Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

[Vraag+Antwoord] Is dit normaal of zijn we van de pot gerukt?

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 83
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Als lid van de Partij voor de Dieren wil ik een vlammend protest indienen tegen de Paashaas met eieren. Een haas is een zoogdier en brengt levende jongen ter wereld. Het is zeer beledigend voor een haas om met Pasen tot een primitieve eieren leggende diersoort bestempeld te worden.

http://www.digitalegroetjes.nl/kaartjes/compose.php?imageid=15115#.UmblxPku7vU

Alle gekheid op een stokje, we kunnen er mee lachen, we kunnen er sarcastich over zijn, we kunnen er razend over zijn.

Wat mij vooral stoort is dat die VN commissie er de afrikaanse bevolking bij betrekt alsof hun grootste zorg onze Sinterklaas met Zwarte Piet is.

Dat de VN commisarissen van mijn part in hoogsteigen persoon in rebellengebied de sukkels eens gaan ondervragen hoe geshockeerd ze wel zijn door ons kinderfeest alvorens hun grote mond open te trekken zonder het verschil te kennen tussen sinterklaas en de kerstman. Ze kunnen misschien uitleggen aan kindsoldaten dat een kinderfeest racistisch is. Dat het slecht is om speelgoed aan te nemen van een zwarte piet.

Met wat houden ze zich in godsnaam bezig zeg?

De enigen die er aanstoot aan nemen zijn zij zelf en enkelen van het ingevoerde profitariaat.

Ze mogen van mijn part eens meekomen naar mijn goede daad voor de mensheid (niemand weet van die kant van mijn leven, ik wil geen pluimen op mijn hoed) Daar lopen enkele getraumatiseerde oorlogsslachtoffers rond die niet gediend zijn met de prioriteiten van die commissie. Ik geef hen de raad hun loopschoenen aan te trekken ... een meswerend vest is ook geen luxe maar dat hebben wij ook niet en ze moeten tegen een stootje kunnen qua miserie, mentaal dan.

En vandaag lopen er zo van die zwarte pieten voorbij terwijl hun getraumatiserende kleurgenoten in dikke miserie op straat leven. Beginnen die hen daar uit te schelden en uit te lachen. Zo erg vinden ze het welzijn van hun 'soortgenoten' (lelijk woord, sorry) die gediscrimineerd worden door sinterklaas. Daar komen ze voor op, en daar gaat de VN naar luisteren. Ik heb het WEER EENS gemerkt hoe ze ermee inzitten ...

Er zijn er die er echt mee inzitten maar de soort waar de VN naar luistert doet dat echt niet. Die willen gewoon ambras en miserie da's al.

kan de VN dit uberhaupt verbieden?

crisis ze gaven geen kick

belastingen werden hoger en gewoon betaald

maar toen ze de sint af wilden schaffen braken de hollanders de toko af

Ze kunnen niets verbieden, maar doen zgn. een advies\aanbeveling. Dus die hele VN met hun delegatie moeten we door de pot trekken wat mij betreft. 89% van de autochtone NL wil Sinterklaas gewoon blijven vieren zoals nu, onder de allochtonen ligt dat anders omdat zij kennelijk niet allemaal ingeburgerd zijn en het Sinterklaas feest dus niet zien als een kinderfeest. Ook was de Sint er eerder dan Santa dus wat lult dat mens eigenlijk.

Ik begrijp de meeste feestdagen van bijv. Joden en moslims ook niet, maar ik respecteer hun eigen dingen. Sterker nog, ik heb altijd rekening gehouden met bijv. het slachtfeest met vrienden en collega's.

Sinterklaas mag niet meer.

Negerzoenen mogen niet meer.

Jodenkoeken komt straks een verbod op.

Zigeunersaus is al gezeik over.

Blanke vla is uit den boze geworden.

.......

........

.......

Met heel die zwarte pieten heisa....Misschien moeten we onze taal ook maar eens opkuisen (door de VN) : een zwart schaap, zwarte sneeuw zien, de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet, op zwart zaad zitten,.... o ja en niet te vergeten; iemand de zwarte piet toespelen. Ik ben trouwens zelf van plan om een klacht in te dienen wegens discriminatie, bij het laatste offerfeest heb ik enkel witte schapen gezien... :p

Ik ben in België op het moment.

Ik was gisteren in Maastricht, boodschappen doen, en ik liep met volle kar boodschappen + 2 kids erin richting de roltrap om naar de auto te gaan. Het was tegen sluitingstijd, ik was laat en had een drukke dag achter de rug. Opeens komt er een gekleurde meneer aanlopen en die springt voor mijn kar. Begint tegen mijn dochter te roepen dat hij zwarte piet is en dat hij naar spanje gaat roeien om haar op 4 december kadootjes te komen brengen. Mijn dochter vond het geweldig, ze zat te klappen en te lachen en heeft Zwarte Piet beloofd dat ze heel braaf zal zijn en goed zal luisteren naar mama en papa. Toen onze wegen zich weer scheidden gaf ze nog gauw een knuffel aan Zwart Piet en bedankte hem, en bleef zwaaien tot hij al lang uit zicht was.

Wat een prachtige dag. Die meneer was blij, kinderen blij, ik heb hem heel erg bedankt en gezegd dat ik niet kan uitdrukken hoeveel respect ik voor deze meneer heb. Iedereen die het tafereel stond te aanschouwen liep lachend de winkel uit. Zo mooi! Had ik maar een camera bij me gehad, dan zou ik dat filmpje naar de VN hebben gestuurd. Mensen (en vooral kinderen) blij maken is toch zeker het mooiste wat er is? Waarom willen de mensen daar nu weer zo'n vervelende draai aan geven? Waarom nietgewoon genieten van de lachende gezichten van de kinderen? Waar zijn we toch mee bezig?

Bekend is de ‘Pax Romana’. Deze hangt samen met de spreuk ‘divide et impera’, verdeel en heerst. Deze Romeinse vrede is ons het meest bekend. Want we gebruiken die zelf ook. Wanneer wij in het gezin, familie of groep onrust ervaren, onvrede bespeuren, dan kunnen we het gevoel van saamhorigheid bevorderen door laster te verspreiden en te gaan roddelen. We richten al de gevoelens van onvrede op een bepaalde persoon. We beweren dat deze de oorzaak van onze onrust en onvrede is en hoe verschrikkelijk hij of zij is. Als we hem of haar door woorden of zelfs daden aan het verdrijven zijn uit ons midden, ervaren we een groot gevoel van saamhorigheid. Eenmaal verdreven kan deze zondebok nog lang een weldaad zijn als degene die ons verenigd heeft en vrede heeft gegeven.

Het ‘verdelen’ in het Romeinse motto heeft te maken met het beschuldigen van een of meer personen, een stamverband of volk als de oorzaak van de onderlinge spanningen, zoals die er altijd zijn tussen meesters en slaven. Dank zij de aangewezen zondebok zijn de slaven bereid hun meesters te blijven dienen. Want door dicht bij de meesters te blijven, heers je mee over degenen die de schuld hebben van de onrust.

• Leuk 1

Toch snap ik het wel een heel klein beetje hoor. Als ik zelf een donkere Afrikaan zou zijn die hier woont, Met een slaven verleden.. Dan kijk je denk ik wel anders naar die Sint met zn knechtjes.

En dat dat van jongs af aan normaal is voor mensen hier, zou het zo kunnen werken dat mensen het normaal vinden dat donkere mensen knechtjes zijn.

Wij snappen allemaal wel dat dat anders bedoeld is enzo, maar er zal altijd een groep blijven met een iq van een kamertemperatuur die hardnekkig onbewust blijft geloven dat donkere mensen beter als knecht kunnen zijn.

Anderzijds kan ik mij voorstellen dat het voor de kids natuurlijk super leuk is zon dansende handstandmakende zwarte piet.

Toen was dat natuurlijk iets heel bijzonders, want er waren alleen nog maar witte pieten in Nederland. Tegenwoordig kan ik mij voorstellen dat zon kind het hele jaar door mensen voor zwarte pieten aanziet.

Tja multiculti samenleven heeft zo zijn aandachtspunten.

Pff, what's all the fuzz about. We leven vandaag in een superdiverse maatschappij. Als we die iet of wat leefbaar willen maken, dan moeten we bepaalde tradities afschaffen of aanpassen. Sommige tradities passen gewoon niet meer in deze moderne, multiculturele maatschappij, so be it. We kunnen andere culturen moeilijk verwijten dat ze er 'barbaarse' tradities op nahouden, als we ons zelf niet aanpassen aan de moderne samenleving. Dat zou hypocriet zijn. Daar staat natuurlijk wel tegenover dat andere culturen zich ook moeten aanpassen (bv. Weg met het onverdoofd slachten van schapen tijdens het offerfeest).

Als we deze multiculturele samenleving toch succesvol willen laten zijn (desondanks wat Merkel erover zegt) gaan we ons allemaal moeten aanpassen. Succesvol samenleven moet van twee kanten komen: van die van de mensen van allochtoonse afkomst én van ons.

Over and out.

• Leuk 1

Pietenpagina Facebook breekt alle records

In minder dan 24 uur staat de teller rond elf uur vanochtend op 700.000 likes en elk kwartier komen er duizenden bij.

Opgezet door 2 jongens uit Roosendaal om Zwarte Piet een steuntje in de rug te geven.....

Hieruit blijkt wel weer hoe het met de gemiddelde Nederlander is gesteld. Komt men aan Zwarte Piet, dan staat iedereen direct op z'n achterste benen,

maar gaat het om het doordouwen van Brusselse wetgeving als het ESM, het invoeren van privacy beperkende maatregelen of weer een nieuw banken schandaal, dan hoor je niemand.

Is dat niet veelzeggend?

• Admin
Pietenpagina Facebook breekt alle records

In minder dan 24 uur staat de teller rond elf uur vanochtend op 700.000 likes en elk kwartier komen er duizenden bij.

Opgezet door 2 jongens uit Roosendaal om Zwarte Piet een steuntje in de rug te geven.....

Hieruit blijkt wel weer hoe het met de gemiddelde Nederlander is gesteld. Komt men aan Zwarte Piet, dan staat iedereen direct op z'n achterste benen,

maar gaat het om het doordouwen van Brusselse wetgeving als het ESM, het invoeren van privacy beperkende maatregelen of weer een nieuw banken schandaal, dan hoor je niemand.

Is dat niet veelzeggend?

Goed punt Charlie.

Toch snap ik het wel een heel klein beetje hoor. Als ik zelf een donkere Afrikaan zou zijn die hier woont, Met een slaven verleden.. Dan kijk je denk ik wel anders naar die Sint met zn knechtjes.

Als die afrikaan zelf slaaf is geweest dan snap ik het ook.

Ik weet 100% zeker dat de sint zijn knechten niet als slaaf behandeld.

Wiki zegt over knechten dit:

Een knecht is iemand die als beroep hulptaken uitoefent die ter ondersteuning dienen van een hoofdtaak.

Soms werd het woord knecht, evenals het woord loopjongen als pejoratief gebezigd. Een knecht werd immers als iemand van een lagere stand beschouwd. Dit is de reden waarom het woord niet zo vaak meer in positieve zin wordt gebezigd. Men spreekt liever van assistent.

In tal van gezegden komt het woord in negatieve zin voor. Bij knechting denkt men vaak aan slavernij, hoewel een knecht gewoon in loondienst was.

Dus het woord knecht heeft niets met slavernij te maken. Slavendrijvers noemden hun slaven ook geen knecht. Dus dat argument slaat al nergens op!

Dat die donkere Afrikaan dat wel zo voelt, tja dat is zijn probleem en het enige wat ik hem zou kunnen adviseren is om de betekenis van het woord knecht op te zoeken. Tegenstanders van zwarte piet zouden mij eens moeten aantonen dat Sinterklaas zijn zwarte pieten als slaaf ziet en ook zo zou behandelen.

Overigens is deze actie tegen zwarte piet opgestart door blanke Nederlanders ;-)

Even een beetje benzine op het vuur gooien ......

Wat is er fout aan Slavenarbeid dan? Dit speelt al zo lang als de mensheid en nog steeds. Deze week kwam in het nieuws dat er 880.000 mensen in de EU als slaaf werkzaam zijn, so what's new? Laten ze dan eerst deze mensen bevrijden voordat ze aan onze Zwarte Piet komen, die voor 1850 gewoon Jan de Knecht heette en zwart zijn door het werk boven de schoorstenen om het kinderverhaal een beetje te laten kloppen.:D

En Racisme dan. Hoe denk je hoe jij behandeld wordt als je in een Afrikaans land iets wilt opzetten. Dan heb je een hele zak met geld nodig om iedereen om te kopen en moet je je groen en geel blijven betalen anders wordt je toko weer afgepakt. Is dat geen Racisme, Discriminatie en Corruptie? Ze vermoorden daar elkaar nog om een stukje land.

Wanneer je de hele geschiedenis van de mensheid bekijkt, dan zie je altijd dat een bovenliggende partij de ander zal uitbuiten.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21995541/___Pietitie__1_miljoen_likes__.html

Ja zo triest is het het met NL gesteld. Voor de EU hebben we nooit gekozen, maar wel voor Piet. Iedereen wordt kaalgeplukt maar blijf van ons kinderfeest af. Eigenlijk best triest dat hierdoor een bom ontploft in het land, terwijl er veel belangrijkere zaken in de wereld spelen.

als je je dan ook nog even bedenkt dat onder het kopje "kindervreugd" en "kado's uitdelen" er eigenlijk gewoon keihard zwart gewerkt word door sinterklaas EN zwarte piet... wat is het KvK nr eigenlijk van die mafkees? :p

als je trouwens smakelijk wil lachen moet je deze eens luisteren:

Tsja, Piet breekt internationaal door! Wat een carriére-move! Ik snap heus wel dat ze in de States nog een herinnering hebben aan de "black faces": zwart geschmienkte blanken die zwarten speelden in films, maar ze vergeten dat dat een andere geschiedenis is dan de mijne.

Die VN-onderzoekster die verkondigde dat we ook wel toe konden met enkel Santa-Claus, moet toch nog maar eens iets gaan onderzoeken.

Verder heb ik er geen problemen mee om rekening te houden met de gevoelens van anderen, dus een groene of blauwe piet, daar zit ik niet mee.

Verder heb ik er geen problemen mee om rekening te houden met de gevoelens van anderen, dus een groene of blauwe piet, daar zit ik niet mee.

Persoonlijk heb ik daar wel grote moeite mee. Met name omdat Sinterklaas met zwarte pieten een Nederlands feest is voor Nederlandse kinderen.

Het moet echt niet gekker worden dat ik mij in mijn eigen land aan zou moeten passen aan mensen die hier hun geluk komen zoeken.

Moet je voor de gein eens naar om het even welk ander land dan ook gaan en daar gaan vertellen wat jij vindt dat er veranderd moet worden omdat jij moeite heb met hun cultuur en/of tradities. Denk dat je linea recta terug de grens over geschopt wordt.

Dat is denk ik ook waarom er nu zo fel gereageerd wordt door de NL-ers. Meer dan 1.1 miljoen hebben al op Facebook een petitie ge-liked en volgens mij zijn er maar 3 miljoen facebook accounts in NL.

Ze kunnen dus van alles met ons doen, maar KOM NIET AAN DE KINDEREN.:mad:

Er zitten ook veel Belgen tussen de likers ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...