Ga naar inhoud
GENEGEERD

Beschermende kleding


AWOL

Aanbevolen berichten

Dit is deels een topic met een knipoog dus houdt dat in gedachten svp maar moest er over nadenken door een opmerking van @Enki in dit topic:http://preppers.nl/forum/threads/7495-Bloed-en-bloedgroep

 

Zorg als prepper liever voor goede beschermende kleding e.d. zodat je de kans dat je je dodelijk verwond en leegbloed tot een minimum terugbrengt. Dat lijkt me een oneindig beter idee dan allerlijk duct-tape-en-kauwgom ideeen om bloed transfusies te doen na een SHTF. De experts hier zeggen allebij dat 't een slecht idee is, wees nou niet zo eigenwijs en denk niet 't beter te weten dan de experts. Bloed is niet iets om maar wat mee aan te modderen! Straks heb je 2 dooien ipv 1 gewonde...

 

Stel dat je gedwongen bent de straat op te gaan (vanuit je BIL) terwijl er onrusten zijn, mensen op zoek naar eten, water, benzine, goud of wat dan ook. Je hebt geen keus, je moet de deur uit om iemand op te halen, water te vinden, een cache uit te graven, bedenk het maar.

Hoe zou je je kleden om aanvallers van het lijf te houden? Ik ga er van uit dat je in dit scenario eerder met vuisten, benen, stokken, messen, speren en dergelijke te maken krijgt dan vuurwapens.

 

In World War Z bijvoorbeeld gebruikt Brad Pitt opgerolde tijdschriften en ducttape om zijn onderarmen tegen bijtende zombies te beschermen zodat hij ze kan afweren. ik denk dat je ledematen wikkelen in dergelijk dik papier daadwerkelijk enige bescherming zou bieden. Daarnaast ben ik bijvoorbeeld een motorrijder en beschik over een relatief dik leren pak met knie, heup, elleboog, schouder en rug bescherming, samen met de helm met vizier, verstevigde handschoenen, laarzen met teen en scheen bescherming en de genoemde papier verstevigingen moet je je toch al tegen iets kunnen weren. Zolang het niet te zwaar is en je je gewrichten vrij houdt moet je je redelijk kunnen blijven bewegen. Natuurlijk zou je zoals sommigen hier beter bedreven kunnen zijn in verdedigingstechnieken maar dat ben ik niet.

Het zou er natuurlijk erg vreemd uit zien en uit nodigen tot veel aandacht maar het is misschien een vorm van harnas die je zou kunnen beschermen bij aanvallen. Dat je verder ook nog het een en ander bij je hebt om anderen op afstand te houden / te verwonden lijkt mij logisch en is niet handig om in de discussie te gooien (wapens).

 

Nogmaals, dikke knipoog hier want voor een deel zie ik ook de absurditeit maar ben toch benieuwd naar jullie ideeën hierover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Lijkt me logisch dat als je een situatie (regen, zonneschijn, molotof coctails enz) kan inschatten, je er op kleedt als je gepaste kledij hebt.

Ik blijf als ik kan gewoon binnen, kan ik zelfs in mijn nakie lopen als ik wil....

 

Wat zou jou gepaste kledij zijn dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is deels een topic met een knipoog dus houdt dat in gedachten svp maar moest er over nadenken door een opmerking van @Enki in dit topic:http://preppers.nl/forum/threads/7495-Bloed-en-bloedgroep

 

 

 

Stel dat je gedwongen bent de straat op te gaan (vanuit je BIL) terwijl er onrusten zijn, mensen op zoek naar eten, water, benzine, goud of wat dan ook. Je hebt geen keus, je moet de deur uit om iemand op te halen, water te vinden, een cache uit te graven, bedenk het maar.

Hoe zou je je kleden om aanvallers van het lijf te houden? Ik ga er van uit dat je in dit scenario eerder met vuisten, benen, stokken, messen, speren en dergelijke te maken krijgt dan vuurwapens.

 

In World War Z bijvoorbeeld gebruikt Brad Pitt opgerolde tijdschriften en ducttape om zijn onderarmen tegen bijtende zombies te beschermen zodat hij ze kan afweren. ik denk dat je ledematen wikkelen in dergelijk dik papier daadwerkelijk enige bescherming zou bieden. Daarnaast ben ik bijvoorbeeld een motorrijder en beschik over een relatief dik leren pak met knie, heup, elleboog, schouder en rug bescherming, samen met de helm met vizier, verstevigde handschoenen, laarzen met teen en scheen bescherming en de genoemde papier verstevigingen moet je je toch al tegen iets kunnen weren. Zolang het niet te zwaar is en je je gewrichten vrij houdt moet je je redelijk kunnen blijven bewegen. Natuurlijk zou je zoals sommigen hier beter bedreven kunnen zijn in verdedigingstechnieken maar dat ben ik niet.

Het zou er natuurlijk erg vreemd uit zien en uit nodigen tot veel aandacht maar het is misschien een vorm van harnas die je zou kunnen beschermen bij aanvallen. Dat je verder ook nog het een en ander bij je hebt om anderen op afstand te houden / te verwonden lijkt mij logisch en is niet handig om in de discussie te gooien (wapens).

 

Nogmaals, dikke knipoog hier want voor een deel zie ik ook de absurditeit maar ben toch benieuwd naar jullie ideeën hierover.

 

Als u voor zombies wilt preppen kunt u kijken naar Bite Resistant clothing en anders naar Slash Resistant Clothing

Het feit dat u een motor rijder bent help ook wel want een leren pak bijt niemand makkelijk doorheen en ik ga er van uit dat deze ook redelijk slash/cut resistant zijn vanwegen het feit dat u anders ook aardig het haasje zou zijn als u met de motor onderuit zou gaan.

 

Als iemand geen van deze dingen heeft en ook geen leer? ai.... dan denk ik dat niets echt enorm uit zou maken. zeker niet tegen meerdere aanvallers.

 

mijn vader zij vroeger een keer dat als ik ooit een valse hond tegen kwam, en ik zeker wistdat hij me zal bijten, en ik er toch persee langs moest, dat ik dan mijn jas om mijn arm moest binden en een stok/tak moest vinden en die breken om in mijn andere hand te houden. zodat ik het beest kon pakken met die stok als hij aan mijn andere arm hing.... Ik vond het altijd een beetje raar dat ik zulk advies kreeg maar ik ben het nooit vergeten en ik zie het nut er nu wel van in. Hoewel die jas om je arm waarschijnlijk niet de gehele bijt tegenhoud van de huid te breken, zorgt het tenminste wel dat de schade beperkter blijft.

 

Toen ik tom cruise in de film die tijdschrijften zo zag doen moest ik er weer aan denken en ook aan mythbusters waar ze toen een papiere harnass teste. Tijdschriften lijken mij een goed idee voor een tijdelijke oplossing als een geweldadige confrontatie nabij is, maar enorm onhandig, zwaar en warm om op een lang termijn toe te passen. Natuurlijk, als u toch een prepper bent dan kan u net zo goed armguards kopen voor als SHTF en er iets is dat bijt ;p, die kunt u vervolgens nog eens customizen met motto's die uw moraal omhoog houden zoals: Bite Me :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp jullie reacties en ben het er mee eens dat een low profile de beste kansen geeft. Maar, in deze post vraag ik naar manieren om je lichaam te beschermen als je WEL aangevallen wordt.

 

Genoemd zijn:

 

-leer / stevig best

-tijdschrift icm ducttape voor vitale delen

-snijwerende handschoenen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga er even vanuit dat op dit moment de SHTF plaatsvind en er dus geen tijd meer is om speciale kleding te kopen, ik denk het beste wat je kan doen met normale kleding is zoveel mogelijk laagjes creeren.

 

Het hoeven geen dikke lagen te zijn maar tenminste een paar zodat het mes misschien of vast komt te zitten of er niet doorheen komt en deze bescherming valt natuurlijk ook beter te camoufleren.

 

ook beschermt dit tegen klappen van stokken en vuisten.

 

mvg, Mp

Link naar reactie
Delen op andere sites

kleed je als een zwerver, oude kapotte kleding en desnoods ook nog jezelf extra smerig maken. Als men zich kleed en gedraagt alsof je niets hebt, dan loop je minder kans om aangevallen / beroofd te worden.

 

Of ze zien jouw als makkelijk doelwit die ze nog even de laatste spulletjes kunnen afpakken.

 

Ik denk dat als jij tot de tanden gewapend en beschermd door de straten loopt. laten we zeggen als een Navi Seal en nooit alleen natuurlijk maar met meerderen, dat ze wel even nadenken om jou aan te vallen. Dieren pakken ook altijd de zwakkeren uit de groep als eerste.

 

Ik denk dat je dus met een compleet legeroutfit als beste uit bent. En als je met meerdere personen bent en je moet bijvoorbeeld werken op je land, dan altijd een paar bewapende mensen op de wacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of ze zien jouw als makkelijk doelwit die ze nog even de laatste spulletjes kunnen afpakken.

 

Ik denk dat als jij tot de tanden gewapend en beschermd door de straten loopt. laten we zeggen als een Navi Seal en nooit alleen natuurlijk maar met meerderen, dat ze wel even nadenken om jou aan te vallen. Dieren pakken ook altijd de zwakkeren uit de groep als eerste.

 

Ik denk dat je dus met een compleet legeroutfit als beste uit bent. En als je met meerdere personen bent en je moet bijvoorbeeld werken op je land, dan altijd een paar bewapende mensen op de wacht.

 

Totdat de menigte jou aanziet voor de schuldige van de ontstane crisis. Ze denken immers dat de overheid ze zou moeten helpen en aangezien de overheid dat niet doet, zal hun woede gericht zijn op die overheid. Zodra de rellen beginnen zal de politie en het leger zich niet snel meer laten zien anders dan voor het oppakken en met traangas bestoken van de rebellen. Je verkleden in legeroutfit, zal dus eerder agressie oproepen. En dan kun je nog zo zwaar bewapend zijn, voor zover zwaar bewapenen in Nederland al mogelijk zou zijn, tegen een woedende menigte leg je het altijd af!

 

Ik zou in de eerste plaats al niet niet over straat gaan, waarom zou je ook? Niets op straat te zoeken en om in een shtf situatie jezelf in gevaar te brengen door de straat op te gaan is altijd een slecht idee. Als het goed is heb je jezelf zo goed voorbereid dat je alles wat je nodig hebt in huis hebt, dus hoef je de straat ook niet op. Heb je niet alles in huis, dan ben je dus niet voorbereid. Wil je op zo'n moment nog naar je BOL, dan ben je dus veel te laat!

MOET je de straat op, om welke reden dan ook, ga dan in de vroege ochtend. De meeste relschoppers zullen dan wel uitgeraasd zijn of zelfs gewoon lekker slapen en kleed jezelf zoals de relschoppers zich kleden. Doe alsof je één van hen bent. Zo val je het minste op en loop je volgens mij minder risico.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of ze zien jouw als makkelijk doelwit die ze nog even de laatste spulletjes kunnen afpakken.

 

Ik denk dat als jij tot de tanden gewapend en beschermd door de straten loopt. laten we zeggen als een Navi Seal en nooit alleen natuurlijk maar met meerderen, dat ze wel even nadenken om jou aan te vallen. Dieren pakken ook altijd de zwakkeren uit de groep als eerste.

 

Ik denk dat je dus met een compleet legeroutfit als beste uit bent. En als je met meerdere personen bent en je moet bijvoorbeeld werken op je land, dan altijd een paar bewapende mensen op de wacht.

 

Als jij iemand ziet lopen die er smerig uitziet, kapotte kleding draagt en er uitziet alsof hij/zij al dagen niet meer iets te eten heeft gehad. Ga jij dan denken: Goh die heeft iets van waarde dat ik kan gebruiken. Of denk je: arme stakker, die heeft helemaal niets en loop je er ver omheen vanwege de stank?

 

Daar in tegen als je eruit ziet als een navy seal zoals je zonet noemde wat kan men dan denken?

1. Die vent heeft mogelijk wat te eten.

2. Die vent heeft degelijke kleding/schoenen.

3. Als ik hem overmeester dan kan ik zijn wapens gebruiken om mezelf te beschermen.

4. Als ik hem ontvoer kan ik losgeld/eten/kleding/dekens eisen van zijn collega's.

5. Die klootzakken hebben alles van mij afgenomen, ik maak hem af.

6. Hij heeft mogelijk een EHBO set of pijnstillers bij zich.

 

En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan, je kan er in het algemeen wel van uit gaan dat als iemand wanhopig is dat diegene alles zal doen om zijn situatie te verbeteren. Als je dan over straat gaat lopen in je leger kleding en gear, dan kan je net zo een doelwit op je borst tekenen. Daarin tegen als je er uit ziet alsof je niets hebt dan zal je ook minder kans hebben dat je wordt overvallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij iemand ziet lopen die er smerig uitziet, kapotte kleding draagt en er uitziet alsof hij/zij al dagen niet meer iets te eten heeft gehad. Ga jij dan denken: Goh die heeft iets van waarde dat ik kan gebruiken. Of denk je: arme stakker, die heeft helemaal niets en loop je er ver omheen vanwege de stank?

 

Makkelijk slachtoffer. Een boos kijkend persoon in combat-gear ziet eruit als een moeilijk slachtoffer. "Big rewards come with big risks", daarom kiest vrijwel iedereen voor het lage risico.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleding met kevlar, is goed te krijgen in de vorm bijv werkbroeken handschoenen etc. Wij hebben broeken hiervan, beschermt uitstekend als je veel met hete en scherpe materialen werkt.

 

Ook een interessante toevoeging. Ik kan mij inderdaad voorstellen dat de kevlar enige bescherming biedt tegen snijwapens maar zal niet beschermen tegen impact van een knuppel oid, daarvoor heb je simpelweg impact absorberende delen nodig.

 

De discussie is duidelijk: of je zorgt dat je er uitziet als iemand waar werkelijk niets bij te halen valt of je ziet er uit als een te moeilijk target.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen dunne handschoentjes en goede schoenen.

Verder moet je makkelijk en vrij kunnen bewegen om jezelf te beschermen.

ook moet je makkelijk om je heen kunnen kijken om alles in de gaten te houden.

Low profile en wat busjes goede pepperspray.

Dat geeft je de tijd om een nijpende situatie te ontsnappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 jaren later...
Op 20-10-2013 om 14:52, AWOL zei:

 

Ook een interessante toevoeging. Ik kan mij inderdaad voorstellen dat de kevlar enige bescherming biedt tegen snijwapens maar zal niet beschermen tegen impact van een knuppel oid, daarvoor heb je simpelweg impact absorberende delen nodig.

 

De discussie is duidelijk: of je zorgt dat je er uitziet als iemand waar werkelijk niets bij te halen valt of je ziet er uit als een te moeilijk target.

Er is ook motor kleding te koop met levenslange garantie met Kevlar te koop.

hiips://www.bol.com/nl/nl/p/motorbroek-voor-heren-dual-sport-motocross-motorbroek-rijden-overbroek-enduro-adventure-touring-waterproof-ce-armored-all-weather-motorcycle-pants-riding-overpants-enduro-waterproof-ce-armored-all-weather/9300000070383780/?bltgh=i1bGZt5oKtfRmCUYGrlMUg.4_41.42.ProductImage

=========================================

 

 

Zelf heb ik sinds kort een Jagers jas van Pinewood

Zoek het maar eens op, en zie de specificaties, ik wil meer kleding er van aanschaffen.

Het is oersterk en heel aangenaam te dragen.

 

Pinewood Lappland Extreme Jacket - Mos Groen

(7)

€149,99

SKU: 320193

pinewoodjas.jpg.ba4e89e2047e370ca64b26fe7c640dc3.jpg

https://www.bushcraftshop.nl/pinewood-lappland-extreme-jacket-mos-groen.html

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

 Ooit heb ik een wedstrijdje ijshockey gespeeld tegen een team uit het toen arme Tjechie. Die hadden in plaats van allemaal dure uitrusting bijvoorbeeld telefoonboeken als scheenbeschermers. de rest kon ik niet zien, maar ik denk dat alleen hun helm, schaatsen en handschoenen "echte" ijshockey uitrusting was. 

 

Als er onrust is zou ik proberen me te kleden zoals de rest er ongeveer uitziet maar dan met minimale bescherming zoals goede handschoenen, werkschoenen, Een bril, sjaal en hoodie en voor de buit natuurlijk een flinke rugzak.

 

Helmen, kniebeschermers, gasmaskers en platecarriers lekker thuislaten en proberen een beetje onopvallend rond te bewegen. Als je echt denkt dat je moet vechten voor je buit heb je denk ik maar 2 opties, volledig harde gear dragen en gewoon gaan of onopvallend te blijven. Ik zou er niet tussenin gaan zitten. 

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...