Ga naar inhoud
GENEGEERD

All in one oplossing ?


Jacob

Aanbevolen berichten

Beste mede-preppers,

 

Hoe langer ik op dit forum kom hoe meer ik mij realiseer dat ik zoveel niet weet.:mad: Gek word ik ervan.

 

Ik heb een wat blikvoer ingeslagen maar hoe ga ik dat verwarmen in het geval van SHFT, campingstel, petroleumstel (geen van beide nog nooit gebruikt)?.

 

Nu heb ik wat gelezen over een rocketstove. Ik woon alleen en heb een kleine woning. Zo'n rocketstove verwarmt ook meteen.

 

Mijn vragen:

 

 

- is het kopen van een rocketstove een goed idee?

- zo ja, welke zal ik kopen en waar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
http://www.kieskeurig.nl/barbecue/campingaz/camp_bistro/prijzen/bezorgen/1205906

 

Gasflesjes voor weinig halen bij de Action.

 

Ben je al een stuk dan 99% van de rest.

 

Verstuurd van mijn sponzige nozem brein. Met rozijnen. now Free

 

Heb zelf zo'n kook-geval-ding van campingaz maar stel je er niet te veel van voor. Erg veel hitte geeft het niet af waardoor je al snel je gasbusje leegtrekt.

Voor opwarmen van maaltijden is het nog wel te doen, maar een maaltijd vers bereiden op zo'n ding, is bijna niet te doen. Voor je vlees gaar is, heb je het gasbusje leeg.

Ook is het verstandig om te zorgen voor een goede windvanger. Omdat bij een beetje wind, de vlam al snel de pan niet meer raakt of zelfs gewoon uitgaat.

 

Heb daarnaast een Coleman stove en dat gaat al stukken beter. Maar een lekker houtvuurtje heeft nog steeds mijn voorkeur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vragen:

 

- is het kopen van een rocketstove een goed idee?

- zo ja, welke zal ik kopen en waar?

 

Waarom niet zelf maken? Schijnt vrij simpel te zijn, meerdere posts/topics op dit forum helpen je vast verder. En anders is er vast een forumlid die zo'n ding voor je wil maken, desnoods voor een vergoeding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf zo'n kook-geval-ding van campingaz maar stel je er niet te veel van voor. Erg veel hitte geeft het niet af waardoor je al snel je gasbusje leegtrekt.

Voor opwarmen van maaltijden is het nog wel te doen, maar een maaltijd vers bereiden op zo'n ding, is bijna niet te doen. Voor je vlees gaar is, heb je het gasbusje leeg.

Ook is het verstandig om te zorgen voor een goede windvanger. Omdat bij een beetje wind, de vlam al snel de pan niet meer raakt of zelfs gewoon uitgaat.

 

Heb daarnaast een Coleman stove en dat gaat al stukken beter. Maar een lekker houtvuurtje heeft nog steeds mijn voorkeur

 

 

Kun je iets over de coleman stove vertellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je iets over de coleman stove vertellen?

 

Ik heb deze Coleman: http://www.coleman-shop.nl/coleman-stoves/coleman-unleaded-feather-stove-brander.html

 

Ben er erg tevreden over. Water kookt binnen 5 minuten ( 1liter) en bovendien kun je meerdere soorten brandstof gebruiken wat dan ook wel weer handig is.

Ik gebruik op het moment alleen Coleman brandstof maar je kunt er ook gewone benzine of petroleum mee verstoken.

 

edit: bericht even aangepast, had de verkeerde link geplaatst. Nu staat de juiste link er wel -)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf zo'n kook-geval-ding van campingaz maar stel je er niet te veel van voor. Erg veel hitte geeft het niet af waardoor je al snel je gasbusje leegtrekt.

Voor opwarmen van maaltijden is het nog wel te doen, maar een maaltijd vers bereiden op zo'n ding, is bijna niet te doen. Voor je vlees gaar is, heb je het gasbusje leeg.

Ook is het verstandig om te zorgen voor een goede windvanger. Omdat bij een beetje wind, de vlam al snel de pan niet meer raakt of zelfs gewoon uitgaat.

 

Heb daarnaast een Coleman stove en dat gaat al stukken beter. Maar een lekker houtvuurtje heeft nog steeds mijn voorkeur

 

Die mening deel ik eigenlijk totaal niet.

 

Heb een test gedraaid op dat ding. Enkele gasbus ging 75 minuten mee (op vol vermogen) voordat ie op was. Als je dan je vlees niet gaar hebt...

 

Daarnaast: windvanger? Zoals ik het lees is het voor warm maken van blikvoer, niet uitgebreid kokkerellen. Ik weet niet wat topicstarter precies van plan is maar bij blikken denk ik aan bug in.

 

Bij bugout ga ik geen blikken meezeulen.

 

EDIT: Coleman maakt prima spullen....

 

Maar ik zie niet in waarom ik voor specifieke nood een stove van 100+ euro nodig heb terwijl ik voor diezelfde nood voor hetzelfde geld afkan met een dingetje van twee tientjes en 100 branduren aan gas.

 

Verstuurd van mijn sponzige nozem brein. Met rozijnen. now Free

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor binnen is hij misschien wel beter geschikt maar voor outdoor vindt ik hem minder. Heb hem een aantal keer meegenomen op vakantie en ben daar niet tevreden over.

Op vol vermogen en dan nog niet voldoende heet om rauw varkensvlees gaar te krijgen. Zeer waarschijnlijk doordat de vlam dus gewoon wegwaait of zelfs uit.

Opwarmen van een maaltijd, of water koken erop gaat wel, maar kan niet tippen aan mijn Coleman stove.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg ervoor dat je op meerdere manieren iets kunt verwarmen en overigens in geval van nood is koud eten ook geen probleem met blikvoer. Zelfs met een paar waxinelichtjes en een buffetwarmer gaat het eten wel koken. Een oplossing hoeft niet heel duur te zijn, als je maar meerdere oplossingen hebt, dat maakt je flexibel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die mening deel ik eigenlijk totaal niet.

 

Heb een test gedraaid op dat ding. Enkele gasbus ging 75 minuten mee (op vol vermogen) voordat ie op was. Als je dan je vlees niet gaar hebt...

 

Daarnaast: windvanger? Zoals ik het lees is het voor warm maken van blikvoer, niet uitgebreid kokkerellen. Ik weet niet wat topicstarter precies van plan is maar bij blikken denk ik aan bug in.

 

Bij bugout ga ik geen blikken meezeulen.

 

EDIT: Coleman maakt prima spullen....

 

Maar ik zie niet in waarom ik voor specifieke nood een stove van 100+ euro nodig heb terwijl ik voor diezelfde nood voor hetzelfde geld afkan met een dingetje van twee tientjes en 100 branduren aan gas.

 

Verstuurd van mijn sponzige nozem brein. Met rozijnen. now Free

 

 

BOLO, idd bug in.

Puur eten om te eten, niets fancy.

 

Ik ging er eerlijk gezegd vanuit dat de coleman rocketstove op hout ging. Dat lijkt mij beter.

 

Maar bolo begrijp ik het goed, jij ziet meer in een campingstel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me ook de vraag gesteld hoe we eten kunnen opwarmen. De oplossing ligt binnen handbereik.

 

We beschikken over een elektrisch fornuis en zonnepanelen.

Daarnaast hebben we een BBQ en voldoende brandhout en houtskool.

Voor het comfort hebben we een tweedehands gasstel gekocht voor pakweg 10€ en met een gasfles propaan van 20€ kook je een volledig jaar. Totale investering 30€ en we kunnen in alle gevallen verder.

In de garage ligt ook nog een campeervuurtje dat rechtstreeks op een fles geschroefd wordt. De (kleine fles 1l is leeg) en wordt niet vervangen omdat ze evenveel kost als een fles van 20l.

 

[ATTACH=CONFIG]5913[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...