Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welke pijnstiller?


bjo1998

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 92
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ik denk dat ik voor diclofenac ga of ibuprofen in combinatie met cafeine pillen aangezien tramadol slechts op recept te verkrijgen is

 

Ik heb zelf ook net 2 doosjes Diclofenac gescoord 50 en 100 mg. Dat is een echte sterke pijnstiller\ontstekingsremmer dus niet zomaar gebruiken voor een hoofdpijntje of griep. Het werkt ook niet direct, maar moet een paar dagen in het lichaam zijn. Daarnaast zou ik het nooit gebruiken zonder eerst een maagbeschermer in te nemen. Het is een goed medicijn, maar slecht voor je maag. Pas ook op in combinatie met andere medicijnen.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Diclofenac

 

Daarnaast heb ik in Spanje ook wat Ibuprofen 600mg gekocht. 1,97€per doosje, dat zijn nog eens prijzen.:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik ben zelf erg fan van de Advil Liquid Caps 400mg. Als ik eens last heb van pijn ergens dan neem ik die. Werken snel omdat het vloeibaar is wat in de capsule zit en ze zijn ook ontstekingsremmend. Aanrader voor mensen die veel last hebben van hoofdpijn/migraine. Pijnstillend ingrediënt is op basis van Ibuprofen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 5 weken later...
Gast ghostwhiper

Nog even dit topic omhoog schoppen.

Mocht je niet tegen diclofinac en of ibuprofen kunnen is naproxen ook een goede optie.

Dit zit bijvoorbeeld in aleve (225 mg naproxen)

Bij reumatische aandoening is 3x daags naproxen 500mg plus 6 paracetamol de stap na 3x daags diclofinacnatrium 50mg icm 6 paracetamol.

Hielp bij mij geen moer maar kan vertellen dat er genoeg wel profijt hebben bij naproxen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag het vast niet zeggen, maar gebruik eens wietolie........

 

Ik ken een aantal mensen in Spanje die ook wiet gebruiken als medicijn. Een man die na veel rug en knie operaties in een rolstoel zat, kan nu weer redelijk lopen overigens, gebruikt het als hij een zware dag arbeid erop heeft zitten. Ze roken niet dus zijn vrouw doet het door zijn eten. Normaal zou hij heel veel pijn hebben maar door de wiet heeft hij minder pijn en zijn spieren komen tot rust.

 

Een andere man die ook van alles mankeert rookt 's avonds met zijn vrouw een jointje tegen de pijn in zijn lijf. Ze telen het zelf dus 100% biologisch en als het helpt, waarom niet. Het schijnt een van de oudste medicijnen te zijn.

 

Ik heb er meer problemen mee met mensen die de hele dag blowen om het blowen. Dan gaat het op gegeven moment niet meer goed met je en komt er niets zinnigs uit je lijf. Medicinaal lijkt me geen enkel probleem. :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken een aantal mensen in Spanje die ook wiet gebruiken als medicijn. Een man die na veel rug en knie operaties in een rolstoel zat, kan nu weer redelijk lopen overigens, gebruikt het als hij een zware dag arbeid erop heeft zitten. Ze roken niet dus zijn vrouw doet het door zijn eten. Normaal zou hij heel veel pijn hebben maar door de wiet heeft hij minder pijn en zijn spieren komen tot rust.

 

Een andere man die ook van alles mankeert rookt 's avonds met zijn vrouw een jointje tegen de pijn in zijn lijf. Ze telen het zelf dus 100% biologisch en als het helpt, waarom niet. Het schijnt een van de oudste medicijnen te zijn.

 

Ik heb er meer problemen mee met mensen die de hele dag blowen om het blowen. Dan gaat het op gegeven moment niet meer goed met je en komt er niets zinnigs uit je lijf. Medicinaal lijkt me geen enkel probleem. :o

 

Wat mij betreft sla je de spijker op zijn kop!

In je onderschrift staat: "Learn from yesterday"....

En inderdaad, dat is een goede.

 

Tot de jaren '30 van de vorige eeuw was cannabis een veel voorkomend medicijn.

Tot dat Dupont, Rockefeller en meer van de Elitisten graag een monopolie op gezondheid en meer zaken wilden hebben.

In die tijd is er een hetze georkestreerd die tot op de dag van vandaag voortgaat.

Van de wieg tot het graf aan de Pharma medicijnen! Voorzien van patenten en dus voor duur geld verkopen.

Cannabis is in principe super goedkoop en voor bijna 99% voor alles en nog wat te gebruiken.

@bjo1998 en @ lewieke : ga eens googelen en bekijk eens wat films op de jijbuis.

Als prepper moet je dingen onderzoeken denk ik en niet klakkeloos luisteren naar de overheid.

 

In NL krijg je als pijnpatiënt anti-depressiva of epileptica voorgeschreven.

Dat is lekker spul;-)

 

Ik zou zeggen: kijk en onderzoek zelf eens, alvorens wat oneliners te ventileren.

Graag geef ik wat links, maar pas nadat ik het idee heb dat onze minister van Justitie niet nagepraat wordt:cool:

 

Niet voor niets dat het meer en meer gelegaliseerd wordt over de wereld en er wetenschappelijk onderzoek gedaan is naar de werking tegen bepaalde ziektes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij betreft sla je de spijker op zijn kop!

In je onderschrift staat: "Learn from yesterday"....

En inderdaad, dat is een goede.

 

Tot de jaren '30 van de vorige eeuw was cannabis een veel voorkomend medicijn.

Tot dat Dupont, Rockefeller en meer van de Elitisten graag een monopolie op gezondheid en meer zaken wilden hebben.

In die tijd is er een hetze georkestreerd die tot op de dag van vandaag voortgaat.

Van de wieg tot het graf aan de Pharma medicijnen! Voorzien van patenten en dus voor duur geld verkopen.

Cannabis is in principe super goedkoop en voor bijna 99% voor alles en nog wat te gebruiken.

@bjo1998 en @ lewieke : ga eens googelen en bekijk eens wat films op de jijbuis.

Als prepper moet je dingen onderzoeken denk ik en niet klakkeloos luisteren naar de overheid.

 

In NL krijg je als pijnpatiënt anti-depressiva of epileptica voorgeschreven.

Dat is lekker spul;-)

 

Ik zou zeggen: kijk en onderzoek zelf eens, alvorens wat oneliners te ventileren.

Graag geef ik wat links, maar pas nadat ik het idee heb dat onze minister van Justitie niet nagepraat wordt:cool:

 

Niet voor niets dat het meer en meer gelegaliseerd wordt over de wereld en er wetenschappelijk onderzoek gedaan is naar de werking tegen bepaalde ziektes.

 

Het probleem is ook dat mensen medicijnen krijgen voorgeschoteld en deze jaren en jaren gebruiken. Sommigen ouderen gebruiken 10 pillen per dag en hun maag en nieren gaan er vaak van naar de @$%@$%#&^@.

 

Daarom gebruik ik nooit medicijnen, alleen als de dokter echt iets noodzakelijks voorschrijft maar dat is al meer dan 3 jaar geleden dat ik een dokter heb gezien.

 

Cannabis kan ik niet over meepraten ik heb het nooit gebruikt of geprobeerd. Ik ben dan ook geen roker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Piroska : Die thee werd door de grieken al gebruikt als pijnbestrijding bij bevallingen. De actieve stof is hier "salicylzuur". Salicylzuur kan maagbloedingen veroorzaken. In de 30er jaren vorige eeuw maakte Bayer hiervan een acetyl-derivaat bekend geworden als Aspirine. Het verkleint ook het risico op hartinfart, reden waarom ik dit ook gebruik. Dit heeft hetzelfde werkingsspectrum als salicylzuur in wilgebast. Aspirine, indien zuiver, geeft minder problemen in de maag dan voornoemde thee. Ik heb in mijn EDC ook rietjes gevuld met aspirine-poeder, maar ik zou in geval van nood zéker naar de wilgebast grijpen :) !

 

De salicylzuur in de wilgebast is geen geïsoleerde stof, maar komt voor in de vorm van salicine, deze wordt pas in de lever omgezet in salicylzuur. Daarom duurt het wat langer voordat het werkt.

 

Het gebruiken van wilgenbast is niet gevaarlijk voor de maag, om deze reden, maar ook omdat er nog meer stoffen in wilgenbast zitten zoals: catechine looistoffen, rutine en quercetine (Flavonoiden) die de maag beschermen.

 

Je kunt overigens ook de bast van de Gelderse Roos of Berk gebruiken.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij betreft sla je de spijker op zijn kop!

In je onderschrift staat: "Learn from yesterday"....

En inderdaad, dat is een goede.

 

Tot de jaren '30 van de vorige eeuw was cannabis een veel voorkomend medicijn.

Tot dat Dupont, Rockefeller en meer van de Elitisten graag een monopolie op gezondheid en meer zaken wilden hebben.

In die tijd is er een hetze georkestreerd die tot op de dag van vandaag voortgaat.

Van de wieg tot het graf aan de Pharma medicijnen! Voorzien van patenten en dus voor duur geld verkopen.

Cannabis is in principe super goedkoop en voor bijna 99% voor alles en nog wat te gebruiken.

@bjo1998 en @ lewieke : ga eens googelen en bekijk eens wat films op de jijbuis.

Als prepper moet je dingen onderzoeken denk ik en niet klakkeloos luisteren naar de overheid.

 

In NL krijg je als pijnpatiënt anti-depressiva of epileptica voorgeschreven.

Dat is lekker spul;-)

 

Ik zou zeggen: kijk en onderzoek zelf eens, alvorens wat oneliners te ventileren.

Graag geef ik wat links, maar pas nadat ik het idee heb dat onze minister van Justitie niet nagepraat wordt:cool:

 

Niet voor niets dat het meer en meer gelegaliseerd wordt over de wereld en er wetenschappelijk onderzoek gedaan is naar de werking tegen bepaalde ziektes.

dat zou ik als alles gelovende doodbrave burger toch niet durven? (kuch kuch) ;) zal er eens naar kijken dit weekend heb ik wel liever niet in mn edc survivalkit:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cannabis kan ik niet over meepraten ik heb het nooit gebruikt of geprobeerd. Ik ben dan ook geen roker.
Je hoeft ook geen roker te zijn.

"Bakken met baard" heeft een aantal lekkere recepten met wiet op youtube staan. Pepernoten, pannenkoeken, zelfs saussijzenbroodjes. Ik keek net even, de cannabiscupcakes staan er nog niet op, maar ach, dat is gewoon spacecake in kleine bakjes bakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft ook geen roker te zijn.

"Bakken met baard" heeft een aantal lekkere recepten met wiet op youtube staan. Pepernoten, pannenkoeken, zelfs saussijzenbroodjes. Ik keek net even, de cannabiscupcakes staan er nog niet op, maar ach, dat is gewoon spacecake in kleine bakjes bakken.

 

Nee dank je ik hou het wel bij een lekkere stoofvleesschotel. ;) Niet dat ik er tegen ben hoor, maar ik neem al jaren geen enkel medicijn behalve als de dokter het echt nodig acht. Van mij mogen ze alle drugs legaliseren. Het is aan jezelf of je wel of niet wilt gebruiken en tegen welke kwaal of voor de leut.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb standaard ibuprofen en paracetamol. Deze werken versterkend op elkaar; voor lichte pijn paracetamol, voor zware pijn ibuprofen en voor nog zwaardere pijn deze twee gecombineerd. Dit op aanraden van een ziekenverpleger die ik ken. Ik heb ook nog een buisje zuiver acetylsalicylzuur liggen wat ik ooit heb gesynthetiseerd tijdens de studie, maar eerlijk gezegd vertrouw ik dat spul niet zo.

 

Morfine heb ik wel eens aan gedacht, maar de juridische consequenties vind ik hier gewoon niet tegen opwegen.

In Engeland hebben ze briljant spul, namelijk een pijnstiller (bv paracetamol) gecombineerd met een opwekkend middel (bv caffeïne). Dit is bedoeld als anti-katermiddel, zodat je de pijn niet voelt na een avond pub-crawlen, maar nog wel enigszins capabel overkomt op je werk. Een aantal jaar geleden een pilletje gekregen van een collega, en het werkt echt als een malle, maar het kan nooit goed voor je lichaam zijn. Toch ben ik wel voornemens hier een buisje van mee te nemen de volgende keer dat ik weer naar Engeland ga.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nog een buisje zuiver acetylsalicylzuur liggen wat ik ooit heb gesynthetiseerd tijdens de studie, maar eerlijk gezegd vertrouw ik dat spul niet zo.

 

Ik raad je af om iets wat je zelf op het lab maakt als medicijn te gebruiken, omdat tijdens practicum (op school) de kans op verontreiniging groot is. Bovendien heb je nog andere medicijnen, waarvan je zeker weet dat ze goed zijn. (En zo zuiver is de zelf gesynthetiseerde acetylsalicylzuur niet: ongeveer 80-90%.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...