Ga naar inhoud
GENEGEERD

Gescheiden prepper... wat doe je met de kinderen?


FincaInSpanje

Aanbevolen berichten

Niet dat ik in scheiding lig hoor, maar stel je bent gescheiden en hebt kinderen. Soms zijn ze bij mama en soms bij papa, maar de ouders hebben allebei een nieuw leven. Jij bent aan het preppen en helemaal voorbereid en mama niet.

 

Plots breekt de pleuris uit en je moet snel weg, maar de kinderen zitten nog bij mama. Wat ga je doen? Ga je de kinderen ophalen met alle risico's van dien of ga je alleen weg?:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Mijn vrouw heeft co-ouderschap. De kinderen zijn gelukkig meest van de tijd hier, maar we hebben hier de afspraak dat we de kinderen op gaan halen mocht er een shtf situatie voordoen.

Of haar ex het ermee eens is, weten we niet en gaan we ook niet vragen. Maar één ding staat vast, wij vertrekken niet zonder onze kinderen. Zelfs niet als dat zou betekenen dat we daarna niet meer weg zouden kunnen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet gescheiden, en gelukkig met mijn vrouw en 6 kinderen, maar het probleem van het 'ophalen van de kinderen' speelt altijd (los van de vraag of ophalen of überhaubt het bij elkaar zijn altijd de beste keus is bij een SHTF). Ik denk - zeker als je kleine kinderen hebt - dat er een onstuitbare drang is om die op te halen. In mijn situatie kun je dat soort beslissingen samen nemen. Eerlijk gezegd denk ik dat je dat niet zonder overleg met je ex kunt doen, maar nood breekt wetten. Je zult een beslissing moeten nemen waar je achteraf geen spijt van wilt hebben. En stiekem denk ik dat alleen weg gaan wel eens levenslang berouw kan opleveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plots breekt de pleuris uit en je moet snel weg, maar de kinderen zitten nog bij mama. Wat ga je doen? Ga je de kinderen ophalen met alle risico's van dien of ga je alleen weg?:(

 

En wat als de kinderen bij jou zitten, schrijf je mama maar af of geef je haar een kans om mee te gaan? Een scheiding is natuurlijk niet voor niets geweest, maar het blijft toch de moeder van je kinderen. Ik heb overigens geen kids, of partner, dus geen 'last' hiervan; wel goed om dat je dit onderwerp onder de aandacht brengt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een vraag in dit verlengde: wat doe je met de moeder van je stiefzoon? Mijn stiefzoon is vaak bij ons en ik weet zeker dat hij met ons meegaat. Wat doe je dan met zijn moeder?

 

Ik zou haar meenemen en ik zou voor haar zorgen ook, omdat ik wil dat mijn stiefzoon zijn eigen moeder bij zich heeft (ook al zijn we geen grote vriendinnen) Maar..... zij heeft dan de moeilijke keus tussen haar vriend en zijn kinderen of haar eigen zoon. Want daar trek ik echt een harde grens.....haar vriend en zijn kinderen erbij, dat gaat te ver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een vraag in dit verlengde: wat doe je met de moeder van je stiefzoon? Mijn stiefzoon is vaak bij ons en ik weet zeker dat hij met ons meegaat. Wat doe je dan met zijn moeder?

 

Ik zou haar meenemen en ik zou voor haar zorgen ook, omdat ik wil dat mijn stiefzoon zijn eigen moeder bij zich heeft (ook al zijn we geen grote vriendinnen) Maar..... zij heeft dan de moeilijke keus tussen haar vriend en zijn kinderen of haar eigen zoon. Want daar trek ik echt een harde grens.....haar vriend en zijn kinderen erbij, dat gaat te ver.

 

Lijkt me een mooie oplossing, het drama wat er gaat ontstaan als je een kind onvrijwillig weg haalt bij moeder/vader kan je op dat moment niet gebruiken en lijkt me ook lastig uitleggen aan je kind dat we mama/papa niet opgehaald hebben terwijl dat wel mogelijk geweest was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me een mooie oplossing, het drama wat er gaat ontstaan als je een kind onvrijwillig weg haalt bij moeder/vader kan je op dat moment niet gebruiken en lijkt me ook lastig uitleggen aan je kind dat we mama/papa niet opgehaald hebben terwijl dat wel mogelijk geweest was.

 

In onze situatie is het gelukkig zo dat de kinderen liever hier zijn dan bij de ex van mijn vrouw. Dus dat probleem hebben wij hier niet. En de ex meenemen is gewoon geen optie. We kunnen goed met elkaar overweg maar meenemen is weer het andere uiterste. Bovendien wil hij niets te maken hebben met preppen, survivalen enz. Kinderen mogen er daar zelfs niet over spreken. Dus dan is de keuze hier makkelijk gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn een gewoon abnormaal gezin want nog getrouwd met elkaar en geen andere kinderen dan die van ons. We kozen voor een woning in een buurt waarbij we alles dichtbij vinden. De school van de jongste ligt op 500m, die van de oudste op 150m, mijn job ligt op 12km en die van mijn vrouw op 8 km. Binnen het half uur nadat er om het even wat gebeurt kunnen we allemaal thuis zijn, dit is de centrale ontmoetingsplaats.

 

Thuis zijn er genoeg middelen voor Bug-in, bug-out, verdediging, rescue, vluchten, ... .

 

Ook de keuze van je woonplaats en werkomgeving is dus belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je over dit soort zaken alleen zelf kunt oordelen en beslissen.

(Hopelijk in overleg met betrokkenen maar dat zal vaak moeilijk zijn ? )

Wat je ook kiest er is altijd wel iemand die je daar op veroordeeld.

 

Kan alleen zeggen denk er heel goed van te voren over na, want het zal een enorme impact hebben.

En sta ook absoluut niet raar te kijken dat wat je nu met je volle verstand besluit, dat strakt emotioneel compleet anders zal blijken te zijn.

( dus hou ook rekening, prep en plan ervoor, met die situatie waar je nu niet voor kiest)

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog samen met mijn vrouw . Maar de kinderen zijn de deur uit . De oudste woonde 30 km van mijn huis . Ik zal er alles aan doen om ons te verenigen hun vriend is ook welkom maar verder kan ik niet gaan .

 

Geert

 

Je auto trekt waarschijnlijk ook maar een BOT, vandaar de beperking in het aantal personen neem ik aan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben al heel lang bezig om daar een antwoord op te vinden, want dat vraag ik mijzelf dus ook af.

 

Ik ben 6 jaar gescheiden, helaas een vecht scheiding, en heb een zoon van bijna 10 jaar.

De relatie tussen mij en mijn zoon is op en top, wat ik helaas niet kan zeggen van mijn ex Haat en liefde liggen dicht bij elkaar.

 

Mijn eerste gedacht is om mijn zoon te halen al moet ik daar bergen voor verzetten, en mijn ex laat ik zitten waar ze zit omdat ze bijna nooit thuis is, makkelijk een oppas.

dan is mijn andere gedachte dat ik hem niet zonder moeder kan of wil laten opgroeien, en wil mijn Gab zeker geen pijn doen door emotionele/haat dragende beslissingen.

 

Dus al met al is het wikken en wegen, maar tijd zal het leren als er een SHTF plaats vind. Ik hou rekening met diverse scenario's alleen hoe ik dit oplos zal dan wel weer blijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de vader van mijn dochter en ik hebben al toen ze nog gebakken werd gezegd dat als er ooit een shtf zou komen en we niet meer bij elkaar waren we hoe dan ook een team zouden blijven daarin.

het voordeel van vriendschap hebben met je ex nu zijn we al zo,n 5 jaar niet meer bij elkaar maar blijft gewoon geldig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft een lastig verhaal omdat je de situatie niet kunt inschatten. Stel je hebt 1 kind bij je en de ander is bij je EX, maar er is absoluut geen tijd. Ga je dan opsplitsen om je andere kind te halen of niet?

 

Voor mij zijn mijn 3 kids alles, maar als je de keuze moet maken dat je ze alle drie kwijt kan raken dan wordt het lastig. Daarnaast is een emotionele keuze op gevoel vaak niet de beste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Kijk dit is nu HET probleem waar ik geen antwoord op vind.

Ik woonde bijna 38 jaar in het Gentse.

Ik ben gescheiden en naar Stabroek komen wonen met huidige vrouw .

Hier hebben we nu onze eigendom.

Maar wanneer er trobbels uitbreken heb ik een groot f...k...g probleem.

1. Ik moet gelijk hoe het water over om naar Gent te geraken...tunnels of bruggen..

Hopelijk lukt dat via 1 van de 2 want anders ben ik serieus de zak...En 2....mijn ex is 0,000000000000000000 voorbereid...maar mijn 2 kinderen van momenteel 3 en 7 zitten wel 65 km van mij vandaan.

Ik wordt zot van de gedachte..ik heb een zware americaan als auto waar ik bullbar en andere shit op gemonteerd heb...ik weet perfect waar de zekering zit om de airbags uit te schakelen als ik moet rammen maar gelijk hoe....ik moet het water over....en neen te voet is geen optie en zwemmen ook niet want dan mag ik nog 55 km stappen om mijn kinders op te halen...en dan...dan sta je daar te voet met niks..:mad:

Mijn ex....tja ze blijft de moeder van mijn kinderen . Dus als ze nog niemand heeft tegen dat het verkeerd gaat dan neem ik ze mee...denk ik..

Man man ...echt waar ik kan alles preppen waar nodig is en heb een onvoorstelbare overlevingsdrang en zou door vuur gaan maar zo een zaken ...zaken die over de kinderen gaan wanneer het verkeerd loopt zal elke vader en moeder tot mega zorgen baren en zeker als ze ver verwijdert zijn...

Dus ja...de vraag wat doe je met je kinderen....zal afhangen hoe snel we kunnen reageren...want iedereen of toch het grootste deel zal op die moment in een auto kruipen en ...dat wil ik juist vermijden.

1 ding kan gebeuren...ik heb mijn kinderen de helft van de vakanties en om de 14 dagen een volledig weekend..dus als dan de boel ontploft zijn ze al hier ...

Tsss een heel harde gedachte....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is moeilijk om rationeel te blijven denken in zulke situaties, maar je zult toch moeten. Gent is een grote stad en die komen vaak helemaal vast te staan bij calamiteiten. Het wordt dus moeilijk je kinderen snel te bereiken.

 

Ik weet niet hoe oud de kids zijn, maar misschien kun je hun wel leren een voorraadje aan te leggen voor de eerste dagen. En als tweede moet je een oplossing zien te vinden, dat ze je kunnen bereiken ook als de GSM masten niet meer werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja idd .

Zoals in de quote...ze zijn 3 en 7. Een voorraad voor hen is niet zo voorhanden en zal weinig soelaas brengen.

Ik denk dat het beter is wanneer TSHTF enkele dagen te wachten tot bv de eerste drukte wat geluwd is en dan trachten een manier te bekijken om te bereiken enz....

Een communicatiemiddel is nog te zoeken ...nogmaals gezien hun leeftijd is dit niet simpel..

Soit..op die moment zal er wel een oplossing boven komen. Nu kunnen we vooral denken over de zaak en daar zal ook misschien een bepaalde oplossing komen boven drijven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn oplossing in deze kwestie is dit:

 

mijn ex mag lekker blijven waar ze is zonder voedsel of wat dan ook , maar mijn zoon en ik hebben sinds kort een afspraak dat mocht er een sthf plaats vinden we naar elkaar toe gaan via vast gestelde routes en halte plaatsen, mocht 1 route door shtf niet meer begaanbaar zijn dan route 2 enz enz hij heeft geen voorraden thuis maar wel een survival kitje en op de halte plaatsen ligt voedsel begraven in afsluitbare emmers.

 

Hamster.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...