Ga naar inhoud
GENEGEERD

Grootste IPO ooit binnenkort?

Kans
 Share

Recommended Posts

De wereldwijde financieele markten zijn ongeveer 1.500.000.000.000.000 dollar waard (1,5 *10^15)

Dit is allemaal fiat geld.

Deze financieele markten/overheden zijn nu druk bezig om te bewijzen dat ze niet met fiat geld kunnen omgaan.

Uiteindelijk zullen dus ook de huidige fiat munten ten ondergaan.

De vraag is ten koste van wat?

Gaan we terug naar de middeleeuwen, het stenentijdperk of zijn we in staat om dmv een gecoordineerd ingrijpen de boel nog enigsinds in de hand te houden?

Een oplossing zou een nieuwe wereldmunt ipv de dollar kunnen zijn.

Nou denk ik, gezien wat we aan het doen zijn, dat we als we al ingrijpen dit heel laat zal zijn.

Hoe of wat weet ik ook niet precies, we zouden bv een aantal munten in een 'mandje" kunnen doen die dan gezamelijk de nieuwe munt worden. Of bv een paar echt grote munten van bv Rusland en China...

Mijn grootste twijfel is of dit weer fiat munten zullen zijn?

Ikzelf denk van niet en vermoed dat er pas een nieuwe reservemunt geaccepteerd zal worden als die gekoppeld is aan goud.

Waarom?, omdat de klap die we gaan krijgen als de dollar inklapt zo groot zal zijn dat we besluiten niet weer aan hetzelfde risico te willen bloot staan!

Of dat weer na een periode van wat rust losgelaten zal worden net als met de dollar is gebeurt daar wil ik me nog even niet druk om maken...

Stel dat we al het monetaire goud gaan gebruiken om deze nieuwe IPO (Initial Public Offering),dus die nieuwe wereld munt, te gaan koppelen met goud.

Er is ongeveer 40.000 ton monetair goud beschikbaar:

http://en.wikipedia.org/wiki/Gold_reserve

Dat is dus 1.300.000.000 ounces goud dat zou betekenen 11.500.000 dollar per ounce.....

Nou is een 100% dekking wel verstandig maar niet waarschijnlijk:rolleyes:

Bij een dekking van 10% hebben we het nog steeds over 1.150.000 dollar per ounce.

Bij slechts 1% dekking over 115.000 dollar per ounce....

En dan heb ik het nog niet over wat wisselgeld gesproken zoals de derivatenhandel die echt niet 100% afgeschreven gaat worden.

En als daar meer een deel van in de nieuwe IPO wordt geschoven dan wordt de prijs per ounce nog groter...

en weet je wat het mooiste is?

Jij kunt nu vast instappen in deze nieuwe IPO voor maar ~1000 euro per ounce......

Prep ze

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Kortom, heb je echt geld dat je lang kan missen, koop goud....

Niet dat goud ineens x100 gaat gaan qua waarde, wel x100 in huidige munten uitgedrukt,

oftewel als je nu spaargeld hebt, het 100x minder waard zal zijn.... niet?

Mijne glazen bol werkt niet meer (ik zou hem eens moeten opblinken)... Maar ik denk

niet dat het allemaal onmogelijk is... eerder waarschijnlijk ;)

Als je dan bedenkt dat zilver ten opzichte van goud eigenlijk nog meer ondergewaardeerd is,

dan zouden deze met zilver wel eens heel rijk kunnen worden in de toekomst.

(En deze zonder heel arm...)

Link naar reactie

Zal wel een gehannes worden met betalen, omschakelen naar goud en zilver. Het zal dus wel weer fiat worden, gebaseerd op de grotere munten. Totdat ook dat inklapt. Dat zal waarschijnlijk korter duren dan het dollartijdperk.

Overigens nog iemand die weet waar ons goud (ver)blijft? Het zou toch teruggevraagd worden van de Cowboys in Fort Knox?

Link naar reactie

Zal wel een gehannes worden met betalen, omschakelen naar goud en zilver. Het zal dus wel weer fiat worden, gebaseerd op de grotere munten. Totdat ook dat inklapt. Dat zal waarschijnlijk korter duren dan het dollartijdperk.

Overigens nog iemand die weet waar ons goud (ver)blijft? Het zou toch teruggevraagd worden van de Cowboys in Fort Knox?

Geweldig !

Het is een enorme shtf, overal chaos, honger paniek, hele gezinnen op straat enz enz.

En KS loopt alleen te mokken dat betalen met goud en zilver zo enorm klote is :cool:

Ps je hebt munten die fiat zijn, de dollar nu, en munten die door goud gedekt zijn, bv de dollar vroeger.

Dan kun je kiezen ofwel met echt goud betalen of met de munt die door goud gedekt is het is bijna hetzelfde......

( ach wie zeurt er nu over wat wisselgeld :confused:)

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Geweldig !

Het is een enorme shtf, overal chaos, honger paniek, hele gezinnen op straat enz enz.

En KS loopt alleen te mokken dat betalen met goud en zilver zo enorm klote is :cool:

K a n s

Ik stel me zo domweg voor, dat het (HOPELIJK) misschien meevalt met SHTF als financiële wereld instort. Komt er een patiënt bij de huisarts. Incisie en drainage van een zeer fors abces. Dat is dan graag één zilveren gulden. Of een kip en een haan. Of twee zilveren lepels van oma's bestekbak.

En hoe ga ik mijn medische artikelen afrekenen? Met waardeloos papier? Wachten op het nieuwe geld (waar niemand dan nog vertrouwen in heeft)? Mmmmm....euh...bij nader inzien zal het wel chaos worden. Sorry Kans, forget it, nix gezegd....Peppen mensen! Preppen!

Link naar reactie

Een nieuwe wereld munt?

Naah, denk dat we na de invoering van onze gewaardeerde Euro wel gezien hebben dat dat nou ook niet echt ideaal is.

Het lijkt me logischer dat na de instorting er vooral veel kleine systemen zullen ontstaan,gedekt door zowel fysiek materiaal,als door "vertrouwen".

Niet ondenkbaar dat die in verloop van tijd weer uitgroeien tot grotere systemen.Hopelijk hebben we dan genoeg geleerd van de fouten uit het verleden,maar ik betwijfel het.

Link naar reactie

Ik stel me zo domweg voor, dat het (HOPELIJK) misschien meevalt met SHTF als financiële wereld instort. Komt er een patiënt bij de huisarts. Incisie en drainage van een zeer fors abces. Dat is dan graag één zilveren gulden. Of een kip en een haan. Of twee zilveren lepels van oma's bestekbak.

En hoe ga ik mijn medische artikelen afrekenen? Met waardeloos papier? Wachten op het nieuwe geld (waar niemand dan nog vertrouwen in heeft)? Mmmmm....euh...bij nader inzien zal het wel chaos worden. Sorry Kans, forget it, nix gezegd....Peppen mensen! Preppen!

ik heb een dik oog is een doos kwartel eieren voldoende ? werk je samen met een kruidenvrouwtje die medicijnen voor je kan maken ? dat word dan nog een doos eieren voor haar dan

Link naar reactie

Misschien erg domme vraag van mij maar.........

Kan het niet zo zijn dat nu er zoveel goud opgekocht wordt door bijvoorbeeld China, dat er een moment komt dat goud geen drol meer waard zal zijn als al dat goud op de markt gedumpt gaat worden?

(kwestie van vraag en aanbod toch?)

Link naar reactie

Misschien erg domme vraag van mij maar.........

Kan het niet zo zijn dat nu er zoveel goud opgekocht wordt door bijvoorbeeld China, dat er een moment komt dat goud geen drol meer waard zal zijn als al dat goud op de markt gedumpt gaat worden?

(kwestie van vraag en aanbod toch?)

Domme vragen bestaan niet. Als China dat zou doen, zou de prijs idd imploderen. Ze zouden echter in hun eigen voet schieten omdat de prijs harder en snellen zou dalen dan zij van het goud afzijn. Daarom plempen ze ook niet zomaar de dollar in de verkoop. Daarnaast hebben ze geen enkel belang om het goud te verkopen maar dat terzijde.

Link naar reactie

Domme vragen bestaan niet. Als China dat zou doen, zou de prijs idd imploderen. Ze zouden echter in hun eigen voet schieten omdat de prijs harder en snellen zou dalen dan zij van het goud afzijn. Daarom plempen ze ook niet zomaar de dollar in de verkoop. Daarnaast hebben ze geen enkel belang om het goud te verkopen maar dat terzijde.

Dat begrijp ik maar wat heeft het voor nut om zoveel goud te kopen als je het daarna alleen maar ergens in een kluis laat verstoffen? Lijkt mij dat je door steeds wat te verkopen als de prijs lekker hoog is, je een flinke winst kan maken erop.

Goud wat je laat liggen is dood kapitaal toch?

Link naar reactie

Dat begrijp ik maar wat heeft het voor nut om zoveel goud te kopen als je het daarna alleen maar ergens in een kluis laat verstoffen? Lijkt mij dat je door steeds wat te verkopen als de prijs lekker hoog is, je een flinke winst kan maken erop.

Goud wat je laat liggen is dood kapitaal toch?

Op zich waar en waarmee wordt je betaald? USD of euro of wellicht andere valuta. Een staat denkt niet als particulier. Goud is een verzekering. Het fungeert als hedge.

Link naar reactie

@Jacob maar dat komt door het vertrouwen in de munt en de zekerheid dat er morgen een brood in de winkel ligt dat we ermee kunnen kopen. Wat als die garantie er niet meer is?

Anders gezegd: zou je vandaag geld accepteren als je niet weet of je er morgen iets aan hebt? Of zou je een pakket voedsel nemen?

Link naar reactie

@Jacob maar dat komt door het vertrouwen in de munt en de zekerheid dat er morgen een brood in de winkel ligt dat we ermee kunnen kopen. Wat als die garantie er niet meer is?

Anders gezegd: zou je vandaag geld accepteren als je niet weet of je er morgen iets aan hebt? Of zou je een pakket voedsel nemen?

Fiatgeld brengt een risico met zich mee. Dat vertrouwen in de euro zie ik niet overnacht verdwijnen. Wel kan de koers dalen of de inflatie toenemen. Daar kun je enigszins op acteren.

Link naar reactie

Fiatgeld brengt een risico met zich mee. Dat vertrouwen in de euro zie ik niet overnacht verdwijnen. Wel kan de koers dalen of de inflatie toenemen. Daar kun je enigszins op acteren.

Hoezo zie je dat niet overnacht gebeuren?

Is Cyprus zo ver weg?

Heb je dat gemist?

Of denk je echt dat dat hier niet kan gebeuren?

Het is niet de vraag of, maar wanneer !

Dat wil niet zeggen dat je meteen domme of rare dingen moet gaan doen, maar het is net zo goed niet slim om het maar te ontkennen, of af te wachten !

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Hoezo zie je dat niet overnacht gebeuren?

Is Cyprus zo ver weg?

Heb je dat gemist?

Of denk je echt dat dat hier niet kan gebeuren?

Het is niet de vraag of, maar wanneer !

Dat wil niet zeggen dat je meteen domme of rare dingen moet gaan doen, maar het is net zo goed niet slim om het maar te ontkennen, of af te wachten !

Prep ze,

K a n s

Was in Cyprus de euro na het debakel niet meer te gebruiken als betaalmiddel????

Link naar reactie

@Kans en daarom gok ik op volledig zelfvoorzienendheid. Je zal maar met twee kilo goud staan en niemand die het hebben wil. Had je er beter rijst v9or kunnen kopen.

Daarom spreid ik.

Je zal maar net zelfvoorziend zijn en je bol overrompeld worden door minder frisse mensen.

Je rijst zal maar net onbruikbaar zijn door iets

Dat ben ik toch blij met dat goud in mijn stack...

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Was in Cyprus de euro na het debakel niet meer te gebruiken als betaalmiddel????

Jawel, de euro was heel even enorm veel waard, jammer dat je niet bij je rekening kon.......

En als je 'veel' geld had dan was alles boven een ton inderdaad helemaal NIKS meer waard.

Maar dat zul je wel geen hyperinflatie willen noemen?

Ben benieuwd wat je straks doet als het zover is!

Waarschijnlijk blijf je dan nog over de definitie zeuren, en dat het niet absoluut noodzakelijk was dat het stond te gebeuren, het een politieke keuze was...?

En dat die mensen die wel goed 'gegokt' hadden, onmiddelijk hun bezit moeten delen met de minder bedeelden?

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Jawel, de euro was heel even enorm veel waard, jammer dat je niet bij je rekening kon.......

En als je 'veel' geld had dan was alles boven een ton inderdaad helemaal NIKS meer waard.

Waarschijnlijk blijf je dan nog over de definitie zeuren, en dat het niet absoluut noodzakelijk was dat het stond te gebeuren, een politieke keuze was...?

Prep ze,

K a n s

Je bent hatelijk. Ik laat jou in je waarde, jammer dat jij het mij niet doet. En wat betreft Cyprus, je vertelt de halve waarheid.

Link naar reactie

Waarschijnlijk blijf je dan nog over de definitie zeuren, en dat het niet absoluut noodzakelijk was dat het stond te gebeuren, een politieke keuze was...?

Prep ze,

K a n s

Je bent hatelijk. Ik laat jou in je waarde, jammer dat jij het mij niet doet. En wat betreft Cyprus, je vertelt de halve waarheid.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...