Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Keyser Suze

Edward Snowden

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Hallo Gamble

Ik denk dat iedereen wel begrijpt dat spionage van alle tijd is. Wat Snowden echter probeert duidelijk te maken is dat er vanuit de NSA niet zozeer spionage plaats vind op de “usual suspect” maar op ALLE burgers.

En als klap op de vuurpijl ook nog eens op de burgers in andere landen ipv de burgers in de USA.

Nu meld je zelf dat je “niets te verbergen heb” en ik moet bekennen dan ik enorm veel medelijden krijg met mensen die dit soort uitspraken doen.

Doe jezelf een plezier een lees deze link

https://www.bof.nl/ons-werk/niets-te-verbergen/

En waarom gebruik jij een alias, en niet gewoon je eigen naam?

Je start in je post de regel:

Maar wat is nu je antwoord op deze regel?

En dan plaats je ook nog deze zin:

Sorry, maar wat wil je nu precies vertellen?

Bepaal jij wat het goede antwoord is?

Zo ja, ga dan niet op een forum een mening neerplempen die naar mijn idee is gevormd door een enorme hoeveelheid onwetendheid.

Of Snowden op dit moment een held is weet ik niet. Dat hij nog maar op een fractie van zijn onthullingen zit geeft nog wel wat perspectief.

het leven is vrij simplel.

Ik gebruik eem alias omdat iedereen dat doet op internet.

Denk ik dan dat niemand kan weten wie ik ben?

Nee man, zoveel schijnveiligheid heb ik niet.

Het internet is een open deur, dat weten wij allebei.

Jij mag mij Gamble/Jager/Gerwin noemen ;)

Als ik me nog wat e-mail wisselingen met verschillende personen in het verleden kan herinneren dan wist je dit natuurlijk al lang.

En als je dit niet wist, dan had ik een voorsprong op jou. ;P

Voor mij niet erg. Zoals ik zei heb ik niks te verbergen en de mensen hier waar het mij om te doen is wisten dit ook al.

Zo is het hetzelfde in mijn prive leven.

Natuurlijk heb ik het met de meeste mensen niet rechtstreeks over preppen.

Maar dit heeft meer te maken met het idee dat ik mensen graag zelf wil laten nadenken dan het hebben over het stigma dat prepper heet (ben ik wel een prepper?).

Voor de rest heeft het mij nog nooit geinteresseerd wat mensen van mij denken, of hoe ze mij zien. Ik leef met mijzelf en mijn familie, maar de nadruk ligt toch wel op het mezelf kunnen zijn.

Gelukkig kan dat ;)

Belangrijk toch!

Ook zie ik mezelf niet als alwetend of als orakel . Ik leer elke dag bij en dat gebeurt hier ook door mijn medemens op preppers.nl.

Feit blijft wel dat ik nu in dit geval een punt heb gezet waar je moeilijk omheen kunt en waar andere mensen die het niet met mij eens zijn niks anders kunnen zeggen als: Edward Snowden is een held!

Enige uitleg behalve dat blijft achterwege.

Dusssss....

Misschien weet ik niet alles. Dat ik niet het orakel ben heb ik allang toegegeven. Wat ik wel weet is hoe de wereld werkt.

Niet rijk geboren, uit de onderkant opgegroeid en een mensenkennis meegekregen van heb ik jou daar.

Je hebt medelijden met mijn reactie terwijl ik me nu toch echt open en bloot naar jou toe overgeef. Pm me ff en je krijgt ook nog even mijn telefoonnummer (niet m'n pincode, we moeten niet overdrijven).

Liever dan wat je nu net zegt is dat ik wil dat je nadenkt over hoe anders het zou zijn tijdens een shtf en overheden bestaan niet meer. We zitten samen als preppers zijnde verschanst op een locatie en de oplossing is zoals ik in mijn andere post gegeven heb. Hoe kijk je dan nog tegen het spioneren aan?

Blijkt dat we dan niet veel anders doen dan wat de grote landen nu al doen.

Maar dan zal het wel goed zijn want dan is het preppers voor elkaar en das anders natuurlijk!

En dat is mijn beste vriend, waarom ik niet kan begrijpen waarom preppers Edward Snowden als held zien.

Deze post delen

Gast Heksenboot

Even voor de duidelijkheid: De SC illustraties die @Gamble gebruikt, zijn puur zijn eigen visie. Of het handig is, daarin mensen te mentionen weet ik niet.

Wat betreft dit topic: zoals jullie weten, doe ik niet aan politiek. Het is 1984 (IMO) en @martin geeft het meest duidelijke antwoord, wat betreft Snowden.

Gamble/Jager/Gerwin: Hou voor het gemak even 2 situaties uit elkaar. Je hebt het Nu en je hebt SHTF (en wat daarna komt).

Deze post delen

Een held is 1:iemand die, ondanks zijn angst, toch doet wat hij moet doen.2: de mazzel heeft dat hij van de winnende partij is!

Vrijheid en veiligheid zijn met elkaar in tegenspraak

Persoonlijk vind ik dat er voor internet een vorm van briefgeheim moet komen, en dat ik erop moet kunnen vertrouwen dat mijn aktiviteiten niet zomaar bekeken, verzameld, en opgeslagen mogen worden. Ik weet immers niet wie er straks toegang tot die informatie krijgt?

Wat Edward betreft, ik vind het een klokkenluider, maar zeker geen held. Hij gebruikt de informatie die hij heeft om zichzelf in veiligheid te brengen.

De Amerikanen zijn wat hun spionagebeleid volledig doorgeslagen, en dat onder het mom van terrorismebestrijding, terwijl de terroristen alle belangrijke communicatie gewoon ouderwets per brief doen of zwaar encrypted. Ondertussen worden er wel hele dossiers aangelegd over onze europese leiders en CEO's. Niet om aan het licht te brengen dat die corrupt zijn en aan zelfverrijking doen, maar voor leverage! Ja realiseer je dat goed. Informatie die door een geheime dienst wordt verzameld zal altijd in het voordeel van dat land gebruikt worden. Daar valt afpersing onder, maar ook industriele spionage.

Kortom, ik ben blij dat Snowden en Assange de discussie oprakelen, en ik vind het goed dat dit soort mensen bescherming kunnen vinden omdat dit eindelijk de discussie aanwakkerd hoeveel vrijheid we willen opgeven voor dat kleine beetje meer (schijn)veiligheid

Deze post delen

Dus als ik een mening heb over Snowden ben ik opeens een schaap. Waar haalt die Gamble de arrogantie vandaan dat zijn mening de juiste is en andere mening weg te framen, zielig figuur.

Deze post delen

Even voor de duidelijkheid: De SC illustraties die @Gamble gebruikt, zijn puur zijn eigen visie. Of het handig is, daarin mensen te mentionen weet ik niet.

Wat betreft dit topic: zoals jullie weten, doe ik niet aan politiek. Het is 1984 (IMO) en @martin geeft het meest duidelijke antwoord, wat betreft Snowden.

Gamble/Jager/Gerwin: Hou voor het gemak even 2 situaties uit elkaar. Je hebt het Nu en je hebt SHTF (en wat daarna komt).

Hey Heks, je hebt gelijk en daarom heb ik even de post aangepast.

Ik heb geen rechten op SC , maar had deze in de verhitte discussie aangehaald.

Daarom veranderd ;)

Deze post delen

Dus als ik een mening heb over Snowden ben ik opeens een schaap. Waar haalt die Gamble de arrogantie vandaan dat zijn mening de juiste is en andere mening weg te framen, zielig figuur.

Nee ik vraag je je mening juist te geven ipv alleen te roepen dat Snowden een held is. Thnx voor het complimentje btw

Deze post delen

Een held is 1:iemand die, ondanks zijn angst, toch doet wat hij moet doen.2: de mazzel heeft dat hij van de winnende partij is!

Persoonlijk vind ik dat er voor internet een vorm van briefgeheim moet komen, en dat ik erop moet kunnen vertrouwen dat mijn aktiviteiten niet zomaar bekeken, verzameld, en opgeslagen mogen worden. Ik weet immers niet wie er straks toegang tot die informatie krijgt?

Wat Edward betreft, ik vind het een klokkenluider, maar zeker geen held. Hij gebruikt de informatie die hij heeft om zichzelf in veiligheid te brengen.

De Amerikanen zijn wat hun spionagebeleid volledig doorgeslagen, en dat onder het mom van terrorismebestrijding, terwijl de terroristen alle belangrijke communicatie gewoon ouderwets per brief doen of zwaar encrypted. Ondertussen worden er wel hele dossiers aangelegd over onze europese leiders en CEO's. Niet om aan het licht te brengen dat die corrupt zijn en aan zelfverrijking doen, maar voor leverage! Ja realiseer je dat goed. Informatie die door een geheime dienst wordt verzameld zal altijd in het voordeel van dat land gebruikt worden. Daar valt afpersing onder, maar ook industriele spionage.

Kortom, ik ben blij dat Snowden en Assange de discussie oprakelen, en ik vind het goed dat dit soort mensen bescherming kunnen vinden omdat dit eindelijk de discussie aanwakkerd hoeveel vrijheid we willen opgeven voor dat kleine beetje meer (schijn)veiligheid

Kijk wat jij schrijft heeft een punt.

Natuurlijk zijn de veiligheidsdiensten doorgeslagen en nu is Amerika betrapt en is het goed dat we de discussie hier over voeren.

Ben ik helemaal met je eens.

Edward Snowden een held? Nee joh, de Russen hebben als eerst gekeken wat ze met zijn informatie konden voordat ze hem asiel hebben verleend.

Hierdoor zullen hun de tactiek die de Russische geheime dienst gebruikt weer op aanpassen.

De Chinezen zullen of gedacht hebben niks met zijn informatie te kunnen doen, of gedacht hebben nog niet op dit moment daar ruzie met Amerika over te gaan beginnen.

Of misschien hebben China en Rusland wel een 1-2-tje gedaan.

En zo is het met alle veiligheidsdiensten. Ze zijn allemaal hetzelfde en (schijn)veiligheid is ver te zoeken.

Dus:

De oprakeling en discussie is een goed (maar ook hopeloos) punt. Bewustwording van de massa is fijn, maar sta er ook bij stil dat de rest van de wereld niet zo ver is en dat spionage altijd zal blijven bestaan.

Edward Snowden heeft de discussie aangezwengeld, maar dit op een verkeerde manier gedaan. Het enigste wat hij nu doet is wanhopig zijn eigen hachie te redden en dat doet hij door een samenwerkingsverband met Rusland aan te gaan.

Als hij alle informatie heeft prijsgegeven zal hij vogelvrij worden verklaard.

Dit is naar mijn inziens een verkeerde strategie.

Als hij stond waarvoor hij zegt te staan dan had hij (bewust) zijn mening moeten verkondigen in Amerika zelf.

Elke journalist had hem prime time tv gegeven van twee uur of langer waarin hij alle informatie had kunnen geven die hij belangrijk had geacht.

Daarna was hij gearresteerd geweest maar had de hele wereld geroepen dat hij vrij gelaten moest worden.

Was hij in 1x een martelaar geweest en in mijn ogen ook een held!

Nu denk ik het tegenovergestelde. Helaas maar waar!

Deze post delen

Secret intelligence is er en zal er altijd zijn. Ik ben met @Gamble eens dat de aard van de mens niet verandert en spionage/afluisterpraktijk strategisch voordeel oplevert. Dat is een feit. Als het moet over lijken. In dat opzicht zijn onze overheden niet anders dan 'vijandige' overheden. Deze maand is de documentaire 'Japan's secret World War II death lab' op Youtube geplaatst (

), waarbij de daders van deze bio-war immuniteit hebben gehad in ruil voor de overdracht van data (intelligence). Een goed voorbeeld van een dirty secret. De geheimen van Unit 731 waren bijna verloren gegaan.

Zonder mensen als Snowden en Assange komen feiten soms niet of nauwelijks aan het licht, en wordt de geschiedschrijving nog meer vervalst dan al het geval is. Klokkenluiders en waakzame burgers hebben de taak alert te blijven, overheden ter verantwoording te roepen, zorg te dragen voor awareness in hun omgeving en proberen te voorkomen dat macht verder corrumpeert.

Preppers gaan misschien nog een stap verder, door een poging te doen het risico te beperken om hier slachtoffer van te worden. Zonder pretenties, maar wel met daadkracht.

• Leuk 1

Deze post delen

Edward Snowden is een HELD.

Het vergt moed om te doen wat hij doet, eindelijk staat de wereldwijde spionage in de mainstream belangstelling.

Na jaren geleden voor gekkie uitgemaakt te zijn, zeggen mensen nu tegen me, goh ! je had toch wel gelijk, dat spioneren loopt de spuigaten uit.

Ik heb in dit topic geen goede argumenten gevonden waarom hij geen held zou zijn.

Edward bedankt dat je veel mensen de ogen hebt geopend ! Hopelijk volgen er meer types zoals jij. Ook bij de andere landen.

Er zijn nog geen oplossingen voor het spionageprobleem, maar elk traject begint met bewustwording van de massa, hopelijk is dat nu in werking gezet,

@Gamble

Reageer maar niet op mij, ik heb geen boodschap aan gedram, gescheld en jouw manier van in herhaling vallen.

• Leuk 2

Deze post delen

Edward Snowden is een HELD.

Het vergt moed om te doen wat hij doet, eindelijk staat de wereldwijde spionage in de mainstream belangstelling.

Na jaren geleden voor gekkie uitgemaakt te zijn, zeggen mensen nu tegen me, goh ! je had toch wel gelijk, dat spioneren loopt de spuigaten uit.

Ik heb in dit topic geen goede argumenten gevonden waarom hij geen held zou zijn.

Edward bedankt dat je veel mensen de ogen hebt geopend ! Hopelijk volgen er meer types zoals jij. Ook bij de andere landen.

Er zijn nog geen oplossingen voor het spionageprobleem, maar elk traject begint met bewustwording van de massa, hopelijk is dat nu in werking gezet,

@Gamble

Reageer maar niet op mij, ik heb geen boodschap aan gedram, gescheld en jouw manier van in herhaling vallen.

Gelukkig is het een openbaar forum.

Maar goed, ik zal me verder uit de discussie laten hiero ;)

Deze post delen

Gast Heksenboot
Hey Heks, je hebt gelijk en daarom heb ik even de post aangepast.

Ik heb geen rechten op SC , maar had deze in de verhitte discussie aangehaald.

Daarom veranderd ;)

Ik snap het. Thanx. :)

Deze post delen

Gast DRD28

je hebt gelijk dat het misschien uit de hand gelopen is, probleem is dat China , Rusland en bv Venezuela ,Iran enz enz allemaal spioneren op de zelfde manier, terwijl DAT ons geld en veiligheid kost. het vreemde vindt ik dat jullie dat schijnbaar niet vervelend vinden...

Deze post delen

je hebt gelijk dat het misschien uit de hand gelopen is, probleem is dat China , Rusland en bv Venezuela ,Iran enz enz allemaal spioneren op de zelfde manier, terwijl DAT ons geld en veiligheid kost. het vreemde vindt ik dat jullie dat schijnbaar niet vervelend vinden...

Los van het feit dat ik denk dat vrijheid meer kansen heeft in een democratie dan in wat voor dictatoriale bestuursvorm dan ook kunnen die partijen niet op dezelfde manier informatie vergaren omdat die niet de toegang hebben tot de servers en backbones van ICANN, AIX, Google,Microsoft,Apple,Facebook,Twitter,Amazon, enz enz.

De manier waarop de westerse spionagediensten hun informatie verzamelen doen sterk denken aan een moderne Stazi. De impact die al die verzamelde informatie kan hebben als die gebruikt wordt.

De geschiedenis heeft ons geleerd dat elk middel wat een land ter beschikking staat op een bepaald moment gebruikt zal worden, dus daarom ben ik fel tegen deze inbreuken op mijn privacy!

Dat aan de kaak stellen is lovenswaardig, maar de eretitel Held vind ik teveel eer, en is een inflatie van het begrip.

Deze post delen

Gast DRD28
Los van het feit dat ik denk dat vrijheid meer kansen heeft in een democratie dan in wat voor dictatoriale bestuursvorm dan ook kunnen die partijen niet op dezelfde manier informatie vergaren omdat die niet de toegang hebben tot de servers en backbones van ICANN, AIX, Google,Microsoft,Apple,Facebook,Twitter,Amazon, enz enz.

De manier waarop de westerse spionagediensten hun informatie verzamelen doen sterk denken aan een moderne Stazi. De impact die al die verzamelde informatie kan hebben als die gebruikt wordt.

De geschiedenis heeft ons geleerd dat elk middel wat een land ter beschikking staat op een bepaald moment gebruikt zal worden, dus daarom ben ik fel tegen deze inbreuken op mijn privacy!

Dat aan de kaak stellen is lovenswaardig, maar de eretitel Held vind ik teveel eer, en is een inflatie van het begrip.

al van de huawei actie in australie gehoord ?

Deze post delen

al van de huawei actie in australie gehoord ?

Je bedoeld net zoals cisco ervan verdacht wordt backdoors te hebben? of encryptyprotocols die door de NSA aangeleverd worden aan amerikaanse bedrijven? Je kunt voor beide kanten voldoende FUD vinden. Dat is echter geen rechtvaardiging voor het afbreken van mijn privacy. Ik woon niet in de USA of de UK of China. Ze hebben dus niets te zoeken in mijn privegegevens!!!!!!!!

Deze post delen

Gast DRD28
Je bedoeld net zoals cisco ervan verdacht wordt backdoors te hebben? of encryptyprotocols die door de NSA aangeleverd worden aan amerikaanse bedrijven? Je kunt voor beide kanten voldoende FUD vinden. Dat is echter geen rechtvaardiging voor het afbreken van mijn privacy. Ik woon niet in de USA of de UK of China. Ze hebben dus niets te zoeken in mijn privegegevens!!!!!!!!

ja net zoals en dus net zo fout. dus niet alleen afgeven op de VS . dat is mijn punt.

Deze post delen

Dat is echt onjuist.

Ten eerste spioneren ze voor de volle 100% NIET op dezelfde manier (ze hebben domweg niet de toegang tot de knooppunten/middelen/apparatuur waar de NSA wel toegang tot heeft, even los van het punt of ze dit legaal of illegaal hebben weten te regelen)

Ten tweede kost de spionage van de NSA ons vermoedelijk ook erg veel geld, (of denk je niet dat er wat zaken in diverse offertetraject zijn opgevangen?)

En ten derde vind ik het wel vervelend dat andere landen spioneren, maar zoals reeds gemeld, spionage is er altijd geweest, en zal altijd blijven.

Ik krijg wel sterk de indruk dat de meeste mensen het verschil niet zien tussen het compleet vastleggen van diverse communicatie stromen zoals de NSA doet, en het inbouwen van een (mogelijke) backdoor in bepaalde apparatuur.

Hoewel het allebei fout is, is het continu vastleggen van communicatie(meta)gegevens vele malen kwalijker dan het (optioneel) inbouwen van een backdoor.

Op zich is het wel knap hoe de media wordt gebruikt om dit soort zaken af te zwakken. En het is redelijk teleurstellend dat de meeste mensen na verloop van tijd niet meer instaat zijn om het echte probleem te kunnen inschatten op zijn echte waarde.

@Gamble

Ik ben het niet eens met de stelling dat deze discussie een hopeloos punt is. En dat hij zijn eigen hachje wil reden is ook vreemd, want dan had hij nooit en te nimmer deze informatie verstrekt.

Dat hij na verloop van tijd naast zijn schoenen gaat lopen en een soort van Messias status gaat krijgen is helaas een normaal psychologisch effect.

Als hij jouw strategie had gevolgd was hij vermoedelijk 6 maanden geleden al dood geweest.

Ik ben wel bang dat er straks via Snowden nog wat meer info naar buiten zal komen wat het onschuldige karakter van het tappen van data een iets ander karakter zal geven

http://nos.nl/video/329980-opnieuw-iraanse-atoomgeleerde-gedood-bij-aanslag.html

Deze post delen

Gast DRD28
Dat is echt onjuist.

Ten eerste spioneren ze voor de volle 100% NIET op dezelfde manier (ze hebben domweg niet de toegang tot de knooppunten/middelen/apparatuur waar de NSA wel toegang tot heeft, even los van het punt of ze dit legaal of illegaal hebben weten te regelen)

Ten tweede kost de spionage van de NSA ons vermoedelijk ook erg veel geld, (of denk je niet dat er wat zaken in diverse offertetraject zijn opgevangen?)

En ten derde vind ik het wel vervelend dat andere landen spioneren, maar zoals reeds gemeld, spionage is er altijd geweest, en zal altijd blijven.

Ik krijg wel sterk de indruk dat de meeste mensen het verschil niet zien tussen het compleet vastleggen van diverse communicatie stromen zoals de NSA doet, en het inbouwen van een (mogelijke) backdoor in bepaalde apparatuur.

Hoewel het allebei fout is, is het continu vastleggen van communicatie(meta)gegevens vele malen kwalijker dan het (optioneel) inbouwen van een backdoor.

Op zich is het wel knap hoe de media wordt gebruikt om dit soort zaken af te zwakken. En het is redelijk teleurstellend dat de meeste mensen na verloop van tijd niet meer instaat zijn om het echte probleem te kunnen inschatten op zijn echte waarde.

@Gamble

Ik ben het niet eens met de stelling dat deze discussie een hopeloos punt is. En dat hij zijn eigen hachje wil reden is ook vreemd, want dan had hij nooit en te nimmer deze informatie verstrekt.

Dat hij na verloop van tijd naast zijn schoenen gaat lopen en een soort van Messias status gaat krijgen is helaas een normaal psychologisch effect.

Als hij jouw strategie had gevolgd was hij vermoedelijk 6 maanden geleden al dood geweest.

Ik ben wel bang dat er straks via Snowden nog wat meer info naar buiten zal komen wat het onschuldige karakter van het tappen van data een iets ander karakter zal geven

http://nos.nl/video/329980-opnieuw-iraanse-atoomgeleerde-gedood-bij-aanslag.html

als er 1 land geinvesteerd heeft in cyber warfare is het China.. dat zij die mogelijkheden niet zouden hebben is naar mijn mening echt een vergissing. Welke bedrijven zijn toevallig altijd net even scherper qua prijs als de westerse? de Chinese bedrijven.. welk land koopt zich in in elk Europees land? China... over offerte traject gesproken ..

Deze post delen

Dat is echt onjuist.

@Gamble

Hey Martin,

Ik wilde eigenlijk niet meer reageren, maar wil toch nog het 1 en ander verduidelijken.

In hoeverre met name China en Rusland in staat zijn om communicatie stromen te geruiken/achterhalen, daar in denk ik dat je ze minder gevaarlijk acht als dat ze in werkelijkheid zijn.

Vergis je niet in de technologie die de landen hebben evenals de vindingrijkheid om achter informatie te komen (en wat te denken van de Mossad dan?).

Ik begrijp de tegenzin van het continue vastleggen van alle gegevens van alle burgers door middel van elke communicatieve stroom. Ook ik zou graag als fatsoenlijk burger liever niet op deze manier onder controle staan.

Echter, de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat als de staatsveiligheid in mijn handen lag en ik dezelfde mogelijkheden tot mijn beschikking had, ik op precies dezelfde wijze hiervan gebruik zou maken.

Er moet wel een onderscheid zijn tot pogingen van het achterhalen van kwaadwillenden en normale fatsoenlijke burgers. In de praktijk zal dit moeilijk zijn omdat er teveel stromingen te volgen zijn en is het inderdaad een geldverslindende operatie.

Maar voor de veiligheid van het land mag wat gemoeid zijn denk ik dan zo.

Wat Edward Snowden betreft. Ja ik denk dat je gelijk hebt en dat hij misschien binnen enkele maanden dood had gewezen. Nu heeft hij zijn dood met enkele jaren gerekt, tot zijn nut opgebruikt is.

Ik vind dat als je wil leven volgens je idealen, je ook mag sterven voor je idealen. En daarmee doel ik er niet op dat ik hem dood wil, maar als je een standpunt aanneemt, je dit aanvecht in jouw land en niet gaat heulen met de "vijand".

Het is naief te denken dat Rusland Snowden asiel heeft gegeven zonder er zelf beter van te worden.

Misschien heeft hij informatie gegeven die Rusland nodig heeft, of is de strategie om Amerika zwart te maken voldoende om hun in macht te laten inboeten en er zo zelf sterker door te kunnen worden.

Dit alles zou in mijn ogen dan niet stroken met de idealen waarvan Snowden zegt dat hij ze heeft.

Dan ben je in mijn wereld ook geen held of martelaar.

Wat hij verder nog heeft aan informatie weet ik ook niet. Onderhandeld hij daar op dit moment nog over met verschillende landen? Een veilige terugkeer naar Amerika? Informatie voor de hoogste bieder? Informatie in ruil voor zijn leven?

Als hij echt Amerika open en bloot wilde leggen, waarom deed hij dit dan niet? Waarom houdt hij informatie achter?

Tot nu toe heeft hij weinig spannends openbaar gemaakt.

De link die je hierboven plaatste was net zo min spannend.

Toen dat nieuws naar buiten kwam dacht ik gelijk dat het logisch was. Zou ik zelf namelijk ook doen!

Nee ik weet het niet met die Edward. Een dubbele moraal steekt achter dit verhaal.

Nu alleen nog weten wat...

Deze post delen

Goed interview met Nederlandse Hacktivist Arjen Kamphuis bij London Real waarin onder meer wordt gesproken over waarom Arjen Kamphuis ook vindt dat Edward Snowden een held is.

[video=youtube_share;PY2RaDwsLWk]

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...