Ga naar inhoud
GENEGEERD

Een stronteigenwijze bob van een stronteigenwijze vent (db).


Gast DickBerts

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Misschien was het jullie nog niet opgevallen, maar Dick heeft op geen enkele reactie meer gereageerd. dat was zijn doel ook niet. Hij wilde volgens mij alleen dat een ieder eens goed over de (on)zin van een BOB nadenkt. en dat doel is ruimschoots gehaald!

 

De enige bob die ik wel OK vind in alle omstandigheden dat is "Bob de Prepper"...:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ok @zwellever.

 

Maar nu begin ik me wel zorgen te maken over veel van mijn posts:confused:

 

Weer een lesje dat wat wij denken dat duidelijk is niet het geval hoeft te zijn...

Sorrie als ik bot over kwam?

 

 

 

K a n s

 

Viel wel mee hoor:)

Bovendien is het niet erg om gedachtes uit te spreken en zeker als ze het doel hebben misverstanden uit de wereld te helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf ga ik voor bug-in; in m'n autootje heb ik genoeg spul om naar huis te kunnen komen, ben bijna nooit verder dan 70km van huis. Zo wel dan gaat er wat meer spul mee.

 

Een BOB heb ik dus ook niet echt; wel een echte goede rugtas met heupriem e.d., met daarbij een tentje, matrasje en goede slaapzak. Als ik m'n huis echt moet verlaten dan ga ik naar vrienden, 30 km verderop. Dat kan gewoon met de auto, ik heb 10 liter benzine in een jerrycan in de kelder dus dat gaat wel. In de auto gaat dan verder de volledige inhoud van m'n voorraadkast.

 

Is de auto geen optie meer dan pak ik m'n rugtas wel in. De inhoud is nogal afhankelijk van de tijd van 't jaar, +25 in de zomer, -35 in de winter; er is niet zomaar 1 standaard BOB te maken waar ik echt wat mee kan. In de zomer is 't ook goed te doen op de fiets. In de winter wordt dat een stuk lastiger, heb geen winterbanden voor m'n fiets :p

 

Maar voor mij geldt dus dat ik m'n BOB samenstel op 't moment dat ik weg moet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

"It's better to be overdressed than underdressed".

 

Inhoud weggooien uit mijn BOB kan altijd nog. Inhoud toevoegen tijdens een SHTF daarentegen... En wie zegt dat ik in NL ben als een SHTF plaatsvindt? Ik reis nogal eens met mijn gezin. En ja, als we niet vliegen gaat BOB mee. En als we wel vliegen, de "uitgeklede" BOB.

 

En als ik thuis ben, "tanks would have to be rollin' down my street before I leave the house". "Or a shitload of water".

 

JB

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb gewoon mijn Berghaus vulcan standaard bepakt... altijd klaar voor een week. dat aangevuld met een 3e lijns jas geeft me genoeg voor in ieder geval een week waar dan ook/ wat dan ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat een ieder eens goed over de (on)zin van een BOB nadenkt

 

Zelf heb ik geen BOB en heb eerlijk gezegd ook geen moment gedacht dit te gaan doen, nog steeds niet.. dat is dus een grens die ik onbewust heb getrokken in 'hoe ver ga je'... letterlijk.

Als ik zie dat vertrekken onoverkomelijk is, dan ga ik heel ver zuidelijk Europa in om niet meer terug te komen, zo bar zal het moeten zijn. Wanneer de US straks massaal naar Europa wil vanwege hun eigen situatie, en de Aziaten naar Europa willen vanwege Fuck-O-Shima, dan ga ik m'n brandstoftanks vullen en ben ik ruim op tijd :)

 

oja, en to BOB or not to BOB, als wisselgeld is een waterfilter een zeker goudmijntje, daar heeft die stronteigenwijze kerel toevallig heul erg gelijk in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Zonder dat ik gelijk wil claimen en zonder dat ik een soort universele prep norm wil nastreven of de prep goeroe wil uithangen,

 

Ok, wat is mijn kritiek op de meeste BOB's?

 

- Ze zijn te zwaar.

Ha, ha, ha, veel preppers doen net alsof ze zich bij een shtf op een verlaten Veluwe kunnen gaan ingraven.

 

Wat is mijn stronteigenwijze oplossing? Een vederlichte BOB met daarin alleen drie Katadyn waterfilters. Daarmee krijg je overal onderdak en eten aangeboden van mensen die met hun handen in het haar zitten.

 

 

Om deze reden probeer ik mijn sterke kant nog sterke te maken, analytisch logisch nadenken en dan vooral op technisch vlak.

Kennis weegt namelijk niets. Wat ik dan dus weer wel in mijn tas heb is een basis gereedschapsetje (om die kennis te ondersteunen)

En natuurlijk een waterfilter.

 

Een tarp heb ik (toen ik een kleine lichtgewicht vond) erbij gestopt. Maar komop, in NL zit je vrijwel altijd binnen 2 km van onderdak. Of dat nou een leeg huis is of een oude auto, een verlaten schuurtje of een lege zeilboot.

 

zelfde geld voor alle echt 'bushcraft' spullen, leuk mooi en soms handig (als je er ECHT mee om kunt gaan, voor maken met striker is niet zo makkelijk hoor) maar in NL moet je de 'bush' behoorlijk zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik naar de maan wijs, dan moet je niet naar het puntje van mijn vinger blijven staren. Je moet me WILLEN begrijpen.

 

Nou kan je wel doen als of we niet begrijpend kunnen lezen maar Dick beweerd toch echt dat de heilige graal,DE oplossing voor bijna alle prepper leed ,DE universele redder in nood die filters zijn.Of heb ik ergens iets gemist?

Daar ben ik het dus niet mee eens.

 

pak nog een zakje chips :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

begrijp me niet verkeerd hoor maar ik heb liever wat meer gewicht en dus ook comfort bij me dan dat ik bibberend van de natte kleding zonder vuurtje,

met mijn waterfilter koud water ga drinken .......wat lekker is het dan dat je even een tarpje kan ophangen , een vuurtje kan maken , en een kopje hete thee kan drinken......

 

ieder zijn ding zou ik zeggen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik naar de maan wijs, dan moet je niet naar het puntje van mijn vinger blijven staren. Je moet me WILLEN begrijpen. Ik verwacht zo weer 80 postings dat mijn keuze voor Katadyn filter niet goed is

 

Hij is goed, vele kijken nog steeds naar dat vinger topje ;) Kudo's komen jou kant op (als ik je weer een reputatie kan toe kennen... )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...