Ga naar inhoud
GENEGEERD

EU dictatuur.....

Kans
 Share

Recommended Posts

Wat krijgen we nu, laat de EU dan eindelijk zijn ware gezicht zien?

Wordt nu kritiek op de EU, en hoe kun je nu geen kritiek hebben?, gelijk gesteld aan antisemitsme, nationalisme en rassenhaat?

http://www.geenstijl.nl/archives/images/EUKRITIEKMAGNIET.pdf

Nou zijn alle genoemde zaken inderdaad iets die bestreden moeten worden maar kritiek verbieden, NEE dat gaat drie stappen te ver!

Dit lijkt verdacht veel op andere onfrisse zaakjes die compleet uit de klauwen zijn gelopen.

Ken je deze nog?:

"Ich habbe das nicht gewusst"

En hoe reageerden we daar op?

En toch ben ik overtuigd dat bijna niet een duitser echt doorhad waar Hitler uiteindelijk naar toe wilde.....

En gaat Europa nou langzaam dezelfde kant op?

Ik hou mijn hart vast....

Prep ze,

K a n s

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik lees wat anders.. wat mis ik? :confused:

over de gevaren van nationalisme, antisemitisme en andere vormen van

etnische intolerantie van de zijde van bewegingen tegen het Europese

project

Alleen spannend als je het hier onderstreepte gedeelte los ziet van het geheel en dat interpreteert als de kern van dit documentje.

Punt 5 van het document? In punt 6 wordt al gezegd waar het om gaat:

de resolutie van het Parlement

van 14 maart 2013 over de opvoering van de strijd tegen racisme, vreemdelingenhaat

en haatmisdrijven

En dan eindigt het document met dit:

De verklaring heeft echter voor het Parlement

geen bindende werking.

:) Gewoon een Europarlementariërs die het opkomende rascisme en intolerante dwars zitten en daarover een stukkie rondsturen.

Er staat niet dat kritiek op de EU bestreden moet worden, maar het rascisme en intolerantie van bepaalde anti-Europa bewegingen. (Gouden Dageraad bv.)

Link naar reactie

Ik lees:

"1. De huidige economische depressie heeft het nationalisme, het antisemitisme en andere vormen van etnische haat nog aangewakkerd, onder meer in de vorm van oppositie tegen het Europese project"

Hier staat vrij duidelijk de link tussen oppositie, kan ik uitleggen als kritiek hebben op?, en de zaken waar we wel tegen moeten strijden...

K a n s

Link naar reactie

Ik lees:

"1. De huidige economische depressie heeft het nationalisme, het antisemitisme en andere vormen van etnische haat nog aangewakkerd, onder meer in de vorm van oppositie tegen het Europese project"

Hier staat vrij duidelijk de link tussen oppositie, kan ik uitleggen als kritiek hebben op?, en de zaken waar we wel tegen moeten strijden...

K a n s

"onder meer in de vorm"

Pffff... daar voel ik me nog niet onder 'geroepen', hoezeer ik ook anti EU ben.

Als je leest, ervaart, denkt, vormt en kneedt naar eigen visie, ben je dan niet net zo bezig als pro-EU bewegingen?

Wordt geen Wereld Natuur Fonds, blijft eerlijk en op koers..............

Link naar reactie

Nou ja ze stellen voor het gemak oppositie tegen de eu gelijk aan antisemitisme en racisme. Ze durven nogal. De echte fascisten zitten in het europarlement.

God jandorie en nog wat beschaafds nog aan toe.... DAT staat er helemaal niet! Geen Xandernieuws, niburu of ander pseudo journalistieke toestanden toelaten, zelf blijven nadenken!.

Ongeacht wat die lui in het in het Europarlement nu wel of niet zijn, blijven nadenken, aub! Wees niet onverschillig, wees sceptisch!

Link naar reactie

Onder meer in de vorm van oppositie..... dat houdt in dat antisemitisme ed ook in andere vormen geuit wordt maar ook in de vorm van oppositir. Et ergo is oppositie dus antisemitisme..... zo staat het er. Er staat niet dat het zich een enkele kan uiten in de vorm van oppositie.

Link naar reactie

Ik bedoel dat @Raycoupe in letterlijke zin misschien wel gelijk heeft maar het feit dat het al anders opgevat wordt als het geschreven is,is al een indicatie van dat er iets niet klopt.

Er wordt oa. gezegd onder punt 4;

Alle pogingen om primitief nationalisme op te stoken met als doel het roer van de

Europese integratie om te gooien en de naoorlogse Europese orde te ondermijnen

moeten worden gedwarsboomd; de Europese integratie was en blijft de hoeksteen van

de strijd tegen etnische intolerantie.

Als je een woordje weg laat(etnische),denk ik dat dit meer de ware bedoelingen van dit verhaaltje weer geeft.

Als je het mij vraagt,is het dus de bedoeling om onder de vlag van anti racisme en nationalisme kritiek op de almachtige EU de kop in te drukken.

Punt 5;

Daarom wordt de Commissie en de Raad met aandrang verzocht de nieuwe golf van

intolerantie, die zich uit in antisemitische, nationalistische en anti-EU-gedragingen,

een halt toe te roepen;

Hier word dus duidelijk het eerst ter berde gebrachte antisemitisme en nationalisme op een hoop gegooid met anti EU gedragingen.

Het is dan wel knap in elkaar gedraaid maar er staat toch duidelijk dat anti eu gedrag net zo erg is als die twee andere elementen en een halt toe geroepen moet worden.

Link naar reactie

Ik bedoel dat @Raycoupe in letterlijke zin misschien wel gelijk heeft maar het feit dat het al anders opgevat wordt als het geschreven is,is al een indicatie van dat er iets niet klopt.

Er wordt oa. gezegd onder punt 4;

Alle pogingen om primitief nationalisme op te stoken met als doel het roer van de

Europese integratie om te gooien en de naoorlogse Europese orde te ondermijnen

moeten worden gedwarsboomd; de Europese integratie was en blijft de hoeksteen van

de strijd tegen etnische intolerantie.

Als je een woordje weg laat(etnische),denk ik dat dit meer de ware bedoelingen van dit verhaaltje weer geeft.

Als je het mij vraagt,is het dus de bedoeling om onder de vlag van anti racisme en nationalisme kritiek op de almachtige EU de kop in te drukken.

Punt 5;

Daarom wordt de Commissie en de Raad met aandrang verzocht de nieuwe golf van

intolerantie, die zich uit in antisemitische, nationalistische en anti-EU-gedragingen,

een halt toe te roepen;

Hier word dus duidelijk het eerst ter berde gebrachte antisemitisme en nationalisme op een hoop gegooid met anti EU gedragingen.

Het is dan wel knap in elkaar gedraaid maar er staat toch duidelijk dat anti eu gedrag net zo erg is als die twee andere elementen en een halt toe geroepen moet worden.

Nee hoor, je maakt je ook alweer schuldig aan eigen invullingen en interpretatie van de tekst. Er is niets 'knap in elkaar gedraaid' en het heeft nog geen enkele betekenis ook ( zie voorgaande post van mij).

Sorry, maar hoelang je er ook over nadenkt of spinsel aan geeft, die tekst alleen zegt niks over hetgeen TS begon.

Link naar reactie

OK,laat je dan gelijk hebben,feit blijft dat,ondanks het gegeven dat Geen Stijl niet bekend staat om z'n gevoel voor nuance,geen van de 282 reagerende onder het bewuste artikel het leest zoals het dan letterlijk bedoeld is, net als Kans,Mark2 en ondergetekende.

Misschien verdient het daarom alleen al het predicaat "C'est le ton qui fait la musique",zelfs al is die "ton" dan verkeerd geïnterpreteerd?

PS; de EU "musique" nodigt sowieso al uit om je vingers in je oren te stoppen en heel hard LALALALALA te gaan roepen,zelfs als ze misschien,per ongeluk,een keertje een heel klein beetje gelijk hebben:o

Link naar reactie

Nee hoor, je maakt je ook alweer schuldig aan eigen invullingen en interpretatie van de tekst. Er is niets 'knap in elkaar gedraaid' en het heeft nog geen enkele betekenis ook ( zie voorgaande post van mij).

Sorry, maar hoelang je er ook over nadenkt of spinsel aan geeft, die tekst alleen zegt niks over hetgeen TS begon.

Ik denk dat het vrij eenvoudig is: zwellever, kans en mark2 voeden zichzelf, en moeten daarbij een deel van hun inkomen afdragen om "het systeem" op gang te houden. Dat brengt over het algemeen een kritische en meer sceptische houding met zich mee dan dat mensen hebben die aan het infuus van het systeem hangen.

• Leuk 1
Link naar reactie

Gast gerbewoner

Wat ik duidelijk wil maken is dat we hier een document hebben zonder logo's en zonder handtekeningen. Van een bron die zichzelf tendentieus, ongefundeerd en what so ever noemt. Als je het bestand download en in de metadata kijkt zie je idd dat de auteur een medewerker van Geenstijl is. Op basis van deze informatie wordt een felle discussie gestart. Komt op mij een beetje over als bashen om het willen bashen.

Nou wil ik natuurlijk de feestvreugde over een aanleiding voor een goede rel tegen de EU niet wegnemen. Het is vrijdag en bijna weekend dus dat zou flauw zijn. Maar doe dan alsjeblieft wel even een beetje onderzoek voor er wat geplaatst wordt en gebruik de juiste bronverwijzing, dat maakt de discussie een stuk betrouwbaarder.

http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-%2F%2FEP%2F%2FNONSGML%2BWDECL%2BP7-DCL-2013-0015%2B0%2BDOC%2BPDF%2BV0%2F%2FNL

Want helaas, het stuk blijkt wel degelijk te bestaan, al heb ik hem niet op de letter vergeleken met het stuk uit de eerste post in dit topic.

Ow, en sorry @f150 je moet mij dus ook niet zomaar geloven....... maar dit is wel een uitzondering hoor. Meestal ben ik heel betrouwbaar en overgenuanceerd :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...