Ga naar inhoud
GENEGEERD

Het ideale prepper huis


jada

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Grappig, Ik ben bouwkundig en werktuigbouwkundig ingenieur....:p

En het klopt, ingenieurs zijn het meestal niet eens met de architect....

 

Maar ik ga je pm met veel interesse bekijken!

 

 

 

Sorry. Totaal verkeerd gebouwd. Dit zeg ik als architect.

 

Voor een beter begrip van een goed ontwerp moet je bij Mike Oehler zijn.

 

Zie pm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Grappig, Ik ben bouwkundig en werktuigbouwkundig ingenieur....:p

En het klopt, ingenieurs zijn het meestal niet eens met de architect....

 

Klopt. Mijn expertise is Architectonische Vormgeving. Dat heeft minder te maken met constructies, maar meer met het hoe en waarom.

 

Lees eerst die pm-boekjes, dan praten we verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Mijn expertise is Architectonische Vormgeving. Dat heeft minder te maken met constructies, maar meer met het hoe en waarom.

 

Lees eerst die pm-boekjes, dan praten we verder.

 

Ik ben hier ook wel benieuwd naar, vanuit de gedachte dat een woning waarin je vrijwel niet hoeft te verwarmen mogelijk moet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK,

Nog niet alles gelezen, maar eerste indruk is erg inspirerend.

Voor al het low tech en low cost spreekt mij aan.

Maar wel een hoog alternatief gehalte hoor:p

 

Hoe kijk jij aan tegen

?

 

 

Klopt. Mijn expertise is Architectonische Vormgeving. Dat heeft minder te maken met constructies, maar meer met het hoe en waarom.

 

Lees eerst die pm-boekjes, dan praten we verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
OK,

Nog niet alles gelezen, maar eerste indruk is erg inspirerend.

Voor al het low tech en low cost spreekt mij aan.

Maar wel een hoog alternatief gehalte hoor:p

 

Hoe kijk jij aan tegen

?

 

Ja, super alternatief. Kijk daar doorheen en concentreer je op de basis-constructie, met name de situering van de ramen/ingang.

PDF 1 is voldoende: The 50$ en up underground house.

 

Earthships zijn cool! :)

 

Zelf concentreer ik me op Earthbag Architecture:

 

https://www.google.nl/search?q=Earthbag+Architecture&rlz=1C5CHFA_enNL503NL503&espv=210&es_sm=119&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=56FmUovYF6Hr4wStq4DoBw&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1213&bih=668

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees eerst die pm-boekjes, dan praten we verder.

 

Zeg Boot, waarom moeten die boekies dan via PM?

Ben ook wel benieuwd.

 

Kunnen we het er hier niet gewoon over hebben op basis van dezelfde info?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Heksenboot

 

Ah, dank!

 

Zeker interessant. Moet je wel in Drenthe wonen.. ;-)

Hier zou het vooral veel zwembad worden.

Of erg veel meer dan 50 dollar kosten.

 

De techniek kan je ook wat hoger uitvoeren.

Een zwembad raakt ook niet lek. Een woonboot blijft ook droog van binnen. Een kelder is vergelijkbaar.

 

Verhuizen naar Drenthe raad ik sowieso aan... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Misschien zelfs makkelijker om van je bouwsel een soort heuvel te maken, i.e. zand er omheen / overheen aanbrengen?

 

Hier komen mijn vriendjes de zandzakken weer van pas. Een muur van zandzakken is vergelijkbaar met een heuvel. Kost minder zand en ruimte.

 

Ook voor kassen aan te bevelen.

Het zand houdt de warmte vast.

De noord-kant is windvrij en isoleert.

 

Een beetje ondergrond geeft meer ruimtelijkheid in je tuin/omgeving, omdat je er overheen kan kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jada, die holle stenen worden ook veel gebruikt in Spanje. Ik gebruik ze zelf ook wel eens voor bepaalde constructies.

@Heksenboot, dat ondergrondse stuk huis via je link wordt bij mij de aanbouw aan de achterkant van mijn huis. Dit omdat mijn huis al deels in de grond\rots s gebouwd. Ik heb besloten hier mijn "prepkelder" onder te maken en bij mij komt er ook nog een extra vliering op, omdat ik tot 7.40 meter boven grondniveau mag bouwen.

 

Ben geen architect of bouwkundig ingenieur maar bij mij vertelt de huidige woning en het lokale regelement hoe het huis gaat worden.

 

Daarnaast wil ik OF een earthship (eigen versie ervan) OF een grotwoning maken. De komende trip ga ik dat uitvogelen en beslissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jada, die holle stenen worden ook veel gebruikt in Spanje. Ik gebruik ze zelf ook wel eens voor bepaalde constructies.

@Heksenboot, dat ondergrondse stuk huis via je link wordt bij mij de aanbouw aan de achterkant van mijn huis. Dit omdat mijn huis al deels in de grond\rots s gebouwd. Ik heb besloten hier mijn "prepkelder" onder te maken en bij mij komt er ook nog een extra vliering op, omdat ik tot 7.40 meter boven grondniveau mag bouwen.

 

Ben geen architect of bouwkundig ingenieur maar bij mij vertelt de huidige woning en het lokale regelement hoe het huis gaat worden.

 

Daarnaast wil ik OF een earthship (eigen versie ervan) OF een grotwoning maken. De komende trip ga ik dat uitvogelen en beslissen.

 

Als ik jou was zou ik @Heksenboot en @jada komende zomer uitnodigen om kosteloos een weekje of 2 bij je op vakantie te komen, kunnen zij je mooi adviseren over hoe je je grot woning het beste kunt aanpakken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@

[MENTION=1124]Heksenboot

, dat ondergrondse stuk huis via je link wordt bij mij de aanbouw aan de achterkant van mijn huis. Dit omdat mijn huis al deels in de grond\rots s gebouwd. Ik heb besloten hier mijn "prepkelder" onder te maken en bij mij komt er ook nog een extra vliering op, omdat ik tot 7.40 meter boven grondniveau mag bouwen.

 

Ben geen architect of bouwkundig ingenieur maar bij mij vertelt de huidige woning en het lokale regelement hoe het huis gaat worden.

 

Daarnaast wil ik OF een earthship (eigen versie ervan) OF een grotwoning maken. De komende trip ga ik dat uitvogelen en beslissen.

 

Plaats een keer wat foto's, dan kunnen de architecten en bouwkundig ingenieurs hier misschien wat tips geven.

 

edit:

dat ging weer synchroon @AWOL. :D

 

Goeie tip, sta ik wel open voor, als ik mag meerijden.. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik jou was zou ik @Heksenboot en @jada komende zomer uitnodigen om kosteloos een weekje of 2 bij je op vakantie te komen, kunnen zij je mooi adviseren over hoe je je grot woning het beste kunt aanpakken :)

 

Geen probleem, ik ga de volgend trip uitzoeken door op de ouderwetse manier (gewoon hakken) op een paar plekken een locatie te vinden voor een grot. Ook ga ik met mijn Engelse buurman praten die een vooraanstaand archeoloog is, hij weet zeker of het lukt in die berg. Anders heb ik altijd nog plan B, een eathship, plek zat daar.

 

Ik probeer bij één van de volgende SC meetings langs te komen om de mensen van het forum beter te leren kennen. Dan spreek ik @Heksenboot vanzelf wel. Bij mij is overigens iedereen welkom, alleen zit ik momenteel in een bouwput en binnen de komende maanden gaat het dak eraf. Dan metsel ik de muren van het huis op om het dak gelijk te trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Geen probleem, ik ga de volgend trip uitzoeken door op de ouderwetse manier (gewoon hakken) op een paar plekken een locatie te vinden voor een grot. Ook ga ik met mijn Engelse buurman praten die een vooraanstaand archeoloog is, hij weet zeker of het lukt in die berg. Anders heb ik altijd nog plan B, een eathship, plek zat daar.

 

Ik probeer bij één van de volgende SC meetings langs te komen om de mensen van het forum beter te leren kennen. Dan spreek ik @Heksenboot vanzelf wel. Bij mij is overigens iedereen welkom, alleen zit ik momenteel in een bouwput en binnen de komende maanden gaat het dak eraf. Dan metsel ik de muren van het huis op om het dak gelijk te trekken.

 

Als je gaat hakken, zorg dan voor zakken (ff rijmen :p).

 

Dan kan je je puin nuttig gebruiken.

 

https://www.google.nl/search?q=Earthbag+Architecture&rlz=1C5CHFA_enNL503NL503&espv=210&es_sm=119&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=56FmUovYF6Hr4wStq4DoBw&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1213&bih=668

 

nog meer pm :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik vind het huis uit de OP overigens niet erg aantrekkelijk...de gevel ziet er niet uit.

Wel een leuk experiment natuurlijk en om op deze manier een landschap te ontzien vind ik super.

 

Het hele ontwerp is een soort kantoorpand, omdat de eigenaar bekend is met het ontwerpen van dat soort dingen.

Ieder zijn/haar smaak.

 

Voor mij zijn dit soort dingen weer mooi, terwijl @jada dat misschien weer te alternatief vindt:

 

http://freshome.com/2012/12/27/10-bewitching-hobbit-houses-seemengly-inspired-by-tolkiens-fantasy-novels/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...