Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

f150

De zaak Demmink

Recommended Posts

@ FincaInSpanje

Dank voor de links, weinig verder inhoud anders dan dat een tussenvonnis niet doorging tot het eindvonnis...

Is dit een terecht gevolgde lijn of weer een voorbeeld van hoe het systeem de vriendjes uit de wind houdt?

Vooraf meende ik dat de mijneed aardig helder was... (ik heb wat van dhr Poot Sr.'s boeken)

Ik heb de zaak op tv redelijk gevolgd, me name de benadeelde familie. Die zijn op alle fronten tegengewerkt de afgelopen decennia. Ook al hebben ze volop bewijzen en getuigen, toch komt het niet tot een veroordeling. Deze familie zal echter altijd door blijven vechten tot het Europese hof aan toe. Iedere advocaat spreek er schande van en zelfs voor mij als leek, zie ik wat er gebeurd is. Er zijn mensen voor veel minder veroordeeld.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
http://www.schipholwanbeleid.nl/schipholgate/de-affaire-westenberg-kalbfleisch.html

http://www.nu.nl/binnenland/3721300/schadevergoeding-vrijgesproken-oud-rechters-chipsholzaak.html

Zgn. gebrek aan bewijs. Ex minnares die uit de school klapt en restaurantbezoek van alle betrokkenen is dus onvoldoende. Er zijn er wel met minder bewijs voor moord achter de tralies gegaan.:mad:

Met jou kan ik praten!

Hier rammelt het aan alle kanten en 'we' geven ze een vette beloning.

Waar het ooit ook rammelde? En dan in letterlijke zin?

Bij de waxinelichthoudergooier (mooi voor scrabble), en die ging mooi achter de tralies.....

Deze post delen

Met Demmink vrees ik dat de beerput ook verder gesloten blijft. Alleen als zijn politieke vrienden hem massaal laten vallen, dan is er een kans dat hij wordt veroordeeld. Het is niet voor niets dat Opstelten zijn verdediging heeft betaald. Wie geniet nou van dit recht in NL?

Alleen als ze hem laten vallen dan is hij de pineut, maar misschien weet deze man te veel.:confused:

Deze post delen

*Het is niet voor niets dat Opstelten zijn verdediging heeft betaald. *

Je bedoelt.... wij, het Nederlandse volk heeft de verdediging van die pedo betaalt.

Deze post delen

lees net op twitter dat nederlandse journalist in thailand is doodgereden, op n verdachte wijze.

deze fred de brouwer was al 10 jr met zaak demmink bezig en zou volgende week aan tafel zitten bij p&w...

sorry geen link, zit op mn mobiel te typen.

maar wel: shocked...

Deze post delen

Gast DickBerts

Diverse alternatieve websites melden dat Fred de Brouwer de volgende dode is in een hele lange reeks mensen die iets teveel van Demmink afwisten. De gevestigde media zwijgen uiteraard weer....

De opsomming van de doden in onderstaand stuk is verre van volledig....

De voormalige gevangenisdirecteur die afgelopen vrijdag onder ede getuigde over de zaak Demmink, zei ook al, dat hij vreesde voor zijn leven.

Veertien jaar geleden kwam ik er als onderzoeksjournalist al achter, dat dit land tot op het bot verrot is (en dat is nog een gigantisch eufemisme) maar geen hond die je gelooft.......

http://www.waarinholland.nl/panorama-demmink-journalist-fred-de-brouwer-plotseling-overleden/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter&utm_campaign=Feed%3A+WaarInHolland+%28Dagelijkse+Nieuwsupdate%29

Deze post delen

Jaren geleden zat ik met Lex Runderkamp (Hoofd Onderzoek NOS journaal) en Steven de Vogel (oud hoofdredacteur Zembla) in een radioprogamma over onderzoeksjournalistiek in Nederland;

http://radio.nl/1476/heeft-nederland-geen-goede-journalisten

Zoals zo vaak werd het gesprek pas na de uitzending interessant;

Runderkamp en de Vogel in koor tegen Berts; "Complotten bestaan gewoon niet in een open land als Nederland".

@DickBerts, was dit voor of na de moord op Pim Fortuin?

Deze post delen

Ja, Wim Kok...Vroeger stond hij op de barricades voor de FNV...Hou er maar over op. Misschien is het tijd om te gaan slapen ;)

Deze post delen

Na een paar dagen radiostilte komt de NRC vandaag met een opvallend artikel dat zeker van invloed gaat zijn op het proces. Vrakking (72), oud-hoofdofficier van Justitie en initiatiefnemer van het Rolodex-onderzoek in de jaren 90 gaf recent in de Volkskrant al aan: Ik voel me niet langer door mijn ambtseed belet opheldering te verschaffen.

In een gesprek met de NRC komen belastende mededelingen naar voren, die lijnrecht tegenover die van Opstelten staan. Demmink zou wel degelijk genoemd zijn in het Rolodex onderzoek. Ook verklaar Vrakking dat hij ten tijde van het onderzoek gebeld is door Borghouts (DG) die Vrakking vroeg waar hij mee bezig was. Borghouts had niet op de hoogte kunnen zijn van het geheime onderzoek - kennelijk was het toen al uitgelekt.

De dag na dit telefoongesprek – we hadden al huiszoekingen gepland – bleek dat het onderzoek uitgelekt en dus kapot was. Er werd door de verdachten niet meer gebeld en alle dingen die we in beslag wilden nemen, bleken verdwenen. Er kwam niks meer. Einde oefening.”, aldus Vrakking.

Als je een betaald account hebt, is dit NRC artikel de moeite waard.

• Leuk 1

Deze post delen

Ja, dit is wel heel toevallig. Het zou me ook niet verassen als die man zijn aantekeningen en laptop zijn verdwenen.

Deze post delen

Vandaag wordt ex rechercheur/chef criminele inlichtendienst Langendoen gehoord, die op zijn hoede is 'want ik heb bijzondere geschiedenis aan conflicten met en tegen de overheid. Ik ben niet voornemens om nog eens de rekening te betalen van een grote politieke affaire. Het heeft me al genoeg gekost.' Langendoen geeft aan er van overtuigd te zijn dat het chantageverhaal van de top van justitie klopt: Nederland werkte mee aan de veroordeling van Baybasin, een handjeklap tussen Sorgdrager en de Turkse premier.

Het volgende hoofdstuk van deze beerput gaat open.

Deze post delen

Ik denk wel eens...soms is het prettiger om in een totalitaire of corrupte staat te leven want dáár wéét je tenminste dat er van verhalen niks klopt.

Hier in Nederland wordt er nog erg veel vertrouwd dat "het er allemaal rechtvaardig" aan toe gaat en heb je een verhaal wat daar niet in past, dan ben jij de paranoïde, lastige of gestoorde burger.

Deze post delen

In de tussentijd heeft ook oud-hoofdofficier Vrakking nog eens bevestigd dat Demmink wel degelijk in beeld was bij het Rolodex-onderzoek. Het onderzoek liep stuk één dag nadat de hoogste ambtenaar van het departement telefonisch bij het OM naar het onderzoek had geïnformeerd.

Vrakking zegt ten tijde van het hoogst geheime onderzoek te zijn gebeld door Borghouts die liet blijken ontstemd te zijn dat Demmink (toen directeur-generaal op dat departement) door de politie werd onderzocht. “Waar ben jij mee bezig”, zou Borghouts hebben gevraagd. Vrakking zegt niet te snappen hoe de top van het departement op de hoogte was. “Ik begrijp tot de dag van vandaag niet hoe Borghouts erbij kwam mij te bellen terwijl het om geheime inlichtingen ging.”

Na dit telefoontje liep het onderzoek direct spaak. “De dag na dit telefoongesprek – we hadden al huiszoekingen gepland – bleek dat het onderzoek uitgelekt en dus kapot was.”

De lezing van de hoofdofficier is in tegenspraak met herhaalde mededelingen van minister Opstelten (Veiligheid en Justitie, VVD).

In een actueel interview (22 maart) met NRC. Ook geplaatst door o.a. Elsevier, AD (dat op zich is óók het vermelden waard aangezien nog maar heel kort geleden geen enkele van de 'serieuze' media er aandacht aan besteedde.

http://www.nrc.nl/nieuws/2014/03/22/oud-hoofdofficier-justitie-vrakking-demmink-was-wel-in-beeld/

Deze post delen

Langendoen komt met een hele reeks incidenten: ronselen van jonge Turkse jongens, verkrachting in hotelkamers, mishandeling van een van de jongens (Mustafa) na de aangifte bij de politie, bedreiging van de journalist Kasmali en sloop van zijn kantoor. De aangiftes zouden ingetrokken moeten worden bij Kortman, hoofd afdeling voorlichting justitie en woordvoerder van Opstelten.

Als slechts 1% van de verklaringen die in de puntige rechtbank verslaglegging van https://twitter.com/SaskiaBelleman is geformuleerd waar blijkt te zijn, is dat al een genadeslag voor de Nederlandse rechtspraak en het vertrouwen in justitie.

Deze post delen

is dat al een genadeslag voor de Nederlandse rechtspraak en het vertrouwen in justitie.
Hm, dat vertrouwen is bij mij allang weg.

Deze post delen

Nu gebeuren dat soort dingen iets regelmatiger in Thailand dan bij jullie in Nederland, maar dit is wel heel toevallig.

Deze post delen

Langendoen komt met een hele reeks incidenten: ronselen van jonge Turkse jongens, verkrachting in hotelkamers, mishandeling van een van de jongens (Mustafa) na de aangifte bij de politie, bedreiging van de journalist Kasmali en sloop van zijn kantoor. De aangiftes zouden ingetrokken moeten worden bij Kortman, hoofd afdeling voorlichting justitie en woordvoerder van Opstelten.

Als slechts 1% van de verklaringen die in de puntige rechtbank verslaglegging van https://twitter.com/SaskiaBelleman is geformuleerd waar blijkt te zijn, is dat al een genadeslag voor de Nederlandse rechtspraak en het vertrouwen in justitie.

Om nog maar te zwijgen over de positie van Opstelten en Teeven..........

Moet zeggen dat ik het verhoor van Langedoen volgend tot de conclussie moet komen dat er wel een erg groot gehalte comploters in zijn verhaal zit. Maar ja, als er ook maar 1% waarheid in zit.............

Deze post delen

Moet zeggen dat ik het verhoor van Langedoen volgend tot de conclussie moet komen dat er wel een erg groot gehalte comploters in zijn verhaal zit. Maar ja, als er ook maar 1% waarheid in zit.............

Het punt is wel dat deze man zélf als rechercheur uitgebreid onderzoek heeft gedaan. Dat vind ik toch wat anders dan alle internet-complot-verspreiders.

En het zijn weliswaar bekende verhalen, maar feit is dat hij dat nu allemaal onder ede in de rechtbank verklaart.

Deze post delen

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3624371/2014/03/29/BVD-was-gewaarschuwd-over-Joris-Demmink.dhtml

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3624694/2014/03/29/BVD-wist-dat-topambtenaar-Demmink-te-chanteren-was.dhtml

Wederom een stukje dat ze op de hoogte waren van zijn seksuele uitspattingen. Jammer dat één van die chauffeurs die destijds hebben geklaagd nu niet meer durven getuigen. Of zouden ze zwijggeld hebben gekregen?

http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/3624032/2014/03/28/Aantijgingen-maar-nog-geen-spat-bewijs-tegen-Demmink.dhtml

Als dit uitkomt dat is Opstelten in ieder geval weg, dus laten we dat hopen.

Het hele dossier

https://www.demminkdoofpot.nl/home.html

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...