Ga naar inhoud
GENEGEERD

MOUNTAIN HOUSE kopen


Aanbevolen berichten

Ik kreeg een mailtje,

dat bij conserva.de er mountain house pouches(tht 7 jaar) en blikken(tht 25 jaar) verkocht gaan worden.

 

Van complete maaltijden tot vlees,groentes en rijst in blik.

 

Jaja ik weet het is allemaal niet supergoedkoop

maar altijd nog goedkoper dan bij de zwerfkei.

In de toekomst wordt voedsel nog veel onbetaalbaarder

 

De termijnen dat je het kan bewaren zijn belangrijker voor mij dan wat het kost.

shortterm en midterm heb ik namelijk al, ik zoek nog spullen voor de longterm.

En dit kan een prima hulpmiddel zijn om te overleven als je jacht/visvangst/zaai-oogst tegenvalt.

 

Stel je koopt nog een half jaar iedere maand voor 200 euro 6 blikken met vriesdroog dan heb je aan het eind van het jaar nog altijd 36 blikken met elk minimaal 6porties en van vlees,groente etc zelfs t/m 24 porties per blik.

het zijn van die 25cm hoge blikken dus niet van die kleine blikkies.

 

Doe er je voordeel mee.

Ik denk dat het momenteel even een betere optie is dan edelmetalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
dit spul is trouwens verdomt goed te eten..

ik kreeg een aantal proef verpaking van mountain house maar ik geef hier toch de voorkeur aan boven voedsel in blik.

 

mountain house is superkwaliteit.

ik heb heel wat spullen al van ze geprobeert, en het is echt echt echt heel erg lekker.(en ja ik ben heel kritisch met warm eten):o

het smaakt gewoon goed, met zout en peper zelf beetje extra smaak geven(ze houden rekening met zoutarme dieeten enzo) het is beslist geen slijmerige meuk

ik ga dan ook zeker wat aanschaffen ervan.

dat wat in die pouches zit is exact datgene wat er bij hun in het blik gaat, die blikken worden eerst nog helemaal met stikstof gereinigt en onder beschermde atmosfeer gevuldt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet het ook niet zien als iets waar je gelijk 10.000 euro in moet stoppen ofzo, maar gewoon iedere keer als het kan even investeren erin in je longterm.

dan ben je mijns inziens gewoon goed bezig, er zijn veel onduidelijkheden nu over hoe een shtf eruit ziet, moet je nagaan hoe het is in een shtf, alles zal terugvallen in oude handelingen.

niks is zeker, dus dan is het fijn als je in ieder geval wat te eten hebt waar je op terug kunt vallen.:)

 

dat is mij het geld wel waard, om het minimaal een kwart eeuw in mijn kast te hebben staan.:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze prijs door 10 zouden delen en de productie zouden verhogen dan kan mountainhouse, denk ik, hun winst makkelijk verdubbelen.... 35/40 euro voor nog geen kilo vlees is belachelijk, leuk dat het 25 jaar houdbaar is maar kom op zeg....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze prijs door 10 zouden delen en de productie zouden verhogen dan kan mountainhouse, denk ik, hun winst makkelijk verdubbelen.... 35/40 euro voor nog geen kilo vlees is belachelijk, leuk dat het 25 jaar houdbaar is maar kom op zeg....

 

dat kost het daar ook. hier is het ongeveer 7 euro duurder, belastingen etc etc.

je moet er ook geen kasten vol van kopen, maar ik denk dat het een betere oplossing is dan edelmetalen.

bovendien reken je verkeerd, het is gevriesdroogt je moet er zelf vocht aan toevoegen dus je 600 of 800 gram vlees wordt wel stuk meer kilo,s.

24 porties vlees uit 1 blik vind ik niet zo gek.

24 porties vlees voor 40 euro vind ik dus ook niet zo gek.

zoals eerder gezegd het is een longterm aanvulling.

 

als je niet het principe van longterm storage begrijpt tja dan moet je er niet aan beginnen.

maar weet wel dat er maar zoveel voedsel qua midterm in te kopen is i.v.m verhouding: houdbaarheidsdata/opeten.

dit is gewichtsbesparen, en plaatsbesparen.(iets wat je wil tijdens een bugout of in je bol.)

bijvoorbeeld 550 gram vriesdroog erwten is makkelijk mee te nemen in een bugoutsituatie, een blik van 800 gram erwten waar je hooguit 2 a 3 keer van kunt eten is dan een stuk minder efficient

dan de 28 porties die je uit het vriesdroogblik plukt.

 

maargoed to each his own.:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je niet het principe van longterm storage begrijpt tja dan moet je er niet aan beginnen.

Wat valt er te begrijpen aan een fortuin aan gevriesdroogd voedsel uitgeven in plaats van met dezelfde hoeveelheid geld 3 keer zoveel ingeblikt en gedroogd spul te kopen, dat mits goed opgeslagen even lang bewaart? Leg dat eens uit, alvorens denigrerende opmerkingen te maken.

 

maar ik denk dat het een betere oplossing is dan edelmetalen.

Een betere oplossing waarvoor precies? En waarom zou dit het dilemma zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat valt er te begrijpen aan een fortuin aan gevriesdroogd voedsel uitgeven in plaats van met dezelfde hoeveelheid geld 3 keer zoveel ingeblikt en gedroogd spul te kopen, dat mits goed opgeslagen even lang bewaart? Leg dat eens uit, alvorens denigrerende opmerkingen te maken.

 

 

Een betere oplossing waarvoor precies? En waarom zou dit het dilemma zijn?

 

Dat het ''denigrerend'' bedoeld zou zijn bestaat alleen voor jou idee niet het mijne.:o

 

Wat ik met die zin bedoelde begreep jij waarschijnlijk niet(en nee ook dat is niet denigrerend bedoeld).

Je moet me lezen zoals ik het plaats, er zit geen sarcasme achter of wat dan ook anders had ik wel die smilie gebruikt daarvoor.

 

Dacht inmiddels wel dat dat established was de functie van smilies op een forum:rolleyes:(ja dat was nu wel sarcasme).

 

Je kunt midterm voedsel kopen zoals rijst,granen,meel etc etc blikvoer zoals vlees,groentes vis etc etc maar je kunt maar zoveel kopen alsdat je op kunt tot die tijd.

Dat een blik niet opgezwollen dan wel geroest is wil nog niet zeggen dat wat erin zit nog enigzins dezelfde vormbehoud heeft of nog op zelfde wijze klaar te maken is.

groentes die te lang in pot of blik staan vallen uiteindelijk uiteen. en dan kan het nog wel eetbaar zijn in de zin dat je niet de moord steekt maar erg smakelijk zal het niet meer zijn.

Dat je voor 5 jaar voedsel in blik kunt kopen begrijpt iedereen maar heb je zin om zodra je tegen de data begint te raken dat je het echt op moet gaan eten ook zin om 2 jaar lang dat te gaan eten

terwijl alles nog gewoon shtfloos is buiten.

 

Je kunt ook maar zoveel kwijt in je kasten, het mountainhouse voedsel is ervoor bedoeld dat je het in je kast zet en eigenlijk kunt vergeten totdat je het nodig hebt.

de 25 jaar is maar een opgave, kan dus altijd nog meer zijn sommige amerikanen hebben het over 35 tot 40 jaar.(dan loop ik tegen de 70)

Waar je normaal dus 50 blikken erwten a 800 gram nodig hebt heb je aan 3 blikken mountainhouse erwten genoeg om datzelfde voor mekaar te boksen.

daarmee wil ik niet zeggen dat je geen 50 blikken erwten moet kopen als je dat lekker vind by all means go for it, maar ik vind een rouleer aantal van blik of 10 wel genoeg en als aanvulling lijkt mij die mountainhouse wel wat.

 

Als je werkt aan shortterm midterm en longterm voedsel dan dek je alle kaders van je voedselvoorziening.

stel:

Er komt een shtf

Je short en midterm beginnen op te raken(nieuwe is uiteraard niet meer te koop)

Je hebt netjes gezaaid en je wacht op de oogst.

De oogst valt dat jaar wat tegen, en ook met vissen wil het niet erg lukken.

Dan heb je altijd nog je mountainhouse voedsel achter de hand om de ergste nood te lenigen.

Juist doordat het zo lang houdbaar is kun je het tot ver na een shtf en de daaropvolgende levenswijziging terugvallen daarop.

ook als je oogst van jaar daarop wat minder is kan het helpen de gaten die in je voedsel zitten opvullen.

 

het is ook geen dilemma in principe, alleen een staaf goud of zilver is niet eetbaar, alleen maar ruilbaar.

mountainhouse is dat allebei wel.

en qua begrip van houdbaarheid,gewicht en de zin ervan zou ik ze gelijk durven stellen.

 

to each his own(zoals ik al zei in dit topic).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook elke 5 jaar vlak voordat de houdbaarheid verloopt je blikken naar de voedselbank ofzo brengen. Doe je iets goeds en je kan het een aantal keer doen voordat je net zo duur uit bent als met MH.

 

50 blikken erwten van 800 gram ongeveer 100 porties kosten je ook zeker100 euro.

3 blikken mountainhouse met 80 porties erwten kosten je 120 euro.

iedereen mag hameren op dat mountainhouse duurder is dan gewoon blikvoer,dat is het ook zeker, maar zoveeel is het verschil nu ook niet.

en de houdbaarheidsdatum is op mij dan echt van doorslag.

 

je kunt inderdaad je spullen aan de voedselbank schenken ik vind dat serieus een goed idee.

 

en nogmaals als het niet iets voor jullie is, qua dat het nut heeft of je teveel kost, dan moet je het ook niet doen natuurlijk

mijn doel was om aan jullie dit door te geven zodat jullie er misschien ook van kunnen profiteren mocht je dat willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha op die manier, als je met 24 porties gaat rekenen wordt het wel een stuk interessanter. Heb je na toevoegen van vocht per portie dan ook een vergelijkbare hoeveelheid voedingswaarde vergeleken met een regulier blik van hetzelfde voedsel?

 

Als dat klopt, dan is MH qua prijs maar iets duurder maar bespaar je wel ruimte en is de houdbaarheidsdatum langer. Dat is wel interessant.

 

Overigens, met een roulatie systeem kun je met je normaal blikvoer altijd 5 jaar vooruit. Dat zou je genoeg tijd moeten geven om zelfvoorzienend te worden en wat mislukte/slechte oogsten te overleven. Natuurlijk is wat MH als backup mocht je oogst 20 jaar na shtf mislukken wel handig, maar je zou dan als goede prepper wat mislukte oogsten moeten kunnen overleven zonder MH.

 

Geen idee hoe je uit m'n post opmaakte dat ik het principe van logterm storage niet begrijp, mijn opmerking ging over de prijs. Als je de prijs/calorieen per portie had vergeleken met overig blikvoer had je me ook wel overtuigd.

 

dat kost het daar ook. hier is het ongeveer 7 euro duurder, belastingen etc etc.

je moet er ook geen kasten vol van kopen, maar ik denk dat het een betere oplossing is dan edelmetalen.

bovendien reken je verkeerd, het is gevriesdroogt je moet er zelf vocht aan toevoegen dus je 600 of 800 gram vlees wordt wel stuk meer kilo,s.

24 porties vlees uit 1 blik vind ik niet zo gek.

24 porties vlees voor 40 euro vind ik dus ook niet zo gek.

zoals eerder gezegd het is een longterm aanvulling.

 

als je niet het principe van longterm storage begrijpt tja dan moet je er niet aan beginnen.

maar weet wel dat er maar zoveel voedsel qua midterm in te kopen is i.v.m verhouding: houdbaarheidsdata/opeten.

dit is gewichtsbesparen, en plaatsbesparen.(iets wat je wil tijdens een bugout of in je bol.)

bijvoorbeeld 550 gram vriesdroog erwten is makkelijk mee te nemen in een bugoutsituatie, een blik van 800 gram erwten waar je hooguit 2 a 3 keer van kunt eten is dan een stuk minder efficient

dan de 28 porties die je uit het vriesdroogblik plukt.

 

maargoed to each his own.:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha op die manier, als je met 24 porties gaat rekenen wordt het wel een stuk interessanter. Heb je na toevoegen van vocht per portie dan ook een vergelijkbare hoeveelheid voedingswaarde vergeleken met een regulier blik van hetzelfde voedsel?

 

Als dat klopt, dan is MH qua prijs maar iets duurder maar bespaar je wel ruimte en is de houdbaarheidsdatum langer. Dat is wel interessant.

 

Overigens, met een roulatie systeem kun je met je normaal blikvoer altijd 5 jaar vooruit. Dat zou je genoeg tijd moeten geven om zelfvoorzienend te worden en wat mislukte/slechte oogsten te overleven. Natuurlijk is wat MH als backup mocht je oogst 20 jaar na shtf mislukken wel handig, maar je zou dan als goede prepper wat mislukte oogsten moeten kunnen overleven zonder MH.

 

Geen idee hoe je uit m'n post opmaakte dat ik het principe van logterm storage niet begrijp, mijn opmerking ging over de prijs. Als je de prijs/calorieen per portie had vergeleken met overig blikvoer had je me ook wel overtuigd.

 

misschien wist je het wel, maar als je het wel wist hoe kan het dan zo zijn dat je niet wist dat je uit die megablikken heel veel porties kunt halen??

want als je geweten had dat je er heel veel porties uit kon halen dan had je de efficientie van longterm storage begrepen.

met vriesdrogen krimpt alles en word er 98% vocht aan ontrokken.

 

daarom zei ik dat ALS je het principe van longterm storage niet begrijpt etc etc.

longterm is; langst mogelijke termijn, zoveel mogelijk, zo gekrompen mogen,zo licht mogelijk en het minste ruimte innemen.

mountainhouse is het voedsel wat je mee wil verhuizen naar een nieuwe woning zogezegd.

alle vriesdroogvoedsels die 15 tot 40 jaar moeiteloos kunnen overbruggen zijn de moeite waard, als je het principe van waar het voor staat begrijpt.

 

dit zijn blikken die je in de kast zet en ieder jaar op 29 december wanneer je je doos vuurpijlen en cakes in je gangkast zet

je toe staan te glimmen van:

 

maak je maar geen zorgen wij zijn nog prima in orde.

roesten van binnenuit kunnen we niet want we bevatten geen vocht

roesten van buitenaf kunnen we ook niet want we staan droog en koel in de kast dankzij jou

we voelen ons nog perfect in ons gegalvaniseerde blikken velletje met veelkleurig jasje

wanneer je ons nodig hebt zullen we er voor je zijn.;)

 

 

ik kon het in eerst instantie niet uit je post opmaken dat je het begreep, daarom zei ik ook: ALS.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even de prijs van de spaghetti bolognese vergeleken, want die dubieus gedefinieerde aantal porties zegt uiteraard helemaal niets over de totale voedingswaarde. Bij conserva.de kost een blik Mountain House spaghetti bolognese €34,-, en daar krijg je 3580 kcal voor.

Bij de Aldi kost een pak spaghetti van 500 gram €0,39, en met 358 kcal per 100gr krijg je daar 1790 kcal voor. Laatst heb ik bij de aldi een blik spaghetti bolognese saus met gehakt voor €3,- gekocht, en hier zitten totaal 1025 kcal in. Dus bij de Aldi betaal je €3,39 voor 2815 kcal.

Mountain House: €34/3580*100=~€0,94 per 100kcal

Aldi: €3,39/2815*100=~€0,12 per 100kcal

 

Dus gevriesdroogde spaghetti bolognese van Mountain House is 0,94/0,12 = ongeveer 7,8 keer zo duur als gedroogd en ingeblikt van de Aldi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even de prijs van de spaghetti bolognese vergeleken, want die dubieus gedefinieerde aantal porties zegt uiteraard helemaal niets over de totale voedingswaarde. Bij conserva.de kost een blik Mountain House spaghetti bolognese €34,-, en daar krijg je 3580 kcal voor.

Bij de Aldi kost een pak spaghetti van 500 gram €0,39, en met 358 kcal per 100gr krijg je daar 1790 kcal voor. Laatst heb ik bij de aldi een blik spaghetti bolognese saus met gehakt voor €3,- gekocht, en hier zitten totaal 1025 kcal in. Dus bij de Aldi betaal je €3,39 voor 2815 kcal.

Mountain House: €34/3580*100=~€0,94 per 100kcal

Aldi: €3,39/2815*100=~€0,12 per 100kcal

 

Dus gevriesdroogde spaghetti bolognese van Mountain House is 0,94/0,12 = ongeveer 7,8 keer zo duur als gedroogd en ingeblikt van de Aldi.

 

Deze berekening zit er vast wat naast maar wellicht kan DP hier op ingaan. Ruimtebesparing & houdbaarheid snap ik, maar ik kijk bijvoorbeeld bij blikvoer meer naar de calorie-prijs verhouding dan het volume. Als ik de keuze moet maken tussen tien maaltijden of 1 maaltijd met dezelfde voedingswaarde en voor dezelfde prijs, dan ga ik voor 10 maaltijden.

 

Als ik op het punt kom dat m'n goedkope blikvoer-voorraad niet meer opweegt tegenover MH ivm smaak/voedingswaarde verlies, of dat ik de boel gemakkelijk en snel wil kunnen vervoeren dan komt MH bij mij in de picture.

 

Nogmaals, @ DP, dank voor je tip en vat het niet persoonlijk op: er zijn vast meer mensen met dezelfde twijfels over deze producten en misschien kunnen wij (ik ieg) wat van je leren. Of komen er dingen naar voren waar je nog niet aan gedacht had. Voor dat leren en ervaringen delen zitten we hier tenslotte :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lang houdbaar, goedkoop, maar kost wel wat meer energie om te maken. Energie kan een probleem zijn in sommige omgevingen, in sommige shtf scenario's.

Goede nuance. Er zijn ongetwijfeld specifieke situaties waar MH een betere uitkomst is. Maar de overweging moet wel gebaseerd worden op oprechte en kloppende informatie.

 

Verder is de berekening niet alleen relevant voor de spaghetti bolognese, de uitkomst is de trend in alle MH producten, allemaal kosten ze meerdere veelvouden van hun ingeblikte en gedroogde tegenhangers, maar DP doet vermoeden dat het verschil niet zo spectaculair is:

50 blikken erwten van 800 gram ongeveer 100 porties kosten je ook zeker100 euro.

3 blikken mountainhouse met 80 porties erwten kosten je 120 euro.

iedereen mag hameren op dat mountainhouse duurder is dan gewoon blikvoer,dat is het ook zeker, maar zoveeel is het verschil nu ook niet.

Hier ligt de implicatie dat de porties gelijkwaardig zijn (waar de erwten vandaan komen is mij overigens een raadsel, die verkopen ze niet eens bij conserva.de). Met deze vergelijking doet hij vermoeden dat ingeblikt 100/100=€1,- per portie kost, en MH 120/80=€1,50 per portie, en dat MH dus maar 50% duurder is, terwijl dit in de realiteit meerdere honderden procenten is.

 

Dutchprepper, realiseer je je dat mensen mogelijk duizenden euro's aan uitgaven van jouw woorden af laten hangen, en omdat het om preps gaat mogelijk het leven van zichzelf en hun gezin? Ten behoeve van de wat meer vertrouwende en impulsieve mensen onder ons is een beetje zorgvuldigheid wel geboden lijkt mij, al helemaal als je er een betweterige toon onder zet (tip: zeg niet dat de ander iets niet begrijpt, maar onderbouw het met rationele argumenten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede nuance. Er zijn ongetwijfeld specifieke situaties waar MH een betere uitkomst is. Maar de overweging moet wel gebaseerd worden op oprechte en kloppende informatie.

 

Verder is de berekening niet alleen relevant voor de spaghetti bolognese, de uitkomst is de trend in alle MH producten, allemaal kosten ze meerdere veelvouden van hun ingeblikte en gedroogde tegenhangers, maar DP doet vermoeden dat het verschil niet zo spectaculair is:

 

Hier ligt de implicatie dat de porties gelijkwaardig zijn (waar de erwten vandaan komen is mij overigens een raadsel, die verkopen ze niet eens bij conserva.de). Met deze vergelijking doet hij vermoeden dat ingeblikt 100/100=€1,- per portie kost, en MH 120/80=€1,50 per portie, en dat MH dus maar 50% duurder is, terwijl dit in de realiteit meerdere honderden procenten is.

 

Dutchprepper, realiseer je je dat mensen mogelijk duizenden euro's aan uitgaven van jouw woorden af laten hangen, en omdat het om preps gaat mogelijk het leven van zichzelf en hun gezin? Ten behoeve van de wat meer vertrouwende en impulsieve mensen onder ons is een beetje zorgvuldigheid wel geboden lijkt mij, al helemaal als je er een betweterige toon onder zet (tip: zeg niet dat de ander iets niet begrijpt, maar onderbouw het met rationele argumenten).

 

realiseer jij je dat ik daar geen enkele last van heb?? :rolleyes:

realiseren,impulsieve,zorgvuldigheid etc toemaar en dat allemaal om blikvoer

je kunt het mooi dramatisch vertellen, maar het ligt er nogal duimendik op.

ben er dus ook niet zo heel erg van onder de indruk als je misschien mocht denken.

mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen geld, ik verdien niks aan ze en daarvoor ben ik hier ook niet.

ik geef tips op mijn manier en als jou dat niet bevalt is dat jouw probleem niet het mijne.:confused:

 

-ik geef een preptip namelijk: mountainhouse voedsel te koop bij conserva.de. (das een feit)

 

-koop het of koop het niet(ook dat heb ik meermalen neergezet).

quote:je moet het ook niet zien als iets waar je gelijk 10.000 euro in moet stoppen ofzo, maar gewoon iedere keer als het kan even investeren erin in je longterm.

dan ben je mijns inziens gewoon goed bezig,

 

-ik leg uit dat in blik in de winkel kopen uiteraard goedkoper is(das een feit),

 

-maar ook sneller vergaat dan mountainhouse(das een feit)

 

-dat als je short en midterm op is en je oogst en/of jacht valt tegen kan het de gaten invullen doormiddel van longterm houdbaarheid.

 

-ik zeg dat het verschil niet reuzegroot is met de erwten, vervolgens kom jij met een berekening van de goedkoopste spaghetti van de aldi,

en daar moet ik dan nog serieus op in gaan. terwijl ik al gezegd had dat het goedkoper was om in de winkel te kopen alleen verschil valt wel mee als je het afzet tegen houdbaarheid.

namelijk: als 1 blik mountain house erwten van 550gram, water aan toe wordt gevoegt heb je 2240 gram dus 28x80grams porties kant en klare erwten voor €23,50,

dus nog een quote:50 blikken erwten van 800 gram ongeveer 100 porties kosten je ook zeker100 euro.

3 blikken mountainhouse met 80 porties erwten kosten je 120 euro.(maar is fout van mij moet 75 euro zijn)

iedereen mag hameren op dat mountainhouse duurder is dan gewoon blikvoer,dat is het ook zeker, maar zoveeel is het verschil nu ook niet.

en de houdbaarheidsdatum is op mij dan echt van doorslag.

 

-ik vertel over dat het compacter is om op te bergen, in vergelijking met dezelfde hoeveelheid in gewone blikken.

 

-best wel lastig nog om te zoeken en begrijpend te lezen;)

http://shop.conserva.de/epages/es116266.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/es116266_conserva/Products/MH-TIN-PEA-01

http://shop.conserva.de/epages/es116266.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/es116266_conserva/Products/MH-TIN-PEA-01

oja en mais,kip,gehakt,garnalen en rijst hebben ze ook in blik.

kant en klare maaltijden zou ik zelf niet zo snel doen(in ieder geval eerst de ingredienten wil ik), daar zijn maar max 6 maaltijden uit te halen en is niet echt lonend maargoed ieder zijn manier(voor in je bugoutlocatie kan het fijn zijn de eerste dagen snel een maaltijd neer te kunnen zetten om te settelen en van de eerste stress even te bekomen).

 

slotconclusie:

jij vind het verschil veel te groot, en dat ik rekenschap zou moeten houden(implicatie is: rekenschap afleggen) aan mensen die het allemaal zogezegd niet zouden zien.

(en dat ik die arme stakkers er nog net niet in laat lopen)

 

ik vind het verschil in verhouding tot houdbaarheid en dus duurzaamheid klein genoeg om er spullen van te kopen.

en wat een ander doet moet ie zelf weten. we zijn allemaal volwassen genoeg om uberhaupt na te denken over preppen laat staan dat mensen dan niet zelf kunnen bepalen wat handig is voor hun situatie.

 

en wat je er verders over vind of wat anderen vinden moeten ze ook zelf maar weten.

miljoenen mensen over de hele wereld kopen en eten mountainhouse producten, nee het is verhoudingsgewijs nooit zo goedkoop als in de winkel

maar mensen kopen die spullen niet omdat ze het zo lekker duur vinden maar omdat goed te nassen is en je er verhoudingsgewijs zeer veel van kan opslaan in compacte ruimte en zeer lange houdbaarheidsdata.

 

maargoed nu ga ik in herhalingen vallen, vind het wel best zo.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha wat een gezeur om niets zeg.

 

Ik ben blij dat DP dit op het forum zet als een tip dat het daar te koop is. Dat is (imo) zijn enige bedoeling met dit topic, mensen aankondigen dat het bij conserva verkocht gaat worden.

Als je langer houdbaar voedsel wílt kopen dan kun je dat doen. Als je net begonnen bent en de rest nog niet op orde hebt kun je dat waarschijnlijk beter eerst doen.

Maar ik zie er ook wel de voordelen van in, want qua gewicht kun je heel veel meenemen als je zo'n blik in je bob of fietstassen of whatever stopt. Dan heb je meer porties bij je dan dat je allemaal blikken vol erwten en mais in je BOB zou doen.

 

Oftewel; ik vind het nuttig en ben blij met de tip. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...