Ga naar inhoud

Tom

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

kickassssssssss

 

 

En potverpiellepap wat een bijzonder onverkwikkelijk beeld van USA zonder electro krijg je dan zeg. Met kromme tenen zitten kijken, petje af voor NatGeo, wat een sublieme docu. Ontzettend goed geacteerd, heel voorstelbare (domme) situaties, alles waar we bang voor zijn gebeurd.

 

Fncking mietje. Ik dacht dat die-hard preppers niet bang waren?! Wat stel je me weer teleur :D ik ken er eentje, die heet Leon en kan het hele leger wel aan, die gast is echt niet bang hoorrrrr ! :D

Oja, ik ga straks ook bang worden denk ik, ben 'm ook aan het binnenhengelen.....:D

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fncking mietje. Ik dacht dat die-hard preppers niet bang waren?! Wat stel je me weer teleur :D ik ken er eentje, die heet Leon en kan het hele leger wel aan, die gast is echt niet bang hoorrrrr ! :D

Oja, ik ga straks ook bang worden denk ik, ben 'm ook aan het binnenhengelen.....:D

 

Nou laat ik het zo zeggen; met je EDC en een GHB ben je al koning in 80% van de voorvallen. En de enige prepper in deze docu die het voor 99% voor elkaar heeft, die outsmart je ook nog wel. Bijzonder leerzaam.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk deze uitzending ook gezien en ik vind hem goed gemaakt. Goede opbouw in de intensiteit van de problemen, realistisch gevoel van hoe het zou kunnen zijn. Goede acteurs ook, neemt niet weg dat er een aantal bullshit momentjes zijn, maar dat doet er niet toe. Ik vond het verfrissend dat de conclusie was dat een natie als de VS niet in staat is om zichzelf te helpen in zo'n scenario. De waarschuwing lijkt mij terecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt een goede docu, ik hoop dat naar aanleiding hiervan, meer mensen zich beter gaan voorbereiden. Ik denk het wel.

Nog wel een paar kritische noten waarvan ik denk dat ze in het echt anders gaan:

 

- De hulpdiensten blijven nogal lang op hun post, zelfs tot op de laatste dag. Ik denk dat ze in het echt sneller bij hun familie zitten om die te beschermen. Dus vrijwel geen politie, millitairen en brandweer op de weg. Hooguit een handje goedwillenden en handvol corrupte overheidswerkers.

 

- Wat ik in de docu ook niet zie is de dreiging van chemische fabrieken en kerncentrales. Als de noodstroom daar uiteindelijk is uitgevallen, gebeuren er heftige ongelukken met chemische stoffen en radioactiviteit.

 

En : Hier in Nederland zou het een andere situatie zijn. Binnen afzienbare tijd zouden wij te maken krijgen met overstromingen, omdat de waterpompen niet meer werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt een goede docu, ik hoop dat naar aanleiding hiervan, meer mensen zich beter gaan voorbereiden. Ik denk het wel.

Nog wel een paar kritische noten waarvan ik denk dat ze in het echt anders gaan:

 

- De hulpdiensten blijven nogal lang op hun post, zelfs tot op de laatste dag. Ik denk dat ze in het echt sneller bij hun familie zitten om die te beschermen. Dus vrijwel geen politie, millitairen en brandweer op de weg. Hooguit een handje goedwillenden en handvol corrupte overheidswerkers.

 

- Wat ik in de docu ook niet zie is de dreiging van chemische fabrieken en kerncentrales. Als de noodstroom daar uiteindelijk is uitgevallen, gebeuren er heftige ongelukken met chemische stoffen en radioactiviteit.

 

En : Hier in Nederland zou het een andere situatie zijn. Binnen afzienbare tijd zouden wij te maken krijgen met overstromingen, omdat de waterpompen niet meer werken.

 

het westen krijgt problemen met water omdat nu alles word omgeleid of gebufferd om het westen maar droog te houden

als het water gewoon kan stromen loopt dat onder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt een goede docu, ik hoop dat naar aanleiding hiervan, meer mensen zich beter gaan voorbereiden. Ik denk het wel.

Nog wel een paar kritische noten waarvan ik denk dat ze in het echt anders gaan:

 

- De hulpdiensten blijven nogal lang op hun post, zelfs tot op de laatste dag. Ik denk dat ze in het echt sneller bij hun familie zitten om die te beschermen. Dus vrijwel geen politie, millitairen en brandweer op de weg. Hooguit een handje goedwillenden en handvol corrupte overheidswerkers.

 

- Wat ik in de docu ook niet zie is de dreiging van chemische fabrieken en kerncentrales. Als de noodstroom daar uiteindelijk is uitgevallen, gebeuren er heftige ongelukken met chemische stoffen en radioactiviteit.

 

En : Hier in Nederland zou het een andere situatie zijn. Binnen afzienbare tijd zouden wij te maken krijgen met overstromingen, omdat de waterpompen niet meer werken.

 

er is een heel klein stukje te dien van dode ivm chemische activiteiten (de lijken in de ondergrondse garage ) in real-live zal het er wel anders uitzien

ook de centrales heropstarten is ook geen makkie omdat ze ook veel stroom nodig hebben om op te starten ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem ook gekeken, bij het einde was vond ik opvallend dat iedereen was weer blij en er was niks meer aan de hand, er was weer stroom... Maar op het moment dat er stroom is betekent niet dat alle problemen opgelost zijn. Dit duurt dan nog dagen tot weken voordat alle voorraden weer aangevuld zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem ook gekeken, bij het einde was vond ik opvallend dat iedereen was weer blij en er was niks meer aan de hand, er was weer stroom... Maar op het moment dat er stroom is betekent niet dat alle problemen opgelost zijn. Dit duurt dan nog dagen tot weken voordat alle voorraden weer aangevuld zijn.

 

dat wist ik eigenlijk in het begin al ... zo loopt het meestal af maar blijft toch goed gemaakt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Morgenavond komt America's Blackout op National Geographic om 21.00 uur.

Ik weet niet wat je ervan kan verwachten maar lijkt me heel handig om te weten wat je moet doen en vooral wat je niet moet doen. Be prepared.

Btw, bij ons in Utrecht is in sommige delen de straatverlichting uit. Inmiddels opgelost maar zag er vreemd uit (niet).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb m al gezien op You tube, wel weer echt Amerikaans, dus on-Nederlands, maar wel knap gefilmd.

De docu British Black out is al wat Europeser qua stijl, maar toch ook minder spannend gefilmd.

 

Maar een simpele (verkeerde) uitschakeling kan ook in Nederland (zelfs Europa) een stroomstoring veroorzaken, zie dit artikel over een stroomstoring in 2006:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Stroomstoring_in_Europa_(november_2006)

Aangezien op dat moment het (N-1)-criterium voor de regio niet meer vervuld was, leidde het uitschakelen van de leiding Landesbergen-Wehrendorf tot een kettingreactie: de belasting verdeelde zich ongecontroleerd over andere leidingen in de omgeving, wat weer leidde tot verdere automatische nooduitschakelingen vanwege overbelasting en verlies van synchroniteit..... Doordat verbruikers automatisch van het net afgekoppeld werden, betekende dit een onmiddellijke stroomuitval voor de betreffende gebieden. Om 22:10:40 kon de netfrequentie in de westelijke regio enigszins hersteld worden. Daarna werd geprobeerd de elektriciteitsnetten weer te synchroniseren en terug aan elkaar te verbinden. Na meerdere vruchteloze pogingen lukte dit uiteindelijk in heel Europa.Tientallen miljoenen huishoudens werden door de stroomuitval getroffen. Ook het spoorwegverkeer werd massaal ontregeld

 

Deze storing duurde dan maar 120 minuten, maar er zijn dus situaties denkbaar dat het ze niet lukt om dit op zo'n korte termijn op te lossen. Dit artikel geeft wel aan hoe kwetsbaar al die verschillende koppelingen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...