Ga naar inhoud
GENEGEERD

Beurzen volgen

Dontor
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Inzichten betekent helaas tijd en energie erin stoppen.

Lees financiele en alternatieve sites, vaak zijn het vooral de commentaren/discussies onder een artikel die je enorm kunnen helpen in de gedachtegang argumenten enz.

Bv: http://www.zerohedge.com/

Je gaat steeds vaker de beredeneringen snappen en leert ze zelf te maken of iets te be of ontkrachten.

Daar ken ik geen snelcursus of site voor?

K a n s

Link naar reactie

@Kans, het vergt idd tijd om dat enigszins te begrijpen. De beurs doet het wel goed op dit moment.

Ik neem aan dat de reden voor jou duidelijk is?

Het nieuwe geld dat de banken krijgen via QE gaat op zoek naar snel rendament.

Dit stroomt dus direct naar de beurzen en zorgt voor een stijging, en zo kom je in een soort loop terecht.

Hoe meer QE hoe hoger de beurzen, Amerika, Japan, maar ook hoe afhankelijker die beurzen zijn van QE.

En nu zijn de junks zo afhankelijk van gratis geld dat ze niet meer zonder QE kunnen.

De beurzen zouden dierect een enorme klap krijgen, al het snel rendament zoekende geld wordt direct uit de beurzen getrokken als QE zou stoppen en BAM...

In het kort natuurlijk.....

K a n s

Link naar reactie

@Kans: je link had ik over het hoofd gezien, thanks!

Maar nu gaan jullie me toch niet vertellen dat je geen enkele beurskoers in de gaten moet houden?

Naast goud en zilver volg ik eigenlijk geen beurzen....

Natuurlijk krijg je genoeg mee via de sites, elke scheet op,de beurzen word besproken;elke nieuwe top, elke potentieel aanval, enz.

Maar EQ, de valuta oorlog, de overheidsschulden, monetair beleid, rentestanden, en banken situatie dat zijn wel oa de dingen die dagelijks voorbij komen bij mij....

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Ja reden is helder. Al is er al jaren QE en eveneens lage rente en trekt de beurs pas sinds kort serieus aan.

Weet niet of het cynisch is zo lees ik het wel?

Maar als je QE, hoeveelheid, uitzet tegen de beurzen, stijgiing, dan ks de correlatie wel heel groot.

De laatste jaren is de QE aan het oplopen en dus volgen de beurzen.

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Vergeet niet dat aandelen op de beurs puur tweedehands aandelen zijn die door vraag en aanbod meer of minder waard worden. Het zegt feitelijk weinig over het bedrijf zelf. althans alleen over het vertrouwen wat de mensen in het bedrijf hebben. Hieraan verdienen ook heel veel partijen geld dus over het algemeen worden positieve berichten uitgebreid uitgelicht en minder positieve onderbelicht. Gewoon om mensen ertoe te bewegen deze tweedehands aandelen te kopen. En waar iemand wint, zijn er ook altijd verliezers. Beleggen op de beurs blijft dan ook puur speculeren met geld wat je over hebt wat mij betreft. Daarnaast gebeuren er vaak tegengestelde bewegingen die je niet zou verwachten, doordat partijen voorkennis hebben of zo groot zijn dat ze de boel kunnen manipuleren. Is er geen vertrouwen dan daalt de beurs en omgekeerd dus.

Mij teveel manipulerende partijen dus ik ben met aandelen en opties al een paar jaar geleden gestopt. Grondstoffen, ja maar dan FYSIEK. En als je veel vertrouwen in een bedrijf hebt, doe dan een keertje mee aan een crowdfunding project zoals dit:

http://www.bordacastell.com/index.html

Deze kwam ik tegen op het internet en ik ben van plan een keertje bij deze mensen te gaan kijken (leren).

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...