Ga naar inhoud
GENEGEERD

Amerika nog een betrouwbare partner?

Kans
 Share

Recommended Posts

Is Amerika nog een betrouwbare partner?

Na de overheidsshutdown en de hele schuldenplafond discussie wel een terechte vraag?

Ik heb tientallen keren gehoord dat als Amerika een wanbetaler wordt dat de wereld op zijn kop zal staan ez.

Het was simpel onmogelijk en het schuldenplafond moest wel verhoogd worden, nou gelukkig is dat dan gebeurt !

Maar over drie maanden, en dan weer een week later, en dan een dag later?

Ik blijf dus met een vraag zitten:

Wat is er nu precies anders geworden nu het SchuldenPlafond weer is verhoogd?

Amerika mag van zichzelf meer lenen.

Wat houd dat in waar slaat dat op?

Amerika leeft boven zijn stand, elk jaar zijn er hogere kosten, minder inkomsten en dus moet wr meer geleend worden om de balans in orde te krijgen, op papier!

Waarom is er eigenlijk een SP? Waarom zoiets op papier zetten om zodra je er overheen gaat die grens te verhogen?

Als ik met de bank een lening afsluit, en we komen op de maximale hypotheek uit dan kan ik die alleen verhogen als ik aantoonbaar meer inkomen heb of als het huis meer is waard geworden enz, maar blijkbaar is dit voor overheden anders?

Nou ben ik geen expert dus wat hebben de "experts" te vertellen?

Ik heb die experts even tussen aanhaaltekens gezet omdat deze experts nog heel kort voordat Lehmansbrothers omviel zij deze bank nog een absurt hoge rating gaven!

Kort door de bocht alle US ratingbureaus geven de hoogste crediet rating aan America behalve:

Wiki (eerste US niet AAA rating in 2011)

Credit rating agency Standard & Poor's (S&P) downgraded its credit rating of the U.S. federal government from AAA (outstanding) to AA+ (excellent) on August 5, 2011.

This was the first time the government was given a rating below AAA. S&P had announced a negative outlook on the AAA rating in April 2011. The downgrade to AA+ occurred four days after the 112th United States Congress voted to raise the debt ceiling of the federal government by means of the Budget Control Act of 2011 on August 2, 2011.

The downgrade was criticized by the U.S. Treasury Department, both Democratic and Republican Party political figures, and many businessmen and economists.

Both Fitch Ratings and Moody's, designated like S&P as nationally recognized statistical rating organizations (NRSRO) by the U.S. Securities and Exchange Commission, retained the U.S.'s triple-A rating. Moody's, however, changed its outlook to negative on June 2, 2011 and Fitch changed its outlook to negative on November 28, 2011.[1][2]

En dan de niet US bureaus ( die ene die ik tegen kwam:cool:)

Wiki ( tweede US niet AAA rating 2013)

The United States federal government credit-rating downgrade of 2013 was an economic incident that year. On October 17, Dagong Global Credit Rating downgraded the United States to A- from A, and maintained a negative outlook on the country's credit.[1]

Er staat een grote header boven dat deze pagina nog in opbouw is dus dan help ik graag :rolleyes:

Op de eerste plaats de opmerking dat ik de Amerikaanse rating agencies niet vertrouw omdat ze nou eenmaal verweven zijn met de overheid.

Quote van zerrohedge:

"Since all US rating agencies (Fitch is majority French-owned) have been terrified into submission and will never again touch the rating of the US following the DOJ's witch hunt of S&P"

De chineese ratings bureaus vetrouw ik ook niet omdat alle data die uit China komt nou eenmaal zwaar gemanipuleerd is.

Maar ik heb niet beter, mijn eigen mening staat volgens mij hierboven beschreven en als dT niet duidelijk genoeg is:

Ik zou Amerika niks lenen, als de rente op een kortlopende lening

Bij een lening langer dan 6 maanden looptijd zal ik eerder aan 20-50% rente denken voordat ik daar geld in zou stoppen.

Ik ben dan ook zo'n idioot die bijna geen spaargeld meer op de bak heeft staan omdat ik onze banken ook niet vetrouw !

Dus wat heeft een chinees ratings bureau ons te vertellen:

Zij heeft Amerika van A naar A- ge downgrade.

Dat vind ik niet slecht klinken( high credit rating)?

http://en.dagongcredit.com/ratingSystem/contents2.html

Punten die de Dagong rating ondersteunen:

The partial U.S. federal government shutdown apparently highlights the deterioration of the government’s solvency, pushing the sovereign debts into a crisis status.

Since the outbreak of the U.S. debt crisis in 2008, the deviation between the federal government's sources of debt repayments and the country’s real wealth creation capacity has been constantly broadened. The huge amount of government debts that lack the basis of repayment always stands on the brink of default, and this situation is difficult to change in the long term. The federal government debt stock increased by 60.7% between 2008 and 2012 when the nominal GDP increased by only 8.5% while the fiscal income decreased by 2.9%, which indicates that fiscal income is losing its means as the primary source of debt repayments.

Liquidity has been continuously injected into international financial markets from the U.S., which indirectly plays a key role in combating against the risk of government default. This implicit debt default behavior infringes upon the benefits of creditors.

The debt ceiling has been extended continually, increasing the total amount of the federal government debts. In order to avoid the sovereign debt default, it becomes an inevitable choice for the U.S. government to repay its old debts through raising new debts. The fact that the debts grow faster than the fiscal incomes will further impair the federal government’s solvency.

The Democrats and the Republicans of U.S. do not have a consistent strategy target to solving the sovereign debt problem.

To be sure a Chinese rating agency is just that, Chinese, and its opinions are rooted in nationalistic pride as much as S&P and Moody's AAA take on the housing bubble in 2005-2007 were rooted in mathematical logic, but the implications of this latest shot across the bow by the country which last weekend said the time has come to strip the dollar of its reserve currency status, are clear. And, at its core, Dagong is correct: because all the US really has done is kick the can for another three months, something the domestic rating agencies would also admit if they were not terrified of expressing the truth.

De beredenering van Dagong:

http://en.dagongcredit.com/content/details20_7580.html

1. The partial U.S. federal government shutdown apparently highlights the deterioration of the government’s solvency, pushing the sovereign debts into a crisis status. The U.S. federal government announced its shutdown on Oct. 1, 2013, a radical event that reflects the liquidity shortage aroused by depleting stock of debts without the increase of new debts, directly resulting in the federal government lack of the funds for its normal function. The partial U.S. government shutdown is an inevitable outcome of its long-term failure to pay its excessive debts. During the fiscal years from 2008 to 2012, the ratio of the federal government’s stock of debts to fiscal income increased from 4.0 to 6.6. Under such circumstances, the federal government that can hardly sustain its own expenses, not mentioning collecting reliable income to cover its huge amount of debts. Substantial decrease of the U.S. government’s solvency is proven by this shutdown incident, which pushes the federal government into a crisis position of debt cliff and default.

2. Since the outbreak of the U.S. debt crisis in 2008, the deviation between the federal government's sources of debt repayments and the country’s real wealth creation capacity has been constantly broadened. The huge amount of government debts that lack the basis of repayment always stands on the brink of default, and this situation is difficult to change in the long term. The federal government debt stock increased by 60.7% between 2008 and 2012 when the nominal GDP increased by only 8.5% while the fiscal income decreased by 2.9%, which indicates that fiscal income is losing its means as the primary source of debt repayments. Because of the fact that the federal government now depends highly on borrowing new debts to repay its old ones, vulnerability of its debt chain is accumulated so that technically debt default may occur at any time. For the fundamentals of government debt repayment condition will not be essentially improved, the federal government's debt cliff will persist in the long term.

3. Liquidity has been continuously injected into international financial markets from the U.S., which indirectly plays a key role in combating against the risk of government default. This implicit debt default behavior infringes upon the benefits of creditors. In order to avoid the debt default caused by the lack of debt repayment sources such as fiscal incomes, the U.S. government has been taking advantage of the international currency dominance of the U.S. dollar to monetize its debts and has been taking quantitative easing monetary policy to maintain its government solvency since 2008. The devaluation of the stock of debts hereby directly damages the creditors’ interests. Dagong estimates that the depreciation of the U.S. dollar caused a loss of USD628.5bn on foreign creditors over the years of 2008 to 2012.

4. The debt ceiling has been extended continually, increasing the total amount of the federal government debts. In order to avoid the sovereign debt default, it becomes an inevitable choice for the U.S. government to repay its old debts through raising new debts. The fact that the debts grow faster than the fiscal incomes will further impair the federal government’s solvency. Ever since Obama’s inauguration in 2009, the U.S. Congress has extended the debt ceiling for five times, reaching a total volume of USD5.1tn. This further raise of the debt ceiling shows the government’s incapability of improving its solvency by improving the basic economic and fiscal elements.

5. The Democrats and the Republicans of U.S. do not have a consistent strategy target to solving the sovereign debt problem. As the issue of paying sovereign debts falls into a tool that the parties make use of to realize their own interests, the political environment is unfavorable for eliminating the risk of its sovereign debt default in the long term. The recurrence of the bi-partisan conflict over debt ceiling once again reveals the U.S. superstructure’s incapacity to solve national debt crisis. A debt crisis evolves into a political crisis, which in turn exacerbates the debt crisis. Such political

environment over debt repayment renders the dim and pale prospect of the U.S. federal government’s solvency.

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

China en Japan (et al) hebben wellicht straks zoveel Amerikaans schuldpapier dat als de Dollar wordt afgeserveerd en Amerika bankroet is, dat ze nog wel eens in een lastig parket kunnen geraken in Washington. Ik kan me voorstellen dat de schuldeisers bij het IMF protesteren als de dollar valt, om een deel van de TOEKOMSTIGE productie / welvaart / nieuwe munt op te eisen. Dat gaan de Cowboys niet leuk vinden enze zullen de Gooks aan alle kanten bestoken met juridisch steekspel of WW3 wapengekletter.....my two cents

Link naar reactie

De USA heeft zoveel schulden dat ze de RENTE op die schulden zowat niet eens meer kunnen betalen. Natuurlijk zijn ze geen betrouwbare partner meer! Dat zijn ze al vele jaren niet meer. Dat er schijnbaar nog steeds mensen zijn die denken van wel, verwondert me al tijden...

Link naar reactie

De USA heeft zoveel schulden dat ze de RENTE op die schulden zowat niet eens meer kunnen betalen. Natuurlijk zijn ze geen betrouwbare partner meer! Dat zijn ze al vele jaren niet meer. Dat er schijnbaar nog steeds mensen zijn die denken van wel, verwondert me al tijden...

En nu? Oplossing?

Link naar reactie

De oplossing? Ik weet 't niet precies. Het feit is echter wel dat het financiele systeem waar we allemaal aan meedoen, geen mogelijkheid biedt om het probleem op te lossen. Uiteindelijk is 't namelijk onmogelijk om alle schulden af te lossen, door het idiote concept wat we rente noemen.

Het financiele systeem moet volledig veranderen, rente kan niet bestaan in een gezond systeem.

Het systeem begint ook aan alle kanten te kraken en hangt met kauwgompies en ducttape aan elkaar. Het is een kwestie van tijd voordat 't catastrofaal faalt en dan is de kans groot dat we het begin van de 3e wereldoorlog hebben. Doemdenken? Misschien, maar ik ben bang van niet. Er is teveel mis met onze "beschaving" om te denken dat we de boel nog kunnen repareren.

Soms is de fundering van een gebouw zodanig verrot dat je niet anders kan dan 't slopen en helemaal opnieuw beginnen. Ik denk dat onze beschaving ook in die categorie valt...

Link naar reactie

De schuld is al niet meer terug te betalen vanaf de aller eerste lening, dat is nou net de hele grap van 't financiele systeem.

De centrale bank maakt het geld; leent dit uit tegen rente.

Denk daar even heel goed over na. AL het geld van een land komt bij dezelfde centrale bank vandaan.

Daar overheen willen ze rente.

Rente is geld dat dus gewoon keihard niet bestaat!

De centrale bank leent een miljard uit en wil een miljard en 1 terug hebben. Die 1 bestaat niet, zal nooit bestaan. Die is NIET terug te betalen! Onmogelijk. Er wordt dus nog meer geleend om de rente te kunnen betalen. Maar hoe meer ze lenen, hoe meer rente ze moeten betalen en hoe meer ze moeten lenen!

Het financiele systeem heeft maar 1 echte winnaar: de centrale bank. Helaas willen de meeste mensen dit niet snappen en moet ik wel degene zijn die het verkeerd begrijpt want "zo kan het toch niet in elkaar zitten!?" Maar niemand die dan kan verklaren hoe 't wel zit en hoe die schulden plus rente ooit afbetaald kunnen worden.

Link naar reactie

Waarom is er eigenlijk een SP? Waarom zoiets op papier zetten om zodra je er overheen gaat die grens te verhogen?

In NL/Europa is er geen schuldenplafond, discussies over het wel-niet verhogen van een schuldenplafond of eventuele gevolgen zijn dan ook (imho) nutteloos. De Amerikaanse schuld/BBP verhouding is veel beter dan die van Japan, dus ik vermoed dat Amerika dat nog wel verder kan/gaat ophogen.

Link naar reactie

De dollar staat nog wel even. Dan staan de tanden van velen hier al los voordat het er echt om spant.

Waarom zo stellig in die overtuiging?

Als er onmin losbreekt verkopen de chinezen (of jappen) wat papier en dan krijgt de dollar een duwtje.

China heeft bakken met goud maar nog niet genoeg afgezet tegen de bevolkingsgrootte of grootte van de economie.

Wellicht dat ze daarover uit de kast komen als ze meer hebben dan de USA zegt te hebben. (maar al lange tijd ongeaudit en ongedocumenteerd)

Verder kan het vertrouwen in de dollar eens ophouden: men doet er niets aan om het tekort te verkleinen en er moet geleend worden om de toko draaiend te houden.

Als de rentebetalingen overduidelijk alleen met lennen te betalen zijn is het breekpunt bereikt.

Zie de grafiek van de schuld, die is veel te stijl.

Rutte doet moeilijk over drie procent maar zij zitten een factor tien hoger en denken nog steeds dat ze de credit card vol kunnen laden.

Hun buitenland politiek (geweld) ondersteunt de petro-dollar. Saddam en Muammar moesten dood omdat ze olie in euro's verkochten danwel zich wilden losweken van de fiat geld structuur met een eigen gouden munt. (want waar is Muammar's goud denk je?)

Ondanks hun gepreek over exceprionalisme doen ze dezelfde beroerde zaken als ieder ander of erger.

Hun fiscale beleid is al lang niet meer in het belang van het volk maar slechts voor de grote bedrijven en vooral de grote banken.

De situatie is eigenlijk al zo dat het volk, de middenklasse, niet meer zo erg nodig is.

Vergelijk met Arabië waar door de olie het simpele volk zich nioet kan ontplooien.

Tegen de tijd dat Arabië stop te verkopen in dollars weet de masa wat wij nu al zien aankomen.

Link naar reactie

@jobs, in aansluiting op de laatste zin van jouw laatste inbreng. Je denkt te weten wat er aankomt. Dat is echter een aanname en geen feit. Net zomin als mijn mening dat het de komende decennia nog niet met de hegemonie van Amerika is gedaan. Dat is ook maar mijn mening en geen feit.

Er is niemand die weet hoe het zich gaat ontwikkelen.

Link naar reactie

Jij acht de kans van het overleven van de dollar even groot als de kans op een prijs in de staatsloterij?

Nee, er is een kans dat je met een staatslot wint, iets winnen is bijna 50%.

Van de dollar is het absolute zekerheid dat die het niet overleeft.

Ik bedoelde ermee dat er niks mis is met het hebben van hoop...

Naast dat ik het onvermijdelijk vind de volgende redenatie:

Als het niet fout gaat zal dat een meevaller zijn mooi,

Als het wel fout gaat maar je bent er niet op voorbereid dan heb je gewoon shtf maximus

Prep ze

K a n s

Link naar reactie

@Jacob:

Als de politiek van de USA zo doorzichtig is dat ik 'm zelfs doorzie, als hun financiën absurd te noemen zijn, als hun samenleving ineen aan het storten is, als de connectie met de zionisten glashelder is, hoe gestoord moet je dan nog zijn om op regelmatige basis zaken te doen met hen?

Dan koop je er geen JSF, dan zet je vaart achter je thorium project, dan reken je af in andere munten dan dollars, dan stem je wat anders bij de VN, etc.

De vermeende hegemonie is er echt niet.

De USA is niet nodig en heeft zich normaler te gedragen om geaccepteerd te blijven/worden.

Link naar reactie

....als de connectie met de zionisten glashelder is......

Sinds de uitroeping van de staat Israël in 1948 verloor het zionistische ideaal veel van haar oorspronkelijke betekenis omdat het primaire doel, de stichting van een eigen joodse staat, nu behaald was. Het zionisme wordt nu vooral gezien als een beweging die de staat Israël steunt. In een enquête eind 2005 onder 800 joden in de Verenigde Staten (het land met de grootste joodse gemeenschap buiten Israël) zei 82% van hen Israël te steunen. Zionistische organisaties moedigen joden aan Israël te bezoeken en erheen te emigreren, en bieden praktische ondersteuning daarbij. Verder verdedigen zij Israël in de media en middels lobby-activiteiten, zoals AIPAC in de Verenigde Staten.

Bedoel je dit (duurt maar 13 minuten erg interessant):

Of meer dit....

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=WCNRJKhoqQI

Link naar reactie

Nee, er is een kans dat je met een staatslot wint, iets winnen is bijna 50%.

Van de dollar is het absolute zekerheid dat die het niet overleeft.

Ik bedoelde ermee dat er niks mis is met het hebben van hoop...

Naast dat ik het onvermijdelijk vind de volgende redenatie:

Als het niet fout gaat zal dat een meevaller zijn mooi,

Als het wel fout gaat maar je bent er niet op voorbereid dan heb je gewoon shtf maximus

Prep ze

K a n s

Het is ook absoluut zekerheid dat jij niet het eeuwige leven hebt. Zo lust ik er nog wel eentje.

Link naar reactie

AIPAC vergiftigt de amerikaanse politiek.

Zie de afkomst van de laatste paar FED voorzitters.

Het amerikaanse volk wordt dus ondervertegenwoordigd dankzij de dual citizens (de enigen (!) die ook een ander paspoort mogen dan het USA paspoort...)

Dit corrumpeert het restje democratie dat er nog is.

Zie daarnastd e geldstroom (officieel en zwart).

De 'aid' met goederen (wapens).

De dekking in de VN.

De proxy oorlogen.

Het gebrekkige onderzoek van 9/11. (wie deed het toch...)

Etc.

En nee, ik ben niet anti-USA of anti-joods. Er is een verschil tussen zionisme en judaisme.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...