: als je iets schrijft is het ook wel eens goed even na te denken over wat je nu eigenlijk zegt en wat meer omstandigheden en nuances mee te nemen in het statement. Het komt vrij vaak voor dat iemand maar iets neerplempt en vervolgens heel verbaasd is dat anderen hier over vallen. 3 Pagina's later blijkt er dan toch wel wat meer nuance te zijn, dat kan vaak dus voorkomen worden door subtieler formuleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is o zo waar......

 

Het is alleen zo moeilijk om een absoluut ongenuaceerd iets als tshtf met genuanceerde posts lekker te rijmen........

Zoals alle prepper regelmatig ziek zijn van de algemen reactie om hun heen " het zal wel meevallen, doe niet zo mal"

Zo zijn er hier preppers die net zo ziek worden van het beeld dat sommige andere preppers hebben bij een eventuele shtf en hoe het zal zijn en wat te doen...

Dat botst dus af en toe en krijg je minder genuanceerde uitspraken...

 

Ikzelf heb liever mensen die het te zwartgallig zien en dus positief 'verast' worden, dan mensen waarvan ik denk dat ze eea totaal onderschatten..

De manier om dat te uiten blijft natuurlijk iets waar we mee moeten oppassen....

 

Prep ze,

K a n s

 

 

Ik ben het er helemaal mee eens dat je iemand niet te snel moet beoordelen en al helemaal niet op basis van wat getikt wordt achter een computer, maar: als je iets schrijft is het ook wel eens goed even na te denken over wat je nu eigenlijk zegt en wat meer omstandigheden en nuances mee te nemen in het statement. Het komt vrij vaak voor dat iemand maar iets neerplempt en vervolgens heel verbaasd is dat anderen hier over vallen. 3 Pagina's later blijkt er dan toch wel wat meer nuance te zijn, dat kan vaak dus voorkomen worden door subtieler formuleren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

euthanasie is een keuze van de persoon zelf . hier word gesproken over moord.

 

Is dit het voorbeeld van voor en veroordeling, of heb je met betrokkenen zelf gesproken?

Nogmaals de oproep minder te snel te voor- , oor- en veroo-delen.

 

Je kunt je punt perfect anders maken:

Dat je er beter mee kon leven als betrokkenen er mee hadden/zouden instemmen bv...

 

Waarbij ik ook graag wil opmerken dat de opmerking waar de ophef over gaat, ikzelf ook niet echt 'handig' vind....

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies ik had al gezegd dat ze dit zonder medische zorg helemaal niet zouden kunnen. Maar dit paste weer niet in het ow wij zijn zo bezorgd om iedereen. Wie iedereen wil redden moet dat vooral doen. En we hadden het over een burgeroorlog en niet over een brandje of overstroming. Hoe gaje twee hulpbehoevende mensen meenemen? Op je bochel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies ik had al gezegd dat ze dit zonder medische zorg helemaal niet zouden kunnen. Maar dit paste weer niet in het ow wij zijn zo bezorgd om iedereen. Wie iedereen wil redden moet dat vooral doen. En we hadden het over een burgeroorlog en niet over een brandje of overstroming. Hoe gaje twee hulpbehoevende mensen meenemen? Op je bochel?

 

Beste Mark, in je oorspronkelijke statement geef je aan dat JIJ je ouders een week medicatie geeft omdat hen meezeulen je slecht uitkomt, met geen woord rep je over wat je ouders in zulke omstandigheden zelf zouden willen. Mogelijk heb je dit soort zaken al lang besproken met je ouders en is er overeenstemming maar dat geef je niet aan. Het komt wat vreemd over als jij maar even voor anderen bepaald of het wel of niet wenselijk is als zij nog leven "omdat je het vervelend vindt aan hen welzijn te moeten denken" als je zelf moet vluchten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...