Ga naar inhoud
GENEGEERD

Dagje Duitsland


Wonderland

Aanbevolen berichten

Vandaag ben ik met Mr. @Raycoupe naar DE gegaan. Hij bleef maar zeuren wanneer we er heen zouden gaan, en ik dacht dat vandaag wel een goede dag was.

10:00 bij hem en hoppa naar Duitsland. Onderweg even langs de (Deutsche) Lidl om het 1 en ander te kopen. (Ja daar is zelfs de Lidl goedkoper dan die hier)

 

Raycoupe heeft het 1 en ander gekocht en ik kwam de heerlijk amaretto van @jan001 tegen voor een prikkie dus die ook maar in het karretje gezet.

Na de Lidl even met de hond lopen om haar uit te laten. Hondje zat nog niet eens en met gierende banden een taxichaufeuse voor mijn neus. Begon meteen in het Duits een heel l*l verhaal op te houden dat er tegenover dit plantsoentje (van een parkeerplaats) een school stond. Ze vond het niet normaal dat ik mijn hond daar liet Scheiße en dat ik nogmaals moest weten dat er tegenover een school stond. Ook parkeerde zij haar auto hier vaak en wilde niet in de poep trappen. Op zich heeft deze dame helemaal gelijk, maar waarom schreeuwde ze zo? (Nederlands kenteken die ze zag?) Ik zei al een paar keer dat ik een zakje had en het gewoon op zou ruimen, maar hoorde dit waarschijnlijk niet. Ze zou wel wachten totdat ik het zou opruimen en deed haar gordel af. Op het moment dat ik het zakje wilde pakken reed ze hard weg. Toen ik eindelijk besef kreeg wat er gebeurde ben ik verder gelopen en hoop dat ze in de schijt van mijn hond trapt !

 

Als deze dame op een intelligente wijze mij erop wilde attenderen dat het gewenst is om de poep van je hond op te ruimen was het een ander verhaal geweest.

 

Oke, hierna onderweg naar de Verkaufhalle, Verkaufstand, Verkauf uhhhhh.... hoe heette het nou @Raycoupe? ;)

 

Het hele schap met kant en klare pasta opgekocht en een zooi blikvoer.

Eigenlijk wilde Raycoupe me nog meer laten zien maar ik wilde mn hondje niet te lang laten wachten want oooooo wat vind ze Raycoupe toch lief ;) (L)

 

DSC_0003.jpg.9f587d01faccfc69f6a81a71b1ad164c.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ja je moet je hond dus ook maar trainen op 'polizei' :D

 

Das war Scheiße auf das grass, iemer besser dan der/die oder das Scheiße gegen den ventilator, nicht?

( zal ze ook wel niet kunnen waarderen denk?)

 

Prep ze,

K a n s

 

Ja duits is niet mijn sterkste kant. Maar ze vond die vrouw erg vervelend. misschien volgende keer maar een commando geven ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was een leuke middag, op die taxi madam na. ;) Tja, de hond moet toch ook af en toe de benen kunnen strekken. :p

 

Eerst Lidl, om m'n chocolade en 'Mutters Leberwurst' aan te vullen en toen eerst naar de pomp, goedkope brandstof inslaan. Extra jerrycan ook gevuld. Met 1,58 per liter dit keer viel het verschil met NL mee. Toch is 60 x 14 cent besparing toch weer 8,40.

 

We zijn daarna naar Kaufland in Meppen gegaan, gratis parkeren er direct onder in de parkeergarage en twee gigantische verdiepingen vol met voer en drank. We hebben de diepvries en vers afdeling nog volledig overgeslagen.

 

Hoeveel was je kwijt bij de Oosterburen?

 

De potten aardappeltjes, boerenkool en zuurkool kosten iets meer dan een euro. 1,19, 1,29 dat soort prijzen. Ze hebben overigens van bijna alles diverse merken.

 

De maaltijden in folieverpakking zijn 1,19 (zo uit 't hoofd). Echt gemaksvoer, effe opwarmen en klaar. Ik vind van dit spul lang niet alle varianten lekker, maar twee springen eruit (natuurlijk heel persoonlijk).

 

De zakken met kant en klare droge pasta van Dr. Lange kosten 55 cent per stuk. Hiervoor krijg je iets van 540kCal en het is nog lekker ook (ik heb vele merken uitgeprobeerd). Het enige nadeel is dat je dit even moet laten koken, alleen heet water erbij gieten werkt niet (nu ja, nood breekt wet).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

 

 

De zakken met kant en klare droge pasta van Dr. Lange kosten 55 cent per stuk. Hiervoor krijg je iets van 540kCal en het is nog lekker ook (ik heb vele merken uitgeprobeerd). Het enige nadeel is dat je dit even moet laten koken, alleen heet water erbij gieten werkt niet (nu ja, nood breekt wet).

 

Thermosfles-/broeikist-/hooikist-methode gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...