Ga naar inhoud
GENEGEERD

Extra prepaid simkaart


Davena

Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van het draadje van @DickBerts over de inhoud van een BOB maak ik toch nog maar even een nieuw draadje hierover aan omdat dit bericht eigenlijk ook handig kan zijn voor thuis en niet perse in de BOB.

 

Een extra prepaid simkaart van een 'andere' provider op een ander netwerk (dan je huidige aanbieder van zowel abonnement als prepaid aanbieder) is in elk geval aan te bevelen. Ik heb ook altijd thuis een oud 'koelkastje' liggen met een prepaid kaart erin. Als ik dan weg ben en het vaste netwerk valt uit, dan kunnen mijn kids mij altijd nog bellen. Maar zelf heb ik ook altijd nog een extra mobieltje bij me, met ook een extra prepaid simkaart.

 

Een extra prepaid simkaart kost tegenwoordig bijna niks meer,. Het zal niet de eerste keer zijn dat een netwerk van de ene aanbieder eruit ligt en de andere niet. http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/helpdesk.php?id=8

Let dan wel goed op op welk netwerk (KPN/Vodaphone/T-mobile) die aanbieder zit. Tele2 bijv. zit ook gewoon op het T-mobile netwerk. http://nos.nl/artikel/539986-tele2-e...-antennes.html

Natuurlijk moet je dan ook kijken naar de houdbaarheid van je beltegoed, bij sommige aanbieders is 1 smsje of opwaardering per jaar voldoende.

Zorg er dan wel voor dat je gezin/dierbaren op de hoogte zijn van dit reservenummer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Haha,mocht de shtf dusdanig heftig zijn dat ik me laat verleiden om out buggen,weet ik zeker dat zoiets als een gsm en internet netwerk al lang niet meer werkt.ligt er nu al bij de eerste beste herfststorm of sneeuwbuitje uit,althans waar ik zit.

 

Er kunnen natuurlijk nog genoeg andere redenen zijn om te willen bellen, bijvoorbeeld om iemand te feliciteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niet teveel wilt uitgeven, ga dan voor een sim lock vrije Profoon.

- waterdicht IP67

- schokbestending

- fm radio

- 9000 uur standby tijd

- 150 uur beltijd

- geen poespas (3G/touchscreen, HSDPA, camera etc)

Verder heel basic, en nog geen € 50 incl verzendkosten bij de Kijkshop. Ik heb er gelijk maar een besteld. Zo'n gek idee is een extra rudimentaire telefoon niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een oud beesie in de auto liggen met een simkaart van 1o euries.

Accu is ruim een week vol. (in vergelijking met mijn smartphone is dat een eeuwigheid).

Dus mocht er wat zijn, zit er in mijn GHB een telefoontje.

(contactenlijst wel even up-to-date gemaakt erin).

Op de achterkant staat een sticker met de THT (oftewel tot wanneer is het beltegoed of de simkaart geldig)

Ook de pincode 0000 staat achterop.

In een noodsituatie wil je niet moeten stoeien met een pincode.

 

Op zondag laad ik standaard de telefoon weer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niet teveel wilt uitgeven, ga dan voor een sim lock vrije Profoon.

- waterdicht IP67

- schokbestending

- fm radio

- 9000 uur standby tijd

- 150 uur beltijd

- geen poespas (3G/touchscreen, HSDPA, camera etc)

Verder heel basic, en nog geen € 50 incl verzendkosten bij de Kijkshop. Ik heb er gelijk maar een besteld. Zo'n gek idee is een extra rudimentaire telefoon niet.

 

9000 uur stand-by? Dat is ruim een jaar! Klopt dat wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ziet er leuk uit maar er zitten ook een paar nadeeltjes aan dat toestel:

* Rabomobiel simpakket....

* zaklampfunctie (terwijl er geen camera/flitser aanwezig zijn...)

 

en geen 3g is ook niet altijd even handig meer, volgens mij zijn er al providers die geen 2g meer aanbieden om mee te bellen.

 

volgens mij kan je beter investeren in een communicatie apparatuur die niet afhankelijk is van welke dienst dan ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9000 uur stand-by? Dat is ruim een jaar! Klopt dat wel?

 

Nee, foutje op de kijkshop website, tx. Volgens profoon.nl:

Waterbestendig (IP67)

Schokbestendig

Stofbestendig

LCD scherm (1.8 inch)

Polyfone beltonen

Handenvrij bellen

FM radio

Zaklamp

Gewicht: 118 gram

Standby tot 150 uur; Spreektijd tot 150 minuten (volgens de tekst in de handleiding overigens 240 uur)

Afmetingen: 118 x 56 x 22 mm

 

volgens mij kan je beter investeren in een communicatie apparatuur die niet afhankelijk is van welke dienst dan ook.

@houthe de enige apparatuur die niet afhankelijk is van externe diensten is radio apparatuur. We hebben het hier over een extra telefoon, en een extra sim kaart bij je niet-primaire provider. Gewoon voor het geval er weer een brandje bij Vodaphone is, of iets dergelijks.

De profoon is overigens gewoon simlock vrij. En 2G blijft voorlopig nog lang actief op de 900 en 1800 MHz - het dient zelfs als fall back.

 

Voor vijf tientjes is het m.i. niet teveel. Natuurlijk, een Sonim Force 3G is beter maar wel bijna 8x zo duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, foutje op de kijkshop website, tx. Volgens profoon.nl:

Waterbestendig (IP67)

Schokbestendig

Stofbestendig

LCD scherm (1.8 inch)

Polyfone beltonen

Handenvrij bellen

FM radio

Zaklamp

Gewicht: 118 gram

Standby tot 150 uur; Spreektijd tot 150 minuten (volgens de tekst in de handleiding overigens 240 uur)

Afmetingen: 118 x 56 x 22 mm

 

Ah dat is jammer. Maar in dat geval ben ik nog steeds blij met m'n Samsung Megacell E2370; volgens de specs 1200 minuten gesprekstijd (twintig uur!) en 1040 uur stand-by (43 dagen!). Aangezien dat m'n back-up telefoon is bel ik er bijna nooit mee, maar die lange stand-by tijd klopt wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook een prepaid mobieltje in mijn BOB zitten, samen met batterijoplader koptelefoons en extra batterijen. Vooral voor als er na een evacuatie contact gezocht moet worden met familie.. (Shit huis afgebrand kun je me ophalen?)

 

Ook zit r een fm radio op en dat scheelt toch weer wat ruimte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor mn verjaardag een ouwe nokia 6310i gevraagd, doet het prima, batterij leeft ruim 1 week.. alleen nog even een waterdichte hoes scoren en een autolader, kan ook handig zijn @Davena welke provider prepaid heb jij? welk tegoed gaat het langste mee?

 

Zoals ik al aangaf heb ik meerdere: Lebara, T-mobile. Abbo is weer van een andere aanbieder. Houdbaarheid is meestal bijna onbeperkt, mits je 1 x per halfjaar opwaardeert en een smsje stuurt of even 1x belt. Zie hier voor een overzicht: http://www.consumentenbond.nl/campagnes/beltegoed/nieuws/prepaid-beltegoeden-ook-beperkt-houdbaar/

 

Volgens mij kun je voor Lebara en Vodaphone ook in het buitenland een opwaardeerkaart kopen in de winkels zonder dat je dus op moet waarderen via internet oid. Dat kan ook wel erg handig zijn in sommige gevallen. Maar hier kun je controleren per provider hoe zij omgaan met opwaarderen in het buitenland: http://www.vakantiebellen.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...