Ga naar inhoud
GENEGEERD

China wel heel direct op goud jacht

Kans
 Share

Recommended Posts

Dat China goud op het visier heeft mag duidelijk zijn.

Naast de goudinkopen die ze doen, produceren ze zelf, waarschijnlijk het meeste van alle landen, en dat houden ze ook nog eens helemaal zelf.

Maar nu hebben ze in Amerika een oud JPM gebouw gekocht.

Maar onder dat gebouw zit ook nog eens een van de grootste bank(goud)kluis van de wereld.

http://www.zerohedge.com/news/2013-10-18/chinas-largest-conglomerate-buys-building-houses-jpmorgans-gold-vault

Tja de volgende stap in het grote spel?

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Dat China goud op het visier heeft mag duidelijk zijn.

Naast de goudinkopen die ze doen, produceren ze zelf, waarschijnlijk het meeste van alle landen, en dat houden ze ook nog eens helemaal zelf.

Maar nu hebben ze in Amerika een oud JPM gebouw gekocht.

Maar onder dat gebouw zit ook nog eens een van de grootste bank(goud)kluis van de wereld.

http://www.zerohedge.com/news/2013-10-18/chinas-largest-conglomerate-buys-building-houses-jpmorgans-gold-vault

Tja de volgende stap in het grote spel?

Prep ze,

K a n s

En hebben ze die dan overgenomen met het goud erin? Volgens mij ligt daar niets/weinig meer. En als het er nog ligt dan zullen die Chinezen een flink bedrag mogen neertikken....

Link naar reactie

• 2 months later...
De jacht op goud is redelijk succesvol. China heeft nu de derde grootste goudreserves ter wereld en deze verhoogd met 76 %. Hiermee wordt het de derde grootste goudbezitter ter wereld, achter de Verenigde Staten en Duitsland.

Bron: http://www.beurs.com/2014/01/16/china-heeft-nu-de-derde-grootste-goudreserves-ter-wereld/38414

De VS en Duitsland hebben alleen nog een spelletje blufpoker in Fort Nix en een oninbare papieren claim op een berg goudkleurige wolfraam blokken.

Link naar reactie

Het loopt allemaal niet zo'n vaart.

Ik verwacht een correctie van de aandelenmarkten omstreeks maart-april. Dat is een beetje gebruikelijk de laatste jaren. De aandelen zijn ook te ver doorgeschoten en sommige klassen zijn flink overprijsd. Dat is natuurlijk wel goed nieuws voor de goudmarkt (we zien nu een stabilisatie, een teken dat we aan het uitbodemen zijn ? Het wordt vast nog wel woelig met wat ups en downs maar veel lager zie ik goud niet meer gaan. Veel bedrijven hebben aandelen gekocht en het grote geld van de banken is op zoek naar achtergebleven aandelen die schaars worden. Er is nog wel wat ruimte, maar de ballon is vol. Alles wat er nu ingepompt wordt zal 'm wellicht harder laten knappen. Veel mensen zien dat aankomen en wellicht moeten ze op zoek naar andere beleggingen. De kans is groot dat die middelen richting goud gaan.

Als aandelen overprijsd zijn en de markten en industrie weer wat aantrekken, dan mogen we verwachten dat de grondstoffen ook weer gaan stijgen. Als de economie in China blijft functioneren zal de vraag naar grondstoffen uit Australië stijgen, wat weer goed is voor de AUD die momenteel een beetje door de knieën gaat. Wellicht komt er een beweging richting grondstoffen. Die zijn de laatste 2 - 3 jaar flink achtergebleven. De enige munt die momenteel gunstig staat tov de USD is naar mijn mening de Yen. Daar zijn er een pak externe omstandigheden die ons aanmanen tot voorzichtigheid. Fukushima is de grote onbekende.

Wat de positie van de Euro betreft vermoed ik dat wij momenteel (veel) te hoog geprijsd zitten in vergelijking met de dollar. Wellicht zal de ECB nog wat geld creëren om deflatie af te wenden, daarnaast zal één vonk genoeg zijn om een groot aantal middelen richting de VS te laten stromen wat voor een flinke opstoot van de dollar kan zorgen. Dit in combinatie met stijgende grondstofprijzen kan best problematisch worden voor Europa omdat wij nauwelijks grondstoffen en nauwelijks energie hebben. Goedkope arbeidskrachten zijn er al helemaal niet.

Dit betekent dat er flink wat potentieel is voor de USD.

Persoonlijk ga ik nu stilaan aandelenposities beveiligen met Stop-loss en stop-limiet orders zodat de winsten 'vastgeklikt' worden. Zolang de markten stijgen, schuif ik de limiten mee op zodat ik maximaal kan meevaren op de golf. Wat mijnen en grondstoffen betreft wil ik posities in USD en CAD opbouwen. Zodra de beurzen crashen schuiven we richting technologie-aandelen die naar mijn gevoel nu te duur geworden zijn. KW verhoudingen van 30 zijn geen uitzondering.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...