Ga naar inhoud
GENEGEERD

NatGeo docu over shtf


Kans

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Dank voor de tip. In de trailer zie je al dat het anders is dan in Nederland... of zal het hier ook op dezelfde wijze om voedsel gevraagd worden. Wel hadden ze prikkeldraad als afscheiding. En dit is pas 10dagen, daarna zal het nog wel onvriendelijker worden.

 

Wordt deze ook in Nederland uitgezonden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg jammer dat een smekende buur wordt weggejaagd en zelfs onder schot wordt gehouden.

Mijn insteek is en blijft dat ik goed ben voor mij zelf, mijn gezin en mijn omgeving.

Je hebt elkaar hoe dan ook nodig.

 

Help je buur op weg en leer hem zelf de zaken op orde te krijgen. Synergie en bouwen aan een vreedzame toekomst.

 

Als de man gewelddadig was of sop roverspad ging dan zou het een ander verhaal zijn natuurlijk.

 

Ieder voor zich werkt gewoon niet m.i.

 

Driehart

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om eerlijk te zijn, het was een wildvreemde man die slechts zei dat hij een buur was. Zijn intenties en daadwerkelijke nood zijn onbekend. Hij biedt verder niet aan ervoor te werken of het ergens anders voor te ruilen, negeert de suggestie naar het rode kruis te gaan, en blijft in de plaats daarvan maar drammen. Beiden hadden het beter aan kunnen pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een winter blackout of gebrek aan gas lijkt me toch waarschijnlijker dan een grote overstroming of dat het systeem stopt, hier ben ik dan ook het beste op voorbereid.

 

Mijn buren hebben bijna allemaal auto's met brandstof en vast wel spiritus en of lampenolie in een kast staan, ik heb een zwitserse brander + 15L kookset en nog wat andere brandertjes (verzameling) en een paar waterfilters en waterzakken/jerrycans. Lijkt me dat we de eerste week wel een leuk straatfeestje hebben, tarpje spannen etc.

Maar dat is de situatie nu.

 

Grote kans dat ik binnen een paar maanden een bol(letje) in bouw heb, en dan verandert de situatie toch drastisch.

 

Dan ligt het meeste in een gefortificeerde ruimte in mijn bol en vertrek ik ook die kant op. Mijn buren hebben dan simpelweg pech gehad en moeten het zelf maar uitzoeken.

Zo zou je kunnen denken maar liever regel ik een lift en geef die brander,een waterfilter en een stapel dekens mee vanuit mijn bol en leg uit hoe de eerste twee werken. (laat het zien) en zeg dat als er toch geen energie is ik een aantal dagen op de camping blijf zitten. Vraag terloops of ze mijn huis een beetje in de gaten willen houden de komende dagen.

Geeft me meteen de gelegenheid om 3 volle rugzakken en een kattemand mee te nemen cq mijn complete inch en vrijwel alles in mijn huis waar ik verder nog veel waarde aan hecht ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...