Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Vraag+Antwoord] Is dit normaal of zijn we van de pot gerukt?

FincaInSpanje
 Share

Recommended Posts

Een vriend van me attendeerde me op het volgende bericht:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21986713/__Onderzoek_Zwarte_Pieten__.html

Aan deze organisatie betalen we ons dus groen en geel en blauw en we krijgen nog niets oor elkaar door de Veto's van de machtige landen. Ik denk dat het tijd wordt om hier geen cent meer naartoe te laten gaan wanneer ze ons geld besteden aan dit soort onzin.

Wat vinden jullie dan?

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 83
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

VN op zich is wel een nuttig instituut. Heeft ook veel ellende voorkomen. En ja, dus ook voorkomen dat de VS Syrie ging aanvallen.

Maar van onze zwarte pieten moeten ze afblijven. Dat is een puur Nederlandse zaak en daar heeft de VN dus niets mee te maken.

Kom op zeg, het gaat om een kinderfeestje en dat willen een paar mafkezen gaan vergallen. Er is mi geen kind in Nederland wat bij het zien van zwarte piet denkt dat er gediscrimineerd wordt.

Link naar reactie

VN op zich is wel een nuttig instituut. Heeft ook veel ellende voorkomen. En ja, dus ook voorkomen dat de VS Syrie ging aanvallen.

Maar van onze zwarte pieten moeten ze afblijven. Dat is een puur Nederlandse zaak en daar heeft de VN dus niets mee te maken.

Kom op zeg, het gaat om een kinderfeestje en dat willen een paar mafkezen gaan vergallen. Er is mi geen kind in Nederland wat bij het zien van zwarte piet denkt dat er gediscrimineerd wordt.

Mee eens, het is een kinderfeest en er is niets racistisch aan. Piet is zwart omdat hij pakjes via de schoorsteen naar de kinderen brengt. Bovendien heet hij Piet en geen "Uncle Tom". Ik denk dat de meeste mensen racisme afkeuren, ik bedoel je ouders bepalen je kleur, ras en DNA dus wat kun je hieraan doen? Het gaat erom hoe je als mens in de wereld staat en helaas bestaat er nog racisme en discriminatie maar voer dit niet te ver door op een cultureel erfgoed.

Link naar reactie

Eigenlijk ben ik in december 1963 al prepper geworden. Ik was toen aan het spelen in de tuin van de kleuterschool die hoorde bij de Johan van Walbeeckschool op Curacao. Er kwam een vrachtwagen voorbij met daarop een Zwarte Klaas en acht Witte Pieten. Sindsdien zijn er voor mij geen zekerheden meer in het leven....

Link naar reactie

Eigenlijk ben ik in december 1963 al prepper geworden. Ik was toen aan het spelen in de tuin van de kleuterschool die hoorde bij de Johan van Walbeeckschool op Curacao. Er kwam een vrachtwagen voorbij met daarop een Zwarte Klaas en acht Witte Pieten. Sindsdien zijn er voor mij geen zekerheden meer in het leven....

Dat komt waarschijnlijk omdat ze daar geen kachel (schoorsteen) nodig hebben, dan blijven de Pieten mooi schoon.:p

Link naar reactie

In syrië mogen ze elkaar uitmoorden met gifgas onder toeziend oogvan de VN (hmm waar hebben wij nederlanders dit nou eerder gezien...) maar kinderfeestjes dwarsbomen dat mag natuurlijk wel.. Stel idioten

Link naar reactie

Piet is zwart omdat hij pakjes via de schoorsteen naar de kinderen brengt.

Ik begrijp ook niet zo goed waarom dit niet meer benadrukt wordt in de media en tegen mensen die denken dat het racistisch is, ik vermoed dat het (discriminatie roepen) vooral onwetendheid is.

• Leuk 1
Link naar reactie

Hebben ze bij de VN nu echt niets beters te doen ?

De VN was misschien ooit een goed instituut, maar helaas is de waarheid, dat ze een speelballetje zijn voor wereldmachten.

De VN generaal van de blauwe baretten, in dat land (vergeef me, ik weet niet meer welk land), waar de hutsi en de tutsi (zoiets), elkaar afslachten heeft gesmeekt om hulp, maar dat land was niet belangrijk, hoogstwaarschijnlijk qua grondstoffen, dus hij kon barsten met zijn manschappen, echt walgelijk gewoon.

Het was een Canadese generaal, die hierdoor helemaal depressief geraakt is.

Sindsdien geloof ik niet meer in de VN, maar wel in onze Sinterklaas en zijn Zwarte Pieten.

Link naar reactie

Maar de Kerstman komt toch ook de schoorsteen? En die is zo blank als het maar zijn kan!

Enfin. Hierrrrr meer info over zwarte Piet.

Godzijdank dat -naar mijn mening- één van de meest zinloze organisaties, de VN, zich hier druk om maakt. Sjongejonge, dit heeft wel prioriteit boven de weeskinderen van Rusland, de martelkampen in Noord-Korea, de honger in Afrika en politieke moorden in de wereld. Fuck dat alles! We are going to free Black Pete! Invade Holland! Op 5 december wemelt het hier van de blauwhelmen, mark my words!

Prep voor Sinterklaas! War is coming!!!!!

Sinter Bravo

Link naar reactie

Ik stel voor dat we de pieten blauw kleuren, dat is de kleur die ik krijg als ik de geïmmigreerde steunzoekers zie die onze sociale zekerheid leegvreten, en ook de kleur van de partij die ons hele land naar de kl*ten helpt. Verder is het ook de kleur die ik krijg als ik mensen over dergelijke flauwekul bezig hoor. Om samen te vatten, ja, jullie zijn van de pot gerukt.

Link naar reactie

Hebben ze bij de VN nu echt niets beters te doen ?

De VN was misschien ooit een goed instituut, maar helaas is de waarheid, dat ze een speelballetje zijn voor wereldmachten.

De VN generaal van de blauwe baretten, in dat land (vergeef me, ik weet niet meer welk land), waar de hutsi en de tutsi (zoiets), elkaar afslachten heeft gesmeekt om hulp, maar dat land was niet belangrijk, hoogstwaarschijnlijk qua grondstoffen, dus hij kon barsten met zijn manschappen, echt walgelijk gewoon.

Het was een Canadese generaal, die hierdoor helemaal depressief geraakt is.

Sindsdien geloof ik niet meer in de VN, maar wel in onze Sinterklaas en zijn Zwarte Pieten.

Mee eens,het is een kind met een waterhoofd geworden. Log, traag, altijd te laat. Ondemocratisch, want als je bepaalde landen Veto rechten geeft wat heb je dan aan een door de meerderheid gesteund voorstel. Daarnaast zijn ze erg inconsequent met welk land\volk ze wel en niet te hulp schieten. Ook zijn ze erg afhankelijk, dus chantabel van de grote betalers. De betaler bepaald.

Wegwezen dus uit dit nep instituut.

Link naar reactie

precies! vraag het de kinderen en doe een onderzoek bij de kids om te kijken of er nu wel of geen racisme of discriminatie ontstaat bij 6-jarigen... waar hebben we het over??

Link naar reactie

Natuurlijk is de traditie niet racistisch, tradities zijn immers geen denkende wezens. Verder gaat het moeilijk worden te bewijzen dat een significant deel van de mensen die het viert er een racistische betekenis aan geeft. Wat ik wel kan begrijpen is dat bepaalde mensen zich gekwetst voelen omdat het hen herinnert aan de slavernij, want dat is inderdaad de reden dat de Sint blank is, en zijn knechtjes zwart. Maar dan nog, dat iets kwetsend is, is volgens mij een slechte reden het te verbieden. Wat mij echter het meeste stoort, is dat mensen gedwongen worden mee te betalen aan iets dat voor hen kwetsend en walgelijk is. De omvang van het sinterklaasfeest vertegenwoordigd verre van de waarde die mensen eraan geven, en dat vergroot onnodig het probleem.

Laat mensen die de traditie voort willen zetten het zelf opbrengen, en laat alle andere mensen vrij zich er op geen manier mee te associëren. De wereld zou er een stuk beter uitzien, met een stuk minder maatschappelijke spanningen, als mensen zich wat minder met andermans zaken zouden bemoeien, en zouden stoppen andere mensen te dwingen hun zaken te subsidiëren.

Maar dit is nu eenmaal de realiteit van de staat...

Link naar reactie

Of anders, gewoon zwarte schminck gebruiken. Dan is 't n witte die vuil geworden is door langs de schoorsteen binnen te komen, hoeven de negers zich ook niet aangesproken te voelen. Klaar. Al moet ik wel toegeven dat bovenstaand exemplaar blijk geeft van gezond verstand en alles n beetje in perspectief plaatst.

Link naar reactie

Nou ik vind dit zulke grote onzin he, het is gewoon een traditie en totaal niet racistisch bedoeld.

We doen dit al zo verschrikkelijk lang en nu komen ze er ineens mee dat het misschien racistisch is...

nou als we alles racistisch gaan vinden moeten we dan ookniet af van de blanke vla?.... nee want daar word weer niet moeilijk over gedaan.

Ik had laatst een discussie over racisme en toen zei een donkere man in een grote groep ja ik ben trots op mijn huidskleur en iedereen bewonderde dit, een kwartier later zei ik dat ik ook trots was op mijn huidskleur en toen werd ik eerst walgend aangekeken en toen meerdere keren racist genoemd. Daar klopt toch iets niet aan, hoe dan ook zal ik sinterklaas en zwarte piet blijven vieren:)

mvg, MP

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...