Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Ik zou graag @Mr. Gold betrekken bij deze vraag:

Stel dat een substantiële groep mensen zich zou committeren aan de koop van een X hoeveelheid goud of zilver bij onze sponsor https://www.thesilvermountain.nl. Ik denk vooral ook aan de kleinere hoeveelheden zodat meer preppers misschien iets zouden kunnen kopen, voor sommigen misschien voor het eerst.

Zou het dan mogelijk zijn om een betere deal te krijgen dan alleen een kortingscode op de verzendkosten, dus dat de premium lager kan? Vanaf hoeveel deelnemers zou dit interessant zijn voor een leverancier?

Ziet meneer Goud mogelijkheden in contact te treden met onze sponsor hierover?

Geef eventueel in dit topic aan of je mee zou willen doen bij een goede deal.

• Leuk 1
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik zou beginnen met een leverancier te zoeken die standaard al goedkoper is.

TSM is gewoon middelmoot geen prijsvechter.

En daar proberen om nog meer eruit te halen?

Als de actie bij TSM lager uitkomt dan mijn huidige leverancier is dat altijd leuk, maar dan zou er dus nog meer uit te halen zijn bij een prijsvechter?

Ben benieuwd wat zo'n actie kan opleveren, alle sites hebben we een aardig overzicht wat de prijzen bij bepaalde hoeveelheden zijn.

Je moet wel heel grof inkopen om aanzienlijk voordeel te behalen, het juiste moment vinden levert in het algemeen veeel meer op dat in bulk op het minder goede moment kopen.

En dat zal ook een probleem zijn, hoe gaan we het inkoop moment bepalen?

Ben benieuwd.

K a n s

Ik hoop een beetje tegen beter weten in dat een sponsor geneigd zal zijn om richting inkoop te gaan als een eenmalige actie even wat werk maar een zekere bescheiden winst kan opleveren. Beetje ook voor de relatie met het forum, het kan hen de kans geven te laten zien hoe goed hun bestel proces werkt zodat vertrouwen wordt gecreëerd dat wellicht weer tot mee orders leidt.

Inkoopprijs zou moeten zijn gewoon op het moment dat besteld wordt, in een 24 of 48 uur periode bijvoorbeeld, het blijft hoe dan ook gokken met PM. Het zou dan dus gaan om een X % lager percentage van de premium, en geen verzendkosten, bijvoorbeeld.

Dat gokken is mischien waar, maar het is toch fijn als ik zelf de keuze maak.

Zodra iemand anders die keuze gaat maken zal dat heel anders zijn?

(Ikzelf koop gewoon als er geld voor is en de koers weer eens op volkomen natuurlijke en begrijpbare manier ineens omlaag denderd :cool: dat is dus vaak binnen een paar uur op een koers beweging)

De marge met name op goud is klein, daar valt niet heel veel op te winnen..

Bij zilver kan dat dus wel veel uitmaken.

Hoorde ook dat op zilver 21% btw komt in duitsland volgend jaar, zal Nederland volgen?

Als het een prepper over de streep trekt om wat met PM te doen, is het al de moeite waard natuurlijk.

Prep ze,

K a n s

Dat gokken is mischien waar, maar het is toch fijn als ik zelf de keuze maak.

Zodra iemand anders die keuze gaat maken zal dat heel anders zijn?

(Ikzelf koop gewoon als er geld voor is en de koers weer eens op volkomen natuurlijke en begrijpbare manier ineens omlaag denderd :cool: dat is dus vaak binnen een paar uur op een koers beweging)

De marge met name op goud is klein, daar valt niet heel veel op te winnen..

Bij zilver kan dat dus wel veel uitmaken.

Hoorde ook dat op zilver 21% btw komt in duitsland volgend jaar, zal Nederland volgen?

Als het een prepper over de streep trekt om wat met PM te doen, is het al de moeite waard natuurlijk.

Prep ze,

K a n s

De Duitsers passen een Europese aanbeveling toe. Volgens mij komt dat ook in de andere landen van de unie. De datum die naar voren geschoven wordt in Duitsland is 01.01.2014

Enkel voor bedrijven maakt het niet uit. Particulieren betalen -weer eens- de rekening. Alternatieven zijn Andorra en Jersey.

Bij het lezen van enkele artikels zie ik dat er in Nederland een heffing van 30% geheven wordt op 4% van de waarde van goud en zilver. Tot nader order is dat in België nog niet het geval. Als je buiten schot wil blijven, kan je beter kleine hoeveelheden (tot 5000€) kopen in België.

Groetjes,

Lewieke

Bij het lezen van enkele artikels zie ik dat er in Nederland een heffing van 30% geheven wordt op 4% van de waarde van goud en zilver. Tot nader order is dat in België nog niet het geval. Als je buiten schot wil blijven, kan je beter kleine hoeveelheden (tot 5000€) kopen in België.

Dat helpt niet. Je moet deze belasting betalen over je vermogen. Waar je inkoopt maakt niet uit.

Dat helpt niet. Je moet deze belasting betalen over je vermogen. Waar je inkoopt maakt niet uit.

Theoretisch heb je gelijk: je betaald vrh over je vermogen. Wat @lewieke volgens mij bedoeld: je loopt met cash geld naar de PM handelaar, koopt daar tot max. EUR 5000,00 per keer, dus geen identificatieplicht. En dan "vergeet" je dit te melden op je belastingaangifte. Pakkans? ongeveer 0 denk ik.

Pakkans 0,

maar wel vast nadenken over hoe je het in de "witte wereld" kan terug brengen.

Particulier verkopen tzt via marktplaats wordt het dan denk ik. tenzij iemand een beter plan heeft.

Of plukjes verkopen van PM die voor de knal onder de vrijstelling vielen (ongeveer 500 euro per persoon)

dus je verkoop 50000 aan PM en als verdedeging bij de belasting dienst zeg je, dat hoefde ik niet op te geven dat viel voor de hyperinflatie onder de vrijstelling ...... (even er van uit gaande dat zilver 100x de prijs is van nu)

Dus als je meer dan 500 euro aan PM hebt moet je al verkopen via mensen die je vertouwd, want dat lukt natuurlijk maar 1 keer.

En ga er maar van uit dat cash steeds moeilijker gaat worden. te moeilijk te controleren voor de ®overheid

Theoretisch heb je gelijk: je betaald vrh over je vermogen. Wat @lewieke volgens mij bedoeld: je loopt met cash geld naar de PM handelaar, koopt daar tot max. EUR 5000,00 per keer, dus geen identificatieplicht. En dan "vergeet" je dit te melden op je belastingaangifte. Pakkans? ongeveer 0 denk ik.

En over 10 jaar is het goud 200,000 euro waard en ga je wat er mee doen?

En over 10 jaar is het goud 200,000 euro waard en ga je wat er mee doen?

Je bedoelt dat de Euro 40x minder waard geworden is? Dan is dit nog wel een bedrag wat je zonder moeite ergens te gelde kan maken, en ben ik in ieder geval blij dat ik niet die EUR 5000 braaf op de bank heb laten staan. Verder zal ik dan dus gewoon doorgaan met wat ik nu aan het doen ben (leven en werken, niet elke dag in deze volgorde, vaak wel).

Of bedoel je dat de kosten van leven in Euro nog steeds net zo veel zijn als nu, en dat het PM dus niet je vermogen beschermd heeft, maar het flink groter gemaakt heeft? Nou, in dat geval vind ik wel ergens in de wereld een uithoek waar ik het te gelde kan maken zonder dat er alteveel vragen gesteld worden, en ga ik er voor zorgen dat ik elke werkdag van het jaar kan zeggen dat ik genoten heb, zowel van leven als van werken (nu zijn het er wel veel, maar soms een dagje wat minder).

Eerlijk gezegd snap ik de angst van @vdwalle en jou mbt het te gelde maken/weer in de witte wereld brengen niet zo. Lijkt me een gevalletje van geslaagde indoctrinatie door de roverheid?

Kortom, we dwalen weer lekker af. Nee, ik heb geen zin om mee te kopen met een collectieve order voor goud.

Ligt aan de prijs en het orderproces. Ieder moet zijn/haar eigen order kunnen plaatsen en zelf betalen. Misschien met een speciale promotiecode die ingevoerd kan worden. Ik vermoed echter dat er te weinig animo voor is en dat het totaal bedrag te laag zal zijn om voor de verkoper interessant te zijn.

In Vlaanderen hint iedereen subtiel. En ook omruilen tegen cash is geen probleem. Ik neem aan dat je op de middelen die je gebruikt om je PM te kopen al belastingen betaalde. Jij mag gerust doen wat je wil, maar heiliger dan de paus zijn is nergens voor nodig.

Ligt aan de prijs en het orderproces. Ieder moet zijn/haar eigen order kunnen plaatsen en zelf betalen. Misschien met een speciale promotiecode die ingevoerd kan worden. Ik vermoed echter dat er te weinig animo voor is en dat het totaal bedrag te laag zal zijn om voor de verkoper interessant te zijn.

Mee eens, ik wil een combibar kunnen bestellen en anders zeer kleine bars.

. (even er van uit gaande dat zilver 100x de prijs is van nu)

Je bent voorzichtig :p

Tov fiat zal dat best wel eens kunnen.

Wat de effectieve koopkracht van zilver dan is, dat is veel belangrijker natuurlijk.

As een brood namelijk 200 keer duurder is geworden en zilver maar 100 keer dan is het nog niet echt feest.

Dat feest moet je natuurlijk zowiezo vergeten.

Als het inderdaad zo gek wordt dat je voor een gouden maple of 50 zilveren maples een huis kun kopen dan zal het zo een trieste teringzooi zijn dat je echt niet zo heel gelukkig zult zijn met je nieuwe 'koopkracht'?

Maar goed dan ben je wel nog steeds beter af als mensen die niet het inzicht hadden of de gok namen.

Prep ze

K a ns

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...